Skrevet av Emne: pat mendes 330kg x4 markløft  (Lest 19259 ganger)

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #30 : 30. oktober 2010, 09:40 »
Dop eller ikke han er ett utrolig talent som jeg tror hadde gjort det bra i OL o.l hvis han hadde satsa hardt på det!:)
man kan komme til ol med god efekt fra langtids bruk, så da er det klart at det kan gå bra. Men det er fortsatt juks. Han hadde sikert blitt en ganske bra løfter uten også, men det får vi ikke vite. 
Nok et håpløst innlegg, du har INGEN grunn til å kunne fastslå dette. Jeg tror også han er dopet, men det blir idiotisk å påstå kunnskap rundt det.
Det fins ingen gode grunner til og stå uten for forbund og konkuranser med kontroller, hvis ikke du jukser. Dette virker som en lang og umoralsk plan mot verdens eliten og det kan desverre godt hende at han klarer det.

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Jostein Frøyd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 350
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 350

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #32 : 30. oktober 2010, 10:20 »
Eg får skrive opp att det eg har skrive i ein tidlegare tråd om denne karen:

Eg var på Junior VM i år og snakka med amerikanske lyftarar og trenarar, og dei fortalte at han har berre deltatt på eit offisielt stemne(då teller ein ikkje showstemner) og då hadde han stukke av når dopingkontrollen kom.
det sier jo sitt. stikke av fra kontroll regnes som positiv prøve. Men da har han vel kommet seg vekk før kontrolørene fikk navnet hans på lista, eller før han hadde løfta ferdig.

 ja det fins mange filmer av han, men fram til han tør og stille på annet en show er han en sirkus artist og ikke vektløfter.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #33 : 30. oktober 2010, 10:39 »
Skal folk seriøst si at dette også er lite imponerende? Fyren er 20 år for svarte! Han tar også 350-360 kilo i syyyykt dyp knebøy uten utstyr.
Så kommer dopanklager og dissing på teknikk osv.
Helt ufattelig.
Dette er en utøver som ikke er i noe testprogram, han har også stukket fra dopingtest. Amerikanerne vil ikke sende han til OL, og det sier sitt. Om folk begynner å sutre her nå, fordi det diskuteres noe som faktisk er relevant så blir jeg temmelig oppgitt.

Han er jo ekstremt sterk, det er det ingen tvil om!


Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget sv1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 170
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 170

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #34 : 30. oktober 2010, 11:11 »
Å nekte han å stille i OL pga mistanker om doping er jo rimelig vanskelig. Men for å få delta i ett OL så skal han vel først kvalifisere seg, og får jo håpe det Amerikanske vektløftingsforbundet er obs på han å tester han så snart han er innmeldt i ett eller annet som gjør at de kan kreve testing. Dersom det stemmer at han har stukket av fra stevne før han kunne bli teste, skal jo dette regnes som positiv prøve.

Dersom han hadde planer om å stille i utestede organisasjoner eller sporter, så er det jo "fritt fram", men etter uttalelser fra trenere og andre som kjenner til løfteren så er jo vistnok planen OL, og da bør det jo bli underlagt grundig testing i LANG tid. Kommer denne utøveren plutselig til OL uten å ha deltatt i stevner eller testet viser jo nok en gang USA hvor lite seriøst de egentlig tar testing og dopproblematikken! Håper Bergan har rett og at de ikke vil sende han.

At han er sterk, helt klart!! OL utøver, helt klart ikke!!

Utlogget d386yv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 279
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 279

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #35 : 30. oktober 2010, 11:25 »
så vidt jeg har forstått har han mulighet til å stille for Brasil også pga. dobbelt statsborgerskap. Vet ikke hvordan de ser på dopingproblematikken, men som vertsnasjon i 2016 kanskje de ønsker å prestere koste hva det koste vil...

Utlogget Yap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #36 : 30. oktober 2010, 16:24 »
Nok et håpløst innlegg, du har INGEN grunn til å kunne fastslå dette. Jeg tror også han er dopet, men det blir idiotisk å påstå kunnskap rundt det.

hadde du deltatt i ein idrett der det var uanmeldt dopingtesting på samtlige som var innmeldt i det forbundet, hadde du sagt akuratt det samme vist det hadde vore eit liknande tilfelle. Og det er noko med det at når ein er i miljøet får ein greie på ting som almennheten (DU) ikkje veit, blandt anna det som vebjørn skreiv ovanfor, så akuratt her føler eg at mine ord ( sammen med ei handfull andre her) veier meir en dine ord.
Handståande terapimeister! Eg e jevlige..

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #37 : 30. oktober 2010, 16:36 »

Les det du skrev der en gang til. Og så spør jeg deg, står du seriøst for det der?

Altså doping i idrett er helt greit?

Om det var skrevet med Ironi, så klarer jeg ikke å fange den opp..

Om du titter litt på tyngre styrkeløftere/vektløftere som er gode i markløft, så holder mange av dem bredt. Ofte må de nesten det for å få en grei utrettning.

Du babler om? jeg skrev bare at han sikkert hadde fint klart å komme seg til OL selv om han dopet.. da han kan rekke å rense seg før han melder seg inn i en klubb.. og så lenge han ikke blir tatt så har han mulighet for å komme inn.

Sa da ikke no om at det var greit med doping i all idrett? jeg sa det ville gått greit for han å komme inn i OL hvis han renset seg Wink


... så du mener liksom at han ikke har mye å gå på i markløften? det du ville ha frem med å "rette" på utalelsen min om at han løftet med bredt grep? ;Wink
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #38 : 30. oktober 2010, 16:40 »
Er det et tilfelle det faktisk er viktig å diskutere doping er nettopp her hvor det handler om en utøver som har plan om å gjøre noe jævlig umoralsk.


Sier meg enig med CYC.  Når planen er OL, så kan man spørre seg hvorfor han aldri er med på sanksjonerte stevner og konkurranser. Grunnen er åpenbar. Doping utenfor testet idrett bryr jeg meg lite om, men dette er ett tilfelle der man bevisst prøver å skaffe seg en enorm fordel. Hvor mange andre i forskjellige idretter som satser på OL er det som ikke engang er innmeldt i sitt lands respektive forbund og ikke deltar på konkurranse?  Hmm hmm hmm Smiley
Non Plus Ultra

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #39 : 30. oktober 2010, 16:51 »
la nå myndighetene i det lande han bor i avgjøre om han skal få stille i ol eller ikke da.. har han stukket av fra en doping kontroll er det vel ikke noe å diskutere, samt han har vel ett stort forklarings problem selv..

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #40 : 30. oktober 2010, 17:00 »
Du babler om? jeg skrev bare at han sikkert hadde fint klart å komme seg til OL selv om han dopet.. da han kan rekke å rense seg før han melder seg inn i en klubb.. og så lenge han ikke blir tatt så har han mulighet for å komme inn.

Sa da ikke no om at det var greit med doping i all idrett? jeg sa det ville gått greit for han å komme inn i OL hvis han renset seg Wink


... så du mener liksom at han ikke har mye å gå på i markløften? det du ville ha frem med å "rette" på utalelsen min om at han løftet med bredt grep? ;Wink

Veldig mye på måten du skrev det på Danny at det kan oppfattes som at du synes det er helt greit! Husk at vi faktisk sitter bakk et tastatur og ting kan komme ut litt anderledes enn det vi mener. å du har jo fått en del folk irriterte på dette forumet også så kan også være noe i det at folk er litt snarer i oppfatningen om det du skriver.

Det med markløften er som Bo skriver meget rett, jo breiere du og tilleg til lengder på lemmer osv er jo faktor som har veldig mye å si på breden på grepet og fot plassering, for å løfte opptimalt. Som du ser i de større vekt klassene i styrkeløft kontra de mindre vekt klassene. Sier jo seg selv egentlig.

Kan nok kanskje hende han kunne hentet litt mere med tanke på tilvending av løfte banen vis han løfter lite mark og nerve systemet er vandt til belastning.


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #41 : 30. oktober 2010, 17:06 »
Du babler om? jeg skrev bare at han sikkert hadde fint klart å komme seg til OL selv om han dopet.. da han kan rekke å rense seg før han melder seg inn i en klubb.. og så lenge han ikke blir tatt så har han mulighet for å komme inn.

Sa da ikke no om at det var greit med doping i all idrett? jeg sa det ville gått greit for han å komme inn i OL hvis han renset seg Wink


... så du mener liksom at han ikke har mye å gå på i markløften? det du ville ha frem med å "rette" på utalelsen min om at han løftet med bredt grep? ;Wink


Det er så bra når folk sier at man må bare ditt og bare datt. Du kommer ikke direkte til OL fordi du melder deg inn i en klubb. Amerika vil ikke sende Mendez før han er blitt utsatt for kontrollert testing over tid, lang tid. De gidder ikke ta unødige sjangser.

Du bør kanskje ordlegge deg anderledes, slik at det ikke skal bli oppfattet som om det "bare" er å rense seg fri for doping, så er OL-deltagelse helt greit.

Men jeg kan jo spørre deg, om han er dopet(altså OM) vil du at han skal delta på OL?

Jeg sa jo kun at de fleste karer som er såpass tunge og store ofte MÅ holde bredt for å klare å rette ut. Det virket jo som du trodde han ville dratt mye mer med smalere grep, men det ville han altså ikke. Det var bare til opplysning.
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #42 : 30. oktober 2010, 18:10 »
Dette er en utøver som ikke er i noe testprogram, han har også stukket fra dopingtest. Amerikanerne vil ikke sende han til OL, og det sier sitt. Om folk begynner å sutre her nå, fordi det diskuteres noe som faktisk er relevant så blir jeg temmelig oppgitt.

Han er jo ekstremt sterk, det er det ingen tvil om!




Det var kommentarene rundt selve løftet og pirking på teknikk som var verst i min mening. Har selv ingen formening om hvorvidt han er dopet eller ikke, det har jeg ikke noen som helst peiling på. Det finnes jo ekstreme styrketalenter her i verden, en av de sykeste har jo faktisk skrevet i denne tråden... Bare en tanke.

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #43 : 30. oktober 2010, 18:15 »
Det var kommentarene rundt selve løftet og pirking på teknikk som var verst i min mening. Har selv ingen formening om hvorvidt han er dopet eller ikke, det har jeg ikke noen som helst peiling på. Det finnes jo ekstreme styrketalenter her i verden, en av de sykeste har jo faktisk skrevet i denne tråden... Bare en tanke.

Ja, ser nå at det var litt feil formulert fra min side, leste bare "dopinganklager".


Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: pat mendes 330kg x4 markløft
« #44 : 30. oktober 2010, 18:18 »
Det var kommentarene rundt selve løftet og pirking på teknikk som var verst i min mening. Har selv ingen formening om hvorvidt han er dopet eller ikke, det har jeg ikke noen som helst peiling på. Det finnes jo ekstreme styrketalenter her i verden, en av de sykeste har jo faktisk skrevet i denne tråden... Bare en tanke.
Det styrketalentet har vært med i et forbund gjennom hele sin vanvittige fremgang. Det er faktisk en enorm forskjell. CYC har ikke hatt praktisk mulighet til å dope seg. Pat har kunnet dopet så mye han vil, og det er jeg rimelig sikker på at han har gjort. Stikker av fra doptest. Er ikke med i noe forbund til tross for at han allerede er blant de beste vektløfterne fra USA. Det finnes ingen annen logisk grunn enn at han vil dope så mye han kan før han melder seg inn.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!