Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178811 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #75 : 16. april 2010, 18:31 »
Fredag 16. april. 2010:

Treningsprogram 3:

MARKLØFT:                           3 sets X 8 reps X 62,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

EN ARMS HANTELROING:        3 sets X 8 reps (per arm) X 22,5 kg.

KAPTEINENS STOL:                3 sets X 5 reps <-- kjentes ufattelig tungt ut idag :O

EN ARMS TRICEPSPRESS:      3 sets X 8 reps (per arm) X 7,5 kg.

FLYES:                                  3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

CHINS m/smalt grep:            3 sets X 5 reps.

SKULDERPRESS:                   Utgikk idag.

BENPRESS:                           3 sets X 8 reps X 92,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

MAGEPROGRAM:                    1 set X 25 reps <-- fikk dårlig med tid på slutten, så måtte bare gi meg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #76 : 19. april 2010, 22:45 »
Mandag 19. april. 2010:

Jeg har jobbet hele helga, og så var jeg på Oslo Grand Prix på lørdagskvelden, så trening ble lagt til side denne helga. Men var ute igår og løpte i 40 min. med bikkja.
Så idag ble det stykreøkt:

Treningsprogram 1:

KNEBØY:                             3 sets X 8 reps X 52,5 kg.

CRUNCHES i skråbenk:        3 sets X 15 reps X 20 kg ekstra.

PUSH-UPS på bosu:             3 sets X 12 reps X 7,5 kg ekstra.

Sittende HANTELCURL:         1 set  X 8 reps (per arm) X 10 kg.
                                         2 sets X 5 reps (per arm) X 12,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

NEDTREKK forran:               1 set  X 8 reps X 45 kg.
                                         2 sets X 8 reps X 40 kg.

KABELROING:                     3 sets X 8 reps X 45 kg.

MAGEPROGRAM:                 3 sets X 25 reps.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #77 : 20. april 2010, 11:37 »
Tirsdag 20. april. 2010:

Ja, da har jeg starta en ny trene-sesong med bikkja. Snøen er mer eller mindre borte fra turløypene, og dermed klar for mer hundetrening.
Så idag var det på med trekksela til bikkja, joggesko og ute å løpe Cheesy
Vi løpte i litt over en time, endel snø enkelte plasser enda, men hardt nok til å løpe oppå. Ellers hadde vi kun ett stopp på turen da vi passerte noen andre morgenfugler Tongue
Ingen verk i legger  idag, noe som er helt supert Cheesy *krysser fingrene for at det holder seg slik denne sesongen*

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #78 : 22. april 2010, 17:06 »
Torsdag 22. april. 2010:

Skulle jo egentlig trene styrke igår, men jeg hadde en 10 timers kveldsvakt på jobben, så da rakk jeg ikke over det jeg skulle ønske,hehe
Men ja, lagde meg nye treningsprogrammer, og starter dermed opp på nye lister Cheesy
Nå prøver jeg meg på splitt, så får jeg se hvordan det går iforhold til mine kroniske plager med betennelser. Jeg prøvde ut program 2 idag, og kjente meg ekstremt svak i venstre side og hadde noe ubehag i skulderområdet, så får være obs og følge med om splitt blir for intenst for kroppen. Utenom dette følte jeg meg topp med å prøve ut ny plan og kjøre på med litt variasjon igjen Cheesy Oppglødet hver gang! =)

Program 2 (bryst, skuldre, triceps):

Flat benkpress:                         1 set X 5 reps X 42,5 kg
                                               1 set X 5 reps X 40 kg <-- kjente veldig godt at det er mange uker siden sist jeg kjørte på med benk jah Tongue
                                             

Skrå benkpress:                      3 sets X 8 reps X 30 kg.

Flyes:                                      3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

Stående sidehev:                     3 sets  X 8 reps X 5 kg.
       
Omvend pec dec i maskin:        3 sets X 8 reps X 25 kg.

Dips i stativ:                             3 sets X 8 reps X 10 kg ekstra. <-- økning på 2,5 kg.

Triceps-nedpress med tau:        2 sets X 8 reps X 25 kg.
                                                1 set X 8 reps X 30 kg.

Mageprogram:                          3 sets X 25 reps.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #79 : 23. april 2010, 08:29 »
Fredag 23. april. 2010:

Kl. 07.00 tok jeg på trekksele på bikkja og joggesko på meg, og var ute og løpte morgentur med han i 42 minutter, på de minuttene hadde vi tilbakelagt oss 7 km.
Nå er det en god og lang dusj, og en stor frokost som venter Cheesy
Ha en flott dag alle sammen  Grin

Utlogget bjørn`

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 11 408
  • Honnør: 562
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 11 408

Sv: Marthe`s treningslogg
« #80 : 23. april 2010, 12:01 »
Deilig med morgentrening Smiley
Smiley

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #81 : 23. april 2010, 13:34 »
Deilig med morgentrening Smiley

Ja, jeg begynner å få sans for det hvertfall Cheesy
Godt å ha god tid til husvask før man skal på kveldsvakt, så det er godt å vite da at man har fått gjort unna treningen Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #82 : 25. april 2010, 21:41 »
Søndag 25. april. 2010:

I helga har det vært ekstremt mye jobbing for min del, mye overtid og dermed lite tid til trening. Men idag kom jeg meg avgårde etter en dagvakt Smiley Så da testet jeg ut program 3, og kjente betennesen da i fra litt på ene siden av nakken min idag, men håper det er kun "innkjøringsverk" til musklaturen blir litt mer vant med splittoppsett.

Program 3: Rygg + Biceps

Markløft:                          3 sets X 8 reps X 65 kg <-- økning på 2,5 kg.

Foroverbøyd stangroing:    3 sets X 8 reps X 50 kg.

Chins med bredt grep:        1 set X 5 reps
                                       2 sets X 3 reps <-- kjente meget godt at det ikke var smalt grep lengre, og må nok jobbe med dette framover Tongue

Shrugs m/hantler:            3 sets X 8 reps X 15 kg.

Bicepscurl m/stang:          1 set  X 8 reps X 21 kg.
                                      2 sets X 5 reps X 21 kg <-- begynte å bli ekstremt sliten i armene mine på denne og siste øvelse av programmet Tongue Ikke vant til så mye på en kroppsdel på en trening Tongue hehe 

Hammercurls:                  3 sets X 5 reps (per arm) X 10 kg

Mageprogram:                 3 sets X 25 reps.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #83 : 26. april 2010, 09:59 »
Mandag 26. april. 2010:

Åhh, for en syk verk jeg har i spesielt bicepsene idag,hehe
Helt klart at jeg har bytta om på øvelser, og startet med nytt program. Veldig deilig å kjenne at jeg har problemer med å strekke ut armene igjen Cheesy

Ellers så skulle jeg jo ha vært på løpetur med bikkja idag, men leggene mine har takka litt for seg. Så nå må jeg bytte sko igjen, og la dem hvile litt. Så istedefor å løpe så gikk vi tur på 50 min nå ikveld med rask gange, kjente det kun i ene leggen da.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #84 : 27. april 2010, 19:03 »
Tirsdag 27. april. 2010:

Program 1: Lår og legger:

Knebøy:                1 set X 8 reps X 55 kg <-- økning på 2,5 kg.
                          2 sets X 6 reps X 55 kg.

Utfall m/stang:     3 sets X 8 reps (per bein) X 35 kg <-- fra å gå fra hantler til stang så har jeg en økning på 20 kg, med å gå over til stang idag.

Beinpress:           3 sets X 10 reps X 95 kg <-- økning på 2,5 kg.

Strake markløft:   3 sets X 12 reps X 33,5 kg <-- øvde litt på denne øvelsen idag, i å med den var ny for meg, gikk veldig bra Smiley og kan vel øke på litt neste gang,hihi

Sittende lårcurls:  3 sets X 12 reps X 22,5 kg.

Leg extensions:    3 sets X 10 reps X 32,5 kg.

Sittende tåhev:    3 sets X 10 reps X 40 kg.

Mage: Reverse Crunch på benk:  3 sets X 25 reps.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #85 : 30. april 2010, 12:09 »
Torsdag 29. april. 2010:

Ja, nå har jeg hatt 10 timersvakter på jobb, og vært våken i 3 netter på rad for å klare å fullføre bacheloroppgaven i tide. Så jeg trodde ikke det kom til å bli noen trening på meg idag når jeg kom hjem fra oslo etter å ha levert oppgaven. Menne, jeg dro avgårde og tenkte jeg kunne kjøre lett igjennom programmet, men det gikk overraskende bra Cheesy

Program 2, Bryst+skuldre+triceps:

Flat benkpress:          3 sets X 8 reps X 40 kg.

Skrå benkpress:        3 sets X 8 reps X 32,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Flyes:                       3 sets X 8 reps X 12,5 kg.

Stående sidehev:      3 sets X 8 reps X 6 kg <-- økning på 1 kg.

Omvendt pec dec:     3 sets X 8 reps X 27,5 kg <-- økning på 2,5 kg.

Dips:                        1 set  X 8 reps X 10 kg ekstra.
                               2 sets X 8 reps X 5 kg ekstra.

Tri. nedpress m/tau:  3 sets X 10 reps X 25 kg <-- kjørte ekstra sakte negativ idag og eksplosivt tilbake.

Mage: 2 ulike bosu-øvelser. 3 sets X 25 reps.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #86 : 01. mai 2010, 20:08 »
Lørdag 01. mai. 2010:

Jah, jeg ligger rett ut med feber og influensa.... og jeg er en person som ikke kan ligge i ro Ohmy
faen som jeg hater å være syk.... spesielt når man bor alene, føler seg helt hjelpesløs...
Men formen idag er vel noe bedre enn igår hvertfall.
Så har vaska hus, og pussla litt med en hjemmeeksamen jeg har fram til 12 mai,hehe

Ungene til huseieren var jo storfornøyd over at jeg var syk, for da kom de ned og henta bikkja og løp galning med han ute på plena i mange timer idag,haha
Så bikkja er storfornøyd når mor er sjuk, ingen trening bare morro med ungene da Tongue haha

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #87 : 02. mai 2010, 15:31 »
Søndag 02.mai. 2010:

Jeg våkna i håp om at formen var bedre, men den gang ei.
I forbannelse over den jævla influensaen og i protest mot den, så har jeg vært ute i sola og pussa og lakkert motor- og bildeler i 4 timer, for 2 og forhåpentligvis siste gang denne våren.
Fant ut nå at det er ikke jeg som vinner denne protesten men influensaen Sad Møkk.
Motorn og bilen ser fin fin ut da Smiley   Så vårpynten begynner å se en ende på seg.

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Sv: Marthe`s treningslogg
« #88 : 05. mai 2010, 22:16 »
Onsdag 05. mai. 2010:

Våkna opp idag uten feber, men er enda veldig tett og hes i stemmen.
Brukte formiddagen fornuftig med oppgaveskriving, men kjente at jeg kom seriøst til å gå på veggene om jeg ikke fikk kommet meg ut iløpet av dagen. Så jeg titta over på bikkja mi, og tenkte at det var vel på tide at han fikk seg en tur ut i skogen.

Det endte da opp i at kl. 1700 tok jeg på meg tursko og kun vanlig halsbånd på bikkja. Var jo langt ifra i god form, og noe trekketur var uaktuelt. Etter at jeg hadde gått i en halvtimes tid og var på tur hjem, så kommer jeg over et skilt om en "rund-løype" på 6 km. "hum hum" tenker jo da denne idiotn av en sta nordlenning, så istede for å merke med løypa og vente til jeg var i form, så legger jeg ut på denne turen.

Etter et stykke var det slutt på tørre fine skogsveier, og det ble myrete og jævli bløtt! Så istede for å være fornufti slo konkurranseinnstinktet mitt inn (PÅ MEG SELV ?!?) at dette SKULLE jeg klare, pusta og pesa meg oppover tunge faen bakker, med tett nese og hes stemme  Huh

Så begynte det omsider å gå nedover, "yes nå går vi mot det stedet hvor vi skal vende nesen i riktig retning, slik at vi kommer hjem ikveld", tenkte jeg da.... Kom ned og ut av stien, der var det en hel masse gårder. Så jeg vandra videre på gårdveier og leita etter turstien. Så fant jeg omsider en skogsti, var ikke samme merket på trærne (men kanskje de hadde gått tom for rødt?!), jaja jeg gikk videre. Masse snø her, så så ingen sti, bare fulgte sporene til snøhulemannen.

Plutselig utti ingenmannsland, var det fritt for sne, skog i alle kanter og ingen sti.... Normale og oppegående mennesker ville gått tilbake her, men sta nordlenninger sier "neida, æ går på måfå og håpa æ finn fram", i 25 minutter gikk jeg der og vandra i det jeg trodde var riktig retning. Tilogmed bikkja som sjelden bryr seg om meg på tur titta stressa opp på meg flere ganger "HALLO, ditt dumme krek!! vi har gått oss bort!!". Skal innrømme at den tøffe nordlenningen begynte å pese litt ekstra her og ikke pga influensan, men fordi kl. var 1900 og sola ikke er oppe i all evighet og jeg ante faktisk ikke hvor i faens verden jeg var  dry

Så kl.1910 hører vi noen biler, og omsider ser vi en vei. Denne veien kjente jeg igjen fra en bomtur jeg hadde i høst da jeg var å løpte med Tarek. Jeg kjente lettelse i HELE meg at jeg hadde funnet tilbake til verden  Grin Samtidig kjente jeg bare stresset inni meg fordi " fy faen vi er langt hjemme ifra, og har mega langt igjen!". Resten av turen gikk jeg å så på beina mine mens jeg gikk, fast bestemt på at denne stressa nordlenningen IKKE måtte finne på å løpe for å komme fortere hjem.

KL. 2000 var vi nesten hjemme, slapp bikkja litt og lot han løpe litt fra seg (video på bildeprofilen min), og kl.2045 kunne jeg omsider lukke døra bak meg, og tenke tilbake på eventyret jeg hadde vært med på  :Smiley
Oppsummert ble dette en tur på 3 timer og 45 minutter.

Utlogget Riinoo

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 143
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 143

  • Et mål av gangen
Sv: Marthe`s treningslogg
« #89 : 05. mai 2010, 23:19 »
Håhåhå shit Tongue

Men du fikk da deg en tur!  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!