Skrevet av Emne: M16 Madness: Dobbelpers i mark s. 39  (Lest 137558 ganger)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #105 : 09. august 2011, 00:48 »
Holdt 40-45 min på isen idag. Ironisk nok sa jeg til en av de andre: "faen, jeg kjenner ikke en dritt i ryggen" 3min før ryggen bestemte seg for å gå i vranglås. Har funnet ut at det er rent muskulært, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å få det bra igjen. Blir nok kontakt med en fysio ganske snart. Er helt uaktuelt å gå en hel vinter med det her. Nå ser det ut som jeg er 60år og har skjevt bekken. Spyr av det -.-

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #106 : 09. august 2011, 14:05 »
Ryggen var bedre idag, men fortsatt drøyt øm i muskelen øverst i ræva. Bare å skrike ut hvis noen har tips til forebyggende trening. Idag ble det vekter med en kompis som er personlig trener. Deilig å trene med likesinnede. Blir litt mer trykk på øktene og ingen vil gi seg Wink

Benk:
110kg x 3
110kg x 3(hjelp på siste)
110kg x 3(hjelp på 2 siste)

Blir nok deload og ny test av både 1rm og 3 rm Smiley

Skråbenk med hantler(kg per hantel oppgitt)
30kg x 8
30kg x 6
26kg x 6

Supersett med inclined flies
16kg x 8
16kg x 5 -> 12kg x 4
12kg x 10

Kjørte skråbenk direkte etterfulgt av flies, før det var 1min pause.

Arnoldpress:
16kg x 8
16kg x 5 -> 12kg x 4
12kg x 7

Supersett med shrugs
26kg x 8/8/7

Samme opplegg som med skråbenken og flies.

Dips
kv + 20kg x 15/13
kv x 15

Supersett med abroller
10/10/10

Hadde glemt hjulet hjemme, så ble med en olympiastang med 100kg på:p

Pushdown med tau
36kg x 11/11/11

Supersett med sittende crunsh i kabel
48kg x 12
55kg x 12/12

Supersett med rotasjon på benk
20kg x 20/20/20

Planke
1min x 4

Supersett med feltsaks
20 x 4

Knalløkt. Vet jeg hadde droppet noe av magedillet om nico ikke var med, så det var stas Smiley Tror jeg har skaffet meg treningspartner til noen av øktene fremover. Deilig!

Nå blir det rulleskøyter til jobb(merker faktisk ikke ryggen da) før det blir jogging hjem i kveldinga Smiley

Lights out

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #107 : 09. august 2011, 17:54 »
Pass på ryggen din så du ikke får et lengre avbrekk nå mercy, det er IKKE noe gøy:P
Artig at du skal ta pty-utdannelse, hvor har du tenkt å ta den?

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #108 : 09. august 2011, 17:57 »
Har sendt mail til Eirik Sandvik i håp om tips til skadeforebygging. Eneste tipset jeg vet om er å gi seg med bandy, og det er jeg ikke veldig lysten på Smiley Stusser bare over at det kun er på is jeg får vondt. Trodde vektene skulle være synderen hvis jeg fikk skade.

Må få lånet godkjent i banken, men går det i orden blir det AFPT i oslo Smiley Hadde jo vært artig å få noe ut av året ettersom det ikke ble militæret på meg Smiley Planer om det samme Smiley?

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #109 : 09. august 2011, 18:13 »
Ja ser den! Men hva med å ta en tur til legen for å få tatt noen bilder?
Utrolig kjedelig om du må gi opp bandy-sesongen så tidlig:/

Så bra med PT, hørt masse bra om utd.
For min del har jeg nok med politihøyskolen, 55% jobb som flygeleder og trening for øyeblikket. Men tenker jeg tar noe på NIH etterhvert;)

Blir bra detta mercy!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #110 : 09. august 2011, 19:23 »
Har jo bilder av ryggen min som ikke akkurat er noe å skrive hjem om. Har slitasje som visstnok ikke er noe særlig når man er så ung. Men kanskje det går an å få bilder av selve muskelen som er problemet? Må hvertfall prøve å finne ut av det. Vil jo spille bandy Smiley PT blir nok også knall, selv om jeg tror det kan bli stressende frem til mars Smiley

Politi ja. Æsj. Håper du kommer deg på NIH etterhvert

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #111 : 09. august 2011, 22:16 »
Æsj? Er jo masse artig å oppleve i det yrke:)!! Men, nå fortsetter jeg nok som flygeleder en god stund til, så ta det med ro;)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #112 : 09. august 2011, 22:30 »
Sikkert kjempestas å dra med seg mennesker ned på glattcella og bevisst drite i alt som heter lover og foreskrifter. Spyr av politi. Du får endre litt på synet mitt du da, når du er ferdigutdannet Wink

Flygeleder høres jo veldig spennende ut. Har du relevant utdanning ift det og? Mange jern i ilden du, ikke bare når det kommer til trening Wink

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #113 : 09. august 2011, 23:14 »
Med all respekt å melde, så vet du rett og slett ikke hva du prater om. Om du har hatt en uheldig opplevelse, så er det dumt, men slik fungerer ikke politiet i norge;)
Forøvrig er jeg utdannet flygeleder. Også et et spennende yrke med bra folk der og;)
Er jo så mye artig å lære samt erfare at man kan jo ikke spesialisere seg!! what
Nå er det diett kakao og film her, snakkes!

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #114 : 10. august 2011, 00:06 »
Tja, med 72timer på isolat grunnet maurinvasjon på normalcelle, vil jeg si at jeg allerede her har èn lov som har brutt. " En person som er berøvet sin frihet uten dom kan ihht norsk lov ikke sitte på glattcelle i over 48timer". Legg til et døgn og du har grovt overtramp. Kan forøvrig legge til at man har krav på 1times lufting hver 24. time. Med 15min lufting totalt(dokumentert i fengselsloggen), vil jeg påstå at det nok en gang er brudd på norsk straffelov. Faktisk plikter fengselsvesenet å tilkalle en patrulje om de ikke har bemanning nok til å gjennomføre luftingen. Gjør de det? Nei. DET er slik norsk politi opererer.

Som toppen på kransekaka, rosinen i pølsa eller hva du måtte kalle det, gikk det 54timer før jeg fikk dusje. De 54timene ble gjennomført i svett treningstøy som ikke akkurat gjør at man føler seg vel på 2 x 4 meter med intent annet enn seg selv. Begrunnelse: ingen av vaktene hadde tid(les ork) til å vente 10min på at jeg fikk dusje.

Så sorry Anders. Illusjonen din om hvordan det er, er nok dessverre bare en illusjon. Norsk politi driter i lover og regler, så lenge det ikke passer dem. Faktisk var det en person i oslo som satt 7 døgn på glattcelle tidligere i år. Dessverre er slikt vanskelig å gå videre med. "vi har ikke ressurser" er jo en klassiker. Så får man håpe at du tar tak i det den dagen du blir politi. Selvom jeg selvfølgelig håper du holder seg som flyleder Smiley

Kos deg med film Smiley

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #115 : 10. august 2011, 00:33 »
Mercy, det du referer til er beklagelig. men det sier ingenting om norsk politi på generell basis. Om du ikke ser dette så er det nyttesløst å diskutere.Hvem har størst ballast i forhold til å si hva som er illsujon i politiet som helhet... Du som har en evnt flere enkelthendelser eller jeg som utdanner meg, har jobbet som og er sammen med en politijente? grunnlaget ditt er jo like tynt som om en person som ikke får utbytte av PT sin sier at PT´r er oppskrytt?

At det blir gjort feil i politier et hevet over enhver tvil, og at du har gode politifolk og mindre dårlige. Men det har du i alle yrker. Det er vel ikke uten grunn at  politiet år etter år er den yrkesgruppen folk flest har mest tillit til i meningsmålinger:P

Prioriteringer har stort sett mye med arbeidshverdagen til en politibetjent. At det fører til at visse forskrifter i straffeprosessen og arresthåndboken (merk, hva som skjedde med deg har ingen ting med straffeloven å gjøre) brytes er dumt. Men nå er det nå slik at en ikke kan gå fra en ulykke, ikke rykke ut på en voldtekt eller et ran, nettopp fordi du ikke får dusje. Sorry mac, men vi er nok uenige på denne. Nok om det!:)

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #116 : 10. august 2011, 00:46 »
Personlig syns jeg det sier en hel del, ettersom man visstnok skal være uskyldig til det motsatte er bevist. At man da behandles dårligere enn mordere, barnemishandlere og det som verre er, syns jeg virker ganske på trynet. Men jeg lever fint med at vi er uenige. Sannsynligvis ser du det positive som skjer, mens jeg kun leser i avisen om skandalehistorier, samt at jeg har en personlig opplevelse som gjør at min tillit til politiet er lik 0.

Og en person som ikke får utbytte av pt har jo nettopp ikke utbytte av det, noe som igjen gjør det oppskrytt for hans del. Om det er gjeldende for alt og alle er selvfølgelig en annen sak, men nettopp fordi politiet har tillit i befolkningen, bør de trå varsomt og gå foran som gode eksempler. De gangene leger har like lemfeldig omgang med lover og regler, blir de gransket og kan miste lisensen sin. Hvem skal vokte vokterne om de ikke opptrer korrekt ift gjeldende lover når de skal håndheve dem overfor befolkningen?

Og med all respekt å melde: jeg har vondt for å tro at det ikke er en ledig patrullje i Drammen iløpet av et tidsvindu på 54timer. Beklager motsvar, men blir relativt provosert når mennesker man gir sin uforbeholdne tillit til, misbruker den til de grader.

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #117 : 10. august 2011, 01:16 »
Da begynner vi å bli enig skjønner du.Åpningsinnlegget ditt var at "politiet" behandler alle på den måten du erfarte. At politiet bryter alle lover og egler. Det sa jeg ikke er tilfelle, da jeg har vært 1 år i praksis og kjenner systemet ganske godt gjennom kjæresten min. Tilfellet er faktisk at det er flere lover for meg enn for deg, da politiet styres av en egen lov. Jeg kan ikke gjøre noe utover det du kan, såfremt jeg ikke har hjemmel i politiloven. Sefo er da en uavh organisasjon som etterforsker politiet. Så det er allerede noen som holder styr på de som skal holde orden;) PÅå samme måte som legene som gjær utallige feil mister papirer(bodø), eller ender opp i klagenemda osv. Alle gjør feil, både du, politiet og leger. Det betyr ikke at en kan generalisere var poenget mitt. I løpet av det ene året mitt reddet jeg liv, stanset et ran, deltok på utallige ulykker,branner, vold mot kvinner, selvdrap, etterforskining av narkotika etc Selv om jeg kan ha gjørt noen feil er samvittigheten min ren;) Foreslår at vi beveger oss over på sone 1, 2 og 3 igjen:) haha biggrin

Utlogget Mercenary

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 174
  • Honnør: 226
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 174

  • From scratch to scratch
Sv: M16 Madness
« #118 : 10. august 2011, 09:23 »
Hehe. Enig. Sonesnakk er bedre Smiley Kan jo benytte tiden mens jeg har deg her til å spørre hvilken sone man skal ligge i på 10km? Har skjønt at sone 3 er gjeldende for halvmarathon, at negativ splitt er daaaaaaaa shit på 3000, men trenger altså informasjon om hvordan jeg skal kjøre 10km Wink

Utlogget amj_ciron

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 314
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 314

Sv: M16 Madness
« #119 : 10. august 2011, 10:56 »
Så klart!

Altså det man sier er at det du kan holde i ca 15 km er terskelfarten din. Når du trener sone 3 er målet å ligge litt under terskel, slik at du presser terskelen oppover over tid, derfor sier jeg at sone 3 er ca halvmaraton til maratonfart.

10 km blir litt annerledes igjen, og det finnes egentlig ikke noen hovedregler.
Denne kalkulatoren beregner ditt POTENSIALE utifra tid på annen distanse. Dvs at den gir deg en pekepinn på andre utholdenhetsdistanser. Plott inn 3000m tiden din å se hva som dukker opp:)
http://run-down.com/statistics/calc.php

Jeg vil påstå at på alt fra 3000m og oppover er det fordelaktig å ha negativ split, altså løpe like fort eller litt fortere siste halvdel enn første halvdel, både resultatmessig og psykisk.

Snakkes

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!