Skrevet av Emne: DNG - 5x5  (Lest 258183 ganger)

Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

Sv: DNG's Construction Site!
« #735 : 13. november 2006, 18:35 »
Bra økt i dag ja Wink
Du er sterk i benk! misunner deg!
Selv sliter jeg med 70 x 5, har lagt der en stund nå.... etter jul tror jeg at jeg sier farvel til 5 x 5 jeg også.... Kanskje heller kjøre det igjen en gang i framtiden eventuelt...

Men forsett som du gjør nå, du har bra pågangsvilje og det fører med seg bra fremgang!
Hvis ikke jeg tar helt feil er det vel dobbelt så motiverende å trene på et treningsenter enn hjemme? Wink

Eivind
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #736 : 13. november 2006, 22:35 »
Lol Grin
Vi får bare trene litt da, for de veier nok mer enn usle 55kg   Cool
Da har vi iallefall motivasjon til å bli sterkere Wink

Ja det må vi Wink Men vi tar dem i benk da Grin hehe

Bra økt i dag ja Wink
Du er sterk i benk! misunner deg!
Selv sliter jeg med 70 x 5, har lagt der en stund nå.... etter jul tror jeg at jeg sier farvel til 5 x 5 jeg også.... Kanskje heller kjøre det igjen en gang i framtiden eventuelt...

Men forsett som du gjør nå, du har bra pågangsvilje og det fører med seg bra fremgang!
Hvis ikke jeg tar helt feil er det vel dobbelt så motiverende å trene på et treningsenter enn hjemme? Wink

Eivind

Thanks PIMP Smiley Men du eier meg lett i marken dah Wink Ja visst du ikke øker så bytter du. Tviler på at du ikke spiser nok så Wink
Du kan jo prøve noe Ala det jeg kjører? Funker bra på meg iallefall, worth a try kanskje? Smiley

Jeg prøver så godt jeg kan, ingenting å si på motivasjonen for tiden så! Den er på topp! >Cheesy

Ja det skal jeg love deg! Utrolig gøy med masse nytt utstyr Cheesy Deilig med skikkelige 20kg's olympiastenger også.



BTW, tror dere jeg har 100kg inne i benken mpt på det jeg trente med idag?

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #737 : 14. november 2006, 16:47 »
Tror at om du trener for å komme i toppform til en maksing så har du 100 inne Wink Hvor tungt var 80x7?

Ja det er mulig. Men jeg er ganske sikker på at den er rett rundt hjørnet, forhåpentligvis Tongue

De 2 første setta på 80 gikk fint, men så ble det failure på 80x7 og 80x6 til slutt. Så jeg har kanskje inne en 10-12 reps på 80 på max? Og ifølge iform sin max kalc har jeg 107kg inne med 10 reps på 80'n. Men hvor relevant den er, er en annen sak Tongue

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Sv: DNG's Construction Site!
« #738 : 15. november 2006, 02:10 »
Den er faen ikke mye relevant Tongue

Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

Sv: DNG's Construction Site!
« #739 : 15. november 2006, 21:56 »
Jeg vil tro at du ikke har noe problem med å presse 100...
"den gyldne regelen" jeg har hørt om er at hvis man klarer 80 x 10 i benk, er man garantert å klare 100...
Da trenger man egentlig ikke å være veldig eksplosiv i utganspunktet...
det finnes jo også folk som tar et par rep på 80 og klarer over 100 i maks..
Det er alt ettersom...

Hvis du skal makse på 100 foreslår jeg at du gjør det sånn:
20 x 20
40 x 10
60 x 10
70 x 8
80 x 5
95 x 1
100 x 1

Hvis du failer på 100 har du helt sikkert klart 95, og hvis 100 går lett kan du jo prøve deg på 102,5, evt 105 Wink

Jeg skal makse i alle 3 før jul... blir spennende Smiley

Edit:
Som svar på det du svarte på forje side Grin

Vi alle har vel våre svake og sterke sider Wink hehe Cheesy

Det programmet du kjører nå, det er selvkomponert? ser ut som det fungerer bra ja Wink
Jeg tror jeg kommer til å lage meg et program med de øvelsene jeg føler tar godt, og legge meg på ca 8-10 reps... Jeg kommer ikke til å forsette med 5-splitt, det blir i meste laget å trene mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag... Både med tanke på hvile, og på damen... hehe... kommer sikkert til å kjøre en 4 splitt...

Spiser nok gjør jeg hverfall ja.... begynner nesten å bli litt redd jeg, nærmer meg 90 kg :O
hehehe, har fått litt mage da, men jeg tenkte å kjøre et par mnd med diett før sommeren, så da får vi jo se hva som ligger under til slutt.... Cheesy

Til slutt får jeg bare si Stå på, tren hardt, og spis som en griiis Cheesy

Edit 2:
En ting som på meg påvirker styrken mye er at jeg ikke klarer å strekke ut armene til de er rett, de stopper på ca 170grader hvis du skjønner, dette gjør at jeg ikke klarer å "låse" armene på toppen av løft, 1reppen er alltid lett, men så blir det bare tyngre og tyngre for det er like tungt å holde på toppen som midt i løftet! hehe, but thats life  dry
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #740 : 16. november 2006, 17:15 »
Den er faen ikke mye relevant Tongue

Hehe, nei det tror ikke jeg heller Tongue Så jeg får vel bare prøve meg frem, kanskje maxing på mandag eller i helgen. Får c Wink

Jeg vil tro at du ikke har noe problem med å presse 100...
"den gyldne regelen" jeg har hørt om er at hvis man klarer 80 x 10 i benk, er man garantert å klare 100...
Da trenger man egentlig ikke å være veldig eksplosiv i utganspunktet...
det finnes jo også folk som tar et par rep på 80 og klarer over 100 i maks..
Det er alt ettersom...

Hvis du skal makse på 100 foreslår jeg at du gjør det sånn:
20 x 20
40 x 10
60 x 10
70 x 8
80 x 5
95 x 1
100 x 1

Hvis du failer på 100 har du helt sikkert klart 95, og hvis 100 går lett kan du jo prøve deg på 102,5, evt 105 Wink

Jeg skal makse i alle 3 før jul... blir spennende Smiley

Edit:
Som svar på det du svarte på forje side Grin

Vi alle har vel våre svake og sterke sider Wink hehe Cheesy

Det programmet du kjører nå, det er selvkomponert? ser ut som det fungerer bra ja Wink
Jeg tror jeg kommer til å lage meg et program med de øvelsene jeg føler tar godt, og legge meg på ca 8-10 reps... Jeg kommer ikke til å forsette med 5-splitt, det blir i meste laget å trene mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og fredag... Både med tanke på hvile, og på damen... hehe... kommer sikkert til å kjøre en 4 splitt...

Spiser nok gjør jeg hverfall ja.... begynner nesten å bli litt redd jeg, nærmer meg 90 kg :O
hehehe, har fått litt mage da, men jeg tenkte å kjøre et par mnd med diett før sommeren, så da får vi jo se hva som ligger under til slutt.... Cheesy

Til slutt får jeg bare si Stå på, tren hardt, og spis som en griiis Cheesy

Edit 2:
En ting som på meg påvirker styrken mye er at jeg ikke klarer å strekke ut armene til de er rett, de stopper på ca 170grader hvis du skjønner, dette gjør at jeg ikke klarer å "låse" armene på toppen av løft, 1reppen er alltid lett, men så blir det bare tyngre og tyngre for det er like tungt å holde på toppen som midt i løftet! hehe, but thats life  dry



Ja men da regner jeg med at jeg har 100 inne, iallefall på en god dag Smiley Vet ikke om jeg er så veldig explosiv men, hehe. ;P

Tenkte noe lignende selv:

20x20
40x10
60x8
70x5
80x3
90x1
100x1

Vil ikke kjøre så tungt på 70 og 80kg, er redd for og slite meg ut der. Skal heller prøve på å bli skikkelig "varm" i kroppen og brystet heller. Det har fungert bra før for meg iallefall Smiley


Ja det blir spennende og se hva du klarer Wink Hva satser du på sann ca?


Programmet jeg kjører nå er selvkomponert ja Smiley Har for det meste satt opp øvelser som jeg LIKER slik at det blir gøy å trene Cheesy Det som er viktigst!

Det høres smart ut, 8-10 reps fungerer bra for masse og volum iallefall Wink Og det er viktig Grin

Såpass, 90kg er litt det du Tongue heheh..Men det fixer du som sagt lett med en diett ut på ny året en gang Smiley Blir rått og se deg deffa vil jeg tro woot Dietten fixer du iallefall lett!

Hmm, hørtes litt irriterende ut det der ang du ikke får strakt ut armene skikkelig :/ Rart igrunn, har aldri hørt om noen som har et sånt problem. Men triceps tar seg av det meste av nedre delen av løftet, også blir det bryst resten oppover. Kan vær at tricepsene dine er større i forhold til brystet da? Bare en tanke Tongue

Kjører på jeg! Wink Digg å trene Cheesy Skal snart ta noen perser nå tenker jeg, hadde vært gøy å vite hvor jeg ligger an i de 4 store Smiley





Utlogget Eivind1990

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 788
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 788

Sv: DNG's Construction Site!
« #741 : 16. november 2006, 17:37 »

Ja men da regner jeg med at jeg har 100 inne, iallefall på en god dag Smiley Vet ikke om jeg er så veldig explosiv men, hehe. ;P

Tenkte noe lignende selv:

20x20
40x10
60x8
70x5
80x3
90x1
100x1

Vil ikke kjøre så tungt på 70 og 80kg, er redd for og slite meg ut der. Skal heller prøve på å bli skikkelig "varm" i kroppen og brystet heller. Det har fungert bra før for meg iallefall Smiley


Ja det blir spennende og se hva du klarer Wink Hva satser du på sann ca?


Programmet jeg kjører nå er selvkomponert ja Smiley Har for det meste satt opp øvelser som jeg LIKER slik at det blir gøy å trene Cheesy Det som er viktigst!

Det høres smart ut, 8-10 reps fungerer bra for masse og volum iallefall Wink Og det er viktig Grin

Såpass, 90kg er litt det du Tongue heheh..Men det fixer du som sagt lett med en diett ut på ny året en gang Smiley Blir rått og se deg deffa vil jeg tro woot Dietten fixer du iallefall lett!

Hmm, hørtes litt irriterende ut det der ang du ikke får strakt ut armene skikkelig :/ Rart igrunn, har aldri hørt om noen som har et sånt problem. Men triceps tar seg av det meste av nedre delen av løftet, også blir det bryst resten oppover. Kan vær at tricepsene dine er større i forhold til brystet da? Bare en tanke Tongue

Kjører på jeg! Wink Digg å trene Cheesy Skal snart ta noen perser nå tenker jeg, hadde vært gøy å vite hvor jeg ligger an i de 4 store Smiley


Viktig at du velger en dag du føler deg i good form, har spist bra, er uthvilt osv... det er mye å hente på!

Jeg tenkte å makse slik:
KB: 90-95  BP: 85-90  ML: 150-160

Troor det skal gå fint... lov å håpe hvertfall Grin

Masse liker vi, og det er vel egentlig det som er målet mitt også, å få mye masse,  styrke er egentlig ikke så viktig for meg, men man blir litt opphengt i det... Om å gjøre å være sterkest liksom... men skal prøve å ikke tenke så mye på det framover..

Jeg vil nok tørre å påstå at triceps er større i forhold til bryst.. har hatt enorm fremgang på armene.. 9 cm fra jeg begynnte å trene... nå er de over 40 Grin
men jeg føler egentlig at jeg er nokså sterk i bryst.. (sammenlignet med andre muskler i MINN kropp) men i benk suger jeg i forhold til andre øvelser...
Han jeg trener med har 80 x 5 inne i benk, mens jeg har 70 x 5, meeen går vi over til hantelpress, kan jeg presse 28 x 10 på en god dag, men han klarer 20 x 10.... litt rart, men men...
KB: 110kg x 6
BP: 90kg x 3
ML: 140kg x 5
Loggbok

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #742 : 17. november 2006, 20:55 »
Ja der er jeg enig! Tror det har endel å si Smiley

Derja! Det skal du se går fint vettu! Wink Ingen prob at all! Bra visst du klarer 160 i marken da Cheesy


Det er veldig lett og henge seg opp i styrken ja..Men det er selvfølgelig gøy å være sterk også da, ikke bare ha masse liksom Smiley Musklene må løfte litt Wink Men nå synst jeg du skal fokusere 50/50, så får du litt av hvert. Det er bra!

håhå, 40cm er grovt da Grin Kraftig fremgang der gitt Wink

hehe, det er vel bare sann du er :)Alle har sine negative og positive sider. Så da er det greit og fokusere på de negative sidene, slik at de blir bedre Smiley Tror du må finne en treningsmetode for brystet ditt som passer for deg, for dette er ganske inviduelt. Du kan jo prøve litt høyere reps fremover og se hva det blir til? Wink Masse Cheesy


Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #743 : 17. november 2006, 20:56 »
Onsdagens trening:

Markløft:
120kg 4x6

hantelroing:
27.5kg 2x8

bicepscurl:
35kg x 8
40kg x 8
35kg x 8

Hantelcurl:
17.5kg 1 x 6 på hver

+ noe nedtrekk etc etc. Trente hos en kompis den dagen, ble litt annerledes, sådet;p



Dagens workout:

Benkpress:
70kg x 10
80kg x 5
80kg x 5
75kg x 8

Litt extra benk på fredager er viktig shø Wink

Millitærpress:
52.5kg 4 x 8

Sidehev i kabel:
15kg 2 x 8

Beinpress:
120kg 3 x 10

Beinstrekk:
45kg 3 x 8

Grei trening Smiley Hadde dårlig tid så fikk ikke tid til knebøy osv, menmen. Fornøyd med millitærpressen iallefall. Men nå erre helg Cheesy Stay fresh teens 8)

Utlogget Power.Tomren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 921
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 921

Sv: DNG's Construction Site!
« #744 : 20. november 2006, 14:21 »
Heissan! Skikkelige hardcore og nydelige økter, bra framgang og alt er egentlig bare positivt. Kjør tungt på marken og bøyen så skal jeg love deg du får ut monsteret av en testosteron boost i deg, heha! Wink Men dette blir bra!

Ålesund Fitnesscenter du trener foresten ?

Kickass
Loggbok



Giske Atletklubb

KB: XXX!
BP: XXX!
ML: XXX!

3. NM - 25. November 2006
2. KM - Møre og Romsdal - 13. Mai 2006

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #745 : 23. november 2006, 19:53 »
Heissan! Skikkelige hardcore og nydelige økter, bra framgang og alt er egentlig bare positivt. Kjør tungt på marken og bøyen så skal jeg love deg du får ut monsteret av en testosteron boost i deg, heha! Wink Men dette blir bra!

Ålesund Fitnesscenter du trener foresten ?

Kickass

Takk for det Grin Kjører ganske tung markløft for tiden, kanskje litt for tung..teknikken begynner å svikte litt på slutten av løfta Tongue Kanskje jeg heller skal gå ned noen Kg for å ta teknikken på alvor, selv om det ikke blir like tunge vekter? :Smiley

Jepp, trener på Fitter'n Wink Det er bolerykte der woot

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: DNG's Construction Site!
« #746 : 23. november 2006, 19:55 »
Takk for det Grin Kjører ganske tung markløft for tiden, kanskje litt for tung..teknikken begynner å svikte litt på slutten av løfta Tongue Kanskje jeg heller skal gå ned noen Kg for å ta teknikken på alvor, selv om det ikke blir like tunge vekter? :Smiley

Jepp, trener på Fitter'n Wink Det er bolerykte der woot

Det tror jeg du bør, så får du enda bedre kontakt med musklene, og slipper skader!
Kommer raskt opp på ventene du kjører nå, bare med bra teknikk! Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #747 : 23. november 2006, 20:02 »
Gårsdagens trening:

Markløft:
125kg x 6
120kg x 6
115kg x 6
110kg x 6

Worst technique ever Lips Sealed Var bæsjetungt..skulle kjøpe mat i kantina idag men så var den faen meg stengt pga folk som ikke rydder opp etter seg! Jævla pakk Tongue

Nedtrekk:
65kg 3 x 8

Hantelroing:
32kg 1 x 8

Ro maskin:
25kg 1 x 8

Kabelroing:
75kg 1 x 8



Bicepscurl m/ez:
35kg 3 x 8

Hantelcurl i skråbenk:
14kg 1 x 6

Kabelcurl:
25kg 1 x 8

Jalla..fikk ikke i meg noe mer mat enn frokosten jeg spiste kl 7 den morgen før jeg trente kl 11.30. Følte meg svak som faen på treninga Tongue Men er fornøyd med bicepscurlen, den var overaskende good faktisk =)

Utlogget DNG

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 000
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 000

  • Face the pain, It's ripping me into pieces
Sv: DNG's Construction Site!
« #748 : 23. november 2006, 20:06 »
Det tror jeg du bør, så får du enda bedre kontakt med musklene, og slipper skader!
Kommer raskt opp på ventene du kjører nå, bare med bra teknikk! Smiley

Tror det er lurt ja, vil helst ikke ha noen skader så. Ja håper på det, men vektene blir raskt tyngre når man kjører med rett teknikk synst jeg, dessverre Tongue

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: DNG's Construction Site!
« #749 : 23. november 2006, 20:08 »
Tror det er lurt ja, vil helst ikke ha noen skader så. Ja håper på det, men vektene blir raskt tyngre når man kjører med rett teknikk synst jeg, dessverre Tongue

Sånn er livet, et par kg mer i loggboka eller et par cm grovere rygg? Wink






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!