Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 138819 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #345 : 16. juni 2009, 23:23 »
Jeg blir så jævlig oppgitt as.. 

Det finnes ikke mangler i raw food kostholdet. Punktum. Her kan du se hvor jeg og alle andre som ikke spiser det dyrebare unike kjøttet deres og den underbare kumelka og de fantastiske kyllingfostrene man kaller for egg. http://no.wikipedia.org/wiki/Vegetarianisme

Ps. ang de kildene dine, hva er adressa på nettet hvor du fant alle disse bøkene?

Forresten, jeg tviler på at disse folka som omtaler veganer/vegetar har tatt i betraktning at superfood er en betraktlig del av kostholdet.  Spirulina inneholder B12 forresten.

Spirulina vokser naturlig kun i enkelte svært sjeldne saltsjøer i Mexico og Midt-Afrika som
tilfredsstiller plantens nødvendige, men svært ekstreme behov: En sterk tropisk sol stråling
og en gjennomsnittlig vanntemperatur på ca. 35 grader Celsius.
I følge moderne vitenskapelig forskning er Spirulina en enorm kilde for vitale næringsstoffer.

Spirulina inneholder faktisk mer enn 60 virkningsfulle stoffer, deriblant 11 viktige vitaminer
og 12 helt nødvendige mineraler i et ideelt sammensetningsforhold.

Typisk analyse av Spirulina pr 100 G:
Mineraler 7-13 %         bla, Kalsium, magnesium, sink, jern, fosfor, natrium, mangam

Fiber    8-10 %              4 ganger mer en i korn og mel
vitamin B12  0,8mg        3-4 ganger høyere en i animalsk lever
Beta karoten  10-20 %      5 ganger mer en i gullerøtter, 40 ganger mer en i spinat

Klorofyll   1-2000mg          20 ganger mer en vetegrass
Kalsium  130mg                  10 ganger mer en i melk
jern    33mg                     65 ganger høyere en spinat, 30 ganger høyere en kjøtt, 5 ganger høyere en soyabønner



Lettvin næring for det moderne menneske

Spirulina har fått mye fokus i media i den senere tid. Likevel er det langt fra noen ny oppdagelse.
Fra spanske kronikker (1541) viser det seg at de legendariske inkaene og aztekerne som levde i det gamle Mexico for mange århundrer siden, hadde Spirulina som daglig næringskilde. Med sin spesielle kjennskap til urter, planter og vekster, oppdaget de den helsebringende effekten algen har.

Dessverre sørget spanjolene brutalt for en slutt på disse høytstående kulturene,  og da havnet også Spirulina i glemselens bok. Helt til den belgiske botanikeren Jean Leonard i 1964 på nytt oppdaget denne spesielle algen. Denne oppdagelsen fikk mye blest da det viste seg at Spirulina er en av de rikeste kildene på
naturlige vitaminer og mineraler i verden.

Flere titalls forskere i hele verden har studert denne fantastiske algen. I løpet av Verdens matkonferanse i 1974 ble Spirulina av FN kåret til den beste alternative næringskilden for fremtiden!


Spirulina inneholder 60 til 70 % rikholdige proteiner, og er dermed den fyldigste vegetabilske
proteinkilden som finnes. Kvaliteten på proteinene blir bestemt av sammensetningen av aminosyrer. Spirulina-proteinet er av eksepsjonell kvalitet pga at det inneholder 8 essensielle - og i tillegg 9 øvrige - aminosyrer i riktig sammensetningsforhold til hverandre! Kroppen klarer ikke å produsere disse essensielle aminosyrene selv, og disse må alltid komme utenfra.


I skrivende stund sitter jeg og drikker Spirulina smootie med Goji bær og rå kakao oppi.  Hva var din kveldsmat idag?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #346 : 16. juni 2009, 23:32 »
Jeg blir så jævlig oppgitt as.. 

Det finnes ikke mangler i raw food kostholdet. Punktum. Her kan du se hvor jeg og alle andre som ikke spiser det dyrebare unike kjøttet deres og den underbare kumelka og de fantastiske kyllingfostrene man kaller for egg. http://no.wikipedia.org/wiki/Vegetarianisme



det finnes ingen mangler selv om H.M akkurat beviste det??
bare et spørsmål,hvis noen hadde kommet med håndfaste bevis på at raw-food dieten hadde mangler,hadde du da gjort forandringer eller hadde du fortsatt på samme måte?

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #347 : 16. juni 2009, 23:37 »
Hva er det han kilder til?? bøker som jeg aldri kommer til å få lest??? Hallo... Han kunne likesågodt kildet til at julenissen finnes om han ikke kommer med flere begrunnelser.

La meg spørre deg, nå som jeg har kildet til der det står klart og tydelig hvor de forskjellige næringsstoffene komemr fra og at alle de finnes i raw food. Hva er det så igjen å pirke på??? 
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #348 : 16. juni 2009, 23:40 »
Hva er det han kilder til?? bøker som jeg aldri kommer til å få lest??? Hallo... Han kunne likesågodt kildet til at julenissen finnes om han ikke kommer med flere begrunnelser.

La meg spørre deg, nå som jeg har kildet til der det står klart og tydelig hvor de forskjellige næringsstoffene komemr fra og at alle de finnes i raw food. Hva er det så igjen å pirke på??? 

Nå tror jeg du må roe deg litt ned her. Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #349 : 16. juni 2009, 23:45 »
Jeg er målløs...

Roe meg ned sier du?  jadda.... det fårn si.

ps. Siden du er sheriffen her og skal prøve å bevare roen her, hvor i all verden var du da jeg ble angrepet av  10 stk fra alle kanter som kalte meg det ene og det andre pluss mer?  Hvor var du hen?

Eller er det kanskje ikke så farlig når de andre gjør noe? (ikke at jeg har gjort noe.)


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Diiaz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 145
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 145

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #350 : 16. juni 2009, 23:48 »
skjønner ikke vitsen å leve som en hippie og i "et med naturen".. Tror du kommer til å angre hvis du bruker ungdoms årene dine på den måten...You only live once!!  Cool

btw så redder du ikke planeten ved å gjøre dette, langt ifra...

Utlogget Apelars!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 305
  • Honnør: 372
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 305

  • Smil!
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #351 : 16. juni 2009, 23:51 »

Jan B? Er det du som kødder med oss?
I så fall slår denne tråden klassikeren "Bolærne" langt ned i alle støvelskaft!
Hvor er popcornet?
Keep
It
Simple
Stupid!

If you would be a real seeker after truth, it is necessary that at least once in your life you doubt, as far as possible, all things.
—Rene Descartes


Vinglelogg

Lenja AK. Mosjonist.

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #352 : 16. juni 2009, 23:51 »
Du tar jo helt av med disse rawfoodgreiene. Dette blir som å vifte med en Troika på diabetesforbundets årssamling. Kroppsbyggere kun foret på salat blir nok ikke vellykket.

www.vegetarforum.net

Synes du bør ta en titt på dette forumet i stedet Smiley

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #353 : 16. juni 2009, 23:59 »
ps. Siden du er sheriffen her og skal prøve å bevare roen her, hvor i all verden var du da jeg ble angrepet av  10 stk fra alle kanter som kalte meg det ene og det andre pluss mer?  Hvor var du hen?

Eller er det kanskje ikke så farlig når de andre gjør noe? (ikke at jeg har gjort noe.)

Jeg synes jo selvfølgelig ikke at det er greit, men det har seg faktisk slik at jeg ikke sitter på pcen 24/7, desverre, selv om jeg er "Sherif". Smiley

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #354 : 16. juni 2009, 23:59 »
Og jeg synes du burdte ta deg en tur innom sunwarrior.com

Folk sier at det ikke er mulig å være raw food bodybuilder eller idrettsutøver. Vel, det er feil. Uvitenhet skaper fordommer. Lær hva som er sant før man dømmer det sønder og sammen.
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Yeppes

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 134

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #355 : 17. juni 2009, 00:02 »
Har ikke sagt at det er umulig å være kroppsbygger og vegetar, men man lager bare veldig mye mer arbeid for seg selv.

Utlogget H.M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 181
  • Honnør: 127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 181

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #356 : 17. juni 2009, 00:03 »

Spirulina inneholder faktisk mer enn 60 virkningsfulle stoffer, deriblant 11 viktige vitaminer
og 12 helt nødvendige mineraler i et ideelt sammensetningsforhold.

Typisk analyse av Spirulina pr 100 G:
Mineraler 7-13 %         bla, Kalsium, magnesium, sink, jern, fosfor, natrium, mangam

Fiber    8-10 %              4 ganger mer en i korn og mel
vitamin B12  0,8mg        3-4 ganger høyere en i animalsk lever
Beta karoten  10-20 %      5 ganger mer en i gullerøtter, 40 ganger mer en i spinat

Klorofyll   1-2000mg          20 ganger mer en vetegrass
Kalsium  130mg                  10 ganger mer en i melk
jern    33mg                     65 ganger høyere en spinat, 30 ganger høyere en kjøtt, 5 ganger høyere en soyabønner


Det er baaaaaaaare så vidt eg gidder å skrive der her, makan til korttenkthet har eg aldri sett. for NÅ blir det for dumt. Det ER sant at spirulina inneholder mer av ditt og datt PER 100G, og ser ut til å være ett veldig bra produkt. Men saken er at selv om det inneholder mer av alt ting, så hjelper det jævla lite når man kan innta kansje 20gram om dagen hvis man overdriver..
Westside disciple

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #357 : 17. juni 2009, 00:06 »
Diiaz: Folk kaller meg hippie hele tida. Ja, hippie gjør meg ingenting å være om jeg havner inn i den kategorien. Jeg ser ingenting galt med hippier, gjør du? Og jo, jeg er med på å redde planeten ved å gjøre dette. Jeg og alle andre som jobber aktivt for et bedre miljø. Nederlag er ikke en del av mitt vokabulær.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #358 : 17. juni 2009, 00:08 »
Jeg liker at du har endret navnet på tråden. Det viser litt selvinnsikt. Bra jobba!
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #359 : 17. juni 2009, 00:08 »
Har ikke sagt at det er umulig å være kroppsbygger og vegetar, men man lager bare veldig mye mer arbeid for seg selv.

Og dette vet du fordi...?
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!