Skrevet av Emne: Miss B i 2013  (Lest 128879 ganger)

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #390 : 17. februar 2012, 14:31 »
Jeg er så lei av å være syk, det passer meg ikke. Så da trener jeg for å glemme at jeg er syk.. Høres sikkert sprøtt ut, men jeg er jo rar.

Du har ihvertfall fått unnagjort løpeturen, er det som er det viktigste!
Kondistest? Aldri hørt om før, bestemmer du selv hvor langt du skal løpe? Syns du har fine og klare mål! Det kommer man langt med! Hvordan ligger du ann m tanke på kostholdet? Holdt deg til planen? Kan jeg spørre hvordan den ser ut?

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #391 : 17. februar 2012, 19:02 »
Kondistest er ikke mer avansert enn coopertest, kunne like gjerne skrevet det. Tar det første og siste pt time for å se om kondisen har forbedret seg. (skal ta noen styrketester også tror jeg) Det er vel 12 min man løper da. Og for damer på min alder er det beste 2500 meter eller mer. Ergo skal jeg løpe 2500, minst! Enkel matematikk sier da at jeg må løpe 12,5 km/t, og så lenge det skjer på tredemølla er det jo enkelt å regulere. Skal skru opp mer på slutten hvis jeg orker, men hverfall holde 12,5. Tror ikke han forventer jeg skal klare det, og det i seg selv er grunn nok til å få til. Kun det beste er godt nok!
Og mål har jeg ja. Og de skal man nå. Mange delmål på veien mot o store mål langt der framme.

Maten? Joda, går så bra som bare det. Jeg har hatt tre sprekker totalt på denne dietten, de er som følger: 5 julekaker på besøk hos venninne før jul, 3 glass champis og 6 biter sjokoladefamilien. Men fikk beskjed av pt om å spise godt fra julaften til og med nyttårsaften, så det jeg spiste da regnes ikke som diettsprekk. EI heller det som spises på ukentlige spisedager, da skeier jeg ut med litt godis og sånt. Ellers er dietten som følger:
Frokost:
1,5 dl havregryn
1 dl ekstra lett melk
proteinshake

Lunsj
150-200 g kjøtt/fisk (valgfritt, men magert)
150-200 g grønnsaker/salat (for min del spinat, ruccola, agurk og paprika hvis det er salat, kokt foretrekker jeg blomkål og brokkoli)
20 g nøtter

Middag
Samme som lunsj, men med 50 gram fullkornpasta eller brun ris i tillegg (som veies tørt) og olje i stedet for nøtter

Kvelds.
Enten 1 skyr eller 1/2 boks cottagecheese eller mager kesam eller en proteinshake
20 g nøtter

Frukt før trening
Frukt og proteinshake etter trening

Totalt ca 1400 nettokcal

Enkelt og greit og lett å følge. Blir sjelden fysen på denne. En dag i uka spiser jeg det jeg vil, men prøver å ikke overstige 2200 kcal som er omtrentlig mitt dagsbehov.

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #392 : 18. februar 2012, 14:20 »
Da er jeg hjemme fra trening. Er så støl i ryggen etter torsdag at det er helt grusomt, men trente rygg idag for det. Årsak: I morgen får jeg forhåpentligvis med meg ei venninne på trening, og da skal ukas benkmål nås. Men hadde et mål på bein og et på nedtrekk som også måtte fixes før uka var omme, og det gjorde jeg idag... med støleste ryggen i manns minne.

Økta ble som følger:
Bulgarsk utfall med fremste bein på kasse + 6 kg (3kg hantlerx2)
10x3 Et av ukas mål er nådd, i tillegg er dette PB
Strakk noe i venstre lår på første sett, så henta ikke tyngre hantler, men jeg hadde helt sikkert klart både 5 og 6 kg. Årsak til strekken tror jeg var at jeg mista litt balansen og gikk for langt ned.

Strake markløft
20kgx15
40kg 10x2
Har strengt tatt ikke lov å legge på noe vekter her pga korsryggen, men måtte bare prøve. Og 40 kg er jo grusomt lett, så skjønner ikke helt problemet. Får høre med kiropraktor og fysio på onsdag hva jeg skal gjøre videre.

Leg extention
Tok denne lett pga strekken på fremside lår
25kg 12x3

Korsryggmaskin
30kgx20
35kgx20
40kgx20
Her kjente jeg virkelig hvor støl jeg er i ryggen, for den runde puta som ruller over ryggen når man presser bakover rulla og pressa på hele den støle ryggen min! Au au au

Nedtrekk
30kg x evigheten
42,5kg
10x3 Og det andre av ukas mål er nådd
Her hadde jeg ikke mye å gå på idag, men får se om jeg evt klarer 43,75 neste uke. Føler jeg har stagnert totalt på  denne, og må få ned mer kg hvis jeg noen gang skal klare å få meg selv opp (chins/pullups)

Sittende kabelroing
30kgx15
35kg 12x2

Hammercurl
8kg
10x2
7,5kg x 10
Ble stygge reps på slutten av andre sett med 8kg, så når de har 7,5kg hantler også så gikk jeg for dem sånn at teknikken var strikt hele veien

Godsliten og bedre trening enn jeg hadde forventa ut fra stølhetsgraden i hele skrotten. Dette var i tillegg siste beinøkt på en ukes tid. Håper bare ikke strekken blir vond utover uka.

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #393 : 18. februar 2012, 14:24 »
Se her ja, kjøres hardt ser jeg!!  Cheesy

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #394 : 19. februar 2012, 12:33 »
Her kjøres det hardt ja. Må jo det skal det bli noe futt på saker og ting.

Idag ble det en bryst, skulder og tricepsøkt. Stress før vi dro, så glemte å spise litt i forkant. Det kjentes for å si det sånn.

Benkpress
20kgx15
32,5kg x 12
32,5kg x 13
32,5kg x 12 Her angret jeg på 13.repen på forrige sett, for siste var så vidt at gikk opp
Da nådde jeg jaggu alle styrkemålene for denne uka :-)

Dips
Grusomt tungt i dag
10 x 3

Skulderpress med hantler
10kgx10 fyyy f... så tungt
10kgx6 er det mulig!
10kgx7

Skulderpress med stang, stående
16,5kgx 8, tungt!
14,5kg x 12 10

Sidehev, strake armer
3kgx12
3 kg x 10
3 kgx 12 med litt knekk i albuen
Herregud så sliten, men er nok litt med at skulderen kjenner massasjen fra forrige uke ennå. Var verst på den sida. Men rett og slett ingen god skulderdag idag.Men pumpen uteble ikke. Så nesten litt kult ut Grin

Mage på bosuball med 3kg ekstra, støl i magen ennå etter torsdag......
12x3

Foroverbøyd triceps med tau i kabel
25kg 12x3

Triceps pushdown
25kg 12x3

Sliten og sulten!

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #395 : 19. februar 2012, 12:36 »
Uuuu massage og greier woot Me like!! Hadde vært så sykt digg Cheesy

Grattis med måloppnåelse også!! Flink du er  Cheesy

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #396 : 19. februar 2012, 12:41 »
Gjennomgang av ukas mål:

Kjefte som faen på PTen hvis han er sur på torsdag - vel, jeg var vel litt sinna da jeg skrev dette. Jeg slapp å kjefte, men har prata skikkelig med ham nå.  Og jeg er ikke sint på ham lenger.


4x4 intervaller, minst 4 økter i løpet av uka - nope, kun 2. Har ikke klart å kombinere det med styrketrening fordi jeg blir så sliten

1 langøkt på mølla - jepp. Ikke en god økt, men en langøkt ble det

3 kveldsturer - jada. Disse logger jeg ikke, men rakk 4 i uka som gikk

Ned 500 gram eller mer - jepp, klarte 2,2 kg!

Og denne uka hadde jeg ikke lyst å ha noen styrkemål, men bør vel ha noen der også?

Bulgarsk utfall med fremste beinet på kasse + 3kg hantler - jepp, hadde bra mye å gå på også

Nedtrekk
42,5kg 10x3 - så vidt, men ja

Benkpress
32,5kg 12x3 - fikk til den også!

Lager ikke mange nye mål for neste uke, for skal ha treningsfri noen dager. Men skal ha to lette økter, en i morgen og en på tirsdag. Ingen løping.
Eneste jeg har som mål er at jeg på testene hos PT til uka skal klare å løpe MINST 2500 meter på coopertest! Det er et veldig ambisiøst mål, jeg har liksom ikke så god kondis, men prøver man ikke får man det hvertfall ikke til.

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #397 : 19. februar 2012, 12:42 »
Uuuu massage og greier woot Me like!! Hadde vært så sykt digg Cheesy

Grattis med måloppnåelse også!! Flink du er  Cheesy
Takk for det. Men skal love deg at det ikke var noe sykt digg med den massasjegreia. Det gjorde bare sykt vondt!!

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #398 : 19. februar 2012, 12:47 »
Takk for det. Men skal love deg at det ikke var noe sykt digg med den massasjegreia. Det gjorde bare sykt vondt!!
Ha ha...tenkte bare var deilig og bli tafset litt på jeg *leeer*

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #399 : 19. februar 2012, 12:50 »
Ha ha...tenkte bare var deilig og bli tafset litt på jeg *leeer*
Vel, var ikke helt sånn, det var mer type total maltraktering av skuldrene mine... :-/

Utlogget S-.

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 587
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 587

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #400 : 19. februar 2012, 18:34 »
Gjennomgang av ukas mål:

Kjefte som faen på PTen hvis han er sur på torsdag - vel, jeg var vel litt sinna da jeg skrev dette. Jeg slapp å kjefte, men har prata skikkelig med ham nå.  Og jeg er ikke sint på ham lenger.


4x4 intervaller, minst 4 økter i løpet av uka - nope, kun 2. Har ikke klart å kombinere det med styrketrening fordi jeg blir så sliten

1 langøkt på mølla - jepp. Ikke en god økt, men en langøkt ble det

3 kveldsturer - jada. Disse logger jeg ikke, men rakk 4 i uka som gikk

Ned 500 gram eller mer - jepp, klarte 2,2 kg!

Og denne uka hadde jeg ikke lyst å ha noen styrkemål, men bør vel ha noen der også?

Bulgarsk utfall med fremste beinet på kasse + 3kg hantler - jepp, hadde bra mye å gå på også

Nedtrekk
42,5kg 10x3 - så vidt, men ja

Benkpress
32,5kg 12x3 - fikk til den også!

Lager ikke mange nye mål for neste uke, for skal ha treningsfri noen dager. Men skal ha to lette økter, en i morgen og en på tirsdag. Ingen løping.
Eneste jeg har som mål er at jeg på testene hos PT til uka skal klare å løpe MINST 2500 meter på coopertest! Det er et veldig ambisiøst mål, jeg har liksom ikke så god kondis, men prøver man ikke får man det hvertfall ikke til.

Bra det ordnet seg! Kostholdet ser jo fint ut Smiley Lykke til med løping Smiley

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #401 : 20. februar 2012, 11:55 »
Bra det ordnet seg! Kostholdet ser jo fint ut Smiley Lykke til med løping Smiley
Alt ordner seg hvis man bare prater sammen. Hvertfall nesten alt Cheesy


Idag skulle jeg ta en lett treningsøkt, og det var forsåvidt greit. Men jeg gjorde noe dumt først. Fikk for meg at jeg måtte teste om jeg klarer å løpe så langt som målet mitt er på coopertesten. Jeg var litt stiv i beina etter beinøkta på lørdag, men måtte liksom bare. Og jadda. Det gikk fint det. Akkurat helt nøyaktig 2500 meter. Jeg hadde ikke mye å gå på, men det gikk. Og nå er jeg så stokk stiv i beina at faen også. Tenk om det ikke går på torsdag...

Ellers ble det en lett økt på rygg og biceps. Gidder ikke skrive ned alle tall, men kjørte på 12-15 reps og 3 sett pr øvelse

Nedpress strake armer
25kg
Nedtrekk bredt grep
30kg
35kg
Korsrygg i maskin
45kg
Bicepscurl med stang
16,5kg
Hammercurl
6kg


Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #402 : 21. februar 2012, 21:10 »
Har en bitteliten smule vondt i beinet får en si. Eller rett og slett jævlig vondt, sliter med å gå skikkelig nå. Løpinga igår var supertabbe. Skulle ha treningsfri idag og i morgen. Men klarte ikke helt, så har vært en time i svømmehallen nå. Er jo helt annereledes og egentlig veldig godt for beinet mitt Cheesy

Utlogget FitMom

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 037
  • Honnør: 157
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 037

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #403 : 21. februar 2012, 22:00 »
Svømming er jo superdigg Cheesy Og flott trening for hele kroppen, men du må lære deg og ha litt fri også da Tongue

Utlogget Miss B

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 862
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 862

Sv: Miss B - snart tilbake i god form!
« #404 : 21. februar 2012, 22:02 »
Svømming er jo superdigg Cheesy Og flott trening for hele kroppen, men du må lære deg og ha litt fri også da Tongue

Fri er kjedelig Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!