Skrevet av Emne: Mer rettferdig for styrkeløftere og løfte raw?!  (Lest 25419 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Hva er disse draktene, å hvodan fungere de.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Tannfeen

Mer rettferdig for skiløpere å gå uten trikot?
Tenker da på de som kanskje ikke når helt opp fordi de har for stor luftmotstand etc.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

skjønner..
Men synes det hadde vært mer styrkeløft uten drakt.
Men, men..
Nå ER styrkeløft MED drakt, så det hadde ikke vært MER styrkeløft uten drakt, siden fasiten på norsk styrkeløft er MED drakt. Skjønner? Kan ikke få en ting til å bli MER det den allerede er. Du hadde vært MER skylinepower om du hadde barbert bort håret på hodet ditt. Henger ikke på greip.







Svak, bitter og dopingfri



Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Hadde det vært mer rettferdig med en litt større ball i fotball, slik at alle var sikker på å treffe den?

For ikke å snakke om større mål Wink
Smiley

janne

  • Gjest
Hva med fotball uten bruk av sko siden det er ekstrautstyr ment for å forbedre spillernes prestasjoner?

Gud for en døll og fullstendig utdebatert sak dette begynner å bli.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Hva er disse draktene, å hvodan fungere de.

Husker en gang en gutt er på TF som skulle ha benkskjorte til olabuksa si for han hadde hørt så mye bra om det, ha ha

Utlogget tutt@

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 67

skjønner..
Men synes det hadde vært mer styrkeløft uten drakt.
Men, men..

jaså, synes du det hadde hvert mer fotball uten fotballsko, og mer sprint uten sprint sko også da eller ? håndball uten klister ? skihopp uten hjelm, slik at skade risikoen hadde blitt litt høyere hvis du først falt ? kanskje langrenn uten skismøring også?
 INGEN TING er raw... hver idrett har sitt utstyr bare innse det... så lenge alle har tilgang til det samme utstyre, har alle samme mulighet.  Smiley
junior løfter - klasse 60kg
167,5 - 112,5 - 170 = 450 sammenlagt.. 
Sterk, blid og DOPINGFRI - så flott a gitt Wink

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

jaså, synes du det hadde hvert mer fotball uten fotballsko, og mer sprint uten sprint sko også da eller ? håndball uten klister ? skihopp uten hjelm, slik at skade risikoen hadde blitt litt høyere hvis du først falt ? kanskje langrenn uten skismøring også?
 INGEN TING er raw... hver idrett har sitt utstyr bare innse det... så lenge alle har tilgang til det samme utstyre, har alle samme mulighet.  Smiley


jeg hadde digget det... men bra sagt.
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Benkpress skjorten må være det eneste utstyret i sportshistoren som utfører 80% av jobben alene.

Da jeg prøvde skjorten opplevde jeg det slik:
1. Stang av stativ.
2. Brukte 15 sekunder og ALL styrken jeg har i ryggen til å "dra" ned stangen som veier 220kg
3. Jeg hold stangen nede med full pump i latsen.
4. Da jeg skulle til å presse og slappet av i latsen, kom plutselig stangen opp av seg selv. JA!!  woot
5. Litt innsats siste 2 cm kanskje men 220kg føltes mer som 110kg.

Skjorten klarte å løfte 220kg, IKKE jeg.

Jeg klarer ikke si til folk: Jeg har løftet 220kg i benkpress...............................(med benkskjorte)
Er som å si: Jeg banket opp en 300kg tiger i slåsskamp......................................(med magnum)

Utlogget Maffa90

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 282
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 282

Benkpress skjorten må være det eneste utstyret i sportshistoren som utfører 80% av jobben alene.

Da jeg prøvde skjorten opplevde jeg det slik:
1. Stang av stativ.
2. Brukte 15 sekunder og ALL styrken jeg har i ryggen til å "dra" ned stangen som veier 220kg
3. Jeg hold stangen nede med full pump i latsen.
4. Da jeg skulle til å presse og slappet av i latsen, kom plutselig stangen opp av seg selv. JA!!  woot
5. Litt innsats siste 2 cm kanskje men 220kg føltes mer som 110kg.

Skjorten klarte å løfte 220kg, IKKE jeg.

Jeg klarer ikke si til folk: Jeg har løftet 220kg i benkpress...............................(med benkskjorte)
Er som å si: Jeg banket opp en 300kg tiger i slåsskamp......................................(med magnum)

Ja det har INGENTING med rå styrke i benkpress å gjøre.. men det er det som kalles for styrkeløft
I`m not that smart, but I can lift heavy things

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Benkpress skjorten må være det eneste utstyret i sportshistoren som utfører 80% av jobben alene.

Da jeg prøvde skjorten opplevde jeg det slik:
1. Stang av stativ.
2. Brukte 15 sekunder og ALL styrken jeg har i ryggen til å "dra" ned stangen som veier 220kg
3. Jeg hold stangen nede med full pump i latsen.
4. Da jeg skulle til å presse og slappet av i latsen, kom plutselig stangen opp av seg selv. JA!!  woot
5. Litt innsats siste 2 cm kanskje men 220kg føltes mer som 110kg.

Skjorten klarte å løfte 220kg, IKKE jeg.

Jeg klarer ikke si til folk: Jeg har løftet 220kg i benkpress...............................(med benkskjorte)
Er som å si: Jeg banket opp en 300kg tiger i slåsskamp......................................(med magnum)

Så du tar cirka 44 kg. i benk uten skjorte?
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget tutt@

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 67
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 67

Benkpress skjorten må være det eneste utstyret i sportshistoren som utfører 80% av jobben alene.

Da jeg prøvde skjorten opplevde jeg det slik:
1. Stang av stativ.
2. Brukte 15 sekunder og ALL styrken jeg har i ryggen til å "dra" ned stangen som veier 220kg
3. Jeg hold stangen nede med full pump i latsen.
4. Da jeg skulle til å presse og slappet av i latsen, kom plutselig stangen opp av seg selv. JA!!  woot
5. Litt innsats siste 2 cm kanskje men 220kg føltes mer som 110kg.

Skjorten klarte å løfte 220kg, IKKE jeg.

Jeg klarer ikke si til folk: Jeg har løftet 220kg i benkpress...............................(med benkskjorte)
Er som å si: Jeg banket opp en 300kg tiger i slåsskamp......................................(med magnum)

klart man får hjelp av utstyre til noen kg ekstra, det er vel ingen ting å nekte for. men da spør jeg deg hadde sprinteren løp like fort uten sine spesial lagde sko for sprint ? hadde en fotball spiller skutt like bra med joggeskoen sin? hadde ski løperen gått like fort uten riktig smøring ? hadde en hånball spiller kastet like bra uten klister?, hadde styrkeløfteren løftet like mye uten drakta si? svare er enkelt, det er Nei. men som sagt all idrett har ulikt utstyr, og demed er det bare og inrette seg etter det...... 
junior løfter - klasse 60kg
167,5 - 112,5 - 170 = 450 sammenlagt.. 
Sterk, blid og DOPINGFRI - så flott a gitt Wink

bad-boy

  • Gjest
Benkpress skjorten må være det eneste utstyret i sportshistoren som utfører 80% av jobben alene.

Da jeg prøvde skjorten opplevde jeg det slik:
1. Stang av stativ.
2. Brukte 15 sekunder og ALL styrken jeg har i ryggen til å "dra" ned stangen som veier 220kg
3. Jeg hold stangen nede med full pump i latsen.
4. Da jeg skulle til å presse og slappet av i latsen, kom plutselig stangen opp av seg selv. JA!!  woot
5. Litt innsats siste 2 cm kanskje men 220kg føltes mer som 110kg.

Skjorten klarte å løfte 220kg, IKKE jeg.

Jeg klarer ikke si til folk: Jeg har løftet 220kg i benkpress...............................(med benkskjorte)
Er som å si: Jeg banket opp en 300kg tiger i slåsskamp......................................(med magnum)

enig i dette..det man løfter med skjorte er ikke løftet med dine egne muskler,self litt men..skulle vært uten all utstyr synes jeg..men det er mitt synspunkt,men self fordel med drakt under tung bøy og mark..men den benk opplegget synes jeg er bare patetisk Wink men når det er slik, er det slik..men blir domt og si man løfter for eks:250  når folk spør..da tror folk det er uten skjorte Wink

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
klart man får hjelp av utstyre til noen kg ekstra, det er vel ingen ting å nekte for. men da spør jeg deg hadde sprinteren løp like fort uten sine spesial lagde sko for sprint ? hadde en fotball spiller skutt like bra med joggeskoen sin? hadde ski løperen gått like fort uten riktig smøring ? hadde en hånball spiller kastet like bra uten klister?, hadde styrkeløfteren løftet like mye uten drakta si? svare er enkelt, det er Nei. men som sagt all idrett har ulikt utstyr, og demed er det bare og inrette seg etter det...... 

helt enig. og hvor kjedelig hadde ikke alle idretten være uten dette elementet som er i hvert fall litt uforutsigbart - både for publikum og utøvere? Dette gir jo, som tidligere nevnt her, en god mulighet for sponsorinntekter og gjør det hele mer underholdende. Hvem ville sett på noen som løftet 2-300kg i stedet for en som løftet 400kg++? Det blir for ekstremt spesielt interesserte... Hadde sett for meg et par ildsjeler, tomme saler og særdeles lite sponsorinntekter.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
utøvere og involverte i hver enkelt idrett må selv jobbe for den retningen de ønsker at idretten skal ta, så får syklister, skiløpere osv. passe sitt eget.
At det er utstyr i andre idretter er vel ikke et argument for at det skal være det i styrkeløft?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!