Skrevet av Emne: Evis: 200kg raw benkpress  (Lest 508878 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1890 : 03. mars 2011, 22:43 »
Det same problemet har nok eg og. Gjer du noko for å styrke magen? Eg prøver å få til litt plankevariasjonar og sånt, men ikkje mykje meir enn det.

Har kjørt en del magerulle med eit slikt fancy hjul en stund, men her er eg patetisk dårlig og ikkje har jeg hatt noke fremgång heller.. Trur i grunn det må vere noko som ikkje aktiveres slik det skal i magemuskulaturen. Må sikkert byrje med litt lettare øvingar i slyngene antar eg.

Hehe, gikk på nynorsk hele barneskolen så måtte prøve å legge om litt her for deg. Hvordan gikk det? Grin

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1891 : 03. mars 2011, 23:05 »
Har kjørt en del magerulle med eit slikt fancy hjul en stund, men her er eg patetisk dårlig og ikkje har jeg hatt noke fremgång heller.. Trur i grunn det må vere noko som ikkje aktiveres slik det skal i magemuskulaturen. Må sikkert byrje med litt lettare øvingar i slyngene antar eg.

Hehe, gikk på nynorsk hele barneskolen så måtte prøve å legge om litt her for deg. Hvordan gikk det? Grin

Har prøvd meg på magerulle, men fekk det ikkje til. Blei for avansert for meg gitt Grin
Har òg prøvd diverse øvingar for external obliques, men fekk absolutt ingen aktivering. Kjente det kun i rectus abdominis. Sideplanke funkar til ein viss grad, men ryggstrekkaren aktiverar seg som faen, så den er vel ikkje heilt bra den heller.

Bra forsøk, men du er flinkare i styrkeløft enn i nynorsk Grin

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1892 : 03. mars 2011, 23:15 »
Har prøvd meg på magerulle, men fekk det ikkje til. Blei for avansert for meg gitt Grin
Har òg prøvd diverse øvingar for external obliques, men fekk absolutt ingen aktivering. Kjente det kun i rectus abdominis. Sideplanke funkar til ein viss grad, men ryggstrekkaren aktiverar seg som faen, så den er vel ikkje heilt bra den heller.

Bra forsøk, men du er flinkare i styrkeløft enn i nynorsk Grin

Statisk hold med stang over hodet er noe som tilsynelatende tar for seg muskulaturen på riktig vis. Blir ikke støl men kjenner at det jobber. Skal også veldig lite vekt til.

Har du prøvd waiter walks eller suitcase walks for siden?

Waiter walks; suitcase walks sier seg i grunn selv.

http://www.youtube.com/watch?v=kGyWZg5WRos#noexternalembed&feature=channel_page

Vanligvis varmer jeg opp til benkpress med to sett a fem repetisjoner på 50 kg i militærpress. Selv denne vekten er anstrengende å holde over litt tid. Får tatt serratus anterior og andre godsaker i øvre rygg litt for seg også om jeg holder en stund.

"Reka" i slynger er noe som jeg tenker å prøve å gjøre litt over tid. Har du erfaring med den?

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1893 : 03. mars 2011, 23:51 »
Statisk hold med stang over hodet er noe som tilsynelatende tar for seg muskulaturen på riktig vis. Blir ikke støl men kjenner at det jobber. Skal også veldig lite vekt til.

Har du prøvd waiter walks eller suitcase walks for siden?

Waiter walks; suitcase walks sier seg i grunn selv.

http://www.youtube.com/watch?v=kGyWZg5WRos#noexternalembed&feature=channel_page

Vanligvis varmer jeg opp til benkpress med to sett a fem repetisjoner på 50 kg i militærpress. Selv denne vekten er anstrengende å holde over litt tid. Får tatt serratus anterior og andre godsaker i øvre rygg litt for seg også om jeg holder en stund.

"Reka" i slynger er noe som jeg tenker å prøve å gjøre litt over tid. Har du erfaring med den?



Waiter walks var nytt for meg.  Suitcase walks har eg prøvd før, men det er helst når eg har vore på handletur Grin  Skal teste desse på neste trening. "Reka" har eg gjort eit par ganger før, men har vore litt usikker om den har noko føre seg, så eg har ikkje gjort den over tid. Kanskje eg skal teste den og Smiley
Når eg løftar ting over hovudet, har eg ein tendens til å bruke veldig mykje øvre trapezius, så er litt spent på korleis waiter walks funkar på meg.

Utlogget andersgronn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 255

  • GISP!!!!
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1894 : 03. mars 2011, 23:54 »
reka i slynger er en god øvelse, men den blir meget fort for lett for de aller fleste, personlig så mener jeg de fleste som klarer mer enn 8 repps med reka burde gå over til å kjøre reka med kunn et beiin i slynga.
mye hardere,og man må samtidig som man løfter rumpa og tucker knærne motvirke rotasjonen.

dragon flags er gode, er ikke alle som klarer det, men kunn "negativ" trening gir også god effekt.

plankevarianter er det jo mange av, problemet med de klarte er at det er drit kjedelig å stå der i lengden.  

to av mine favoritter er:
1: hendene på en ball og man ruller ballen fremover og flytter beina og hendene etter (Litt som om man skulle "gått etter et magehjul" )

2: beina i slyngene og  henda på en fitnessball.


jeg tror nøkkelen til rask og effektiv coretrening er å gjøre det så tungt som mulig uten å legge på eksta vekter, jobb i reppsområdet 1-6 repetisjoner til å begynne og heller flere sett for å fokusere på utførelsen...


har i det siste også startet med litt sirkeltrening på slutten av økta for å få opp pumpa litt, her er det flotters å flette inn litt coretrening, siste trening så slik ut:

utfall med hantel over hodet:         5
rygghev:                                      5        
step ups med hantel over hodet:    5
omvendt ryggehev:                      5

kjøres kontinuerlig i ca 10 min: selv styrkeløftere kan unne seg 10 min med litt intensitet på slutten av hver økt, sørlig når et average markløft tar nesten 15 sek, menigmann går jo i ketose på den tiden ;-)
When you deadlift more than you frenchpress, its time to start doing som kickbacks!!!!!!

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1895 : 04. mars 2011, 00:13 »


Waiter walks var nytt for meg.  Suitcase walks har eg prøvd før, men det er helst når eg har vore på handletur Grin  Skal teste desse på neste trening. "Reka" har eg gjort eit par ganger før, men har vore litt usikker om den har noko føre seg, så eg har ikkje gjort den over tid. Kanskje eg skal teste den og Smiley
Når eg løftar ting over hovudet, har eg ein tendens til å bruke veldig mykje øvre trapezius, så er litt spent på korleis waiter walks funkar på meg.

Waiter walks har jeg stjålet fra Dan John, så det er nok ikke helt feil. Han har også en variant han kaller cross walks, som er suitcase i ene hånden og waiter i andre samtidig.

Øvre trapezius ja, det er vel en vanlig kompenasjon ved dårlig mobilitet i skuldrene.

reka i slynger er en god øvelse, men den blir meget fort for lett for de aller fleste, personlig så mener jeg de fleste som klarer mer enn 8 repps med reka burde gå over til å kjøre reka med kunn et beiin i slynga.
mye hardere,og man må samtidig som man løfter rumpa og tucker knærne motvirke rotasjonen.

dragon flags er gode, er ikke alle som klarer det, men kunn "negativ" trening gir også god effekt.

plankevarianter er det jo mange av, problemet med de klarte er at det er drit kjedelig å stå der i lengden.  

to av mine favoritter er:
1: hendene på en ball og man ruller ballen fremover og flytter beina og hendene etter (Litt som om man skulle "gått etter et magehjul" )

2: beina i slyngene og  henda på en fitnessball.


jeg tror nøkkelen til rask og effektiv coretrening er å gjøre det så tungt som mulig uten å legge på eksta vekter, jobb i reppsområdet 1-6 repetisjoner til å begynne og heller flere sett for å fokusere på utførelsen...


har i det siste også startet med litt sirkeltrening på slutten av økta for å få opp pumpa litt, her er det flotters å flette inn litt coretrening, siste trening så slik ut:

utfall med hantel over hodet:         5
rygghev:                                      5        
step ups med hantel over hodet:    5
omvendt ryggehev:                      5

kjøres kontinuerlig i ca 10 min: selv styrkeløftere kan unne seg 10 min med litt intensitet på slutten av hver økt, sørlig når et average markløft tar nesten 15 sek, menigmann går jo i ketose på den tiden ;-)


Gode tips her, takker for det! Skal prøve ut disse variantene, dette er nok et usedvanlig svakt punkt for meg. Tror ikke jeg gjør en repetisjon med magehjul uten å slippe i ryggen, fra knærne.  woot

Likte den sirkelen forresten, har med lignende øvelser av og til men ikke ofte nok. Typisk når man tilfeldigvis er skadefri..  :Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1896 : 04. mars 2011, 20:26 »
04.03.11


Knebøy med stopp

5x4 - 140

Benkpress med blått strikk over brystet

4x3 - 130

Benkpress medium grep med stopp

3x8 - 100

Markløft fra kloss

1x3 - 180
3x3 - 200

+litt mage og triceps


Grei økt, knebøyen gikk raskere unna i dag.

Utlogget Taake100

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

  • under maintenance!!!
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1897 : 06. mars 2011, 21:08 »
04.03.11


Knebøy med stopp

5x4 - 140

Benkpress med blått strikk over brystet

4x3 - 130

Benkpress medium grep med stopp

3x8 - 100

Markløft fra kloss

1x3 - 180
3x3 - 200

+litt mage og triceps


Grei økt, knebøyen gikk raskere unna i dag.
fin økt dette her Cheesy er det forskjell på strikkene siden du sier blått strikk? hva er da litt lilla rosa Tongue? hehe
24år

Bøy:140kg
Benk:100kg
Mark:190kg

Pinnemannens styrkeløft timer

Utlogget AjaxX

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 676
  • Honnør: 137
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 676

Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1898 : 07. mars 2011, 20:36 »
Fiolett 2-16kg
Rød/rosa 3-23 kg
Blå 11-36 kg
Grønn 23-55 kg
Sorte 36-55 kg
Trenigs/bilde logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58975.0

Løft:
ML 1x180kg RAW
BP 3x130kg
KB 1x182,5kg Belte

It burns it rips it hurts, they make you bleed your turn
The chance of a lifetime, how does it feel to be alive?

Your greatest glory is not in never falling, but in rising every time you fall.

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1899 : 07. mars 2011, 20:58 »
07.03.11


Knebøy

1x6 - 140
1x4 - 160
2x4 - 170
3x3 - 182,5

Benkpress medium grep med stopp

1x6 - 80
1x5 - 95
1x4 - 107,5
4x3 - 117,5

Strakmark

1x6 - 85
1x5 - 102,5
1x4 - 122,5
3x3 - 135

+en del prehab

Heiv meg på et Dietmar-program istede.

Grei økt men litt småseig bøy, har nok spist for lite i helgen.


Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1900 : 07. mars 2011, 21:00 »
fin økt dette her Cheesy er det forskjell på strikkene siden du sier blått strikk? hva er da litt lilla rosa Tongue? hehe

Fargen er bare en måte å definere tykkelsen på strikket. Det blå er litt tykkere enn det røde strikket. Smiley


Utlogget Taake100

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 130

  • under maintenance!!!
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1901 : 07. mars 2011, 23:21 »
ah Cheesy okei da så. Da har eg lært noe nytt.
24år

Bøy:140kg
Benk:100kg
Mark:190kg

Pinnemannens styrkeløft timer

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1902 : 08. mars 2011, 21:32 »
08.03.11


Knebøy med stopp

1x6 - 95
1x5 - 110
1x4 - 130
3x3 - 140

Smalbenk uten stopp

1x6 - 80
1x6 - 95
1x5 - 110
1x5 - 117,5
3x3 - 125

Markløft med rykkgrep fra heng uten belte

1x6 - 110
1x5 - 132,5
4x4 - 165

Lårcurl

3 sett

+litt mage og fjas


Grei økt, ingenting tungt.. men slitsomt med rykkmark fra heng. Programmets verste øvelse. Smiley

Utlogget Tetra

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 980
  • Honnør: 164
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 980

  • Ain't got time for percentages
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1903 : 08. mars 2011, 21:52 »
Er det et 4-5 dagers dietmar? Mengde? Blir spennende å følge med på Smiley

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.
Sv: Evis skal bli sterk - Film fra RM s. 123
« #1904 : 08. mars 2011, 21:55 »
Er det et 4-5 dagers dietmar? Mengde? Blir spennende å følge med på Smiley

Er seksdagers, er ganske solid mengde men blir også ganske tunge vekter etterhvert. Bare jeg holder skadene på avstand så tror jeg det vil fungere bra. Spise meg opp et kar kilo så hjelper det på. Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!