Skrevet av Emne: Fasiten  (Lest 2967558 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15390 : 02. juni 2012, 12:52 »
Du begynner jo å bli mer og mer stabil på høye vekter både i benk og bøy! Men markløften din er jaggu meg rar. Det er ikke bare at du er ekstremt stiv i fremside lår og hofteleddsbøyere, og dermed nesten aldri står helt oppreist (du står litt fremoverlent til vanlig) og derfor naturlig nok får problem med å rette ut når du har såpass med vekter på stanga? I tillegg til det åpenlyse selvfølgelig, både Tanks og CYC har jo problemer med å rette ut i mark nå, og det er jo sikkert pga enorme lår og høy kv. Hva veier du for tida forresten?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15391 : 02. juni 2012, 13:50 »
Noen spørsmål (ingen er vont ment):

- med mitt utrente blikk er ingen av knebøyene godkjent (kan det være kameravinkelen?)
Du har nok rett selv om varmere og bukse kan forstyrre blikket litt ; men jeg er litt grunn på endel. 312,5 første forsøk var veldig dårlig og 312,5 andre forsøk var mye bedre (da jeg fokuserte mer på dybden her). Det er svært ubehagelig å ha så mye vekter på ryggen. På 300 så følte jeg at jeg holdt stangen med bare hendene og den var i ferd med å falle ned. Det er veldig vanskelig å puste med vektene på ryggen og det er jo nødvendig for å komme opp ; derfor blir man ofte litt forhastet. Ironisk nok tror jeg det blir lettere for meg å gjøre bra løft om jeg er litt tålmodig og setter meg litt mer. Det skal også sies at jeg på begge 312,5 forsøkene traff stativet på vei ned ; det ødelegger endel men tror ikke det var avgjørende for løftene denne gangen.

Sitat
- Vet ikke helt hvordan utviklingen på dette treningsopplegget er tenkt. Om du skal være litt "nedtrent" nå og formen skal komme senere. Ut i fra det jeg kan se har det ikke ført til at du har blitt spes sterkere, men mulig jeg tar feil og ikke har fulgt godt nok med. Har du trent så bra i mange år at du har nådd så langt at all videre framgang er meget vanskelig? Eller er treningopplegget ditt rett å slett ikke bra nok?
Det er vanskelig å si. Nå har jeg trent dette nye opplegget i bare 2,5 måned. På denne tiden har jeg perset i alle slags biøvelser og perset i benkpress som jeg har stått stille i i 5 år. Jeg har også perset i knebøy for reps og er nesten like sterk som på mitt beste i bøy. Og da stabilt like sterk hele tiden. I markløft har jeg mine problemer som sannsynligvis ingen trening i hele verden kan rette på sånn uten videre. Tror ikke det er meningen at jeg skal være nedtrent nå og at formen skal komme ; jeg er i veldig god form nå, men det er klart det ikke er lett å bli sterkere. Det tar tid. Jeg var tross alt ikke sterkere enn ca. 290 kg i bøy i februar selv om jeg gjorde 310 kg i bøy i oktober 2011. Klarer jeg 320 kg i øvelsen i oktober 2012 så har jeg økt 10 kg på et år og det er veldig bra framgang i så fall selv om jeg egentlig har 330 som mål i år ; men det håpet blir mindre og mindre Smiley Så du kan spørre meg om to år. Har jeg ikke gjort 325 - 205 - 290, da, så er treningsprogrammet for dårlig. Har jeg gjort det så er det bra. Og har jeg gjort enda mer, som jeg håper og tror, så er det veldig bra Smiley

Sitat
- Dette har du sikkert sagt noe om før, men jeg har ikke fått det med meg: Hvorfor følger du ikke Ditmar sitt opplegg? En ekspert som de fleste (alle?) på landslaget følger.
Trodde du hadde fulgt loggen min en stund. Jeg har logget her siden 2006 og i hele perioden, foruten noen få mnd med egenoppsatt trening spesielt i benk, så har jeg trent Dietmar-programmer. Jeg har trent Dietmar-programmer et par ganger rundt 2000-2001 og jeg har trent Dietmarprogrammer fast siden 2004 samt hatt personlig trener som har satt opp Dietmarprogrammer fra 2010 til februar 2012. Jeg har trent alle programmene som er tilgjengelig for alle som ikke bruker Samnøy som trener eller er rett under Dietmar. Resultat har vært nedgang i markløft, stagnasjon i benkpress og framgang i knebøy. Treningen har vært knallhard og motivasjonen sank betraktelig da jeg etter å ha trent meg ihjel 5-6 dager i uken med fullt av muskelknuter bare hadde oppnådd å bli svakere (RM 2012). Dette var da etter et mengdeprogram, men sett over ett så følte jeg at alt slitet ikke var verdt det. Det føltes ikke riktig og jeg hadde ikke den riktige troen. Og jeg vil ikke trene for å trene meg svak. Jeg skjønner at man ikke trenger å være like sterk hele tiden, men jeg følte at mye av tiden som gikk med på trening var å bevisst gjøre seg svakere uten at jeg hadde troen på at man fikk igjen for dette senere. Det ble på en måte kun noen måneder med skikkelig trening i året. Jeg er utrolig glad for å ha skiftet treningssystem. Dette passer meg helt klart bedre og jeg håper og tror at jeg kommer til å nå langt med dette, men konklusjonen får vi ikke før om 1-2 år. Forhåpentligvis så perser jeg ganske bra om 2-4 måneder, men vi må likevel vente 1-2 år for å se ting i litt lengre perspektiv.

Sitat
Ellers var det vel et Guds under at du ikke tok 202,5. 195 var jo luft og at du stoppet på førsteløftet på 202,5 var rart, det så så lett ut.
Sånn har det alltid vært hos meg. Det var dårlige tekniske løft og helt naturlig at det ikke skulle gå. 195 kg så heller ikke ut som luft. Det så uryddig og dårlig ut spør du meg ; vinglete og mageløft. Ikke en god benkdag, men styrken er der sånn passe selv om jeg har sagt til treneren at jeg mener treningsopplegget vi brukte fram til da jeg gjorde 200 passer meg bedre enn det vi brukte de to-tre neste ukene. Så jeg håper jeg får tilbake noen av de øvelsene. Har igjen et potensiale der og tror jeg kan perse hver gang i flere økter framover. Og det vil gi en bedre benk når man perser i alle øvelser som skal hjelpe benken også.

Du begynner jo å bli mer og mer stabil på høye vekter både i benk og bøy!
Joda, det er jo snakk om å perse hver eneste økt egentlig nå. Ingen kjære mor, men jeg bør kanskje jobbe med å presse inn flere sett for å få litt mer mengde. Jeg blir fort fornøyd av en pers og orker ikke jobbingen som skal skje etterpå Smiley

Sitat
Men markløften din er jaggu meg rar. Det er ikke bare at du er ekstremt stiv i fremside lår og hofteleddsbøyere, og dermed nesten aldri står helt oppreist (du står litt fremoverlent til vanlig) og derfor naturlig nok får problem med å rette ut når du har såpass med vekter på stanga?
Det kan absolutt være, jeg har tenkt tanken, men jeg vet ikke helt altså... men du har en god teori. Det sies at man skal bruke mye gluteus og bakside lår i markløft. Jeg kjenner ikke øvelsen her, men da jeg rullet stangen og fikk satt meg i bra posisjon på 220 uten belte etter at jeg prøvde på 285 så kjente jeg det der samt fikk en fantastisk "hofte-fram"-bevegelse. Prøvde igjen på 260 etter dette men fikk ikke satt meg i posisjon, da, og det ble samme gamle dritten Smiley

Sitat
I tillegg til det åpenlyse selvfølgelig, både Tanks og CYC har jo problemer med å rette ut i mark nå, og det er jo sikkert pga enorme lår og høy kv. Hva veier du for tida forresten?
Jeg veier meg ikke men sist jeg veide meg var jeg 152,8. Jeg har veid inn på 154 på det meste. Tror jeg er ganske stabil. Prøver ikke å gå opp. Prøver ikke å gå ned. Jeg er ganske sikker på at utrettingsproblemet ikke er pga. lårene. Merker ingenting i forhold til at stangen grever seg inn. Bekkenet er helt klart i feil posisjon i utrettingen så din første teori er mye mer logisk.

Skal få til dette engang og da kommer vektene. Har begynt å bli nøye med å utrette hver rep og være med tålmodig på trening også nå. Før har jeg bare brydd meg om å prøve å rette ut sistereppen skikkelig fordi problemet har jeg ikke følt det har vært noe å gjøre med. Og det er jo idiotisk. Ved å gjøre øvelsen riktig så vil eventuelle stramme muskler og ekle bevegelser bli myket opp over tid og det man øver på er det man blir god på. Så vi får se. Jeg gir meg ikke Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget HHHH

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 684
  • Honnør: 359
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 684

  • tjukk
Sv: Fasiten
« #15392 : 02. juni 2012, 14:15 »
Har sett Mike bruke weight-droppers eller hva det heter i knebøy før, og har hatt lyst til å prøve det selv. Du tror ikke det vil hjelpe deg med å bli vant til tyngre vekt i tillegg til å få den "priming" fordelen av høyere vekt i walkout og den negative fasen? Du kan vel spørre Mike om det..

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15393 : 02. juni 2012, 15:45 »
Har sett Mike bruke weight-droppers eller hva det heter i knebøy før, og har hatt lyst til å prøve det selv. Du tror ikke det vil hjelpe deg med å bli vant til tyngre vekt i tillegg til å få den "priming" fordelen av høyere vekt i walkout og den negative fasen? Du kan vel spørre Mike om det..
Ja, jeg har jo trent med strikker før der jeg gikk ut med opp til 330. Vet ikke om det hjalp så mye, men Smiley Jeg prøver å være ganske detaljert i min beskrivelse av opplevelsen av treningen på hans forum så jeg tror han setter opp programmet til å forbedre slike ting om han ser at det er nødvendig.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15394 : 02. juni 2012, 18:06 »
Honnør for å ta et kritisk blikk på tidligere latskap, blir sikkert bedre når du nå har begynt å trene på å rette skikkelig ut! Smiley Du vet du kan se på NM på livestream på forsiden her på TF, forresten? Nå er jo CarlP ferdigløftet, men.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Fasiten
« #15395 : 03. juni 2012, 15:58 »
Kansje ekstrem tøying av hofte/glutus samt kiropraktor kan hjelpe på markløften ? ikke vet jeg men kan jo være vært ett forsøk Wink

Syns forøvrig du løfter bra for tiden, tror du har store perser i vente om litt Cheesy

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15396 : 03. juni 2012, 16:04 »
Jeg har fått en artikkel fra Kim Andre Blikås som jeg skal studere. Jeg tror det kan være noe disse tipsene fra han, deg, Ironmad, og Slux. Jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg etter en liten pause fra tung trening og ingen mark, etter RM i februar, plutselig var i min beste markform på 4-5 år. Vi skal få til dette Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Fasiten
« #15397 : 03. juni 2012, 16:08 »
Jeg har fått en artikkel fra Kim Andre Blikås som jeg skal studere. Jeg tror det kan være noe disse tipsene fra han, deg, Ironmad, og Slux. Jeg tror ikke det er tilfeldig at jeg etter en liten pause fra tung trening og ingen mark, etter RM i februar, plutselig var i min beste markform på 4-5 år. Vi skal få til dette Smiley

Del gjerne artikkelen videre! Smiley Dette blir bra!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15398 : 03. juni 2012, 23:58 »
Jeg må bare si at jeg synes ikke det er spesielt stilig og snilt gjort som klubbleder og ikke møte opp som lagleder når klubben har deltagere under NM.. Ikke bra EINAR! Spesielt når de stiller opp så mye for deg, skulle man tro du hadde mulighet til dette. Tok ikke CarlP fri fra jobb også en gang for å hjelpe deg på stevne Einar?

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Fasiten
« #15399 : 04. juni 2012, 00:26 »
Stilig og snilt gjort? Smiley Du kan si og synes hva du vil din feige anonyme jævel, men før du synes for mye neste gang så kan du i alle fall tilby deg og passe mine to små barn og betale både reise og opphold for meg. Ja, kanskje tilby meg hørselsvern og en knekt feltseng som jeg kan ligge og sove på under all den kjedelige løftingen også. Sånn er det med den saken Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Fasiten
« #15400 : 04. juni 2012, 00:41 »
Jeg foreslår at Luddergutten innkvarterer Gilberg hjemme hos seg neste gang et stevne kjøres i nærheten av der han bor. Det burde jo være helt optimalt. Eventuelt kan han reise til Trondheim og hente Gilberg med bil.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Fasiten
« #15401 : 04. juni 2012, 03:12 »
skulle vært en minus honnør knap, sånn at Luddergutten kunne fått litt negativ creds.
syns du er så usmakelig Luddergutten, kan du ikke poste ditt fulle navn og stå for det du sier som en mann og ikke en anonym kødd.

Utlogget Luddergutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 57

Sv: Fasiten
« #15402 : 04. juni 2012, 11:16 »
Jeg er kanskje anonym og feig, men du er en gniten jævel som utnytter folk. Til og med din egen familie! Passe dine to barn din idiot? Dere er to foreldre, du er ikke alene pappa Wink Og du har mer enn god nok råd til et hotellrom, for og faktisk hjelpe noen som stiller opp for deg hver gang du har teststevne eller vanlig stevne! Du skulle fått lagt på gulvet for min del, hadde ikke brukt en krone på en knekt feltseng, noe du allerede er. Det har vi jo snakket om! Så da kan du jo likså godt ligge på ryggen Wink

Utlogget Carl P.

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 659
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 659

  • Nidarø SK.
Sv: Fasiten
« #15403 : 04. juni 2012, 11:44 »
Jeg er kanskje anonym og feig, men du er en gniten jævel som utnytter folk. Til og med din egen familie! Passe dine to barn din idiot? Dere er to foreldre, du er ikke alene pappa Wink Og du har mer enn god nok råd til et hotellrom, for og faktisk hjelpe noen som stiller opp for deg hver gang du har teststevne eller vanlig stevne! Du skulle fått lagt på gulvet for min del, hadde ikke brukt en krone på en knekt feltseng, noe du allerede er. Det har vi jo snakket om! Så da kan du jo likså godt ligge på ryggen Wink

Nå er det på tide at du legger deg ned og dør luddergutten..... Dette går for langt! Stå frem eller gi opp.... Dette blir for dumt!
"For å styrke hjernen, må man først styrke musklene". - Montaigne

kontinuitet---kontinuitet---kontinuitet!

Stevneperser RAW

Bøy: 232,5kg
BP:  182,5kg
ML:   285kg

Totalt 700kg...

logg med video+bilder:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=106040.msg1602780;topicseen#new

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: Fasiten
« #15404 : 04. juni 2012, 12:06 »
ludderguten er nok egentlig Einar som liker å skape litt action her inne  biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!