Skrevet av Emne: Verdens sterkeste markløftgrep?  (Lest 35017 ganger)

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #75 : 29. oktober 2008, 01:10 »


Cheater orginisations var no å ta i:) I tillegg la WPO en demper på alt det heftige utstyret ved å forby triple ply und so weiter. WPO klarte også med pengepremier å samle de sterkeste og få de til å konkurrere og få publisitet og show i sporten( noen mener dette er negativt og de om det).Smiley  I styrkeløft er det slik at avogtil blir noen løft godkjent som skulle vært underkjent. Dette er jo også vitterlig klart når man bare tar seg en tur over grensa til Sverige;) 

Hva man har på seg når man bøyer eller løfter er for meg revnende likegyldig. jeg har bedre ting å bruke tiden på, som å dyrke satan og ofre jomfruer, det er meningen vi skal løfte vekter og ha det gøy.  La oss kalle en spade for en spade, vi kurerer ikke akuratt kreft Smiley


PS; cant cheat the deadlift;)

Fullstending enig med deg at man skal ha det morro og se på den styrkeløften som passer best for en selv. Det er jo hevet over en hver tvil at det noen synes er topp styrkeløft gir andre mest lyst til å rive av seg alt håret og storgråte. Men det er jo slik det er med smaken og baken og alt det der. Og siden dette ikke er en tråd om multy ply og annet ekstrautstyr så avrunder jeg den her. Mht. Gary Frank ser det ut som om han er noe for tung og har store vanskeligheter med å røre seg, stort sett, om dagen så det skal bli interesant å se hva han kan gjøre på plattingen igjen om han greier seg igjennom hele stevnet. Wink
Når det gjelder sterke markløftsgrep, så synes jeg da at Coan har et ramt grep!?

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #76 : 29. oktober 2008, 01:13 »
Fullstending enig med deg at man skal ha det morro og se på den styrkeløften som passer best for en selv. Det er jo hevet over en hver tvil at det noen synes er topp styrkeløft gir andre mest lyst til å rive av seg alt håret og strogråte. Men det er jo slik det er med smaken og baken og alt det der. Og siden dette ikke er en tråd om multy ply og annet ekstrautstyr så avrunder jeg den her. Mht. Gary Frank ser det ut som om han er noe for tung og har store vanskeligheter med å røre seg stort sett om dagen så det skal bli interesant å se hva han kan gjøre på plattingen igjen om han greier seg igjennom hele stevnet. Wink
Når det gjelder sterke markløftsgrep, så synes jeg da at Coan har et ramt grep!?


Han ser litt vel feit ut på 170kg kanskje ja.Grin Forøvrig du som kjenner Thompson, hvorfor sliter han med bøyen på stevnene sine om dagen? Han ryker ut i hytt og pine.  King Coan er jo ram. Jeg meeener å huske at han dro 410kg i sumo i 100kgsklassen engang? Stemmer dette eller har jeg røyka sokker ?
Non Plus Ultra

dave the brave

  • Gjest
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #77 : 29. oktober 2008, 01:14 »
ed coan hadde ikke hvertfall noen helvetes never når jeg møtte han;)

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #78 : 29. oktober 2008, 01:20 »


Han ser litt vel feit ut på 170kg kanskje ja.Grin Forøvrig du som kjenner Thompson, hvorfor sliter han med bøyen på stevnene sine om dagen? Han ryker ut i hytt og pine.  King Coan er jo ram. Jeg meeener å huske at han dro 410kg i sumo i 100kgsklassen engang? Stemmer dette eller har jeg røyka sokker ?

Joda, han dro 409 komma ett eller annet, så det sto vel ikke på grepet.
Det sies at WPC, for WPO gikk jo til hæl#*%@, forsøker å stramme litt inn på de noe løse dybdereglene i knebøy og det ender med en del bomløft for de som ikke er vant til å gå særlig i bånn for å si det sånn. Dette har også ført til sure miner da ikke alle trenger å være like dype, dvs. at noen blir strenger dømt enn andre. Donnie Thompson er en kul fyr!  Grin

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #79 : 29. oktober 2008, 01:22 »
ed coan hadde ikke hvertfall noen helvetes never når jeg møtte han;)

Hadde'n det eller hadde'n det ikke!?  Smiley

dave the brave

  • Gjest
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #80 : 29. oktober 2008, 01:23 »
det hadde han, og det håper jeg han forsatt har:)

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #81 : 29. oktober 2008, 01:24 »
det hadde han, og det håper jeg han forsatt har:)

Jøssda, han grisebanker meg med dem daglig!  Grin

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #82 : 29. oktober 2008, 01:36 »
Joda, han dro 409 komma ett eller annet, så det sto vel ikke på grepet.
Det sies at WPC, for WPO gikk jo til hæl#*%@, forsøker å stramme litt inn på de noe løse dybdereglene i knebøy og det ender med en del bomløft for de som ikke er vant til å gå særlig i bånn for å si det sånn. Dette har også ført til sure miner da ikke alle trenger å være like dype, dvs. at noen blir strenger dømt enn andre. Donnie Thompson er en kul fyr!  Grin


Alright, de har faktisk strammet inn reglene heftig i IPA også, og underkjenner nå for ikke ordentlig locket ut og slikt:) det kan jeg like da det gir Multiply løfting litt sårt ettertrengt troverdighet _)
Non Plus Ultra

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #83 : 29. oktober 2008, 02:22 »
haha det går altså ikke så bra mellom dere? Smiley

åh joda, det går kjempebra!  Grin

Utlogget Hege N

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #84 : 29. oktober 2008, 02:23 »
åh joda, det går kjempebra!  Grin 

Utlogget Mari Asp

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 464

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #85 : 29. oktober 2008, 06:32 »


Cheater orginisations var no å ta i:) I tillegg la WPO en demper på alt det heftige utstyret ved å forby triple ply und so weiter. WPO klarte også med pengepremier å samle de sterkeste og få de til å konkurrere og få publisitet og show i sporten( noen mener dette er negativt og de om det).Smiley  I styrkeløft er det slik at avogtil blir noen løft godkjent som skulle vært underkjent. Dette er jo også vitterlig klart når man bare tar seg en tur over grensa til Sverige;) 

Hva man har på seg når man bøyer eller løfter er for meg revnende likegyldig. jeg har bedre ting å bruke tiden på, som å dyrke satan og ofre jomfruer, det er meningen vi skal løfte vekter og ha det gøy.  La oss kalle en spade for en spade, vi kurerer ikke akuratt kreft Smiley 

Uansett blir det spennende å se hva Garry får til på WPC worlds Wink  OM han stiller ofc.


Derfor er det kjekt å ha flere forbund. De som vil løfte raw kan det, de som vil lføte i singleply og gå under parallel kan det i IPF, USAPL OG USPF. De som vil Løfte til parallel i multiply kan det i WPC, IPA, APF und so weiter:)

Godt a hoere at tida ikke kastes bort pa unyttige ting, og at det er noen som skjonner hvorfor vi driver med det vi gjor......forde vi liker a lofte vekter og vil ha det goy!! 
Ikke blir vi rike pa detta, og ikke blir vi yngre. Sa da maa det jo bare vaere en grunn igjen.... Cheesy
Jeg har det i alle fall morro, saa morro at neste mnd er jeg baade "landsforeder" og "cheater"! da det blir WPC Bench worlds pa meg, for USA, i 2 ply skjorte!  Shocked

Hege,
Godt a hoere at Ed fortsatt bruker de nevene pa noe nyttig.  Grin




Mari Asp
Personlig trener
Hoyde 157 cm
Vekt 56kg

WPC Verdensmester i Benkpress 2008, 2009
WPF Verdensmester i Benkpress 2009, 2011

Utlogget Raggis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 926
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 926

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #86 : 29. oktober 2008, 13:01 »
hva tror dere er verdensrekorden i enhånds med og uten remmer+ såvidt jeg vet har jon pal gjort i overkant av 240 uten remmer. torkel gjorde vel noe tilsvarende med remmer. jeg kjente litt på 150 kg med remmer på treninga i dag, det var i hvertfall lett. gjør sikkert over 200. noen som gjør oppmot 300 på forumet tro?

Jon Pall gjorde vel 240 på Eleikostang uten reimer på Viking 83. Da tok han verdensrekorden ifra Torkel som hadde 220 ifra året før. Begge disse dro da selvølgelig med låse/vektløfter-grep. De siste årene har jeg aldri hørt om noen som har prøvd maks.
Styrkeløfter som for tiden pleier skader
Stevnepers:
Bøy:250kg Benk:180kg Mark:240kg - Total:662,5kg
Raw:
Bøy:3x200kg Benk:150kg Mark:3x230kg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #87 : 29. oktober 2008, 13:11 »
broren min er også sterk i nypene og holder sikkert 250 i overhåndsgrep uten å trene. han er en tynn stake på 1,88 og magre 85 kg ca, så det er nok litt genetisk.
rofl
DETTE vil jeg se! Til og med hvis han bruker hookgrip/rykkgrep med tommel under pekefingeren, så vil han imponere meg.

"Holder sikkert".. mener du at du TIPPER at han greier det, men at han ikke har gjort det?


Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #88 : 29. oktober 2008, 18:38 »
selvfølgelig har han ikke gjort det, alle vektene David har skrevet til nå har vært "sikkert" vekter, selv sine egne perser, og alle disse utsagnene baserer han på løft han har gjort på 50++ kg mindre. "jeg klarte 150 i enhånds markløft, regner med jeg tar 200 ++++ lett".

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Verdens sterkeste markløftgrep?
« #89 : 29. oktober 2008, 21:19 »
Signerer denne, hadde vært kjekt å lagt reimene på hylla for godt:)

Har du tenkt å bli homo mener du?

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!