Skrevet av Emne: Bare tull og fjas..  (Lest 54970 ganger)

Utlogget Minimeg:!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #30 : 29. oktober 2007, 23:27 »
Har ikke opplevd annet enn litt stikking i nyrene en gang. Drakk lite vann. Kom også på at jeg hadde litt kortere lunte enn vanlig. Fikk høre det av foreldre og bekjente.

Sinnsyk energi med stacker t2/effedrin (+skjelving og kaldsvetting etter noen timer), og kvalme av hasj.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #31 : 01. november 2007, 12:37 »
Tror faktisk den verste "bivirkningen" for mange er at de føler seg så konge når de er på (økt hematokritt og slikt er vel neppe noe en merker med mindre en får det sjekket?). Det gjør at det å slutte blir mye vanskeligere reint mentalt.
Når egenproduksjonen pga bruken i tillegg er skrudd helt av, libidoen dabber av, og kortisolene kjappt graver bort det en eventuelt la på seg av muskler - ja da er nedturen enda større - og veien kort til neste kur dersom de ikke innser galskapen i det.....

Jeg kjenner mange som nærmest har låst seg inne etter endt kur. Ikke fordi de ikke ønsker å trene, men fordi de føler det for jævlig at de mister trykk og volum så til de grader kjapt. Et hormonspeil som prøver å gjenopprette seg selv gir også åpenbar ustabil psyke hos mange - og for mange oppleves nok tiden etter kur langt mer problematisk enn når de er på. Nå kan en gjerne si at dette er personer med svak psyke, men så enkelt er det nok dessverre ikke, selv om noen åpenbart rammes hardere enn andre.

Hevede hårviker er lissom noe som først og fremst rammer de som uansett har eller vil få høye hårviker lell. Bruk kan helt sikkert framskynde prosessen dersom en bruker stoffer som virker negativt på akkurat det, men akkurat det er jo ikke av det verste en kan oppleve i disse dage når skallede (barberte) menn nesten er like vanlige som de som har stor manke.

Mine personlige erfaringer er at jeg ikke hadde noen negative annet enn at den gynoen jeg hadde fra puberteten ble noe verre forbigående, men det er jo noe som lett lar seg fikse om en måtte føle at det oppleves som et problem. For min del var det uansett såpass uønsket at AAS ikke var noe jeg ønsket å basere treninga mi på - dessuten var det vondt - er lisssom ikke noe kult å være i form, men ha kvinnelignende greier på brystene........
Hematokritt og sånnt blei sikkert høyere, men det er jo på mange måter ikke nødvendigvis noen uønsket bivirkning. På sett og vis er det jo en del bivirkninger sammenlignet med medisinsk bruk en er ute etter når en velger å bruke slikt?

Når det gjelder kortvarige bivirkninger så virker det uansett som om det er utrolig individuelt hva folk opplever. Mine gynoer kom etter bruk av mengder som knapt er å regne som bridge-nivåer for de som kjører kontinuerlig, mens andre kan kjøre 2-3 gram i uka uten å merke det minste på den fronten. Når det gjelder nyre og leverproblemer, så vil jeg tro det er linket opp til bruk av verstingstoffer ala noen av de HeftigeOlga nevner - samt enkeltes overdrevne bruk av smertestillende midler......

Jeg tror uansett at de verste bivirkningene er de vi ikke veit noe om - de eventuelt langvarige...
Dette er seff svært vankelig å undersøke all den tid det kan være snakk om tiår etter avsluttet bruk - og da begynner jo uansett folk å daue av diverse andre mer eller mindre naturlige årsaker også (hjertesvikt, slag etc).
Nå kan en seff argumentere for at det sikkert uansett bare er en liten fraksjon av tidligere missbrukere som vil rammes av dette, og at en når en når en er 25-35 år ikke tenker alt for mye på at en snart er 50-60...... men dog......

Når det gjelder personlighetsforandringer så kan jeg ikke uttale meg om det mht overdreven bruk av AAS, men siden jeg har fokusert på trening og har trent hardt og kontinuerlig i 25 år så skulle en jo tro det ga litt samme effekt - Treningen tar selvfølgelig noen få timer totalt i uka, og en ser jo ut som en gjør som følge av det, men en er da uansett seg sjøl lell lissom.
De fleste av de gjenlevende vennene jeg hadde som barn har jeg fortsatt i dag - samt en masse andre - de aller fleste av dem har aldri rørt ei vektstang. Jeg velger uansett mine venner basert på helt andre kriterier enn om de trener eller ikke - det er nok treningsprat de 5-6 timene på treninga lissom..... Nå skal det vel også sies at jeg er for olding å regne på de fleste gym, og en velger jo stort sett venner i omtrentlig samme aldersklasse - så det tynnes i rekkene mht potensielle nye vennene på gymmene rundt om kan man si..... Smiley

Treningen tar selvfølgelig noen få timer totalt i uka, og en ser jo ut som en gjør som følge av det, men en er da uansett seg sjøl lell lissom.
At jeg spiser 5-7 måltider om dagen er det svært få som har grunn til å klage på - så lenge jeg spiser vanlig mat sammen med andre, og det gjør en selvfølgelig - noe annet er jo litt drøyt nerdete med mindre en er helt på slutten av den deff......... Min personlige erfaring er uansett at særdeles få er opptatt av mitt kostholdt - og jeg er minst like lite opptatt av deres kan man si - finnes viktigere ting i verden enn å bry seg med hva folk velger å trøkke i kjeften Smiley

Blir en sosial avviker som følge av AAS eller trening/spising mer generelt - ja så er det vel noe iboende som popper frem vil jeg tro - og slikt popper vel fram og blir lagt merke til i nye og ne uansett aktivitet Smiley


Hmmmm - blei litt rotete dette, men orker ikke å gå inn og redigere det Smiley





honnør til deg Smiley
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget bandix

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

  • yeah:D
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #32 : 01. november 2007, 12:45 »
 kan  man risikera at man aldri får opp snoppen igjen? nokon så vett?
1

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #33 : 01. november 2007, 12:50 »
Jævlig bra innlegg Tricepsman!!!

Må si jeg er dypt imponert over de som tør å stå frem å si de har brukt noe!!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #34 : 01. november 2007, 12:55 »
Denne kan vel også være relevant i sammenhengen her :
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=40880.0
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #36 : 01. november 2007, 13:00 »
Begge to egentlig ja. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #37 : 01. november 2007, 16:09 »
kan  man risikera at man aldri får opp snoppen igjen? nokon så vett?

Aldri vet jeg ikke, men jeg kjenner karer midt i 30-årene som, som følge av missbruk over år, må gå på medisinske hormonterapier for å fungere normalt sexuelt og det er jo litt kjipt når en skulle vært på sitt bortimot mest virile.......
Andre må kanskje gå med hengepikk - og total mangel på interesse for sexuell aktivitet i månedsvis fordi egenproduksjonen ikke kommer i lage igjen.

Nå er ikke nødvendigvis hengepikk det verste som kan ramme en, men det sammen med fravær av testosteron i en mannelig kropp gjør jo ett og annet med hodet og "manndomsfølelsen"......


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Utlogget MR Shotgun

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 825
  • Honnør: 121
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 825

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #38 : 01. november 2007, 20:03 »
Kjempebra Tricepsmann.. Honnør..

Håper denne tråden kan bli en oppvekker for unge/eldre utøvere som bruker/vurderer AAS.
Powerlifter...

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #39 : 01. november 2007, 21:35 »
Har aldri tenkt og røre dop og dette bare hjalp meg til og bli enda sikrere på valget mitt!! Smiley

Utlogget EvidenCe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 612

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #40 : 01. november 2007, 21:37 »
Honnør Tric!

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #41 : 01. november 2007, 21:49 »
Uten at jeg vil fremstå som en bedreviter, så er det jo faktisk noen positive sider av bruk av aas.
Selvom de potensielle negative muligens utveier de potensielle positive, er det fortsatt helt individuelt hva du opplever.

Kjenner selv flere som får psykiske problemer under/etter kur, også er det de som kan ligge på hvilke doser de vil uten å oppleve noe som helst hverken før eller når de går av.

Men jeg mener så absolutt at å bruke aas ikke trenger å være en negativ ting. Smiley
oh yeah baby Cheesy

Utlogget Radio Starr

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 729
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 729

  • Eid..
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #42 : 01. november 2007, 21:50 »
Uten at jeg vil fremstå som en bedreviter, så er det jo faktisk noen positive sider av bruk av aas.
Selvom de potensielle negative muligens utveier de potensielle positive, er det fortsatt helt individuelt hva du opplever.

Kjenner selv flere som får psykiske problemer under/etter kur, også er det de som kan ligge på hvilke doser de vil uten å oppleve noe som helst hverken før eller når de går av.

Men jeg mener så absolutt at å bruke aas ikke trenger å være en negativ ting. Smiley

Okay.. :S jeg mener helt motsatt Smiley
Styrke, Explosivitet, og ikke utholdenhet Grin

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #43 : 01. november 2007, 21:55 »
Uten at jeg vil fremstå som en bedreviter, så er det jo faktisk noen positive sider av bruk av aas.
Selvom de potensielle negative muligens utveier de potensielle positive, er det fortsatt helt individuelt hva du opplever.

Kjenner selv flere som får psykiske problemer under/etter kur, også er det de som kan ligge på hvilke doser de vil uten å oppleve noe som helst hverken før eller når de går av.

Men jeg mener så absolutt at å bruke aas ikke trenger å være en negativ ting. Smiley

Ja helt sikkert om adressen din er Sunnaas. Sitter man i rullestol, og diagnosen tilsier at man kan bygge seg opp igjen er helt sikkert AAS rette tingen. For alle oss andre, og særlig vi som driver idrett kan jeg ikke se at AAS er positivt.
Blenda!

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Personlige Bivirkninger vedr bruk av doping??
« #44 : 01. november 2007, 21:57 »
Okay.. :S jeg mener helt motsatt Smiley

Sett på en litt annen måte så ville jo ingen ha brukt det hvis det ikke var noen som helst positive sider ved det. Spørsmålet er jo om de potensielle positive virkningene er verdt de eventuelle/potensielle bivirkningene (her tenker jeg selvfølelig ikke på organisert idrett hvor doping er ulovlig). Dette kan man si om hvilket som helst legemiddel, uavhengig om det brukes lovlig eller ulovlig. Det er bare å se på listen over bivirkninger på hvilket som helst reseptfritt og/eller reseptpliktig legemiddel. De har alle potensielle alvorlige bivirkningner som man på forhånd ikke vet om man vil oppleve eller ikke.  
  
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!