Skrevet av Emne: BODYB - Bildeupdate 9. November  (Lest 171234 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #45 : 11. november 2009, 23:37 »
Jeg gjorde en god del research før jeg avtalte en time med en av de personlige trenerne på senteret som har utdanning innen idrett og kost. Min oppfattning er at den er veldig pålitelig - Ønsker veldig gjerne dokumentasjon og fakta på at den ikke er pålitelig og at den gir feilaktig informasjon.

Jeg blir å basere min oppfattning av kroppen min på denne informasjonen, så vær så snill og kom med dokumentasjon om det bare er noe tull Smiley

Sier ikke den var tull er bare skeptisk til de fleste sånne maskiner. F,x er det en abnorm stor feil at enkelte vekter må spørre deg om hvorvidt du er atletisk.. Da er den ikke verdt noe. Eller at den ikke er nyansert angående væskebalansen og kan gi forskjellige resultater når du er dehydrert osv. 

Hvordan fungerte testen da?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #46 : 12. november 2009, 14:58 »
Sier ikke den var tull er bare skeptisk til de fleste sånne maskiner. F,x er det en abnorm stor feil at enkelte vekter må spørre deg om hvorvidt du er atletisk.. Da er den ikke verdt noe. Eller at den ikke er nyansert angående væskebalansen og kan gi forskjellige resultater når du er dehydrert osv. 

Hvordan fungerte testen da?

Tok testen på sats, mener den kostet 500,-

Jeg stilte flere spørsmål om hvorfor hun ikke valgte "Athletic", dette var for iddrettsutøvere med ekstremt lavt fett%, det hadde noe med fettmålingene å gjøre.

Maskinen fungerer vell slik at den sender høyfrekvente spenningspulser igjennom kroppen, dette baserers veldig mye på motstand i de forskjellige delene av kroppen. Siden du holder 2 spenningsførende ledere i hver hand, og står på 2 forskjellige kan den måle ben, armer og overkropp individuelt.

Synes målingene var realistisk jeg! Var det noe du stusset på wannabe-arnold? Forsåvet så har jeg ikke annet sammenligningsmateriale, men finner ingenting som strider imot denne informasjonen.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #47 : 12. november 2009, 18:54 »
Tusen takk! Det skal jeg! Smiley

Takk! Smiley

Det spesielle med min diett og min fremgang, er at jeg har oppnått mine resultater med TRAN som eneste unaturlige tilskudd. Jeg har altså fått nok proteiner og karbohydrater uten å måtte ta proteinshake/kosttilskudd. Dette er jeg meget fornøyd med - I gjengjeld har det vært veldig tungt, da det krever mye tid og planlegging for å klare det uten noe kunstig protein (lage mat, mye kjøtt koster også mye penger).

Har bestemt meg for å deffe meg ferdig før jeg eventuelt begynner med proteinshake for å slippe å spise så mye hele tiden, men det er i tillegg ett av målene mine med treningen å ikke bruke noe tilskudd, gjøre det mest mulig naturlig. Jeg har ingenting imot de forskjellige tilskuddene, men synes det hadde vært morro å bevise for meg selv og andre at det er fortsatt mulig å gjøre det på den naturlige måten! Smiley

alle vet jo det går den "naturlige" måten, men hvorfor ta en omvei bare for omveiens skyld?

hva er egentlig din definisjon av naturlig i denne sammenhengen? et søkt ord å bruke.

God holdning Smiley For mange titalls år siden gjorde de det med fisk og kylling. Skjønner ikke hvorfor man ikke kan gjøre det med fisk i kylling i dag også.

For titalls år siden holdt det med kortspill og ludo. skjønner ikke ungdommen holder på med ludo og kortspill idag også.

for en tilbakestrebersk holdning da.

Akkurat det med å vise frem bildene osv synes jeg bare hadde vært morsomt. Men alle mine standpunkt og spørsmål ønsker jeg ikke å offentligjøre for min sosiale omkrets, dette gjelder også alt om treningsprogram osv da mange tror at de bare kan kopiere mitt og få samme resultater. Da synes jeg det er bedre at de spør meg så jeg kan forklare det rett til vedkommende at dette ikke er noe nybegynnerprogram, og at en må begynne i mindre skala - Mange som overtrener seg med en eneste gang etter å ha lest en artikkel på arildhaugen.com etc.

de fleste vil vell få ganske dårlige resultater mtp at du ikke trener hverken bøy eller mark?

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #48 : 12. november 2009, 19:09 »
alle vet jo det går den "naturlige" måten, men hvorfor ta en omvei bare for omveiens skyld?

hva er egentlig din definisjon av naturlig i denne sammenhengen? et søkt ord å bruke.

For titalls år siden holdt det med kortspill og ludo. skjønner ikke ungdommen holder på med ludo og kortspill idag også.

for en tilbakestrebersk holdning da.

de fleste vil vell få ganske dårlige resultater mtp at du ikke trener hverken bøy eller mark?

Voldsom holdning, men skal svare så pent jeg kan.

Alle vet ikke det, de fleste tror de MÅ gå på kosttilskudd for å oppnå noe. Jeg ønsket hovedsakelig å bevise for meg selv at så lenge en har ressurser nok, er det fullt mulig å gjøre det uten noen form for kunstig kosttilskudd.

Hvis du hadde lest i loggen min hadde du visst at jeg har en stor ryggskade. Har derfor trent øvelser som belaster ryggen i den utsatte posisjonen for skaden med aller største forsiktighet. Knebøy og Markløft er verstingene på å irritere denne gamle skaden, derfor har jeg utelukket disse øvelsene til jeg er helt 100% frisk i ryggen. Beinpress, rygghev og andre øvelser har vært veldig gode erstattere, og har fungert for meg - Hvorfor skulle det da ikke fungere for andre? Selvom det mest sansynelig hadde fungert bedre med markløft og knebøy?

Skjønner ikke helt hvor du vil med det innlegget?

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #49 : 12. november 2009, 22:00 »
Voldsom holdning, men skal svare så pent jeg kan.

Alle vet ikke det, de fleste tror de MÅ gå på kosttilskudd for å oppnå noe. Jeg ønsket hovedsakelig å bevise for meg selv at så lenge en har ressurser nok, er det fullt mulig å gjøre det uten noen form for kunstig kosttilskudd.

Hvis du hadde lest i loggen min hadde du visst at jeg har en stor ryggskade. Har derfor trent øvelser som belaster ryggen i den utsatte posisjonen for skaden med aller største forsiktighet. Knebøy og Markløft er verstingene på å irritere denne gamle skaden, derfor har jeg utelukket disse øvelsene til jeg er helt 100% frisk i ryggen. Beinpress, rygghev og andre øvelser har vært veldig gode erstattere, og har fungert for meg - Hvorfor skulle det da ikke fungere for andre? Selvom det mest sansynelig hadde fungert bedre med markløft og knebøy?

Skjønner ikke helt hvor du vil med det innlegget?

my bad angående skade/mark/bøy avsnittet mitt, fordi jeg hadde ikke fått det med meg. beklager. men skal du anbefale dette til noen håper jeg du anbefaler dem bøy/mark =)


hvorfor er min holdning voldsom? det er vell snarere deg og andre som har et litt tilbakestrebersk syn på ting. du sier selv at du bruker mer tid og penger på å gjøre det på denne måten. hvorfor er det kult?

Lurer også fortsatt på hva du mener med bruk av ordet "naturlig" i den nevnte sammenheng. dette ordet var også brukt flittig av en tidligere bruker. husker du eneres?

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #50 : 12. november 2009, 23:18 »
my bad angående skade/mark/bøy avsnittet mitt, fordi jeg hadde ikke fått det med meg. beklager. men skal du anbefale dette til noen håper jeg du anbefaler dem bøy/mark =)


hvorfor er min holdning voldsom? det er vell snarere deg og andre som har et litt tilbakestrebersk syn på ting. du sier selv at du bruker mer tid og penger på å gjøre det på denne måten. hvorfor er det kult?

Lurer også fortsatt på hva du mener med bruk av ordet "naturlig" i den nevnte sammenheng. dette ordet var også brukt flittig av en tidligere bruker. husker du eneres?

Det jeg sa angående voldsom holdning var relatert til kommentaren om mark og knebøy Smiley Siden du så dette nå, er det greit! Har anbefalt mark og knebøy til alle som spør meg om råd... Mange spør om de ikke skal kjøre det siden jeg ikke gjør det... og da kommer forklaringen om ryggskaden Smiley

Gjorde det uten proteinpulver i 6 måneder, hadde gode resultater, og fikk nok. Sparte store penger ved å begynne med en servering whey tech etter trening og til frokost i August Smiley

Jeg ser hvor du vill, men håper du ser forklaringen min! Smiley

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #51 : 12. november 2009, 23:27 »
jada. Akkurat hevet meg på proteinpulver igjen selv pga militæret, og merker bare hvor sinnsykt enkelt, raskt og billig livet blir =)

lykke til videre.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #52 : 12. november 2009, 23:36 »
jada. Akkurat hevet meg på proteinpulver igjen selv pga militæret, og merker bare hvor sinnsykt enkelt, raskt og billig livet blir =)

lykke til videre.
Woot? Går du på proteiner Shocked
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

supreme_1990

  • Gjest
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #53 : 13. november 2009, 08:25 »
Høyde: 1.79
Alder: 19

HELE KROPPEN

 
RESULTAT
'Gunstig'
Vekt: 87.10 Kilo
70.5
Fett% 14,7
14%
Fettmasse 12.8 kilo
9.85
Fettfri Masse: 74.30 kilo
60.6
Muskelmasse: 70.65 kilo
57.55
TKV: 63.5 %
BMI: 27.2  woot

Bassalstoffskifte: 2224 kcal (Dette er uten noen form for bevegelse per dag)

ECV: 20.45 Kilo
ICV: 34.85 kilo
ECV/TKV: 37%
Wisceral fett score: 2 (svært lav, farlig fett rundt indre organer) 0 = best 13= faresone starter


SEGMENTANALYSE

Muskelmasse score og vekt: (0 = gunstig, + = bedre enn gunstig)
Høyre arm: +2 og 4.5 Kilo
Venstre Arm: +2 og 4.5 Kilo
Overkropp: +2 og 36.65 kilo
Venstre ben: +2 og 12.20 kilo
Høyre ben: +2 og 12.75 kilo

Fett score og vekt (0= gunstig, - = bedre enn gunstig)
Høyre arm: -2 og 0.7 Kilo
Venstre Arm: -1 og 0.8 Kilo
Overkropp: -2 og 8.05 kilo
Venstre ben: -2 og 1.7  kilo
Høyre ben: -3 og 1.6 kilo



Kroppstype: Svært muskuløs (Men litt "Gunstig muskuløs" grunnet litt for høy fett%)

sto det på maskinen at du hadde 70kg i muskelmasse? eller plusset du bare alle resultatene ifra armer,overkropp og bein?

Høyre arm: +2 og 4.5 Kilo
Venstre Arm: +2 og 4.5 Kilo
Overkropp: +2 og 36.65 kilo
Venstre ben: +2 og 12.20 kilo
Høyre ben: +2 og 12.75 kilo

4,5+4,5+36,65+12,20+12,75=70,65

tror det blir litt feil hvis det er slik du har gjort det.

Jeg har tatt samme testen bare inbody. Og fikk resultat 50kg muskler, men har litt mer kg enn deg på armer og bein og mindre fett kg.


Utlogget StevenC85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #54 : 13. november 2009, 20:03 »
Jeg har også tatt en slik test, men stoler ikke helt på de tallene.

Har tatt en inbody test tidligere, og vil si meg mer fornøyd med den, så dette var nok siste gang jeg står på Tanita vekten.

Og 500? På nettsidene står det 350. De prøvde å narre meg også til å betale 500 når de fant ut at jeg ikke var medlem, men jeg ble pent nødt til å fortelle de at det ikke kom på tale.

sjekk www.bodyanalyse.no - dyreste jeg har sett der er 450, og jeg synes den er bedre.
Send en PM om du vil se scan av inbody arket jeg hadde.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #55 : 14. november 2009, 19:19 »
sto det på maskinen at du hadde 70kg i muskelmasse? eller plusset du bare alle resultatene ifra armer,overkropp og bein?

Høyre arm: +2 og 4.5 Kilo
Venstre Arm: +2 og 4.5 Kilo
Overkropp: +2 og 36.65 kilo
Venstre ben: +2 og 12.20 kilo
Høyre ben: +2 og 12.75 kilo

4,5+4,5+36,65+12,20+12,75=70,65

tror det blir litt feil hvis det er slik du har gjort det.

Jeg har tatt samme testen bare inbody. Og fikk resultat 50kg muskler, men har litt mer kg enn deg på armer og bein og mindre fett kg.


Har ikke gjort det, det var maskinen som ga meg dette tallet... Spurte ekstra om dette, at dette måtte bare være tull, men akkurat det var hun 100% sikker på var rett.... Klarte ikke helt å si meg enig, men det er vist mange grupper som går under "muskelmasse"....
Jeg har også tatt en slik test, men stoler ikke helt på de tallene.

Har tatt en inbody test tidligere, og vil si meg mer fornøyd med den, så dette var nok siste gang jeg står på Tanita vekten.

Og 500? På nettsidene står det 350. De prøvde å narre meg også til å betale 500 når de fant ut at jeg ikke var medlem, men jeg ble pent nødt til å fortelle de at det ikke kom på tale.

sjekk www.bodyanalyse.no - dyreste jeg har sett der er 450, og jeg synes den er bedre.
Send en PM om du vil se scan av inbody arket jeg hadde.

Er ikke sikker, får det på giro, kanskje det var 350 Smiley

Vet ikke helt hva jeg ikke skal stole på, men føler meg temmelig sikker på fett%, kan kjøpe en klype og kontrollmåle...

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #56 : 14. november 2009, 19:40 »
ja gjør det. hadde vært interessant.

Utlogget StevenC85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #57 : 14. november 2009, 20:22 »
vet ikke om det står noe sted hvor du bor, men om du stikker innom 24fitness i oslo, så er en fettprosentmåling der ganske rimelig..

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #58 : 14. november 2009, 22:29 »
koster vell 200-300 spenn online, men ser jo fordelen i å ha et par staute karer føle deg rundt omkring.

andre steder må man betale tusenvis av kr for samme nytelse.

Utlogget StevenC85

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 150
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 150

Sv: BODYB - Resultater fra KROPPSANALYSE - Tanita MC-180
« #59 : 14. november 2009, 22:47 »
Hvordan skal man få en realistisk fettprosentmåling online?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!