Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137351 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #135 : 13. juni 2009, 16:07 »
Sitat hentet fra en annen tråd:

"- Tennene våre er mer like planteeternes tenner enn kjøtteternes (sammenlikn kutenner og løvetenner, og se selv).
- Kjevene til planteeterne kan bevege seg fra side til side for å male korn og grøntfor, mens kjevene til kjøtteterne kun beveger seg opp og ned for å lettere kunne rive i stykker kjøtt.
- Planteetere har en liten magesekk og lang tarm (slik som mennesker), fordi det tar lengere tid for kroppen å ta opp næringsstoffer fra plantekost. Kjøttetere har stor magesekk og liten tarm, fordi kjøtt tar kort tid å fordøye og ofte spises i store mengder av gangen.
- Magesyren til planteetere (og mennesker) er relativt svak, siden det ikke skal mye til for å løse opp plantekost. Magesyren til kjøttetere er mye sterkere. Når mennesker spiser kjøtt, begynner det derfor å råtne i tarmen før det er ferdig fordøyd.
- Mennesker får sykdommer som kreft, hjerte- og karsykdommer, nyreskader og mangelsykdommer hvis de spiser for mye kjøtt og animalsk fett. Dette får ikke ekte kjøttetere."

E-dawg: Det er helt greit at du ikke enig. Om du mener at denne tråden bare er tull, så har du et valg, og det er å ikke delta eller lese.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #136 : 13. juni 2009, 16:14 »
"For hundreds of thousands of years Homo sapiens employed (and some tribes still do depend on) a hunter-gatherer method as their primary means of food collection, involving combining stationary food sources (such as fruits, grains, tubers, and mushrooms, insect larvae and aquatic molluscs) with wild game, which must be hunted and killed in order to be consumed. It is believed that humans have used fire to prepare and cook food prior to eating since the time of their divergence from Homo erectus.

Humans are omnivorous, capable of consuming both plant and animal products. Varying with available food sources in regions of habitation, and also varying with cultural and religious norms, human groups have adopted a range of diets, from purely vegetarian to primarily carnivorous. In some cases, dietary restrictions in humans can lead to deficiency diseases"




Se på stammene i Sør-amerika og afrika.   Vet du hva de gjør? de sanker bær, sopp og gørnt og DE JAKTER VILT OG ETER KJØTT SOM DE STEKER.  Slik har de levd siden tidenes morgen.


Jeg er ikke enig, fordi du farer med LØGN OG VÅS.
Non Plus Ultra

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #137 : 13. juni 2009, 16:34 »
Det skal være helt klart at jeg ikke sier at vi ikke var skapt for å spise kjøtt. For det vet jeg ikke helt sikkert. Det jeg fremmer er grunner og logikk til å spise raw food, og hvordan varmebehandling av kjøtt kan skade oss.

Spiller ingen rolle hvor lenge eller hvem som varmebehander eller spiser kjøtt. Det er hva det er for det.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #138 : 13. juni 2009, 16:44 »
Det skal være helt klart at jeg ikke sier at vi ikke var skapt for å spise kjøtt. For det vet jeg ikke helt sikkert. Det jeg fremmer er grunner og logikk til å spise raw food, og hvordan varmebehandling av kjøtt kan skade oss.

Spiller ingen rolle hvor lenge eller hvem som varmebehander eller spiser kjøtt. Det er hva det er for det.

Nei du fremmer ingen form for LOGIKK i postene dine, du driver skamløs reklame og PROPAGANDA for noe du LIKER. Påstandene dine er det 0 hold i og du driter deg bare ut.

"Propaganda betegner i moderne språkforståelse en ensidig fremstilling av informasjon for at mennesker skal ta stilling til en sak på en bestemt måte"
Non Plus Ultra

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #139 : 13. juni 2009, 17:23 »



 så har du et valg, og det er å ikke delta eller lese.

det siste valget, som han forøvrig har tatt, er å bli her og eie deg =)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #140 : 13. juni 2009, 20:28 »
Sara fra Supernature.no forklarer litt om Raw Food kurs Smiley 

http://www.youtube.com/watch?v=KMBrDpE87H8


Svensk program om raw food Cheesy
http://www.youtube.com/watch?v=XtxqNM4ICTU

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Odd A.mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #141 : 13. juni 2009, 21:36 »
Hvorfor vie livet til å være fanatisk til raw food når vi lever like bra på vanlig mat,stekt biff osv.? er det bevist at folk har levd lenger når de spiser bare planter og nøtter kontra kjøtt og flesk.? lever aper lenger enn oss.? alle mine forfedre har levd et langt og godt liv på vanlig stekt og kokt mat iallfall,aldri hørt om noen som har blitt forgiftet eller i dårlig form av å spise stekt mat. Men for folk som sitter på ræva hele dagen har nok en fordel ved å spise planter,da det er umulig å spise seg feit av det,men for aktive mennesker har dette ingenting for seg,det er kalorier inn/ut vi må tenke på,helst stekte og kokte kalorier og proteiner for min del.Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #142 : 13. juni 2009, 22:00 »
Bare sånn kjapt, jeg misliker at folk her bruker/misbruker ordet "fanatisk". Det har en meget negativ undertone og jeg vil ha meg frabedt det stempelet da jeg kun følger det jeg mener er best, og alle andre følger det de synes er best. Skal jeg komme inn her og kalle folk fanatiske for at de veier/måler hvert gram av det de spiser og hva de får i seg av næring fra all maten de spiser til punkt og prikke og legger ut detaljert hva de har spist fra dag til dag? 

Håper ikke jeg har åpnet døra til helvete nå, jeg måtte bare nevne det. Ønsker ikke starte en diskusjon om det, men ville bare si ifra. Smiley
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Odd A.mekvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #143 : 13. juni 2009, 22:10 »
Du er fanatisk når du tar med hjemmelaget dressing til et spisested fordi du mener kun det er bra nok.

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #144 : 13. juni 2009, 22:24 »
ro dere ned da, Eneres mange påstander blir jo dokumentert både av to hippier fra indre måland i Sverige og en i hjemmelaget video fra Supernature. Det er klart dette kurerer kreft, det gjør jo healing, polarterapi, tankeoverføring og raggteppemassasje også!

190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #145 : 13. juni 2009, 22:27 »
Jeg ønsker kun det beste for min kropp, og det innebærer dressinger med organiske kaldpressede oljer, himalaya salt, rå søyasaus osv. Men om jeg ikke får det så er det ikke noe jeg flipper for. Jeg tar med meg dressingen når jeg vet på forhånd at jeg skal spise ute, jeg sier ikke nei til å gå på et spontant restaurant besøk av den grunn. Da tar jeg de oljene de har der.

 Poenget er at jeg vil ha i meg mest mulig av det jeg mener er sunt. Men for all del, folk må jo få mene at jeg er fanatisk til og med etter jeg har gitt dem forklaringer. Det kan ikke jeg bestemme. Og det gjør meg heller ingenting for jeg vet med meg selv at jeg gjør rett for meg. Cheesy   Jeg bare ser at ordet går igjen her og jeg ville klarne opp litt, men værsegod Wink

Glucifer: ånei du, det er nok langt fler mennesker enn det.  Cool
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #146 : 13. juni 2009, 22:42 »
Men hvis du virkelig har lyst til å informere folk rundt om ditt hjertebarn, hvorfor trår du ikke mer forsiktig og legger igjen alle "faktaopplysningene" som verken du eller andre tilhengere har ryggdekning for å mene? Hvis du bidrar med en noe mer nøytral informasjon sammen med matbildene dine så er det nok lettere å skape interesse i stedet for at folk går i strupen på deg. Og hvis du skal uttale deg om hvordan effekt ting har på menneskekroppen, så bidrar du ihvertfall med litt mer troverdighet hvis du hadde satt deg litt mer inn i ting (fysiologi f.eks) utenom det som står på en random nettside for raw food. Du viser altfor ofte at du ikke har forstått hva du prater om. Og til dine mer ekstreme uttalelser, når man vet hvor mye penger og ressurser som brukes på forskning hvert år, og hvor mange mennesker som faktisk har en genuin interesse av å hjelpe, så er det for normale mennesker vanskelig å tro at effekten av belgfrukt skulle gått forskerne hus forbi når det gjelder kurering av f.eks kreft. Bare det at du har latt deg overbevise av noen videoer på youtube er skremmende, og viser hvor viktig det er å ha ett filter og sunn fornuft.
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #147 : 13. juni 2009, 22:58 »
Jeg har postet en link der noe vitenskap rundt raw food står. Men som sagt, raw food er vanskelig for forskerne å studere, fordi de må koke og bryte ned ting for å forske på det, og en hel del andre studier ang. sykdom og raw food osv.. Så inntil videre så stoler jeg personlig på folk på f.eks youtube som forteller og informerer om raw food. Selvom det er på youtube som kan virke useriøst, så synes ikke jeg at det er noen useriøs info jeg får der. Tvert imot. Jeg har lært masse.   man må bare stole på hva man selv mener høres riktig ut iforhold til de andre alternativene. Og jeg velger raw food.  Jeg håper at vitenskapen snart skal komme med ny info.

Om jeg skulle holdt helt kjeft om dette fordi jeg ikke har vitenskapen bak meg, så hadde ikek folk fått muligheten til å lære om denne livsstilen. Men det er opp til enhver hva de vil tro på.

Også er jeg en slik person som blir veldig tiltrukket av logikk.Når noe høres logisk ut for meg, ja da spiller det ingen rolle hvor mange som er imot det. Da går jeg for gull uansett hvem som følger etter eller ikke.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #148 : 14. juni 2009, 00:10 »
Jeg går ut ifra hva David sier selv, og det finnes mange raw food guruer som har masse nyttig info. Ta deg en tur på youtube og se litt selv hva de sier, om du er genuint interessert i å vite mer da såklart Smiley 

Her kan du/ dere lese masse mer om raw food vitenskaps research og artikler http://www.thegardendiet.com/science/

La meg si det på en annen måte. Vi bor i polare strøk, og har gjort det i mange tusen år nå. Så vidt meg bekjent er bestanden av innsekter heller dårlig på vinterstid, eller kort sagt minst halve året.

Hvordan dekker du behovet for dette da dersom mennesket er skapt i større grad for å spise innsekter enn dyr?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #149 : 14. juni 2009, 00:12 »

Også er jeg en slik person som blir veldig tiltrukket av logikk.Når noe høres logisk ut for meg, ja da spiller det ingen rolle hvor mange som er imot det. Da går jeg for gull uansett hvem som følger etter eller ikke.

HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHA!   
Non Plus Ultra

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!