Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137346 ganger)

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #645 : 24. juni 2009, 15:48 »
herregud, du må jo være potte tett........det er en stor forskjell helsebringende mat, og mat som KURERER kreft. Det er ingen her som tror at frukt og grønt er skadelig, og alle vet at det finnes mange positive effekter som er forebyggende når det gjelder livsstilssykdommer, men det er ikke det jeg spør deg om. Kreft er en veldig alvorlig sykdom, og som en nyfrelst 16 åring hekta på raw food presenterer du ganske sterke påstander. På hvilket grunnlag skulle du kunne mene at grønnsaker KURERER kreft når det hverken er bevist eller brukes som kreftbehandling i skolemedisin?

Jeg skrev i mitt første innlegg at dette var ifølge folk som har vært syke selv og blitt friske.  Om det finnes noen omfattende studie eller bevis på dette har jeg ikke lest elelr lett aktivt etter nå, og heller ei om det finnes på nettet. Så jeg setter 2 og 2 sammen og både tror på disses om sier dette, og alle nettsteder og folk som bruker raw food som sin medisin. Når man hele tiden fremmer rå mat i forebygging mot syldommer, spesielt kreft, ja da trorr jeg også at denne maten kan bli brukt som medisin når sykdom også allerede har inntruffet. Istedet for at man skal gafle i seg stekt  mat og varmet mat som er tappet for næring og fylt med andre giftige stoffer.

Her kan du lese mer om hva kreftforeningen og Norsk Helseinformatikk sier om rå mat og sykdommer.

http://www.kreftforeningen.no/portal/page?_pageid=35,3018&_dad=portal&_schema=PORTAL&navigation1_parentItemId=2021&navigation2_parentItemId=2021&navigation2_selectedItemId=2051&_piref35_3023_35_3018_3018.artSectionId=30&_piref35_3023_35_3018_3018.articleId=2293

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1869



ps. hvor i all verden har du det ifra at jeg er 16??
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #646 : 24. juni 2009, 15:51 »
6 gram Spirulina:

4dl vann:

1/2 tsk caynnepepper

1 stor neve salat

himalayasalt

kanelbark

hempfrø

en neve salat

saft fra en halv sitron

en bit rød paprika

spirer

en dryss cayenne

litt rå soyasaus

2 sjøtangblader

et par store kålblader

en nevespinat

Ok..Og selv uten å regne på det, så vet jeg at ingen av disse matvarene inneholder noen av de vitaminene (primært D vitamin og Kalsium) som du har store mangler av.
Dessuten er proteininntaket LANGT ifra hva som kreves for å bygge muskler.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #647 : 24. juni 2009, 15:53 »
Jeg skrev i mitt første innlegg at dette var ifølge folk som har vært syke selv og blitt friske.  Om det finnes noen omfattende studie eller bevis på dette har jeg ikke lest elelr lett aktivt etter nå, og heller ei om det finnes på nettet. Så jeg setter 2 og 2 sammen og både tror på disses om sier dette, og alle nettsteder og folk som bruker raw food som sin medisin. Når man hele tiden fremmer rå mat i forebygging mot syldommer, spesielt kreft, ja da trorr jeg også at denne maten kan bli brukt som medisin når sykdom også allerede har inntruffet. Istedet for at man skal gafle i seg stekt  mat og varmet mat som er tappet for næring og fylt med andre giftige stoffer.

Her kan du lese mer om hva kreftforeningen og Norsk Helseinformatikk sier om rå mat og sykdommer.

http://www.kreftforeningen.no/portal/page?_pageid=35,3018&_dad=portal&_schema=PORTAL&navigation1_parentItemId=2021&navigation2_parentItemId=2021&navigation2_selectedItemId=2051&_piref35_3023_35_3018_3018.artSectionId=30&_piref35_3023_35_3018_3018.articleId=2293

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1869



ps. hvor i all verden har du det ifra at jeg er 16??

Ja, og her kan du se:

Hva bidrar frukt og grønnsaker med i det norske kostholdet?
Frukt og grønnsaker bidrar med omkring:
8% av det daglige kalsiuminntaket
20% av det daglige jerninntaket
25% av det daglige folatinntaket
70% av det daglige vitamin B6-inntaket
50% av det daglige fiber inntaket
90% av det daglige vitamin C - inntaket
38% av det daglige inntaket av A-vitamin
Sa brura

Utlogget Glucifer

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 385
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 895

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #648 : 24. juni 2009, 15:59 »
Ja, jeg vet godt hva kreftforeningen og helsenorge mener om ernæring relatert kreft, det er en viktig del av tilleggsbehandlingen for å styrke kroppen i størst mulig grad da mye nødvendig medisinsk behandlig er tøft for kroppen, men det er cellegift/stråling som er selve behandlingen mot kreft, ihvertfall pr. dags dato. Men når du som ikke har noen særlig mer å skilte med enn egenerfaring setter deg opp mot ett etablert medisinsk fagmiljø og uttaler deg om kruering av kreft, så blir troverdigheten liten i din iver etter å få frukt og grønt inn i norsk kosthold. Utover det har jeg ingen ting imot ditt lille hjertebarn.

PS. Jeg aner ikke hvor gammel du er, jeg bare la sammen 2 + 2...
190 cm

Vekt 98 kg

Sykkelknappen: rød, gul og grønn

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #649 : 24. juni 2009, 16:01 »
Hva mener du... du antok hvor gammel jeg var utifra, hva da??
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #650 : 24. juni 2009, 16:11 »
Hva mener du... du antok hvor gammel jeg var utifra, hva da??

Ut i fra din mangel på selvinnsikt etter alt å dømme. Uansett, drit nå i det. Bare sekstenåringer som henger seg opp i slikt. Nå har både jeg og sidene du linket til sagt at frukt og grønt bare bidrar til omtrent 8% av daglig kalsium-inntak og omtrent det samme når det kommer til d-vitamin. Dersom det ikke er ekstremt store mengder kalsium og d-vit i 6 gram spriulina så er jo kostholdet ditt mangelfullt! Som vi har sagt til deg side etter side etter side etter side. Og vi vet alle at man får d-vitamin fra solen. Desverre får vi ikke kalsium fra solen, og desverre bor vi i et land der solen bare titter frem nok til tilstrekkelig d-vit produksjon noen få mnd i året.
Sa brura

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #651 : 24. juni 2009, 16:24 »
Jeg skrev i mitt første innlegg at dette var ifølge folk som har vært syke selv og blitt friske.  Om det finnes noen omfattende studie eller bevis på dette har jeg ikke lest elelr lett aktivt etter nå, og heller ei om det finnes på nettet. Så jeg setter 2 og 2 sammen og både tror på disses om sier dette, og alle nettsteder og folk som bruker raw food som sin medisin. Når man hele tiden fremmer rå mat i forebygging mot syldommer, spesielt kreft, ja da trorr jeg også at denne maten kan bli brukt som medisin når sykdom også allerede har inntruffet. Istedet for at man skal gafle i seg stekt  mat og varmet mat som er tappet for næring og fylt med andre giftige stoffer.

Jeg kan også regne, noen ganger blir 2+2=3 og andre ganger blir det 4 og 5. Men jeg bruker alltid fasit for å korrigere meg selv....

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #652 : 24. juni 2009, 16:25 »
Ut i fra din mangel på selvinnsikt etter alt å dømme. Uansett, drit nå i det. Bare sekstenåringer som henger seg opp i slikt. Nå har både jeg og sidene du linket til sagt at frukt og grønt bare bidrar til omtrent 8% av daglig kalsium-inntak og omtrent det samme når det kommer til d-vitamin. Dersom det ikke er ekstremt store mengder kalsium og d-vit i 6 gram spriulina så er jo kostholdet ditt mangelfullt! Som vi har sagt til deg side etter side etter side etter side. Og vi vet alle at man får d-vitamin fra solen. Desverre får vi ikke kalsium fra solen, og desverre bor vi i et land der solen bare titter frem nok til tilstrekkelig d-vit produksjon noen få mnd i året.



Du baserer at hun ikke får nok vitaminer på en genrell greie kreftforeningen har lagt fram om hva mennesker som følger noe så diffust som et "Norsk kosthold" til Eneres som har noe av det kostholdet som er lengst unna et "Norsk kosthold"?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #653 : 24. juni 2009, 16:34 »

Du baserer at hun ikke får nok vitaminer på en genrell greie kreftforeningen har lagt fram om hva mennesker som følger noe så diffust som et "Norsk kosthold" til Eneres som har noe av det kostholdet som er lengst unna et "Norsk kosthold"?

Nei, det er kun nok en bevisfelle. Jeg har brukt statens råd for ernæring og helsemyndighetenes minstekrav til vitamininntak som mal når jeg regnet ut tidligere i tråden. Hun når ikke en gang kvartveis opp på minstekravet til kalsium og d-vit inntak
Sa brura

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #654 : 24. juni 2009, 16:36 »
Nei, det er kun nok en bevisfelle. Jeg har brukt statens råd for ernæring og helsemyndighetenes minstekrav til vitamininntak som mal når jeg regnet ut tidligere i tråden. Hun når ikke en gang kvartveis opp på minstekravet til kalsium og d-vit inntak

Uten at jeg har satt meg så mye inn i alt dette, men det finnes vel kalsium i andre kilder enn melk, og i ganske greie mengder. Har hørt noe om at protein blokkerer opptaket av kalsium, og at derfor var ikke melk en så god kilde som vi har trodd. Blir bare synsing, men kan jo feks. se her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.5343042

Mener også "Thebridge" eller "MB7" her på forumet hadde noen linker om melkemyten osv.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #655 : 24. juni 2009, 16:48 »
Er kalsium i brokkoli hvis jeg husker riktig

kalium og kalsium hehe

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #656 : 24. juni 2009, 16:54 »
Uten at jeg har satt meg så mye inn i alt dette, men det finnes vel kalsium i andre kilder enn melk, og i ganske greie mengder. Har hørt noe om at protein blokkerer opptaket av kalsium, og at derfor var ikke melk en så god kilde som vi har trodd. Blir bare synsing, men kan jo feks. se her: http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/spor_ekspertene/1.5343042

Mener også "Thebridge" eller "MB7" her på forumet hadde noen linker om melkemyten osv.

Selvsagt finnes det andre kilder..poenget var at Eneres` kosthold var utilstrekkelig. Man må spise ekstreme mengder grønnsaker, mer enn noe menneske kan klare, for å få i seg minstekravet, f.eks 20 hele brokkoli på 400gram. Altså nesten 10kg brokkoli.

For det andre må du slutte med synsingen. Brokkoli inneholder, sammen med rabarbara og spinat oksalsyre som binder kalsium og hindrer opptak i tarmen. Alle næringsmidler som inneholder kalsium påvirkes negativt av oksalsyre. Dersom man ikke får i seg mye kalsium i utgangspunktet er det ikke særlig lurt å blande kalsiumrike næringsmidler med mat som også inneholder oksalsyre.

At protein hemmer kalsiumopptaket..?? Hvor står det noe sted? I tilfelle så er oksalsyren i brokkolien en værre inhibitor.
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #657 : 24. juni 2009, 17:29 »
Rått(ent) kjøtt er jeg imidlertid også veldig i mot..ikke la karbonadededeigen ligge i mer enn 2 dager i kjøleskapet. ÆSJ! Klarte bare 200gram.
Sa brura

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #658 : 24. juni 2009, 17:57 »
Prøvde rawfood dietten en periode, men det er nok ikke noe for meg. Var ikke noe særlig å spise grandiosa rått blant annet, den er mye bedre når den er stekt. Det er ihvertfall min mening.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #659 : 24. juni 2009, 18:31 »
Da er du ikke på raw food dietten, da er du over på "jeg vet ikke hva jeg driver med" dietten..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!