Skrevet av Emne: Luxies trenings -og matlogg.  (Lest 174071 ganger)

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1170 : 14. mai 2009, 11:34 »
du ser bra ut nå.

vurder heller om du skal deffe til neste sommer Wink

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1171 : 14. mai 2009, 12:23 »
Enig med dem som mener du ikke trenger å deffe! Mere biff først Cheesy
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1172 : 14. mai 2009, 15:25 »
Bygg mere muskler du Luxie, kroppen din er fin!  Wink

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1173 : 14. mai 2009, 20:06 »
Jeg syns du burde legge tankene om en liten deff på hylla, i alle fall frem til neste sommer. Det ser ut som du er i fin periode med bra trening, kosthold og dermed muskelbygging. Jeg syns du burde fortsette å trene som du gjør og dermed ha overskudd til å trene bra gjennom sommeren og frem til neste. På sikt kan du ta en deff og nyte fruktene av ditt arbeid, men jeg ser som sagt ingen grunn til å avbryte en fin periode pga sommerformen nå. Det sagt; du er i langt bedre form enn de fleste andre jenter på din alder, så du har ingenting å frykte! Smiley
du ser bra ut nå.

vurder heller om du skal deffe til neste sommer Wink
Enig med dem som mener du ikke trenger å deffe! Mere biff først Cheesy
Bygg mere muskler du Luxie, kroppen din er fin!  Wink

Takker for respons! Her var det jo enstemmig. Hehe. Var vel egentlig også den konklusjonen jeg helte mot. Da blir det mer biffing først ^^  Takk for hyggelige tilbakemeldinger.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1174 : 14. mai 2009, 20:12 »
Dagens aktivitet:
12 min. løping

Løp coopertesten i dag. Følte meg på forhånd ganske sliten, men ble veldig fornøyd med resultatet. Raskest av jentene og rett bak den raskeste gutten. I tillegg hadde jeg mer å gå på. Moro (: Ellers har jeg vært veldig sliten i dag.. Så tar det helt med ro. Ruslet litt med bikkja i sola og skal ligge i sofaen resten av kvelden. Mulig jeg har kjørt på litt hardt den siste tiden med Holmenkollstafetten, mye egentrening og coopertest. Får lytte til kroppen og ta det rolig i kveld og i morgen.


Dagens mat:

Frokost: Mager kesam m/funlight, nøtter og tørket frukt
             En banan

Lunsj: Fiskesuppe m/masse grønnsaker
          Proteinbar

Middag: Kyllingfilet m/sursør saus, paprika og tomat
            Et eple

Kvelds: Cottage cheese m/syltetøy og peanøttsmør
            Fruktsalat m/kulturmelk og kanel

Utlogget andaas

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 568

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1175 : 14. mai 2009, 20:54 »
hvor mange runder ble det? Tongue

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1176 : 14. mai 2009, 21:00 »
hvor mange runder ble det? Tongue

Vi løper ikke på den vanlige løpebanen alle andre løper på. Læreren vår har funnet ut at det er for langt å jogge 10 min. opp til løpebanen. Så vi løper en merkelig runde med både oppover og nedoverbakker. Ikke akkurat sånn coopertesten skal løpes.. Men læreren min er rar. Vi har fått beskjed om at vi bare får sammenligne med egne resultater. Han har ikke målt opp hvor lang den runden vi løper er engang dry

Utlogget andaas

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 568
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 568

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1177 : 14. mai 2009, 21:15 »
hehe..ok biggrin

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1178 : 14. mai 2009, 21:26 »
Raskest av jentene, ikke værst! Cheesy

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1179 : 18. mai 2009, 08:29 »
Raskest av jentene, ikke værst! Cheesy

Takk for det. Er jo ikke løping som er mitt hovedfokus på treningsfronten, så moro å likevel kunne løpe såpass bra.

------------------------------------------------------

Lørdagsøkta:


Oppvarming: 5 min. jogging på mølla

Øvelser:

Nedtrekk:
40 kgx8
40 kgx8
45 kgx8

Skulderpress:
15 kgx8
15 kgx8
15 kgx8

Benkdips m/vektskive:
Kroppsvekt +10 kgx15
Kroppsvekt +10 kgx12
Kroppsvekt +10 kgx10

Knebøy:
40 kgx10
40 kgx10
40 kgx10

Sittende roing:
25 kgx8
25 kgx8
25 kgx8

Leg curl:
35 kgx10
35 kgx10
35 kgx10

Sit ups m/vektskrive:
10 kgx15
10 kgx15
10 kgx15

Push ups på tær:
Kroppsvektx8
Kroppsvektx8
Kroppsvektx8

Nedtrapping: 20 min. rask gange hjem


Tok en rolig, grei økt. Hadde vært så sliten i kroppen både torsdag og fredag + noe vondt i venstre kne. Men i dag tror formen er tilbake. Smiley Håper alle hadde en fin 17. mai! Det hadde i hvert fall jeg. Startet dagen med en lang tur i marka med hund og kjæreste. Deilig å komme litt vekk fra alt stress og mas i byen, hehe.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1180 : 18. mai 2009, 10:07 »
Trives forsåvidt veldig godt med det styrkeprogrammet jeg kjører nå. Men det har slått meg at det kanskje hadde vært ålreit for kroppen med litt forandring. Har sett litt på 5x5-rep-programmet, syns det ser veldig interessant ut. http://www.iform.no/pub/art.php?id=3  Er det noen som har noe forslag til et styrkeprogram som passer og er effektivt? Målet er å bygge og samtidig holde fettprosenten i sjakk. Ellers noen kommentarer på programmet jeg trener nå? Helkropp 3 dager i uka, eks på øvelser; benkpress/benkdips med vektskiver, nedtrekk bredt grep, benpress, leg curls/strake markløft, sittende roing, skulderpress/militærpress, magecrunch i kabel med tau/sit ups med vektskiver.   

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1181 : 18. mai 2009, 10:12 »
Jeg reklamerer gjerne for New Rules of Lifting for Women (eller bare New rules of lifting som jeg trener nå) - komplette treningsprogrammer som finnes i bøkene av samme navn. Har vært veldig fornøyd med resultatene og liker treningsfilosofien bak dem - de er opptatt av funksjonell trening og det å oppnå best mulig symmetri. I New Rules of lifting finnes det ett års programmer, med ulike fokus (hypertrofi, styrke eller fettforbrenning).

Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1182 : 18. mai 2009, 10:22 »
Jeg reklamerer gjerne for New Rules of Lifting for Women (eller bare New rules of lifting som jeg trener nå) - komplette treningsprogrammer som finnes i bøkene av samme navn. Har vært veldig fornøyd med resultatene og liker treningsfilosofien bak dem - de er opptatt av funksjonell trening og det å oppnå best mulig symmetri. I New Rules of lifting finnes det ett års programmer, med ulike fokus (hypertrofi, styrke eller fettforbrenning).

Det hørtes veldig spennende ut. Men finnes det ingen utgave av programmet på nett? Hvis ikke, kjøpte du boken på nettet? Takk for tips (:

Utlogget Mihoe

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 015
  • Honnør: 86
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 015

  • Trener NRLO4W
Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1183 : 18. mai 2009, 10:42 »
Det hørtes veldig spennende ut. Men finnes det ingen utgave av programmet på nett? Hvis ikke, kjøpte du boken på nettet? Takk for tips (:

Finnes nok ikke på nett - jeg har jo strengt tatt logget det meste av programmet i loggen min. Men kan sikkert være en fordel å skaffe seg boka/bøkene. Du får kjøpt dem begge på Amazon - dyre er de heller ikke Wink
Har som mål engang å ta hele 5 chins uten hjelpemidler Cheesy (Har aldri prøvd- rekker ikke opp)

"When I hear women expressing a fear of weight lifting, what I am really hearing is a fear of being powerful. The social ideal tells women to be hungry, manageable, childlike, not demanding space." Krista Scott-Dixon, aka Mistress Krista.

Treningslogg

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Luxies trenings -og matlogg.
« #1184 : 18. mai 2009, 12:19 »
om du "bygger/holder fettprosenten i sjakk" har jo ingenting med programmet å gjøre, men bare hva du putter i deg av mat Wink

tenkt på Dietmar mengde?

er enkelt å holde seg til noe som garantert fungerer Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!