Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 509308 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1380 : 01. september 2010, 15:32 »
Foruten styrkeasymmetrien høres ryggen\hoftene dine mistenkelig like ut som mine, har også hypermobilitet i mellom 2 lumbalvirvler. Prøver å kompensere for det når jeg kjører f.eks frontbøy og MP ved å stramme magemusklene og vri bekkenet. Har du benlengdeforskjell? Hender det kan gi rotert bekken på den ene siden som igjen kan medføre endel kluss. Vi er jo sjelden symmetriske da, men kan høres ut som både du og jeg har litt for store avvik slik at det går utover treninga desverre. Om jeg var deg ville jeg prøvd å få testa ut ulike muskler ift styrke i hoftene for å luke ut muskulære asymmetrier og dermed lettere kunne korrigere dem. Sideliggende abduksjon og sideplanken er 2 typiske områder hvor jeg ser asymmetrier på håndballaget jeg er med å trener og der er det mange med kne og hoftetrøbbel.

Om jeg har lengdeforskjell på beina vet jeg ikke, det må jeg i så fall få testet hos noen som kan med det. Får prøve disse to øvelsene du nevner her.

Spørsmålet da blir vel hvorfor det evt. er svakhet i disse musklene.. jo nærmere kilden til problemet man kommer jo mer effektivt blir det vel mtp. utbedring.

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1381 : 01. september 2010, 15:38 »
Om jeg har lengdeforskjell på beina vet jeg ikke, det må jeg i så fall få testet hos noen som kan med det. Får prøve disse to øvelsene du nevner her.


Med mindre du har hatt polio eller har fått en femur knukt (stiv bøyning av knekke: knekke-knekker-knøk- har knukt), så tviler jeg sterkt på at du har ulik lengde på beina. Da holder jeg det som mer sannsynlig at du har en skjevhet et sted som får det til å se ut som om du har ulik lengde på beina.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1382 : 01. september 2010, 16:07 »
Med mindre du har hatt polio eller har fått en femur knukt (stiv bøyning av knekke: knekke-knekker-knøk- har knukt), så tviler jeg sterkt på at du har ulik lengde på beina. Da holder jeg det som mer sannsynlig at du har en skjevhet et sted som får det til å se ut som om du har ulik lengde på beina.

Ja tror vel ikke det er så sannsynlig jeg heller.. men noe må det være som fører til såpass mye rart.

Har ikke knekt lårbeinet men tok ankelen ganske godt en gang og gikk med gips i over to måneder. Det var på den køddete siden så kanskje jeg gikk på meg noen kompenseringsmønster der..  what

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1383 : 01. september 2010, 17:49 »
Har ikke knekt lårbeinet men tok ankelen ganske godt en gang og gikk med gips i over to måneder. Det var på den køddete siden så kanskje jeg gikk på meg noen kompenseringsmønster der..  what

Du skal ikke se helt bort fra det. Har du vurdert å dra i gang noen runder med ankelmobilisering på den knukte siden?

Google 'point-flex' og 'foot circles', så har du en start. Noen enfots tåhev er vel heller ikke helt bak mål.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

taraquin

  • Gjest
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1384 : 01. september 2010, 22:22 »
Omtrent alle har en liten lengdeforskjell, men det er først når den kommer opp mot 0,5-1 cm + at den kan bli et problem, min mor har vell over 0,5 cm uten å ha hatt polio, traume eller annet og sliter med ei hofte, jeg har hatt mange med lengdeforskjell innom instituttet oppigjennom som har fått påvist med røntgen. Dog er den oftere funksjonell enn strukturell, dvs at f.eks et rotert bekken gir falsk\funksjonell lengdeforskjell og kan være en mulig årsak til dine plager. Bruddet i ankelen er absolutt en mulighet for problemene de og, etter et brudd blir det ofte små forskjeller i anatomi, eks har jeg etter et håndleddsbrudd forandra bevegelsesutslaget i høyre håndledd at jeg ikke kan curle med rettstang.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1385 : 01. september 2010, 22:34 »
Omtrent alle har en liten lengdeforskjell, men det er først når den kommer opp mot 0,5-1 cm + at den kan bli et problem, min mor har vell over 0,5 cm uten å ha hatt polio, traume eller annet og sliter med ei hofte, jeg har hatt mange med lengdeforskjell innom instituttet oppigjennom som har fått påvist med røntgen. Dog er den oftere funksjonell enn strukturell, dvs at f.eks et rotert bekken gir falsk\funksjonell lengdeforskjell og kan være en mulig årsak til dine plager. Bruddet i ankelen er absolutt en mulighet for problemene de og, etter et brudd blir det ofte små forskjeller i anatomi, eks har jeg etter et håndleddsbrudd forandra bevegelsesutslaget i høyre håndledd at jeg ikke kan curle med rettstang.

Skal ikke være enkelt Smiley

Den foten med brudd i ankelen legger jeg mindre press på storetåen/indre halvdel av tåballen når jeg går/står. Så det er noe der også...

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1386 : 01. september 2010, 22:35 »
Hva sher'a bagera?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1387 : 01. september 2010, 22:49 »
Kom over et bilde fra et par år siden.. ikke akkurat noe kjempeutgangspunkt jeg hadde..  Grin Det er vel rundt 40kg siden tenker jeg.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1388 : 01. september 2010, 22:51 »
Haha du kan nesten ikke ha veid 70kg der engang om du ikke er ganske høy. Tongue Jeg så sånn ut da jeg begynte å trene også og da veide jeg vel maks 65kg Tongue

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1389 : 01. september 2010, 22:53 »
Haha du kan nesten ikke ha veid 70kg der engang om du ikke er ganske høy. Tongue Jeg så sånn ut da jeg begynte å trene også og da veide jeg vel maks 65kg Tongue

Hehe jeg er 185 så var vel rundt 70 kg der ja.. har spist min del av maten siden det.


Skal ikke kimse av de gunsene der du!

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1390 : 01. september 2010, 22:56 »
Ingenting tingeling?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1391 : 01. september 2010, 23:03 »
Hehe jeg er 185 så var vel rundt 70 kg der ja.. har spist min del av maten siden det.


Skal ikke kimse av de gunsene der du!


Hehe ja, har skjedd en del siden den tid! Smiley Hvor mye måler egentlig gunsa dine nå? Selv om det er ikke er ditt hovedmål. Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1392 : 01. september 2010, 23:06 »

Hehe ja, har skjedd en del siden den tid! Smiley Hvor mye måler egentlig gunsa dine nå? Selv om det er ikke er ditt hovedmål. Smiley

Nja vet ikke helt.. har slitt med småbetent biceps ganske lenge nå så ikke kjørt lite av både chins og direkte trening.. men jeg tror de er over 42 i hvertfall.. får se om jeg ikke får dyttet de noen hakk opp når benken er igang igjen og bicepsen roer seg Smiley


Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Evis: The road to retard strength
« #1393 : 01. september 2010, 23:08 »
Nja vet ikke helt.. har slitt med småbetent biceps ganske lenge nå så ikke kjørt lite av både chins og direkte trening.. men jeg tror de er over 42 i hvertfall.. får se om jeg ikke får dyttet de noen hakk opp når benken er igang igjen og bicepsen roer seg Smiley



Nice, det er jo greit det Wink

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Sv: Evis: The road to retard strength
« #1394 : 02. september 2010, 07:39 »
Dog er den oftere funksjonell enn strukturell, dvs at f.eks et rotert bekken gir falsk\funksjonell lengdeforskjell og kan være en mulig årsak til dine plager.

Det var det jeg mente. De aller fleste målte lengdeforskjeller på bein skyldes rotert bekken, og ikke at lårben og leggben faktisk har ulik lengde. Min påstand er at det er sunnere å behandle den funksjonelle feilen snarere enn å forsterke den ved å tilføre ortopediske innlegg, skinner og hva har man.
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!