Skrevet av Emne: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show  (Lest 90662 ganger)

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #105 : 11. september 2008, 22:51 »
Sant det, men det er til stadighet styrkeløfterne som er først ute til angrep. Som slår første slaget i en face2face duell om du vil Tongue
Det stemmer ikke i denne saken iallefall. Les de første innleggene.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #106 : 11. september 2008, 23:00 »
Hvor gammel er du Geri M???
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #107 : 11. september 2008, 23:01 »
Vet du hvem du omtaler?


Jeg vet da utmerket godt hvem han er, er en ihuga Fantasy leser og skriver selv. Poenget er at han ikke har drevet proft med Strongman og har som sådan lite innsikt i det og burde holde seg for god for slike spekulasjoner i landets største avis. Det faktum at han ikke har vært aktiv på flere år gjør det jo bare verre, han er jo tross alt bare foraftter nå og ikke styrkeløfter.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #108 : 11. september 2008, 23:02 »
Hvor gammel er du Geri M???
Har det noe med saken å gjøre?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Nuffe

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #109 : 11. september 2008, 23:02 »
Ja, det stemmer. Jeg har brukt kreatin og det slår doptestene hver gang.

Du må gå litt stille i dørene før det kommer andre ting på bordet, tro ikke at ingen vet det.

Utlogget city

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 475
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 475

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #110 : 11. september 2008, 23:04 »
Har det noe med saken å gjøre?
det jeg prøver å finne ut hehe  Grin
Alder: 21 Vekt: ca 112-117kg Høyde: 180cm

Benk: 155kg
Knebøy: 220kg
Markløft: 280kg

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #111 : 11. september 2008, 23:06 »
Du må gå litt stille i dørene før det kommer andre ting på bordet, tro ikke at ingen vet det.
Jeg smallt jo nettopp opp døra? Kreatin-katten er ute av sekken.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #112 : 11. september 2008, 23:09 »
det jeg prøver å finne ut hehe  Grin
Hvor gammel må jeg være for at det har noe med saken å gjøre?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget AlexanderDGL

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 009
  • Honnør: 839
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 009

  • Giske SK
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #113 : 11. september 2008, 23:09 »
Triflex på Iform

"Det må da være tillatt å kritisere et arrangement som strider mot ens eget verdisyn. Man har fri rett til å uttale seg. Å si at man angriper strongman for å fremme styrkeløft er vel å peke på akkurat det han gjør, og ære være han for det. Her har vi en gjeng som går rundt og kaller seg norges og verdens sterkeste menn. Skal de fortjene den tittelen skal de etter min mening ha klart det uten å tukle med naturen og inta stoffer som kun er ment til å lege alvorlig skadde og syke mennesker. De skal klare det uten å støtte en næring som finansierer organisert kriminalitet, som ruinerer og ødelegger unger fordi de vil bli som heltene sine. Det er godt mulig noen av disse kara ikke doper seg, det hevdet Ben Johnson, Bjarne Riis og en viss Johan uten land som gikk på ski (han hadde bare vært på diett). Forskjellen her er at disse var i idretter som tar doping på alvor, selv om syklingen kom på banen lovlig sent.

I mine øyne er doping med og ødelegger en treningsform jeg elsker, det mistenkeliggjør meg overfor mine venner fordi de leser om ting i avisen. Og jeg må bare gi dem rett. I dette miljøet er det svinaktig mye dritt. Det er 16-17 åringer med svulmende muskler og rygger nedsyltede i kviser. De er her fordi det er for mange i dette miljøet som har den bedritne holdningen "hvem er vi til å dømme andre"....

Sånn....

Jeg hater doping  Angry"


En annen:

"Helt enig med Triflex, kritikken er på sin plass. Det er jo ikke snakk om at det er doping i idretten, men at det ikke er ulovlig
Særlig når Svend Karlsen presterer å si at de beste er rene (fikk dog en god latter,) og at de testes utenlands, som vel er ren løgn (med mindre de har leid inn et eller annet korrupt selskap.) Dette er jo med på å bygge opp under enkelte naive individers tro på at slike kropper og slik styrke er oppnåelig på lovlig vis.

Og sammenligningen med tdf er bare helt håpløs; for det første er det kanskje 10% så mange dopede utøvere relativt sett (~10% mot 100% i strongman) og det er vel få steder antidoping kjører hardere på enn nettopp i sykling.

Vil avslutningsvis poengtere at jeg følger wsm, og at strongman er god underholdning, men det kunne det da også vært uten bol, eller i hvertfall med dopingtester?"
Bestenoteringer på stevne:
265 - 155 - 250 - 670 kilo sammenlagt
__________________________________________


Utlogget Lastinline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 440
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 440

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #114 : 11. september 2008, 23:10 »
trodde strongman og styrkeløft utøvere var en stor liten familie jeg hvor alle var venner and the grass was green and the girls where pretty, men her tok jeg visst feil!! Er jo en del strongman utøvere som har en tidligere karriere som styrkeløftere!

Men greit nok at bull har sine synspunkter på dette "anabole sirkuset" som han kaller det(hehe), men hva med OL som var nå for litt siden... den ene etter den andre blir tatt nettopp pga doping og anabole steroider å sikkert mange som blir tatt i fremtiden, men det kan man vise på tv...hva er igrunn forskjellen på dette? Hva med tour de france hvor sykling bare blir mer og mer populært både blandt yngre og eldre.. skandaqle på skandale?? Jeg spør meg igjen hva er forskjelllen?

Gutt 21 år
Mark: 240kg
Knebøy: 220kg
Benk: 160kgX5 100kgX25

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #115 : 11. september 2008, 23:14 »
Forskjellen er vel først og fremst at i OL blir utøvere tatt og hengt ut om de doper seg (skal ihvertfall bli gjort  :Smiley ), mens i strongman/NSM blir alle deltagerene frontet som rene uten at de blir doptestet.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #116 : 11. september 2008, 23:20 »
Forskjellen er vel først og fremst at i OL blir utøvere tatt og hengt ut om de doper seg (skal ihvertfall bli gjort  :Smiley ), mens i strongman/NSM blir alle deltagerene frontet som rene uten at de blir doptestet.

Det gjør det jo bare enda mer komisk og hyklersk på de testede idrettenes vegne. Man ser feks voksne damer fulle av blåkviser, arr og stemmer som pubertale gutter, som hylles for fantastiske prestasjoner.

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #117 : 11. september 2008, 23:21 »


[/quote]
Ingen som sier at det er bra prestasjon selv om man doper seg og vinner tour de france, mens hvis man vinner Strongman, da er det bra, selv om man er dopet.  Doping er og forblir juks uansett hvordan du snur og vender på det og det burde absolutt ikke vendes det døve øret til. Virker som noen satt kyllingfilen i halsen når de så utspillet til Bull-Hansen.
hohohohoho >Magisk avatar.

Men Dorian er heller ikke bevist dopet såvidt jeg vet.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #118 : 11. september 2008, 23:25 »
Det med hasj synes jeg var en merkelig sammenligning. what
Spiller egentlig ingen rolle om strongmen bruker dop, det er show, det er kult og det er lovlig!
Skjønner ikke helt hva de som ønsker doptesting i strongman vil frem til? Hva skal det være godt for? Huh

Foresten Vegard, påstår du at du er kuk nr 1 i forhold til meg?!!  Skal jeg tolke at du tror at du har større kuk enn meg?Huh  Tørr du dette FACE2FACE, eller DICK2DICK?Huh?


Aktiviteten du er en klovn uten scene Grin

Jeg modererte innlegget mitt til Geir Makka og omtaler meg selv som kuk nr 1 på dette forumet og han som en god toer. I tidligere innlegg kaller jeg ham for den største kuken som vanker på dette forumet Grin

Hvorfor er hasj en dårlig sammenligning? Det er det jo faktisk ulovelig å "nyte" her i landet.
Det bringer masse dritt og lort med seg. Poenget er at man kan tro hva man vil, men å NAVNGI personer på ett offentlig forum er LAAANGT over streken. Man trenger ikke være norgesmester i Jeopardy for å forstå det....
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Kritiserer TV 2 for Strong Man-show
« #119 : 11. september 2008, 23:26 »
Jeg har selvsagt nødt til å komme med min mening når doping blir diskutert.

Hele problemet med doping synes jeg går på ærlighet, naivitet og komersialisering.

Etter min mening kan utøvere dope så mye de ønsker, men de bør aldri prøve å lyve om det av den grunn. Jeg skjønner de som kan nå langt og ønsker å dope for de kan få sponsorer og tjene seg rik på styggedommen. Da er det nesten verd det. Hadde alle utøvere som har dopet vært ærlige og sagt: "jeg doper" så kunne vi virkelig ha sett om de ble rik.

For at de skal bli rike så må de som gir pengene til toppene få noe igjen. Og de får noe igjen om en utøver låner ut sitt navn til kosttilskudd, utøveren brukes i reklame e.l.

For at de som gir pengene til toppene skal kunne få penger i det hele tatt så må publikum kjøpe kosttilskuddet, bite på reklamen, kjøpe biletter til arrangementene og/eller se på tv-programmene som tv-kanalene kun satser på om de tror det er marked for. Og fortsetter og vise hvis markedet er der.

Noen av de som ser på showene er på det som rene show og lar seg underholde for underholdningens del. Mange andre ser på det som idrett og lar seg underholde av prestasjonene i den tro at det er dopingfritt ettersom idrett og "ren idrett" er ord som blir satt i sammenheng rundt oss over hele verden. Disse naive hadde kanskje ikke sett på om de hadde fått vite fakta, men dette tør ingen som skal fronte showene teste ut.

Jeg synes det er veldig artig å se på strongman, men jeg legger ikke så mye mer i det enn jeg legger i wrestling. Det siste har jeg vært en enormt stor fan av selv når jeg fikk vite at det var skuespill og selv da jeg fikk vite at alle var dopet. Jeg liker absolutt ikke at fotballspillere blir millionærer av å sparke en fotball og jeg liker ikke at dopere får millionbeløp slik som toppene i både kroppsbygging og strongman. Så lenge disse millionbeløpene finnes så er det bare menneskelig at folk begynner med fotball (de kunne begynt med styrkeløft i stedet Wink ) eller begynner å dope. Gul(l)roten er der.  

Markedskrefter kan vi kanskje ikke stoppe, men vi kan alle prøve å samle oss og være ærlige. Hvis man stikker hodet fram og sier sin mening og/eller forteller en sannhet så bør man ikke kalles en kuk selv om sannheten er ubehagelig. Hvis "sannheten" er feil, og man vet dette, så kan man gå til forsvar og motangrep, men ikke bare pga. prinsippielle grunner. Mange advokater gjør en god jobb, men noen av dem burde nok ha hatt dårlig samvittighet da de prøver å frikjenne personer de vet er skyldige.

Personer som stikker hodet fram bør bli omtalt som noen som har baller. De som ikke har baller er de som lyver, og når det kommer til dopere så er sammenligningen svært god. Bull Hansen har baller, men ettersom jeg synes det er morsomt å se strongman på tv så er jeg usikker på i hvilken grad jeg ønsker å støtte han. Svend Karlsen regelrett lyver og det synes jeg ikke noe om i det hele tatt selv om det er en kinkig situasjon for han å bli spurt disse spørsmålene om og om igjen. Det står sikkert mye på spill, men en løgn er en løgn uansett. "Hvite løgner" er noe som er oppfunnet av psykologer og filosofer som prøver å rettferdigjøre menneskets svakheter. Det er feil å lyve!

Her kommer Fasiten:

- Hvor vanlig er doping i Strongman-mijøet?

Sitat
- Som arrangør er jeg den siste personen noen ville sagt noe til,

Fasit: Arrangør eller ikke. Miljøet er så lite at Karlsen er omtrent den første personen de vil si noe til.

Sitat
og jeg er nok derfor ikke den rette personen å spørre.

Fasit: Han er den rette person å spørre.

Sitat
Jeg tror utøverne har samvittighet til å holde seg unna slikt, og ville ikke godtatt noen dopede utøvere på mine arrangement, sier Karlsen.
Fasit: Karlsen tror ikke utøverne har samvittighet til å holde seg unna slikt og han godtar dopede utøvere på sine arrangement. Han ønsker imidlertid ikke de som har blitt tatt i doping i andre idretter fordi det ødelegger glansbildet folk har hvis de ser en utøver som soner en dopingdom delta.

- Kan du da garantere at Strong Man er dopingfritt?

Sitat
- Det kan jeg ikke gå god for.

Fasit: Bra svar.

Sitat
Når fire utøvere blir tatt i Paralympics i Beijing, så ville det være rart om det ikke var doping i vår idrett også.

Fasit: Glimrende svar!

Sitat
Men de beste, som jo også blir testet internasjonalt,
Fasit: Internasjonale tester er helsesjekker og det er ikke dopingtester som blir gjennomført. Dette er en såkalt grønn løgn. Det går ikke ann å si at det er løgn fordi utøverne blir testet, men ettersom det er doping som er temaet så vil leseren tro at Karlsen mener doptestet når han skriver "testet".

Sitat
stiller nok rene,
Fasit: Nja. Noen gjør kanskje det, men av det han vet burde han nok heller sagt "stiller nok dopet" hvis han skulle formulert seg slik

Sitat
sier Karlsen og legger til at han mener det er andre oppgaver i samfunnet burde prioritere framfor antidopingarbeid i Strongman-miljøet.
Fasit: Bra svart.

Hvis man får ubehagelige spørsmål så har man alltid kommentaren: "Ingen kommentar" som kan brukes. Jeg skjønner at det ofte er det samme som å nikke bekreftende på retoriske spørsmål som garantert vil komme fra journalister, men når det å lyve føles nødvendig for at sporten skal eksistere eller kunne bli vist på tv så synes jeg hele gesjeften er ren svindel. Jeg synes det er litt feil å basere sine meninger ift. underholdning på om det er brukt dop i strongman eller filmtriks i videofilmer på om man liker det man ser eller ikke, men de mennesker som faktisk ser slik på det fortjener å få servert sannheten så de selv kan vurdere om de vil se eller ikke se det som selgeren (tv-selskap og arrangører) tilbyr.

Det beste hadde vært om alle hadde vært dønn ærlige. Doperne kunne klistret "doper" på panna og fått den respekten de hadde fortjent. Da hadde de hatt baller uten virkelig å ha hatt det, men ettersom den uten klistremerket hadde fått mest bejubling så hadde nok ballene kommer fort tilbake og klistremerkene etter hvert blitt fjernet. Et mer nærliggende scenario er imidlertid at den uten klistremerket hadde blitt anklaget for juks Smiley

Moralen er: Du blir 99% sikkert ikke best om du ikke doper. Og om du ikke blir blant de beste så får du ikke penger. Og blir du blant de beste så må du lyve om du vil ha pengene. Vil du være ærlig så er det bare én ting å gjøre ; ikke still opp på intervjuer Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!