Skrevet av Emne: Spør en fysioterapeut!  (Lest 163521 ganger)

Utlogget Kraftplugg

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 369
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 369

  • Veni, Vidi, Vici
Sv: Spør en fysioterapeut!
« #255 : 16. september 2011, 19:54 »
Hei, Fysiopatrick.
Jeg får ikke til å skvise skulderbladene mine sammen, mange sier jeg har en "S-rygg" å det er derfor jeg ikke kan dette, men noen sier at jeg kan trene det bort, stemmer dette ?
~ You do what you always did, you get what you always got

Utlogget Millas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #256 : 16. september 2011, 21:28 »
Hei FysioPatrick!
Jeg sliter med høyre håndledd. Har tidligere hatt problemer med benkpress hvis jeg ikke holder håndleddet rett, blir rett og slett for tung belastning. Men aldri utenom treningen, nå, etter en fest har jeg slitt med smerter i håndleddet når jeg beveger det veldig. Hva kan jeg gjøre for at det skal bli bedre?  Smiley
Kul? Jeg? HEHE, veit det!

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #257 : 23. september 2011, 09:14 »
Hei Judomann.

Det du beskriver synes for meg å være lokalisert til ett punkt, som varierer litt i smerte. I og med at det ikke "stråler" ut til bena, synes det lite sannsynlig at det er snakk om nerver involvert.
Da tenker jeg på patologi som prolaps etc, og at dette er lite sannsynlig.

For meg høres det ut som en liten overbelastning, og i og med at det dessverre har tatt litt tid for meg å få svart, vil jeg mistenke at dette allerede er bedre.
Dersom det sitter fortsatt, er det mulig å ta en titt på det, for ellers er det vanskelig å kunne differensialdiagnostisere på bakgrunn av hva du skrev.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no



Heisann!!!

Saken er at jeg tok først en pause fra trening i 2 uker grunnet ferie. Når jeg kom hjem fra ferie startet jeg så klart med trening igjen. De 3 første øktene jeg hadde på rygg kjente jeg at det knøt seg veldig i ryggen etter hvert sett, altså ikke når jeg kjører reps men når jeg legger fra meg stangen. Jeg kjenner det kniper seg veldig godt i ryggmusklene, vil si jeg kommer i litt for god kontakt med musklene. Under den fjerde økten ble disse knipene sittende igjen etter treningen. Kjente det enda mer dagen etter. Droppet å trene rygg på neste økt, men på dag 2 etter siste økt var ryggen faktisk bedre. Var litt igjen, men jeg følte at det skulle gå bra. Så jeg bestemte meg for å teste litt rygg på neste trening. Under selve repsa kjenner jeg egentlig ikke noe særlig til knipene, men når jeg legger fra meg stanga kjenner jeg at det høgger til. Jeg kjenner ikke det i ryggen konstant til daglig, men når jeg får ryggen i en annen vinkel kjenner jeg det høgger til, kjenner det også når jeg snyter meg godt innover i nesa...Etter denne siste trening ble ikke smertene noe særlig verre enn det har vært på sitt værste. Jeg kjente det godt i ryggen etter trening, men det roet seg utover dagen. Jeg hadde ikke veldig store problemer med å gjennomføre treningen. Men jeg kjenner det godt. Jeg kjenner smertene på øvre del av ryggen. Høyre side. Ikke langt ut mot høyre men veldig nærme sentrum av ryggen, men litt til høyre.

Hva tror du dette er???En skade???En nærve som er i klem???Eller belastningsskade???Betennelse??

Takker for Svar:D


Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #258 : 23. september 2011, 09:18 »
Hei.

Jeg synes det høres ut som en god plan, at man i en periode forsøker med konservativ behandling (trening) for å bygge opp funskjonell styrke rundt kneet. Men dersom det ikke blir bedre vil jeg si det høres fornuftig ut med kirurgi.

Man skal imidlertid alltid vurdere "hvor vondt" det er i forhold til operasjon. Det kan skje komplikasjoner i form av infeksjon, så man skal ikke ta lett på en operasjon. Treningen du har gjennomført på forhånd vil uansett komme deg tilgode etter operasjonen.

Håper det var svar på ditt spørsmål.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no



Hei Patrick!

Nå har det seg sånn at jeg har i dag fått henvisning til fysioterapeut etter en overbelastning i kne som tok plass mai -11. Har fått MR resultat tilbake og konsulert med ortoped der jeg fikk diagnose reaksjonsløs plica mediopatellaris.

Smertene oppstår sjeldent under trening av styrke f.eks. knebøy/beinpress, men etter trening når jeg er kald i muskulatur oppstår det smerte i høyre kne, ingen spesifikk plass mer en generell smerte. Jeg ble som sakt henvist til fysioterapeut og skal nå trene veldig lett i 6 uker før jeg gradvis øker styrketreningen. Det ble fastslått at hvis smertene oppstår innenfor en tidsramme på 6 måneder skal det vurderes en artroskopisk fjerning av plica. 

Mitt spørsmål er da, hva vil du anbefale meg å gjøre? Dette går hardt utover min utdanning og jeg blir aldri å slutte å trene tungt på bein (skal stille som kroppsbygger etter plan i 2013). Skal jeg stille meg i kø for operasjon eller begynner rehabilitering for å se om smertene forsvinner slik som henvist av ortoped? Har litt bekymring over at disse smertene kan komme tilbake på ett senere tidspunkt hvis jeg velger og ikke operere.

Takk for svar av fagpersonell =)

Hilsen André

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #259 : 23. september 2011, 09:25 »
Hei Herculez

Jeg vil i den situasjonen du er i oppsøkt en fysioterapeut.

Jeg vil ikke si noe galt om kiropraktorer, men på bakgrunn av min empiriske opplevelse (spesielt av den "eldre garde" kiropraktorer) opplever jeg at man ender opp med mange konsultasjoner før situasjonen blir bra. De er fantastisk flinke, dvs man kommer inn i rullestol, og går ut igjen etter behandlingen, men de eldre har ikke den samme kulturen for å gjøre noe med årsaken til låsning etc, som i 90 % er muskulær.

Dessuten, og dette mener jeg om mine egne kollegaer også, er det aldri dumt med en second opinion. Dersom noe ikke fungerer, prøv å få noen andre til å se på det. Uansett om man gjør det helt riktig, kan det være at en annen tilnærming er mer effektiv.

Jeg mener ikke å rakke ned på kiropraktorer, det håper jeg leseren av dette innlegget får med seg, men fysioterapi er en annen "tilnærming" som jeg personlig har stor tro på.
I ditt spesifikke tilfelle ville jeg kontaktet en manuellterapeut, som er en fysioterapeut med videreutdanning innen leddmanipulasjon (det kiropraktoren gjør).

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no



Hei!

Fikk en vridning på fotballtrening for 3 uker siden. Gikk straks til kiropraktor som sa jeg hadde vridd bekkenet ut av ledd elnl. Han "knakk" det så på plass igjen og sa det skulle bli bra igjen etter 2-3 dager uten trening. Trente så etter 3 dager, og måtte gå av fotballbanen med enorm smerte på samme sted. Besøkte kiropraktor på ny som sa jeg hadde vridd det opp igjen.. Han knakk det tilbake igjen og sa jeg skulle holde meg en uke uten trening. Nå har det gått en uke uten trening, og jeg kjenner ingen forbedring? Burde jeg gå til kiropraktor igjen, eller prøve ut en annen form får behandling elnl?

takker for svar  Wink
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #260 : 23. september 2011, 09:28 »
Hei Qba

Min innstilling til beinhinnebetennelse er at det absolutt er ting man kan prøve for å få den til å gå bort. Ved å investere ca 2 uker på et treningsopplegg som har til hensikt å strekke achillies og har momenter som eksentrisk og konsentrisk styrketrening, har flere av mine pasienter blitt bra.
Det må tas et lite forbehold, at dette nok ikke var de mest aggressive tilfellene, men uansett taper du ingenting på å prøve dette.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no


Hei Smiley
Har du noen anbefalinger på behandling av beinhinnebetennelse, eller er det bare hvile som gjelder?  Burde jeg dra til fysioterapeut? Smiley
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #261 : 23. september 2011, 09:45 »
Hei JFT96

Jeg tenker det at i og med at du har hatt tendinitt i skulder tidligere, og kjenner igjen følelsen, synes det overveiende sannsynlig. Det er imidlertid nødvendig å ha deg inne til en undersøkelse før man kan si noe spesifikt. Skulderleddet er et ledd med stor bevegelighet, og slike er sårbare for mye grums.

Hvis man skal forebygge betennelser vil jeg råde deg til å gå gradene i forhold til å trene opp skulderen. Vær nøye med rotasjoner, tren med lav motstand, mange reps til å begynne med, for å å øke motstanden, og senke reps. Det hele dreier seg om caputsentrering, og bygge opp et homogent muskelapparat.

Betennelsen går det an å behandle med dry-needling og/eller strøm, så blir mange mye bedre ganske fort. Men i ditt tilfelle, med gjentagende betennelser, er det vel så viktig å ta rehabiliteringen etterpå vel så nøye.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no


Hei!
Har et problem med høyre skulder. Har hele mitt liv hatt en veldig rar skulder, og jeg kan bøye den på en måte sånn at jeg får et slags klikk, spretter ut av et led kjennes det ut som, for så å bevege den enda mer unaturlig.. Men over til spørsmålet mitt.

Fikk litt lett skuldersmerte forrige helg da jeg tok push ups, for så å kjenne det igjenn når jeg trente benkpress på mandag. Bestemte meg da for å ta det med ro litt. Trente igjenn i dag, og jeg klarte personlig beste i benkpress, men da jeg satt stangen fra meg, var det akkurat som en brusk eller noe røyk i skulderen. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det noe mer spesifikk.

Når jeg holder armen rett ut, og beveger den fra side til side, kjenner jeg en slags "stikkende" smerte midt inne i skulderen, rett bak muskelen man har fremst over brystkassen.

Hva kan dette være, og hva kan jeg gjøre? Varme opp skulderen ekstra godt?
Har hatt skulderbetennelse der før, samt en gang kjentes det ut som skulderen poppet ut av ledd.

Takk på forhånd:)

EDIT: Når jeg kjenner noen dager etter kjennes dette voldsomt ut som en sennebetennelse. Dette er noe jeg har vært plaget med tidligere. Hva er best å gjøre? Å hvordan kan jeg motvirke dette i fremtiden?
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #262 : 23. september 2011, 09:46 »
Hei Sigg1

Hadde det vært meg selv, ville jeg gått til en manuellterapeut som kan manipulere opp låsningen, samtidig som man behandler muskulaturen som går over leddet som skaper låsningen.

Enkelt og greit.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no

Hei! Liten digresjon kanskje, men hva ville du som fysioterapeut gjort med en evt. låsning i cervikal her?
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget Judomann

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #263 : 23. september 2011, 12:53 »
Det er mye bedre i dag. Jeg kjenner ingen ting til det nå..Men jeg har ikke prøvd å trene ryggen igjen. Tror du jeg kan begynne å trene ryggen igjen nå? Jeg har nå gått en hel uke uten noe smerter.



Hei Judomann.

Det du beskriver synes for meg å være lokalisert til ett punkt, som varierer litt i smerte. I og med at det ikke "stråler" ut til bena, synes det lite sannsynlig at det er snakk om nerver involvert.
Da tenker jeg på patologi som prolaps etc, og at dette er lite sannsynlig.

For meg høres det ut som en liten overbelastning, og i og med at det dessverre har tatt litt tid for meg å få svart, vil jeg mistenke at dette allerede er bedre.
Dersom det sitter fortsatt, er det mulig å ta en titt på det, for ellers er det vanskelig å kunne differensialdiagnostisere på bakgrunn av hva du skrev.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no




Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #264 : 23. september 2011, 13:16 »
Hei Ironlion

Basert på det du beskriver, passer dette godt inn med m. Trapezius smerter. Noe som ofte kan repareres vha dry-needling.

Når det gjelder muskulære problemer ville jeg gått til en fysioterapeut, dersom det hadde vært ledd ville jeg gått til en manuellterapeut.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no

Hei Fysiopatrick. Smiley

Har i noen år slitt med stivhet i øvre del av rygg på høyre side.
Det virker som det kan være Rhomboidene (minor,major) som er konstant anspent, evt trapesius?
Det er kunn på høyre side og skulderen virker mere mobil der en på venstre.
Dette fører på dager der det er virkelig ille til smerter i området som føles stivt, hodesmerter og slapphet og kvalme.

Har hatt en liten tendens til forover rotering men har de siste månedene strekt mye på skuldrene å mener at de har en fin stilling nå, så det skulle ikke være noen grunn for rhomboidene å være i konstant spenn.

Ved egenmasasje med hard ball av rhomboidene/trapezius helt inne ved skulderbladene kan jeg kjenne stikkninger helt opp i framsiden av skulderen.

Stivheten kan til tider kjennes fra ca midt på ryggen og helt opp til nedre del av bakhodet.

ved forsøk på tøyning kjennes det ut som rhomboidene. men det er ikke sikkert dette stemmer.
Still gjerne spørsmål hvis du trenger mere info Smiley

Har prøvd å gi så mye info som mulig.
Hvis du ikke har noen tanker om hva det kan være hadde det vært fint med noen tanker om hvem som kanskje kan finne det ut. naprapat,fysioterapaut,kiropraktor. Det virker jo å være muskulert men har ingen erfaring med disse yrkesgruppene fra før så hadde vært greit med et lite tips om hvor jeg bør henvende meg. Smiley

Ha en fortsatt fin dag. Ironlion Smiley
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Utlogget Håvar

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 16

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #265 : 27. september 2011, 19:54 »
Hei

Har noen problemer her og der som jeg kanskje kunne fått noen svar på Smiley
Jeg får vondt i underarmen (på venstre side av underarmen, verst i høyre arm) i enkelte bevegelser når jeg gjør fysiske ting, som for eksempel å knyte igjen en pose eller løfte på tunge ting der jeg bruker armen spesielt mye. I tillegg har jeg ubehag i begge skuldrene på forsiden (nedover overarmen), ubehag i albuen (verst i høyre arm) og litt ekle smerter i bryster av og til ved tungt fysisk arbeid der jeg bruker armene mye. Smertene i underarmene har vært der i omtrent 1 år, det har blitt bedre med hvile over lange perioder, men aldri helt bra igjen. Har vært hos fysoterapaut før, men det ble ikke noe bedre av det heller dessverre.

Jeg jobber som elektrikker lærling, og problemer som dette er ganske irriterende i og med at jeg bruker armene og skuldrene hele dagen til å jobbe med. (dette har skjedd lenge før jeg begynte å jobbe). Jeg tror nå selv at det kommer av litt ensformig trening med mye benkpress og skulder, biceps og triceps øvelser litt for mye siden jeg kun trente det før, men det er over et halvt år siden og jeg synes det nesten burde ha gitt seg. Jeg kjenner ingenting til dette når jeg trener, men det kommer ofte noen ubehagelige følelser i underarmen etter trening.

Håper jeg kan få noen gode svar på hva dette kan komme av og hvordan jeg kan få det til å bli bra igjen Smiley

Edit: I det siste har jeg begynt å merke en "kilende" følelse inni høyre underarm, og den er blitt mer øm.

Utlogget paramora

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 306
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #266 : 28. september 2011, 16:58 »
Hei, Patrick! Jeg trenger gode råd fra deg!

Problem: Jeg er EKSTREMT stiv i begge leggene!

Hva har skjedd: For to dager siden hadde jeg meg en vanlig styrkeøkt. Den avsluttet jeg med 5 sett tåhev, alle med så tung belastning at jeg nådde utmattelsespunktet etter ca. 8-15 repetisjoner. Men jeg har tydeligvis vært skikkelig dum, og varmet altfor dårlig opp (det er iallfall det jeg tror at må være grunnen). Jeg tror jeg tok et par sett med høy-reps før jeg begynte på det første arbeidssettet, men jeg burde tydeligvis gjort mer, merker jeg nå. Leggene var ikke varme fra noe arbeid jeg hadde gjort før, det kan jeg også legge til. Hadde nettopp trent bryst, triceps og mage, og fant ut at jeg kunne trengt litt legg-arbeid i tillegg. Trener altfor sjelden leggene direkte, og dette ble tydeligvis en altfor stor belastning på de. Trodde dog ikke at det skulle være noe problem å ikke ta flere oppvarmingssett, og dagen etter (dvs. i går) var det faktisk heller ingen problem i det hele tatt. Jeg tenkte knapt på at jeg hadde trent, og gikk helt normalt rundt uten problemer.

Men nå er jeg så stiv i begge leggene at jeg knapt klarer å gå. Det føles som om de er forslått, eller at de er i konstant krampe. Men det er ikke slik at de kontraherer av seg selv likevel, slik som i krampe. Det er bare følelsen som minner. De kjennes også veldig "fulle" ut. Dvs. at de føles som om de var skikkelig hovne, men uten at de egentlig er dette. Det er absolutt ingen ytre tegn på skade. Huden er ikke mørkere noe sted eller lignende. Men det føles som om noe er strekt altfor hardt eller noe sånt.

Viss jeg sitter i noen minutter, og skal reise meg, klarer jeg f. eks nesten ikke å strekke ut benet fordi det er så stivt øverst på leggen (rett under hamstrings). Hele muskelen er vond. Viss jeg trykker på muskelen, uansett hvor, gjør det vondt. Og jeg kjenner det for ingenting. Om jeg så bruker så lite kraft at jeg ikke hadde klart å løfte en avis, gjør det vondt.

Jeg har prøvd å strekke svææææært forsiktig i den i dag, da det har vært den eneste måten jeg har klart å bevege meg forholdsvis normalt på omtrent. Jeg har da først prøvd å lene meg litt frem med stiv kropp når jeg bare står rett opp og ned (selv dette er vanskelig). Når dette har blitt mer komfortabelt, har jeg prøvd å strekke den forsiktig mot en vegg, for å tøye den ytterligere. Når jeg da går tilbake til "normal posisjon", føles det mer riktig ut. Men når jeg begynner å gå, merker jeg det gjør sykt vondt med en gang. Ved å gå normalt, føles det som leggene "pumpes opp" på no time. Derfor har jeg gått veldig mye med flat fot. Går så klart kjempeseint å bevege seg sånn. Føler meg som en gammel mann når jeg går sånn.

Jeg har aldri hatt noen skader noe sted på kroppen av å ha trent feil, og er egentlig veldig flink på å varme opp til vanlig. Men jeg har kanskje begynt å slurve slik som dette fordi jeg aldri har hatt noen problemer før, uansett hva jeg har gjort. Men akkurat nå er det så ille at jeg knapt klarer å bevege meg rundt i leiligheten. Og jo lenger jeg sitter, jo verre blir det når jeg skal bevege meg igjen.

Hva tror du at det kan være?

Bør nok komme meg til en fysioterapeut som kan se/ta på området, men det er ikke sjans om at jeg får gjort dette i dag.

Mvh,
paramora

(tusen takk for at du tilbyr disse tjenestene forresten! Helt utrolig snilt)

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
Sv: Spør en fysioterapeut!
« #267 : 29. september 2011, 22:47 »
Fysio!

Har en annen bekjent som sliter EKSTREMT med betennelse i skulderleddet / med kyfose i øvre del av ryggen "notre dame" style. Han slet allerede med betennelser i skulderen pga repeterende jobb, men etter en bilulykke med en hjort hvor han kom rett inn i hjulet ble det akutt skade.

Har prøvd med standard øvelsene, men det ser ut som om at de blir vanskelig å få til pga smerte. Har prøvd med øvelser som skal stabilisere humerus innad leddet, men hva mer kan jeg gjøre?

Noen gode tips?

Utlogget Weasel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 19

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #268 : 30. september 2011, 16:27 »
Hei!

Var nylig hos kiropraktor, og fikk vite at jeg har revet av noen av senene i øvre bryst. Største nedturen jeg har møtt på siden jeg begynte å trene. Fikk beskjed om at dette var en konsekvens av for hard trening.

Det jeg lurer på, er om jeg fortsatt har mulighet til å oppnå målene mine, altså om jeg fortsatt er i stand til å bli så sterk som jeg vil, og bygge en bra kropp? Før dette har jeg økt relativt dramatisk i alle øvelser, spesiellt benkpress. Hvordan bør jeg trene meg opp igjen etter de 6 ukene med treningsforbud?

Utlogget FysioPatrick

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 148
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 148

Sv: Spør en fysioterapeut!
« #269 : 30. september 2011, 23:19 »
Hei utpåtur

Jeg sliter dessverre litt med å forstå hvor smertene sitter på bakgrunn av det du skriver, og derfor blir det vanskelig å si noe fornuftig.
Massasje på forsiden av skuldrene kan jeg forstå at blir smertefullt. På overarmsbeinet, Humerus, helt oppe ved skulderen, er det muskelfester for biceps.

Dersom du klarer å forklare annerledes, evt vha bilder, kan det være at jeg skjønner hva du mener.

Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
www.fysiooslo.no


Hei, Fysiopatrick.
Jeg har i det siste hatt en del vondt i forsiden av begge skuldrene etter trening. Har det siste året trent med det dobbelte av roøvelser i forhold til pressøvelser, og pressøvelsene har ikke vært tunge.
Det virker nesten som om forsiden av skulderen (på begge sider) "gnir" inntil skulderbeinet. Skuldrene fungerer fint til hverdagsbruk når jeg har dette, men hvis jeg masserer forsiden av skulderen gjør det vondt. Smerten avtar noe ettersom jeg beveger meg utover mot armen, men er fortsatt til stede.

På forhånd takk!

-Utpåtur
Med vennlig hilsen

Patrick Jensen
Fysioterapeut
www.fysiooslo.no

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!