Skrevet av Emne: Sjokomelk er fin restitusjon  (Lest 7603 ganger)

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sjokomelk er fin restitusjon
« : 01. november 2008, 21:41 »

Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #1 : 01. november 2008, 21:46 »
Nå blir en viss Alexander fornøyd ihvertfall
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #2 : 01. november 2008, 21:51 »
Katastrofe at det selges proteinpulver på helsestudio for det fører bare til dyr urin?Huh? Tror han burde sette seg bedre inn i faget sitt......
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #3 : 01. november 2008, 21:56 »
Stemmer dette med proteinpulver? Vet at sjokomelk=raske karbs, men ny forskning viser jo at det ikke er så viktig. Har lest at proteinene i sjokomelk er 20%case og 80% whey noe som skal være bra, men det kan man jo fint mekke selv? Dessuten er det jo ikke så mye proteiner i sjokomelk.

Hovedpoenget med proteinshake etter en økt (Proteiner rett før skal visst også være veldig bra) er jo at det er myse proteiner du trenger. Men hvor mye? Og hva slags mat som inneholder praktiske mengder myseproteiner er det? Og hvor mange gram myse trenger en person på f,x 80 kilo etter en økt?

Sad
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

IntX

  • Gjest
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #4 : 01. november 2008, 22:01 »
Makan til pjatt! Håper hun ble kraftig feilsitert Smiley Kraftig!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #5 : 01. november 2008, 22:04 »
Sjokolademelk er sikkert GREIT etter trening, men det første som skjer i kroppen når proteinene spaltes til aminosyren er at nitrogen kommer til urinen. Økt proteininntak fører til økt nitrogen inntak i urinen, og noen glupinger tar dette som at du tisser ut urinen. Mat er best, men en shake etter trening er for mange et "must", da man ikke orker å spise 200 gram kyllingfileet rett etter trening osv.

Ps: Det første jeg skrev har jeg kun lest et par steder

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #6 : 01. november 2008, 22:05 »
Har lest at proteinene i sjokomelk er 20%case og 80% whey noe som skal være bra, men det kan man jo fint mekke selv? Dessuten er det jo ikke så mye proteiner i sjokomelk.
Er nok omvendt du, 80% kasein og 20 % myseprotein. Drikker du 1 liter sjokomelk, ender du vel opp med 34 g protein, noke som tilsvarer nesten ein anbefalt protein shake, så bra med proteiner er det.
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget MieMarie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 139
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 139

  • E e no bære me e ;)
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #7 : 01. november 2008, 22:06 »
det akkurat samme har jeg også fått tilsnakket fra folk.. men folk mener jo forskjellig.. men JEG har i allfall bruk for proteinpulver Wink
Trener hjemme i kjellern fortia, har mitt eget lille treningsrom der og har alt jeg trenger der Smiley
Blogger ikke i bloggen mer Smiley
Men trener like mye forde og nesten akkurat det samme, så bare spørre hvis dere lurer på noe Cheesy

Fræna atletklubb Smiley

Perser uten skjorte:
Benkpress pers : 60 kg     mål 70 kg
Markløft : 85 kg 
Knebøy :  75 kg

Skal ha MYE MERE muskler.
Styrkeløft,Strongman og muskler det er tingen .. Wink
- treningsstudioet er min leke plass..

Når stanga knekker, da har jeg kanskje løftet tungt nåkk, men faen meg ikke før..  Grin

Utlogget Orion

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 177
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 177

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #8 : 01. november 2008, 22:19 »
Drikker ofte melk selv jeg om jeg ikke har med meg en shaker Smiley

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #9 : 01. november 2008, 22:20 »
Sjoko-melk er vel en fin erstattning for protein+ kabopulver det! Når det gjelder det økonomiske så er det vel litt begge deler. En litago er langt billigere enn en ferdig shake på senteret, mens den er nok endel dyrere enn proteinpulver med karbohydratpulver. Og at de fleste som spiser skikklig egentlig ikke har bruk for dette proteinpulveret har de vel så absolutt rett i.

Utlogget PressPlayOnTape,8,1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 128

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #10 : 01. november 2008, 22:22 »
Hvor mye koster en liter med sjokomelk? Rundt 20 kr? En shake med like mye proteiner koster meg kanskje 7-8 kr. Hvem er det som snakker om dyr urin...
Høyde: 186
(Morgen)Vekt: 83,0 kg 08/09-07
                      97,1 kg 01/03-08 (Fett% 19,1)
                      86,3 kg 13/09-08 (Fett% 10,9)
                    101,0 kg 07/02-09 (Fett% 17,9)
                      87,9 kg 12/09-09 (Fett% 10,3)
                    100,2 kg 06/03-10 (Fett% 13,9)
                      90,9 kg 04/09-10 (Fett%  9,8)
                      97,1 kg 05/02-11 (Fett% 12,1)
                      91,4 kg 27/08-11 (Fett%  8,9)

Eat or be Eaten

Waal

  • Gjest
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #11 : 01. november 2008, 22:47 »
Det er jo bedre å få i seg proteiner fra en naturlig kilde, sånn som mat og drikke, eksempel sjokomelk.
Man kan ikke leve på pulver!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #12 : 01. november 2008, 22:50 »
Det er jo bedre å få i seg proteiner fra en naturlig kilde, sånn som mat og drikke, eksempel sjokomelk.
Man kan ikke leve på pulver!


Greit at mat og drikke vanligvis er bedre enn pulver, men ofte har pulver høyere biologisk verdi enn det meste av mat, samt det er mye lettere å innta etter trening! Bare det at de sier sjokolademelk istedenfor vanlig melk sier det meste synes jeg, nå varierer jo innholdet i ulike typer sjokolemlk ganske mye, men sukrose etter trening er vel ikke det glupeste man får i seg! Karbohydratinnholdet blir for stort i forhold til proteiner også.

Waal

  • Gjest
Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #13 : 01. november 2008, 22:54 »
Greit at mat og drikke vanligvis er bedre enn pulver, men ofte har pulver høyere biologisk verdi enn det meste av mat, samt det er mye lettere å innta etter trening! Bare det at de sier sjokolademelk istedenfor vanlig melk sier det meste synes jeg, nå varierer jo innholdet i ulike typer sjokolemlk ganske mye, men sukrose etter trening er vel ikke det glupeste man får i seg! Karbohydratinnholdet blir for stort i forhold til proteiner også.
Jeg forstår hva du mener, men for vanlige folk som trener for å holde seg i form, utgjør sikkert ikke en proteinshake så veldig mye mer enn hva en sjokomelk/vanlig melk/banan ville gjort.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Sjokomelk er fin restitusjon
« #14 : 01. november 2008, 22:58 »
Jeg forstår hva du mener, men for vanlige folk som trener for å holde seg i form, utgjør sikkert ikke en proteinshake så veldig mye mer enn hva en sjokomelk/vanlig melk/banan ville gjort.

Nei, men når det som regel er billigere med proteinpulver kontra sjokolademelk/melk, og bedre er det vel smartest å ta proteinpulver. Dog tror jeg det ikke har så voldtsomt mye å si, sålenge proteininntaket på hele dagen er bra, uavhengig av om proteinene kommer fra egg, melk eller pulver! Sålenge man har et passe varierte proteinkilder ordner det meste seg Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!