Skrevet av Emne: gammeldags gård vs studio?  (Lest 75877 ganger)

Utlogget Alkoholikern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 108
  • Honnør: 61
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #135 : 15. april 2011, 15:10 »
Venter fortsatt på at en gym rotte melder seg frivillig til et strongman treff for å vise om de er no sterke.


ultralars

  • Gjest
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #136 : 15. april 2011, 15:24 »
Er vel ingen som nekter for at man kan bli sterk av tungt gårdsarbeid. Men man blir enda sterkere av å trene bra på gymmet.

Men hvordan er det at noen nekter for det, bevis på at det er sant?
greia er at begge blir sterke på det de gjør, altså en strongman ville slitt med gårsarbeid og en gårsarbeider ville nok slitt med strongman.


Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #137 : 15. april 2011, 20:16 »
"Å måke silo 14 timer om dagen, 10 dager på rad hjelper ikke stort for maksløfting, men det legger et fint grunnlag for videre trening om man ønsker det."

hva skjer da om du må måke silo morgen og kveld, jobber med øks og sag, løfter, lemper og bærer tømmer i mellom til du skal i fjøset på kvelden? og etter 1 måned så skal jobbes i et stein brudd der du skal slegge løs stein som du må løfte og bære med deg dit du skal ha det i en måned + fjøs morgen og kveld hele dagene. og en måned etter skal du på lofot fiske der du må ro i en båt som er stygg tung fra før + at du skal ha med deg mat som skal vare og avstanden er mange mange mil dit du skal? og været kan være dårlig så du må ta enda hardere tak for å komme noen vei. særiøst, TENK NÅ LITT. de sterkeste løftet og BAR med seg en færing med utstyret dær vekten er rundt en 280 kg for å få gratis skyss med evnt stor båt som feks hurtigruten osv.. vekten på en færing var rundt 250 kg når den var brukt og søkk full av vann + utstyret og maten de skulle ha med seg.


prøv og leve det livet dær et helt LIV, så hadde mann sett det selv. kroppen utvikler seg etter omstendigheter og tillværelsen du lever i, så det er ikke spørsmål.


"Hvilken bakgrunn har dere to (~Arion~ og Alkoholikeren) for å mene det dere mener??!
Er en av dere bønder og/eller konkurert i strongman?"


ok.. den eneste mannen jeg har sett i hele mitt liv som løfter en full olje tønne på 200 kg opp til brystet som du løfter en atlas sten opp på stativet er 54 år gammel!! hva i all verden tror du mannen hadde gjort som 30 - 35 åring da?! gå og prøv å løft et selv nå som du sikkert er i din beste alder, så får du kjenne selv at det er almektige tunge tak det der. og for å få det opp til brystet skal du ha et grep, underarms og rygg styrke av dimensjoner. han har konkurert mot torkel ravndal da han hadde sin turne, han fikk 10 tusen på den tiden for å trekke 250 kg i markløft, og det var sånn ca det tungste han klarte i mark. som jeg sier så er det ikke det jeg prøver å si, jeg prøver å fortelle at når det er allsidige løft som stein, tømmer, gravmaskin skuffe eller hva du enn måtte ønske så vill en som har jobbet naturlig være sterkere.



fikk aldri noe svar på det der, venter fremdeles jeg også.

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #138 : 15. april 2011, 20:46 »
Om han har spist nok havre og SUR surmelk da:)
Lommetyven til altså...

Utlogget widarrr

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 378
  • Honnør: 133
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 378

  • WSM-2012
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #139 : 15. april 2011, 21:00 »
Om han har spist nok havre og SUR surmelk da:)
Lommetyven til altså...
haha Smiley jeg har spist masse havregryn og surmelk i mitt liv , kanse mest av alle her på forumet .. og du ser jo hva det gjør Smiley
Hordalands sterkeste man nr 2 2009
Nm -105kg klasse nr 9 2009
Nm -105kg klasse nr 2:) 2010
Morsø sterkeste mann nr 1 JAA 2010
hordalands sterkeste mann nr4 2010
Strongmann på vektertorget åpen klasse nr 1 :D2011
Norges mester i hantel press 2011 95kg
Norges sterkeste mann 2011 7 plass Cheesy
2 plass hordalands 2011
3 plass showlift 2011
2plass fitnessmessen2012
3plass kvallik NSM 2012
9plass NSM 2012
8plass nordens sterkeste
VERDENS STERKESTE MANN -105 2012

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #140 : 15. april 2011, 23:07 »
haha Smiley jeg har spist masse havregryn og surmelk i mitt liv , kanse mest av alle her på forumet .. og du ser jo hva det gjør Smiley

Jeg også, så det er tydeligvis veldig inndividuelt hvem dette hjelper Sad .

Utlogget wablam

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 41

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #141 : 16. april 2011, 05:50 »
vedkommende jeg nevnte helt i starten av tråden har nesten en halv gang så store underarmer å er MYE kraftigere enn den typen der. å dette klarer han i en høyde på 178 cm og veier 130 kg, fyren er overdimensjonert over hele kroppen. du finner ikke en sterk bonde på gymmen om det er det du tror.

vill du ha dokumentasjon så er det da ikke vanskelig å skaffe det? gå i historie forelagene å se på temaet, så vill du få mer enn svar nokk.

Ka faen ? du kommer med en påstand og ber han selv bevise at det er sant ? herregud å latterlig :|
Alder: 22 år, Høyde: 183 cm, Vekt: 73 kg

Benkpress: 155,5kg, Knebøy: 225kg, Markløft: 215

Utlogget ~Arion~

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 34
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 34

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #142 : 16. april 2011, 11:54 »
Ka faen ? du kommer med en påstand og ber han selv bevise at det er sant ? herregud å latterlig :|


er du tillbakestående? har jeg påstått at mark er verdens sterkeste bonde?

Utlogget nuffedyr

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 31
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 31

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #143 : 16. april 2011, 12:08 »
Vis du går 100år tilbake da og en bonde skulle bygge et hus en låve whatever , så var det ikke bare og kjøpe planker og bla bla bla. Da måtte de jo hogge trær selv , få bort greiner kvister barken osv , sage opp planker. Spikre hver eneste spiker for hånd. uten noe sånn bra utstyr som vi har nå også.... tok sikkert et helt liv og få en sånn gård ferdig og da er du rimelig sprek.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #144 : 16. april 2011, 12:41 »
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #145 : 16. april 2011, 14:17 »
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

ultralars

  • Gjest

Utlogget The Child

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 075
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 075

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #147 : 16. april 2011, 14:41 »
Vis du går 100år tilbake da og en bonde skulle bygge et hus en låve whatever , så var det ikke bare og kjøpe planker og bla bla bla. Da måtte de jo hogge trær selv , få bort greiner kvister barken osv , sage opp planker. Spikre hver eneste spiker for hånd. uten noe sånn bra utstyr som vi har nå også.... tok sikkert et helt liv og få en sånn gård ferdig og da er du rimelig sprek.
Man hadde sagbruk i Norge for 100 år siden. Om jeg ikkje tar feil så var tømmer og foredling av tre en av Norges største industrier i store deler av 1800-tallet. Så man kunne faktisk gå å kjøpe planker.

Ellers henger jeg meg på Fenriken.

Utlogget Marmarius

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 108
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 108

Sv: gammeldags gård vs studio?
« #148 : 16. april 2011, 14:54 »
Man hadde sagbruk i Norge for 100 år siden. Om jeg ikkje tar feil så var tømmer og foredling av tre en av Norges største industrier i store deler av 1800-tallet. Så man kunne faktisk gå å kjøpe planker.

Ellers henger jeg meg på Fenriken.

Skal vi pirke på sagbruk historien skal vi pirke på sagbruk historien! På 30- tallet når oldefar bygde seg hus reiv de av barken på trærne slik at de døde et år før de hogde dem ned. Så måtte de få trærne til sagbruket der de betalte dyre dommer for og få stokkene saget til materiale. Så var det bare og ta med seg plankene hjem og snekre sammen et hus. Wink

Og dette var i en bygd som har navnet sitt etter stor materialproduksjon på 13-1400 tallet!
Six-pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick... It doesn't count!  Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=92612.0

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: gammeldags gård vs studio?
« #149 : 16. april 2011, 14:57 »
Skal vi pirke på sagbruk historien

Sag bruk historien. Evt. S a g b r u k h i s t o r i e n.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!