Skrevet av Emne: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?  (Lest 9093 ganger)

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #30 : 04. september 2009, 09:19 »
de snakker kun om kaloriene fra alkoholen - fortsatt!

Nei, les teksten. Her er det snakk om alkohol under deff. Ikke bare det kalorimessige, men også alle andre aspekter.

nei forbrenning stopper ikke opp - det var kun satt på spissen. Leveren setter all annen forbrenning til side så lenge det er alkohol som den vil ha ut av kroppen

Så vidt jeg vet foregår dette parallelt?

graden av seriøsitet vil si graden av hvilke resultater du vil oppnå?

Jo, men hele poenget er jo at det er fullt mulig å oppnå gode resultater selv med alkohol i helgene. Det handler først og fremst om mengden Smiley

Om du med 'graden av seriøsitet' mener graden av OCD-ness, får det så være Smiley

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #31 : 04. september 2009, 09:21 »
Rett deg selv til ett halvt glass rødvin i døgnet, og bare det, så kan man tildels være enig med deg. En shot tequila om dagen f.eks. vil ikke være sunt.

Kanskje. Smiley

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #32 : 04. september 2009, 09:38 »
Sitat
Social drinking - Martin Berkhan

Q: "Social life in London basically revolves around drinking. I have no problem cutting back, but cutting out completely will render me a social leper quickly. I intend to cut back on calories on days I intend to drink in the evening, but I was wondering what should I cut back on? I assumed that I should try to restrict carbs on the days I know I'll be having beer in the evening, but I don't really know what the closest analogue for alcohol calories is. Any suggestions?"


A: I get these type of questions a lot, in the context of dieting, i.e how to do damage control on days where you know you'll be drinking alcohol and eating out.

My rule is simple; go high protein, low everything else on such days, up until the occasion. Think lean meat and veggies, or similar, and then go for the lowest calorie option when eating out. This way you can still be in a calorie deficit, despite liberal alcohol intake.

Det er vel kanskje her man må se forskjellen Wink
Liberalt alkohol inntak?? Hva er det egentlig.. Er det ett par glass vin eller øl innimellom, så er vel det helt greit for en normal person som trener for å holde seg i form evt. komme i litt bedre form!

MEN: Er det dette trådstarter mener med å drikke i helgene? Eller er det flatfylla fredag & lørdag?
Helt klart en vesensforskjell på ett par glass & "ungdomsfylla"  Wink

Og du har også gått ned ett par kilo, men du refererer til fettprosenten din! Hvem målte den egentlig?
Som nevnt før, en generell fettmåling har for mange variabler til at man skal se seg blind på det tallet!
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #33 : 04. september 2009, 10:06 »
Så vidt jeg vet foregår dette parallelt?


OK, så du går fra at "dette er feil" til "så vidt du vet"?  Fakta, gjerne med kildehenvisning, er fint. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #34 : 04. september 2009, 10:19 »
OK, så du går fra at "dette er feil" til "så vidt du vet"?  Fakta, gjerne med kildehenvisning, er fint. Smiley

Det er jo selvsagt. Ifølge riinoos teorier vil kroppen 'kun' forbrenne alkohol så lenge det finnes alkohol i kroppen - ingenting annet. Hva skjer da med annen næring?

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #35 : 04. september 2009, 10:31 »
Det er jo selvsagt. Ifølge riinoos teorier vil kroppen 'kun' forbrenne alkohol så lenge det finnes alkohol i kroppen - ingenting annet. Hva skjer da med annen næring?


*Satt på spissen*

-leveren er et av mange organer i kroppen, og det er kun denne som forbrenner alkohol, også fett. Hvorvidt blir fettforbrenning aktuelt når den blir tilført gift(alkohol)?

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #36 : 04. september 2009, 10:33 »

*Satt på spissen*

-leveren er et av mange organer i kroppen, og det er kun denne som forbrenner alkohol, også fett. Hvorvidt blir fettforbrenning aktuelt når den blir tilført gift(alkohol)?

Det er ganske aktuelt.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #37 : 04. september 2009, 10:45 »
Det er jo selvsagt. Ifølge riinoos teorier vil kroppen 'kun' forbrenne alkohol så lenge det finnes alkohol i kroppen - ingenting annet. Hva skjer da med annen næring?

Alkohol har også energiinnhold, og hun har helt rett i at kroppen vil prioritere å forbrenne alkoholen først - alkohol er i praksis en gift for kroppen og således grei å bli kvitt. At alt annet stoppes skjer selvsagt ikke, men du vrir på prosessene i kroppen i en klar negativ retning. Videre kan man jo titte litt på hva alkohol gjør med det generelle hormonbildet, kanskje spesiellt for menn, og det er heller ikke særlig positivt.

Dette du nevner med alkohol er sunt i små mengder, så er det fordi det har visse positive egenskaper også som oppveier for de negative, skjønt det er noe uenighet om hva som er moderat, dessuten er det i de tilfeller stort sett snakk om vin.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget qwerty12345

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 122
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 122

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #38 : 04. september 2009, 11:01 »
Alkohol har også energiinnhold, og hun har helt rett i at kroppen vil prioritere å forbrenne alkoholen først - alkohol er i praksis en gift for kroppen og således grei å bli kvitt. At alt annet stoppes skjer selvsagt ikke, men du vrir på prosessene i kroppen i en klar negativ retning. Videre kan man jo titte litt på hva alkohol gjør med det generelle hormonbildet, kanskje spesiellt for menn, og det er heller ikke særlig positivt.

Dette du nevner med alkohol er sunt i små mengder, så er det fordi det har visse positive egenskaper også som oppveier for de negative, skjønt det er noe uenighet om hva som er moderat, dessuten er det i de tilfeller stort sett snakk om vin.

Ja, da er vi enige. Smiley

Utlogget Jupac

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 995
  • Honnør: 155
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 995

Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #39 : 04. september 2009, 11:19 »
Hvor lenge deffet du og hvor lang tid tok det fra du gikk fra 3000 kcal til 2400?

Prøv å kjør kardio 45-60 min. 5-7 dager i uken

Utifra vekten din så ville jeg kanskje lagt meg 2250 kcal til å begynne med å jobbet meg nedover. var sykt mye fett synes jeg. Greit at er bra å få i seg fett, men 100 g synes jeg kanskje blir litt overkill.


med den dietten du har nå så har du en ratio på

Protein: 37,5 %   Karbohydrater: 25 %     Fett: 37,5 %

Prøv heller med en 40% protein, 40 % karbohydrater og 20 % fett ratio

da ville det blitt på 2250 kcal

Protein: 225 g

Karbohydrater: 225 g

Fett: 50 g

Og kjør carb-cycling, altså spis forskjellige mengder karbohydrater i løpet av uken.

eks på en diett:

M1: 30 g proteinpulver og 2 dl havregryn. 2 ss(15 g) Udos choice/selolje

M2: 1 stk kyllingfilet(150 g)og 50 g ris

M3:1 stk kyllingfilet (150 g) og 50 g ris

M4 (drikk litt før og resten etter trening) 30 g proteinpulver og 60 g carbofuel eller annet form for karb.

M5: 250 g Biff/Scampi/Torsk og 50 g Ris

M6: 30 g proteinpulver og 2 ss (15 g) Udos choice/selolje

spis grønnsaker til 2-3 måltidene

P: 225 g K: 225 g F: 50 g

kcal: 2250 kcal

Dette blir en typisk trenings dag for deg. en medium karb dag. På dager hvor du ikke trener( lav dag)

kutter du ut carbofuel og risen til måltid M5

da blir det

P: 220 g K: 125 g F: 50 g


kcal: 1830 kcal


isteden for en ren spisedag så bare dobbler du mengden ris på de 3 måltidene 1-2 dager i uken

da får du

P: 240 g K: 345 g F: 50 g

kcal 2790 kcal



håper dette var til hjelp. Lykke til Grin


Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #40 : 04. september 2009, 16:11 »
Det er vel kanskje her man må se forskjellen Wink
Liberalt alkohol inntak?? Hva er det egentlig.. Er det ett par glass vin eller øl innimellom, så er vel det helt greit for en normal person som trener for å holde seg i form evt. komme i litt bedre form!

MEN: Er det dette trådstarter mener med å drikke i helgene? Eller er det flatfylla fredag & lørdag?
Helt klart en vesensforskjell på ett par glass & "ungdomsfylla"  Wink

Og du har også gått ned ett par kilo, men du refererer til fettprosenten din! Hvem målte den egentlig?
Som nevnt før, en generell fettmåling har for mange variabler til at man skal se seg blind på det tallet!

Vi snakker en kasse øl i helgen.. hehe Cheesy

Fett prosenten ble målt av en kompiss med en fettklype som jeg har kjøpt på tn.no :S
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #41 : 04. september 2009, 16:15 »
Hvor lenge deffet du og hvor lang tid tok det fra du gikk fra 3000 kcal til 2400?

Prøv å kjør kardio 45-60 min. 5-7 dager i uken

Utifra vekten din så ville jeg kanskje lagt meg 2250 kcal til å begynne med å jobbet meg nedover. var sykt mye fett synes jeg. Greit at er bra å få i seg fett, men 100 g synes jeg kanskje blir litt overkill.


med den dietten du har nå så har du en ratio på

Protein: 37,5 %   Karbohydrater: 25 %     Fett: 37,5 %

Prøv heller med en 40% protein, 40 % karbohydrater og 20 % fett ratio

da ville det blitt på 2250 kcal

Protein: 225 g

Karbohydrater: 225 g

Fett: 50 g

Og kjør carb-cycling, altså spis forskjellige mengder karbohydrater i løpet av uken.

eks på en diett:

M1: 30 g proteinpulver og 2 dl havregryn. 2 ss(15 g) Udos choice/selolje

M2: 1 stk kyllingfilet(150 g)og 50 g ris

M3:1 stk kyllingfilet (150 g) og 50 g ris

M4 (drikk litt før og resten etter trening) 30 g proteinpulver og 60 g carbofuel eller annet form for karb.

M5: 250 g Biff/Scampi/Torsk og 50 g Ris

M6: 30 g proteinpulver og 2 ss (15 g) Udos choice/selolje

spis grønnsaker til 2-3 måltidene

P: 225 g K: 225 g F: 50 g

kcal: 2250 kcal

Dette blir en typisk trenings dag for deg. en medium karb dag. På dager hvor du ikke trener( lav dag)

kutter du ut carbofuel og risen til måltid M5

da blir det

P: 220 g K: 125 g F: 50 g


kcal: 1830 kcal


isteden for en ren spisedag så bare dobbler du mengden ris på de 3 måltidene 1-2 dager i uken

da får du

P: 240 g K: 345 g F: 50 g

kcal 2790 kcal



håper dette var til hjelp. Lykke til Grin



Det ser veldig lovenes ut dette, og det ville ikke vært noe problem for meg å heller spise denne fordelingen. Men grunnen til at jeg har vært såpass lavt på karbohydrater er at det skulle være en slags low carb diet, hehe. Vet ikke om det var så lurt Cheesy
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #42 : 07. september 2009, 13:18 »
bump
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Utlogget F..Frank

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 416
  • Honnør: 263
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 416

  • Back on track...
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #43 : 07. september 2009, 14:04 »
Det er vel kanskje her man må se forskjellen Wink
Liberalt alkohol inntak?? Hva er det egentlig.. Er det ett par glass vin eller øl innimellom, så er vel det helt greit for en normal person som trener for å holde seg i form evt. komme i litt bedre form!

MEN: Er det dette trådstarter mener med å drikke i helgene? Eller er det flatfylla fredag & lørdag?
Helt klart en vesensforskjell på ett par glass & "ungdomsfylla"  Wink

Og du har også gått ned ett par kilo, men du refererer til fettprosenten din! Hvem målte den egentlig?
Som nevnt før, en generell fettmåling har for mange variabler til at man skal se seg blind på det tallet!

Vi snakker en kasse øl i helgen.. hehe Cheesy

Fett prosenten ble målt av en kompiss med en fettklype som jeg har kjøpt på tn.no :S

Her har du vel egentlig svaret på det du spør om!!!


bump

Har du virkelig lyst til å prøve å komme iform, så ser det ut som om Jupac har kommet med ett bra oppsett som kan være verdt å prøve!

I tillegg anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen godt  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89277.0
" I firmly believe that any man`s finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious"  Vince Lombardi

 2009 Year of the FAT

1. Plass Oslo Grand Prix Overall
1. Plass NM Overall
1. Plass NM Bodybuilding Veteran åpen klasse
1. Plass Nordisk Overall

1. Plass VM Masters Classic bodybuilding
WORLD CHAMPION BABY!

You can`t Flex FAT......



Play with nature..... www.proteinfabrikken.no  Team Ironcore

Utlogget Treneral

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 964
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 964

  • Yeeeeees!
Sv: Årets deff, hva kunne jeg gjort anderledes?
« #44 : 07. september 2009, 14:17 »
Her har du vel egentlig svaret på det du spør om!!!


Har du virkelig lyst til å prøve å komme iform, så ser det ut som om Jupac har kommet med ett bra oppsett som kan være verdt å prøve!

I tillegg anbefaler jeg deg å lese denne artikkelen godt  http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89277.0

Da blir det å sette opp en plan for de neste ni månedene som står på agendaen, stay tuned Wink å takker for alle svar
It's a lifestyle.

<a href="http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=49679.0"
>Min treningslogg [/url]

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!