Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279500 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En runde med styrketrening i dag. Fokus på rygg. Markløft, nedtrekk, liggende kryssdrag og "hengende roing med strake armer i Terapimaster", eller hva pokker det skal kalles... Deilig økt i alle fall, dog fikk innsiden på lårene mine kjørt seg noe mer enn beregnet i markløften. Vondt som gjør godt, kalles det vel Wink
Dette var mitt første forsøk i markløft siden kneet begynte å krangle. Det gikk overraskende bra, men må nok styre unne knebøy en stund til kjenner jeg. Markløft får jeg ta på de "gode" knedagene.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En salig blanding av styrke- og spinningøkter de siste dagene. Kjenner at det går rette veien med kneskaden, selv om det går saaakte...  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ned 7 kg siden "katastrofeløpet" i Stoltzen nå. Kurven flater som ventet mer ut nå, men det er mest pga at julebordsesongen er i gang Wink Uansett er jeg for første gang på lang tid nå under 90 kg!  Dance

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lite tid til loggen for tiden. Etter intet mindre enn tre julebord med eting, eting og eting, har jeg likevel gått ned 1 kg til Wink Gode treningsøkter, med fin balanse mellom styrke og cardio får ta æren for det.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og vei mot et liv som pappa :)
« #1099 : 25. desember 2009, 18:31 »
I tillegg til eting, har jeg faktisk fått trent bra i jula. En solid blanding av spinning og styrketrening har gjort sitt til at vekta ikke har gått så MYE opp i hvert fall Wink

Og en liten nyhet til: Jeg skal bli pappa...  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Sv: kennyo's cardioverden, og vei mot et liv som pappa :)
« #1100 : 27. desember 2009, 19:49 »
Møkkadag! 2 1/2 time med skyfling av snø. Problemet er bare at det ikke er flere steder å skyfle snøen... Vurderer å fyre opp et svært bål for å smelte møkka.  Angry Men god trening er det jo i det minste. Dagens lyspunkt var en finfin økt med styrketrening på et tørt og varmt gym. Nå: Sliten.  Wink

Utlogget JohnAmund

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 893
  • Honnør: 124
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 893

Gratulerer med at du skal verte far då Wink
Min logg
▪██─────██▪
"There is no point in being alive if you cannot do the deadlift"
- Jón Páll Sigmarsson

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Takk for det Smiley Men nå er det ikke nødvendigvis bare et gode for verden at mine gener videreføres...  Grin


Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Ah ... så gøy med baby på gang! Kos dere med voksende mage, og ikke minst kos dere med baby når den tid kommer!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Anbefaler store bål i hagen. Gjerne bygget av naboens hus.  >Cheesy

Store trær, dynket i bensin, med gamle møbler oppå, toppet med aviser. Har du i tillegg en stor bordvifte og en melsekk kan du lage mye moro.  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ah ... så gøy med baby på gang! Kos dere med voksende mage, og ikke minst kos dere med baby når den tid kommer!

Takk for det. Ang. voksende mage, håper jeg du sikter til min bedre halvdel...  Grin

Anbefaler store bål i hagen. Gjerne bygget av naboens hus.  >Cheesy

Store trær, dynket i bensin, med gamle møbler oppå, toppet med aviser. Har du i tillegg en stor bordvifte og en melsekk kan du lage mye moro.  Grin

Er dette noe JEG skal utføre under hennes svangerskap? Må i så fall innrømme at jeg foretrekker tipset til Iron Maiden for tiden: "Run to the hills". Det er ofte behov for å være litt andre steder...  Grin

Tenker du på moro man kan ha sammen med barna, takker jeg for et meget godt tips!  >Cheesy


Dagens økt: Spinning, 45 min. hard og fin. Snitt/maxpuls: 165 / 190.

Var forøvrig på ultralyd i går. Jeg altså, ikke min bedre halvdel Wink Etter 9 måneder (fortsatt meg) hos fysioterapeut uten varige bedringer av knesmertene, fant de ut at de ville ta en titt inni dette merkverdige stedet på kroppen min. Det viser seg at jeg har bruskbiter som irriterer festet til quadriceps, som igjen fører til væskedannelse og smerter. Hva vi skal gjøre med det skal vi diskutere på nyåret, men alt tyder på at dette må opereres ut. I så fall utgår antakelig Bergen - Voss for 2010. Det kommer selvsagt an på ventetid på operasjon og rekovalesens, men alt tyder på at det kun blir Birkebeinerrit neste år, hvis det i det hele tatt blir tid til det, midt oppi kroppsreparasjoner og pappatid. Uansett blir ok 2010 et spennende år...  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Endelig en god økt på gymmet igjen Smiley 6 styrkeøvelser etterfulgt av 45 minutters hard spinning. Deilig!  Cheesy

Har ellers begynt å rydde plass til det kommende familiemedlem. Brukte kvelden i går til å rydde i gamle papirer. Utrolig hvor mye unødvendig jeg har samlet på. Betalte fakturaer fra 1998 f.eks....  :Smiley Intet mindre enn 4 fulle bæreposer med papirtjafs skal få en ny tilværelse etter gjenvinning snart.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Og en liten nyhet til: Jeg skal bli pappa...  Cheesy

Gratulerer!! Skal jeg være ærlig, må jeg innrømme at jeg har ventet litt på den der.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, du er ikke den eneste som har kommet med den kommentaren Wink Men takk for det Smiley Når er det det "smeller" hos dere da? Her blir det i juli en gang og for tiden er det mye "run to the hills" for meg. Dog har det bedret seg litt de siste dagene. Det passer bra, siden det er skitkaldt og jeg helst bare vil sitte foran peisen... Wink

Men trening blir det jo også. Heldigvis har ikke storinrykket på gymmet startet ennå, så i dag var det den mest perfekte økta jeg har hatt på lenge! Alt stemte, masse trøkk i alle muskler og ledig plass i knebøystativet! Kjører dog litt rolig og lett i bøy grunnet skaden, men alt gikk smertefritt i dag. En styrkeøkt med masse grynting og grimaser = knalløkt!  Cheesy

Forøvrig er jeg meget fornøyd med at huset vårt bare er 3 1/2 år gammelt. Kjempegodt isolert og vi merker det ikke så mye på strømforbruket at det er den kaldeste perioden i manns minne ute. Gasspeisen funker kjempebra, og jeg kan jo ikke klage på at den er termostatstyrt når jeg leser om alle som våkner til under 15 grader innendørs om morgenene Wink Noe mer strøm og gass går det jo i forhold til en "normal" bergensvinter med 5 grader og regn, men ikke noe kjempeavvik altså Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Tur i skauen i morges med ene hunden. Flott natur, stille og fredelig, men for j... kaldt. Etterpå en hard økt med vekter og 45 min. spinning til avslutning. Venter storinnrykk på gymmet i uka, med alt det positive (fullt trøkk på spinningtimene=gøy, god omsetning på senteret) og negative (trangt om plassen på styrketreningen) det medfører...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!