Skrevet av Emne: Usunne idealer.  (Lest 10855 ganger)

Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Usunne idealer.
« #45 : 28. juni 2005, 16:54 »
For alt dere vet så kan denne jenta jogge 2 ganger om dagen 3 ganger i uken eller kanskje hun holder på mer eller mindre seriøst med terrengsykling, klatring eller kanskje vektløftning.... Er ikke det sportslig så vet ikke jeg.

Mulig hun gjør dette, men da spiser hun overhodet ikke, og legger derfor ikke på seg muskler. Se på lårene, se på armene, kan du virkelig få deg til å tro at denne jenten driver med noen form for kondisjon/styrketrening? hun er jo bare tynn....

Jeg blir skremt over hvilket ideal modellbransjen fremmer.. Ihvertfall når en hører på hvilket press det blir lagt på modellene til å slanke av seg de få kiloene de måtte ha ofte. Leste noe sånn som at for eksempel Katrine Sørland måtte gå ned noen kg for å bli aktuell for de store byråene. Dette er galskap spør du meg...
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Usunne idealer.
« #46 : 28. juni 2005, 16:56 »
Jeg tror nok hun holder på med mye kardio, man får ikke store armer av å holde på med kondisjon. Wink

Men jeg ser på henne, hun er tynn. Men likevel er hun attraktiv for meg.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget HotWheels

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Usunne idealer.
« #47 : 28. juni 2005, 16:58 »
Har absolutt ingenting imot at du synes hun ser bra ut. for all del, hver vår mening Smiley Men hvor helsemessig bra dette idealet er, kan nok diskuteres.
26 år
86 kg
beste benk: 125x2.
Beste Hantelpress, liggende: 40x8.
Medium benk: 100x10.
Rullestolbruker
Min Profil Oppdatert 08.08.07
Min Dagbok Oppdateres stadig!
Medlem av S.A.T.S. Sandnes

Hørt i dusjen:"Jeg mister så mye hår, tror nesten jeg har kreft!"

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

SV: Usunne idealer.
« #48 : 28. juni 2005, 17:02 »
Det kan jeg vel være enig i. Det som også er rart er at samtidig idealet til den normale jente/gutt er syltynne modellgutter/jenter blir vi mer og mer overvektige.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Stallo

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 292

SV: Usunne idealer.
« #49 : 28. juni 2005, 19:52 »
Kanskje jenta stillte opp på bildet fordi hun var sulten og trengte penger til mat?
"I am not young enough to know everything." - Oscar Wilde (1854-1900)


Utlogget Melissa

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 183
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 183

SV: Usunne idealer.
« #50 : 28. juni 2005, 22:33 »
Her var det jammen blitt postet mange nye innlegg siden forrige gang jeg leste gjennom tråden, og jeg har en del å tilføye.

Klesstørrelsene har mye av skylda for den sykelige kroppsfikseringen. Det er ingen hemmelighet at jenter generelt helst bruker så små størrelser som mulig, gjerne ekstra small eller small. Problemet er bare at størrelsene ser ut til å krympe, men ikke bare litt. Nei, small er ikke lenger small og large er ikke lenger large. I moteindustrien endres størrelsene etter hvem bransjen ønsker å selge til, noe som i mine øyne blir helt galt! Jeg blir fortvilet når jeg ser normale jenter bruke large eller ekstra large. Dette gjelder spesielt de små, yndige italienske størrelsene. Du skal være sykelig mager for å få igjen smekken på en bukse merket størrelse 38.

Ellers tror jeg Mystique har sagt resten Smiley

Jeg får ikke til å legge inn sitatene deres, men angående kostholdet hennes, er det ikke vits å spekulere i hva hun spiser eller ikke spiser. Det kan hende hun har en enormt rask forbrenning eller omvendt. Kanskje hun lever på en muffins til dagen, kanskje ikke.

I tillegg kritiserer dere salatmåltider, men et måltid bestående av salat, kylling og pasta eller lignende behøver ikke være magert. Det finnes utallige fete dressinger. Og en salat består vanligvis ikke av salat og agurk, men med mange ingredienser, som ikke nødvendigvis er fettfrie.
Man er ikke en taper før man slutter å prøve seg!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: Usunne idealer.
« #51 : 29. juni 2005, 09:34 »
Caepp: ja du har nok sikkert rett i at et stort antall jenter ikke ønsker synlige muskler mye pga gjengs oppfatning om at dette ikke er pent på jenter - og det synes jeg er synd. Folk skal også få ha sine meninger, men dermed er det ikke sagt at man ikke trenger å jobbe for å endre folks syn på jenter og muskler Wink

 At jenter som presser 80 kg i benk ofte vil møte fordommer er nok riktig, men det er nok fordi folk tenker at det er alt for mye for en jente - noe som norges flotte styrkeløftjenter  er et godt motbevis på . Disse jentene viser også at  det " bulldog" - bilde mange kanskje får når de tenker på jenter som pusher 80 + i benk er  - unnskyld meg - helt på trynet!

 Mye muskler er forresten et veldig relativt begrep Wink Når jeg sier jeg syns det er pent med mye muskler tenker jeg nødvendigvis ikke på muskler ala bodybuilding style - det syns jeg ofte kan bli for heavy både for kvinner og menn.


Klart man kan hevde at landets sterkeste damer og menn ser helt enestående ut, men man må vel også regne med at de aller fleste utenfor "miljøet" vil være uenig? Det som forundrer meg er som sagt at mange virker så overrasket over at flertallet ikke deler ens meninger, selv når man tilhører en såpass liten minoritet som hardt styrketrenende...


Nå har jeg ikke nødvendigvis hevdet dette, men poenget mitt er at  jeg ønsker å komme slike "bulldog" myter til livs.  Tror mange ofte ser for seg en svær drubedeise av en kvinne når  de hører om sterke jenter og tenker " huffa meg", men ser man på mange av de sterke jentene her inne feks så er de helt normalt bygget, pene flotte jenter Smiley Og  veldig mange folk  ville aldri trodd at  f.eks electra, ukkur, Lille My og etc etc er så sterke som de faktisk er fordi de er små lette og nette jenter.

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
SV: Usunne idealer.
« #52 : 29. juni 2005, 19:45 »
Den jenta på s. 1 var ikke akkurat feit eller muskuløs, men heller ikke dirkete mager. Selv om modellene skal være så tynne som mulig, og de unge gjerne vil følge etter, blir jo stadig flere overvektige her i Norge. Noen steder er presset stort for å være syltynn. Opplevde dette selv, og det holdt på å gå galt. Var sånn passe veltrent og spiste normalt, men ble i løpet av noen måneder gjort om til en syltynn jente som ikke spiste p.g.a. press og mobbing. Kom meg vekk fra det i tide, og er nå den "tykkeste" i klassen.... Flere av de andre flyr rundt på fest og drikker og røyker, og spiser nesten ikke, alt for å se "bra ut".

Hadde jeg vært gutt ville jeg heller foretrukket en veltrent jente med kvinnelige former og litt muskler fremfor en tynn en, men det er vel smak og behag.  Wink

Utlogget Ostreicher

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 396
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 396

SV: Usunne idealer.
« #53 : 29. juni 2005, 19:47 »
Hadde jeg vært jente ville jeg ha valgt Baahh!

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Usunne idealer.
« #54 : 01. juli 2005, 13:24 »
Nå har faktisk folk begynnt å reagere på kjendisenes slanke hysteri.. Bra tiltak, selv om det kan gå ut over personen!  Grin
http://www.nesteklikk.no/20050701/61540.html

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Usunne idealer.
« #55 : 01. juli 2005, 13:27 »


jeg synes da dette også er relativt slankt. Altfor slankt..


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

SV: Usunne idealer.
« #56 : 01. juli 2005, 13:38 »
Sykelig.. De har jo ikke kvinnelige former i det hele tatt.

Kom akkurat på en artikkel jeg leste for noen uker siden om Dronning Maud, det var visst hipt i den tiden også å være sykelig slank, hun hadde et midjemål på 48cm.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Usunne idealer.
« #57 : 01. juli 2005, 13:59 »


jeg synes da dette også er relativt slankt. Altfor slankt..

Har ingenting med ordet slank å kjøre, det der er sykelig tynt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Usunne idealer.
« #58 : 01. juli 2005, 14:03 »
jeg er ganske sikker på at jeg frontpresser henne for ganske mange reps.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Usunne idealer.
« #59 : 01. juli 2005, 14:07 »
jeg er ganske sikker på at jeg frontpresser henne for ganske mange reps.. Tongue

Nytt begrep av ordet slank kanskje. Klarer Cain 10 strikte reps med deg, så er du slank.....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!