Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137343 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #240 : 14. juni 2009, 21:38 »
Er du mann nok E-dawg? Eller er du.....mus? Begrunn hva du påstår!!
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #241 : 14. juni 2009, 21:42 »
Er du mann nok E-dawg? Eller er du.....mus? Begrunn hva du påstår!!

 rofl *

Jeg er en mann etter mus Smiley

Når begynte man å vise til noe håndfaste fakta i denne tråden?  Siden du synser og MENER. Kan vel for faen jeg og synse og mene Smiley



Non Plus Ultra

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #242 : 14. juni 2009, 21:49 »
Jeg venter fortsatt på svar fra de som påsto at raw food var mangelfullt! 

Jeg har sagt det flere ganger at den ikke er fullstendig med mindre du spiser innsekter - noe du ikke gjør. Å skylde på at du har levd opp i et vestlig industriellt samfunn er sikkert fint, men det holder ikke - dietten er således mangelfull siden du da spiser tilskudd.

DU har dessuten kommet med påstanden om at mennesket er bedre rusten til å spise innsekter enn kjøtt basert på "kilde" med referanse til en person som har sagt dette. Kilden er ikke god nok, og vedkommendes kilde for påstanden er heller ikke vist frem.

Følgelig ligger fremdeles bevisbyrden på dine skuldre. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

IntX

  • Gjest
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #243 : 14. juni 2009, 21:50 »
Frokost: Grønn smoothie

-6 gram spirulina ca. (superfood)
-4 dl vann
-1-2 bananer
-1/2 ts Cayennepepper (et meget medisinsk krydder med utrolige krefter)
- 1 stor neve spinat
- 1 stor neve salat av tilfeldig valg.
- 1/2 eple og/eller en neve bær.
- 1/2 kopp frøblanding (linfrø, quinoa, chia, sesam osv)
- en dryss med Himalaya salt
- 1 ss rått kakaopulver
- en neve rosiner og eller gojibær
- litt kanel/kanelbark
- linfrøolje

Jeg "tygger" min smoothie, slik at munnen produserer mer spyttenzymer for å hjelpe til med fordøyelsen. bare et lite tips for de som pleier å drikke smoothies Smiley


Lunsj: Salat

- ca. 3 tomater
- en dryss med rå cashewnøtter
- en god dryss Hampfrø og eller Biepollen
- en stor neve salat
- en kvart agurk
- klemmer saften ut av en halv sitron oppi
- organisk kaldpresset olivenolje
- en bit rød paparika
- spirer
- en halv avokado
- en dryss cayenne
- friske urter
- litt rå Nama shoyu soyasaus

Middag:  Sushi

- 2 rå sjøtang-blader (Nori sushi blad)
- 1 gulrot
- 1 halv rå rødbet
- et par store kålblader
- en neve spinat
- litt selleri
- en nevespinat
- en halv løk

Dipsaus:

1/4 kopp kaldpresse extra virgin olive oil
½ appelsin
1 ss Nama Shoyu (rå soyasaus)
1 ss fersk ingefær
litt friske urter
1 hvitløksbåt
Nykvernet organisk pepper

-----------------------------------------------------------------------------

Grønn Juice: Innen 30 minutter etter trening (helst så fort som mulig for optimal effekt)

Da kjører det jeg har av grønt og frukt inn i juicemaskinen. Eple, gulrøtter, sitron, kål, grønn salat, persille.. For ved å juice det så fjerner man fruktkjøttet. Da får jeg aminosyrer i ganske enkel form inn i kroppen og det finner sin plass i muskler og celler ganske raskt. Alt grønt har et høyt innhold av aminosyrer.


om jeg er sulten og om det er en stund til jeg skal legge meg, så kan jeg spise en salat, eller ta meg en fruktsmoothie med bananer og bær f.eks.
Som en detox over en kort periode så kunne dette vært interessant. Men de fleste har ikke tid eller ork til å lage slike måltider over tid. Iallefall ikke med tanke på innholdet måtte vært mangedoblet for å få tilstrekkelig næring.
Himalaya-salt... Hva er galt med vanlig salt? Og hva slags rosiner er det du spiser?
Jeg er stygt redd for at jeg ville skrumpet alvorlig inn på et slikt kosthold. Iallefall med tanke på at det kun er bananer, vann, bær og rosiner jeg har sansen for, resten er søppel for meg.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #244 : 14. juni 2009, 21:51 »
Jeg har begrunnet til punkt og prikke så god jeg kan hvorfor jeg mener det jeg mener, så det at jeg ikke har tonnevis med vitensapelige tester bak meg enda, det får så være, men jeg har ihvertfall begrunnet og kommet med årsaker til hvoror jeg mener ditt og datt.

Jeg har ikke bare kommet inn i tråden og slengt ut noe og gått igjen uten å begrunne det som man gjør på barneskolen. Min påstand er at du ikke har bakgrunn for å kalle raw food mangelfull. Ikke de andre som ar påstått det  heller.

Så nå gjenstår det bare å se hvem av dere som løper vekk med halen mellomebeina uten  å begrunne påstanden sin og hvem som faktisk er saklig nok til å stå for det han sier og diskutere på en ordentlig måte.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #245 : 14. juni 2009, 21:52 »
Du må ikke legge bevisbyrden på oss når det er du som kommer med påstanden - det strider mot naturlig logikk.

Jeg har begrunnet min påstand - så for meg er det hele case closed med mindre du kan vise til at du spiser fluer og andre småkryp samtidig som du lever et sunt og flott liv. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #246 : 14. juni 2009, 22:01 »
rofl *

Jeg er en mann etter mus Smiley

Når begynte man å vise til noe håndfaste fakta i denne tråden?  Siden du synser og MENER. Kan vel for faen jeg og synse og mene Smiley





http://www.youtube.com/watch?v=bHCAc4fGdFs#noexternalembed

 Grin

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #247 : 14. juni 2009, 22:11 »
Jeg har sagt det flere ganger at den ikke er fullstendig med mindre du spiser innsekter - noe du ikke gjør. Å skylde på at du har levd opp i et vestlig industriellt samfunn er sikkert fint, men det holder ikke - dietten er således mangelfull siden du da spiser tilskudd.

At du klamrer deg fast til at JEG, 1 person, ikke spiser insekter, ja det synes jeg er spesielt.  Raw food er slett ikke et mangelfullt kosthold.  Om du har tenkt til å spore det til at du mente om jeg levde 100% på raw food, ja da skal ihvertfall ikke raw food i seg selv ha skylda. Enig?? Altså selve RAW FOOD er ikke mangelfullt, men JEG er ikke 100% raw.. Eller hva sier du?? Er vi enig??  Jeg bryr meg ikke om folk mener JEG lever 100% rått, det er RAW FOOD jeg er ute etter å gi info om.

DU har dessuten kommet med påstanden om at mennesket er bedre rusten til å spise innsekter enn kjøtt basert på "kilde" med referanse til en person som har sagt dette. Kilden er ikke god nok, og vedkommendes kilde for påstanden er heller ikke vist frem.

Følgelig ligger fremdeles bevisbyrden på dine skuldre. Smiley

Her er  en liten forklaring. Spaltningen av proteinene starter i magesekken med tilsetting av enzymet pepsin. I bukspyttet er det flere viktige enzymer som spalter proteinene videre, bl.a. trypsin og kymotrypsin. For en stor del foregår spaltningen ned til proteinenes «byggesteiner», aminosyrene. Proteinene er forskjellig kjemisk bygd hos de ulike dyre- og plantearter. De må brytes ned til aminosyrer eller små aminosyreforbindelser for å kunne absorberes og nyttiggjøres, bl.a. til oppbygging av organismens egne proteiner.

Kjøtt er fra et fremmed vesen, den har et helt annet oppsett av molekylære sammensetninger som vår kropp må bruke lang tid på å bryte ned. I grønt og frukt, så finnes det langt mye enklere aminosyrer. Derfor klarer kroppen lett å ta opp disse aminosyrene rett fra enzymene.

Om du trenger kilder så greit. Jeg skal lete..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #248 : 14. juni 2009, 22:12 »
Når dere påstår at raw food ikke er fullverdig (drit i meg og hva jeg personlig spiser, tenk på RAW FOOD) så ligger faktisk bevisbyrden på dere som påstår det.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #250 : 14. juni 2009, 22:15 »
Hva som er lett eller ikke å ta opp betyr lite egentlig, mennesket og dets forfedre har spist kjøtt i hvert fall 2.3 millioner år - om ikke lenger. Har man da et snev av tro på Darwin så er mennesket tilpasset til å spise kjøtt.

Det er greit at jeg ikke skal omtale deg som en person, det er notert. Men, jeg venter alikevel på gode kilder på at mennesket er bedre tilpasset til å spise innsekter enn kjøtt, og at dette er NATURLIG for mennesket (ref. tidligere påstand).

Nå logger jeg dessverre av og skal ut å reise, og innen den tid er sikkert denne tråden vokst noen sider... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #251 : 14. juni 2009, 22:19 »
Hva som er lett eller ikke å ta opp betyr lite egentlig, mennesket og dets forfedre har spist kjøtt i hvert fall 2.3 millioner år - om ikke lenger. Har man da et snev av tro på Darwin så er mennesket tilpasset til å spise kjøtt.

Det er greit at jeg ikke skal omtale deg som en person, det er notert. Men, jeg venter alikevel på gode kilder på at mennesket er bedre tilpasset til å spise innsekter enn kjøtt, og at dette er NATURLIG for mennesket (ref. tidligere påstand).

Nå logger jeg dessverre av og skal ut å reise, og innen den tid er sikkert denne tråden vokst noen sider... Grin

Ja, du får dukke innom igjen når du er kommet tilbake igjen, så får vi se hva som har dukket opp.. Husk å pakke med deg grønt og frukt da.. Wink

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget liffy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 259

  • Mindbuilder
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #252 : 14. juni 2009, 22:24 »
Angående dyreoppdrett og hvordan dette har negative konsekvenser på miljøet og for dyrenes velferd, blir det nå forsket på kjøttproduserende bakterier. Altså at man kan få kjøtt og dermed skikkelige proteinkilder uten at man nødvendigvis trenger å involvere dyr for å få gjort dette.



Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #253 : 14. juni 2009, 22:31 »
oi, det høres spennende ut, og veldig postitvt!! Cheesy

Pluss at proteiner finnes det masse av i raw food. I form av aminosyrer som er det vi egentlig trenger. 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: RAW FOOD - Den Ultimate Livsstilen!
« #254 : 14. juni 2009, 22:33 »
oi, det høres spennende ut, og veldig postitvt!! Cheesy

Pluss at proteiner finnes det masse av i raw food. I form av aminosyrer som er det vi egentlig trenger. 

Masse er vel kanskje litt å ta i? Hvor mange prosent proteiner er det i ulike ting du spiser?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!