Skrevet av Emne: Marthe`s logg: lader opp.  (Lest 178419 ganger)

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Nattjobbing er ikke bra på sikt! Hvor mange vakter har du i strekk før du har noen fridager?
Er på 7. i strekk nå selv og har en igjen før jeg har en uke fri(i teorien).. Hør på kroppen din!!

jeg har jobbet 10 i strekk, så har jeg hatt fri fra fredagsmorgen til søndagskveld, og gått på nattevakter hele uka fram til fredagsmorgen igjen, dette har jeg gjort i over 4 uker i strekk nå...
Den siste 1,5 uken har det vært veldig mye vold / utagering hele natten igjennom, og jeg er i utgangspunktet alene med 4 ungdommer, men har en passiv liggende i etg. under. Mye stress den siste uken for kroppen min og psyken med andre ord, så nå får jeg sterke signaler om at det holder Smiley Har vært bortreist hver helg de siste 3 ukene også, så har faktisk ikke sovet en natt hjemme og slappet av siden før jeg flytta. Så når jeg kommer hjem fra lofoten på mandag, blir det noen dager med fri tenker jeg Smiley

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Det er i overkant mye, spesielt når du har en såpass med ansvar også. Ganske sikker på at det ikke er helt etter arbeidsmiljøloven heller faktisk, er kanskje ikke en fast turnus?

Vi har fast en uke natt i strekk og det er litt verneombud osv, som sjekker ut hvor lovlig turnusen vår er. Da jeg begynte hadde jeg 10 i strekk og har ikke vært i form siden.. Magesyreproblemer..

Kom deg hjem, slapp av og kos deg!!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Det er i overkant mye, spesielt når du har en såpass med ansvar også. Ganske sikker på at det ikke er helt etter arbeidsmiljøloven heller faktisk, er kanskje ikke en fast turnus?

Vi har fast en uke natt i strekk og det er litt verneombud osv, som sjekker ut hvor lovlig turnusen vår er. Da jeg begynte hadde jeg 10 i strekk og har ikke vært i form siden.. Magesyreproblemer..

Kom deg hjem, slapp av og kos deg!!

Nei jeg har ingen fast turnus. Jeg jobber når jeg vil og tar meg fri når jeg vil Smiley
vet å jobbe hardt i perioder, så vet å lytte når jeg kjenner det er på tide med pause.
Elsker penger og elsker å ha fri, derfor har jeg blitt en jævel på arbeidsperioder som er sinnsyke til tider,hæhhæ

Men ja, om 7 timer så tar jeg helg og fri Cheesy

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Høres kjent ut!!  Grin

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Tirsdag 05. juli. 2011:

Var en lang dag igår, vi startet å kjøre fra Laukvika klokken 10.00 om morgenen, og pga innstillinger av ferger, så var vi ikke i Bodø før klokken 23.30. drikking hver dag hele helga, og to veldig tunge turer kjentes i kroppen på trening idag. Var litt skjelven i kroppen rett og slett. Men tiltross for det så økte jeg i alt utenom knebøyen idag Cheesy

Lår + legger:

Knebøy m/stopp:                     2 sets X 8 reps X 55 kg.
                                               1 set X 6 reps X 55  kg.             
 
Lårextension i vaier p/benk:      1 set X 12 reps X 20 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                               1 set X 12 reps X 22,5 kg <-- økning.
                                               1 set X 8 reps   X 25 kg <--- økning.

Liggende beinpress:                  1 set X 12 reps X 55 kg.
                                               1 set X 8 reps X 60 kg <-- økning på 5 kg.
                                               1 set X 8 reps X 65 kg <-- økning.

Strake markløft:                       1 set X 8 reps X 55 kg.
                                               1 set X 8 reps X 57,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                                               1 set X 8 reps X 60 kg <-- økning.


Stående tåhev i app.:                1 set X 8 reps X 70 kg.
                                               1 set X 8 reps X 75 kg <-- økning på 5 kg.
                                               1 set X 12 reps X 65 kg.
                                               1 set X 12 reps X 40 kg.
                                               1 set X 12 reps X 30 kg. latterli tungt her på slutten :p

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Onsdag 06. juli. 2011:

Sliter som faen med nattesøvnen min for tia, haha
Var storfornøyd med å komme meg i seng til 00.30 igår, men klarte faen ikke sovne  Ohmy, og ikke nok med det så presterer jeg å våkne klokken 06.00 om morgenen! var våken til 09, og klarte å sove fra 09 - 12... Latterli og ikke bra for meg,hehe

Var SYKT trøtt klokken 12, men fikk karva en latterli støl kropp opp av senga  Huh Spiste en bedre frokost, før jeg gikk ut med Tarek og jobba i en 40 minutter.
Senere på dagen GIKK jeg fram og tilbake fra trening (30 min hver vei), og hadde en helt ok trening. Hater å trene biceps... værste jeg gjør kjenner jeg, gruer meg hver gang jeg skal det Tongue

Biceps + triceps:

Bi.curl i app:           3 sets X 12 reps X 5 kg. 

Kroppshev 50/50:   3 sets X 12 reps <-- gikk over til 50/50 (å ha beina på benk), for å klare å øke litt i reps og ha en god utøvelse, i å med jeg stangnerer så fort på 100%.

Bi.curl m/z-stang:    1 set X 8 reps X 18,25 kg.
                              1 set X 8 reps (økning) X 20,75 kg.
                              1 set X 6 reps X 23,25 kg <-- økning på 2,5 kg.


Franskpress:          2 sets X 12 reps X 15,75 kg
                             1 set  X 8 reps   X 15,75 kg.

Puhdown m/stang:  1 set X 12 reps X 35 kg.
                             1 set X 12 reps X 40 kg.
                             1 set X 12 reps X 25 kg.

Kickback:              1 set X 8 reps X 10 kg.
                            1 set X 12 reps X 5 kg <-- supersett.

                            2 sets X 8 reps X 12,5 kg <-- økning på 2,5 kg.
                            2 sets X 12 reps X 2,5 kg <-- supersett.


ikke så mye økninger idag, kjører mer kontrollert og mere reps idag, da formen var laber. fikk real pump idag Cheesy

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Torsdag 07. juli 2011:

Skuldre + mage:

Rotasjon innover m/vaier:  3 sets X 12 reps X 6,25 kg <-- økning på 1,25 kg.
Rotasjon utover m/vaier:   3 sets X 12 reps X 6,25 kg <-- økning på 1,25 kg.

Millitærpress:                     1 set X 8 reps X 23,25 kg.
                                        1 set X 8 reps X 28,25 kg.
                                        1 set X 8 reps X 33,25 kg.

Fronthev m/hantel:           3 sets X 8 reps X 10 kg.

Roing m/tau i vaier:           1 set X 12 reps X 60 kg.
                                        1 set X 6 reps X 75 kg <-- økning på 5 kg.
                                        1 set X 8 reps X 70 kg.



Sidehoftehev m/vekt:         1 set X 8 reps X 5 kg.
                                       2 sets X 10 reps X 10 kg <-- økning på 5 kg.

Liggende sykling:              2 sets X 100 reps.

Sit-ups:                            2 sets X 50 reps <-- økning på 10 reps.



Hadde glemt notatene mine fra forje gang, så husket ikke hva jeg tok i vekter på de ulike øvelsene. Men ja, økte ikke så mye pga dette, men ser at jeg heller ikke gikk noe ned i vekter så det er bra Tongue hehe

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Fredag 08. juli. 2011:

Ikveld har jeg vært ute å SYKLA!!! HAH!  >Cheesy
Jeg og Tarek har sykla rundt i ca. 50 min., og det gikk bare fint! Cheesy
Tarek fikk "galoppere" skikkelig på langstrekene og jeg ble varm og fin Tongue hehe
Så det blir absolutt mer sykling i framtiden på den sykt gamle og slitte sykkelen som jeg fant hos mudern igår, hihi

Nå skal jeg snart være dørvakt (også helt nytt for meg,haha), på FESKIHVALEN som finner sted på Kafka her i Bodø i helgen Smiley Det blir hip hop på høyt nivå og en grillmeny jeg ikke har sett makan til,hehe
Gleder meg til imorgen når jeg er en av deltakerne og ikke en av dem som jobber Wink hæhæ

GOD HELG!

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Lørdag 09. juli. 2011:

Aff, for en dag....
Jeg har vært i et veldig godt humør idag, men det snudde fort etter jeg kom hjem fra trening  :'(

Men men, dagen idag har vært bra treningsmessig....

Rygg:

Markløft:                           1 set X 8 reps X 40 kg.
                                        1 set X 5 reps X 60 kg.
                                        1 set X 5 reps X 70 kg. Tok få reps, fordi jeg trodde at jeg skulle øke oppover idag, men var litt skjelven i starten av treninga, så formen satt ikke helt før i de neste øvelsene.

Kabelroing m/stang:          1 set X 3 reps X 40 kg.
                                       1 set X 3 reps X 45 kg.
                                       1 set X 3 reps X 50 kg.
                                       1 set X 3 reps X 55 kg. <-- økning på 5 kg.
                                       1 set X 3 reps X 60 kg.
                                       1 set X 3 reps X 65 kg Med reimer, og ikke 100% teknisk. TUNGT!
                                       1 set X 3 reps X 70 kg Samme som ovenfor.

En arms roing i app.:        1 set X 5 reps X 45 kg.<-- økning på 1,25 kg.
                                      1 set X 3 reps X 47,5 kg.
                                      1 set X 3 reps X 50 kg.
                                      1 set X 3 reps X 52,5 kg Ikke 100% teknisk. TUNGT!
                                      1 set X 15 reps X 20 kg.


Foroverbøyd stangroing:   1 set X 8 reps X 40 kg.
                                       1 set X 8 reps X 45 kg.
                                       1 set X 8 reps X 50 kg.

Rygghev:                         1 set X 8 reps X 15 kg extra.
                                     2 sets X 8 reps X 20 kg extra. <-- økning på 5 kg.

Shrugs m/stang:             3 sets X 15 reps X 20 kg.


Sykt fornøyd med resultatene på Kabelroinga og en arms roing i apparat idag! det var sterkt gjort, og sikkert fordi jeg var alene på gymmen at jeg klarte å dra den så langt Tongue hehe

Dagens låt er:

http://youtu.be/RTEyp7YHSyM

Utlogget AndréM

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 550
  • Honnør: 41
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 550

Økninga bare fortsetter for deg! Sterk som en hest  Cool

Du trener med rette musikken ihvertfall! Har ei liste du kanskje finner noe bra treningmusikk for tunge løft, http://open.spotify.com/user/andy1990pand/playlist/4NUUIHIGJWgZLWVt8WesQM


“No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training…what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.” - Sokrates
Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Økninga bare fortsetter for deg! Sterk som en hest  Cool

Du trener med rette musikken ihvertfall! Har ei liste du kanskje finner noe bra treningmusikk for tunge løft, http://open.spotify.com/user/andy1990pand/playlist/4NUUIHIGJWgZLWVt8WesQM




Øker som fy her i gården jah ! Cheesy
Tusen takk, masse bra der ! mange mange som jeg har vært på konserter med da jeg var yngre og bodde i Oslo og var metal-head Wink


Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

En gang metal-head, alltid metal-head..  Grin


Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

Søndag 10. juli.2011:

Våkna opp og var IKKE i bra form etter gårdagens bytur, haha.
Sliten i kroppen, skjelven og alt på en gang :S

Men klokken 17.00 fikk jeg karva meg opp og kommet meg ut på en sykkeltur med Tarek, sykla HELT rolig hehe. men var da ute i en time, og det var deilig Cheesy
Nå skal jeg surre opp litt okse i fløtesaus til meg selv og kose meg forran tven ikveld Smiley
Det er faktisk første gang siden jeg ble singel at jeg skal slappe av forran tven,hehe

Utlogget Marthe S

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 704
  • Honnør: 317
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 704

En gang metal-head, alltid metal-head..  Grin



Det er nok helt korrekt Wink
Men jeg er blitt litt mer voksen, at jeg nå faktisk kan glede meg over de aller fleste sjangre til ulike anledninger og sinnstemninger Smiley det er herlig,hehe

Utlogget Preben35

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 455
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 455

Det er nok helt korrekt Wink
Men jeg er blitt litt mer voksen, at jeg nå faktisk kan glede meg over de aller fleste sjangre til ulike anledninger og sinnstemninger Smiley det er herlig,hehe

Det er sånn det blir, har nok blitt litt mer "allsidig" med årene, men rebellen ligger alltid og lurer der inne...  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!