Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280039 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gårsdagens økt 1:

Sykling, ca. 50km. Tid: 1t 53min. Puls snitt / max: 142 / 174. Klarte omsider å bestige Fanafjellet fra Fanasiden, uten å gå av sykkelen!  Cheesy Sammenliknet med de fjærlette supersyklistene er det selvsagt ingenting å skrive hjem om, men for meg var det en barriære brutt.  Smiley Har skiftet til kompaktkrank nå, og merket at det trengtes. Måtte benytte letteste gear, og vekslet på å stå og sitte, samt at jeg fikk litt "Stoltzen-følelse" oppover. Men opp kom jeg altså. Brukte vel ca. 10 min. opp på de rundt 2 km til toppen, og ca. 2 min. ned igjen...  Grin Ble i tillegg et par gode bakkedrag til, samt at jeg kjørte litt på melkesyreterskel der det var naurlig underveis. Fin økt i går også!  Cheesy

Gårsdagens økt 2:

Fjelltur, ca. 2 timer rolig tempo med ene hunden. Fantastisk vær, nydelig utsikt!  Cheesy

Dagens økt:

Fjelltur, Ulriken opp, med ene hunden. Tid (fra Montana): 28:48. Puls snitt / max: 157 / 178. Pers!  Cheesy Ikke annet enn kjempefornøyd med pers i dag. Beina kjentes blytunge etter syklingen i går, samt at hunden hadde seg noen stopp underveis for å få litt inn og litt ut...  Wink At antrekket bestod av t-skjorte og shorts hjalp selvsagt på, men likevel...

Edit: Observerte forresten noe så sjelden som en C6 i dag. Vel og merke var den tyskregistrert, men selvsagt et vakkert skue i alle fall.  Smiley *Drømme*  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

2 x spinning i går (instruktør).

Time 1: 45 min. høyintensiv. Puls snitt / max: 147 / 178
Time 2: 45 min. høyintensiv. Puls snitt / max: 142 / 167

I dag: Sykling, ca. 70km. Tid: 3t 15min. Puls snitt / max: 137 / 173.

Blir 1 x spinning i morgen og sannsynligvis en relativt hard men kort sykkeltur på torsdag. Så er det bare å spise og hvile frem mot årets første ritt (Skjærgårdsrittet, 65 km) på mandag.  Smiley Kanskje jeg tar en veldig rolig sykkel- eller spinningøkt søndag for å få litt sirkulasjon i beina. Vi får se.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Nysgjerrig; hva har du for en hvilepuls nå? Ser foresten at du snakker om høyintensive timer og en snittpuls på 142. En kommentar : furious
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin Nuvel. Husk at jeg er instruktør på disse timene, noe som gir litt merkelige utslag på pulsen. Litt brøling når mikrofonen er ute av drift gir jo høyere puls, men generelt ligger jeg vel litt lavere enn om jeg hadde vært deltaker. Viktig å ha kontroll på medlemmene.  Wink

Har ikke målt hvilepulsen på 1 år, skal se om jeg får gjort det en dag. Sist (ca. 1 år siden altså) var den 40.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En vis mann som sykler Bergen - Voss hvert år, rådet meg til å tenke mengdetrening på sykkelen for å forberede meg til rittet, da vi snakket sammen i vinter. Han anbefalte i alle fall 7 - 800 km før rittet. Jeg har akkurat regnet ut ca. hvor mange km jeg har trent på utesyklingen i 2008 så langt: Ca. 935, brorparten i april og mai...  Grin Og da har jeg ikke regnet inn sykling til og fra jobb eller spinningøkter. Så sånn sett er jeg fornøyd med hva jeg har rukket å trene, men må jo holde oppe trøkket frem mot rittet i alle fall.  Smiley Bare litt selvskryt.  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det er et bra grunnlag det ja.

En annen vis mann påstår bestemt at man bør ha 2-3000 km i beina før Trondheim-Oslo dersom man skal fullføre "med stil". Du har jo nesten 1,5 måned på deg og er over halvveis i den mengden allerede... Wink.

Hvilepuls på 40 for et år siden ja. Da skal du vel se 30 tallet nå da egentlig - respektabelt det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ikke så rent lite oppgitt nå... Om få minutter skulle jeg startet på Skjærgårdsrittet i et kanonvær... I stedet sitter jeg her med kink i ryggen. Klarer knapt å stå oppreist...  Cry Selv om ryggen er hakket bedre i dag enn i går, tar jeg ikke sjansen på å gjøre vondt verre med å stille på rittet. Har knapt spist noe som helst de to siste dagene heller. Grmpf!  Angry Får satse på å bli bra igjen til neste ritt som er Bergen - Voss, samt å kunne gå 7-fjellsturen den 25. Hva som skjedde må gudane vite, våknet opp i går med kink, uten at jeg helt ser hvorfor... Kanskje har jeg stått litt krøkkete når jeg malte terrassen forleden, men jeg kjente ikke noe ubehag da... Irriterende og merkelig...  Undecided

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Undecided

Det er vel bare å ønske deg riktig god bedring da, men slik som dette er selvsagt veldig kjedelig akkurat når det skjer. Men det kommer jo som kjent flere muligheter. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Det viser seg at ryggen ikke var problemet. Under besøk hos legen på tirsdag fikk jeg konstatert sannsynligvis virus i mage/tarmegionen. For å si det sånn: Her renner det nemlig rett igjennom... Selv om ryggen er bra igjen, sliter jeg nå med diare i stedet...  Undecided I følge legen skulle to dager med idoform og blåbærsaft ordne opp. Det har det ikke gjort, så jeg tror jeg får ta en ny tur til til legen å få sjekket dette nærmere. Jeg har ikke trent siden forrige torsdag, og går rundt helt tom for overskudd og krefter. Ikke så rart, siden jeg ikke klarer å holde på maten kanskje... Begynner å bli bekymret for Bergen - Voss nå. Mister mye viktig treningstid her, men vil ikke gamble med helsa. Neste søndag skal jeg liksom gå 7-fjellsturen også, men vi får se hvordan det blir med den. Gikk en liten fjelltur i går, og det gikk tregt og tungt for å si det sånn... Tar en dag av gangen, og får se hva legen finner ut av.  Undecided

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En liten oppdatering: Sliter fortsatt med mage/tarmproblemer og har fått treningsforbud i minst en uke til. Dvs. ingen 7-fjellstur i år altså.  Angry Får kun gå lette turer, men det er jo bedre enn ingenting. Får bare håpe jeg blir bra nok til å kunne stille i Bergen -Voss.

Noe hyggeligere: Sambo stilte med Kajsa på jaktprøve for noen dager siden. Bare for å se hvordan hun duger til dette. Det gikk slik:

Søk:  Vel anlagt søk, gjør god bruk av vind og er effektiv
Fart og utholdenhet: God fart og stil.
Nese: Brukes aktivt.
Dirigerbarhet: Sendes godt i ønsket område.
Markeringsevne: Konsentrert både på land og vann.
Skuddreaksjon: Oppmerksom.
Almenn oppførsel: Utmerket.
Apporteringslyst: Spontan, direkte innlevering.
Apportgrep: Gode grep og avleveringer.
Svømmesett og arbeidsvilje i vann: Arbeider villig i
vann, svømmer effektivt.
Samarbeidsvilje: Bra.
Sammenfattende kritikk: En hund med utmerkede
egenskaper og et godt potensiale. Fremstår som en
effektiv, rask og god apportør.

 
Resultat: 1. premie med HP. 1. plass av 11 hunder.



 2thumbsup

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Gratulerer så mye! Slikt er alltid moro!

Hva kreves for å oppnå et JCH for jaktlabbene?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Gratulerer! Flott firbent!

Syntes du kan endre nicket ditt til pulskongen.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gratulerer så mye! Slikt er alltid moro!

Hva kreves for å oppnå et JCH for jaktlabbene?

Gratulerer! Flott firbent!

Syntes du kan endre nicket ditt til pulskongen.

Takk for det  (men nå har vel ikke jeg gjort noe som helst her...  Tongue ). Men gratulasjoner er overbragt. Kajsa så på meg før hun fortsatte å leke med en tennisball... regner med det betyr "takk"  Grin

UAC: Måtte sjekke med sambo ang. JCH. Svaret er som følger:

3 gg 1. premie i eliteklasse i jakt under 3 ulike dommere
Godkjent pratisk jaktprøve
Utstillingspremiert (jaktlabben blir bedømt som en vanlig labrador selvsagt)
 


Vargen: En gang kennyo, alltid kennyo.  Wink Dessuten er man vel ikke pulskonge før man dropper under 30 i hvilepuls. Mener Bjørn Dæhlie og Lance Armstrong er/har vært der. Samt Anja Andersen, men jeg tror hun hadde en hjertefeil, correct me if I'm wrong.

Formen min er heldigvis mye bedre nå (for å si det sånn: Nå tør jeg å prompe igjen  Grin ), og jeg regner med å være i full trening igjen i neste uke. Teller litt på knappene ang. 7-fjellsturen. På den ene siden har jeg blitt frarådet av en lege å gå den, mens en annen lege mener jeg må kjenne litt på det selv. Velger å høre på sistemann, men det er en viss fare for at turen (som er på søndag) bryter meg så mye ned at det kan bli trøblete å få opp formen igjen til Bergen - Voss (7. juni). Og siden det antakelig blir kun i år jeg har anledning til å sykle dette rittet, mens jeg sannsynligvis kan stille på 7-fjellsturen hvert år (om helsa holder og ikke noe annet dukker opp), er det meget mulig jeg velger å stå over. Innspill mottas med takk.  what

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Klarte ikke holde meg unna, treningsabstinensene ble rett og slett for sterke. Så gårsdagens:

7-fjellsturen. Tid: 8t 28min. (Pers trur eg, men bare med et minutt eller noe sånt...  Tongue ) Puls snitt / max: 146 / 177.

Merket at det var lenge siden en skikkelig treningsøkt for å si det sånn. Heldigvis startet jeg tidlig (05:55), så jeg slapp unna det enorme folkehavet og køgåingen (Deltakerrekord i år også, og det så til de grader). Eneste fjellet det var trangt på for meg var Ulriken, der jeg kom like etter at 4-fjellsturen hadde startet og alle barnefamiliene var på vei over. Men alt i alt gikk det også bra. Drakk 5 liter sportsdrikke underveis, men det var ikke nok til å hindre at krampa lå og lurte over Fløyen (fjell nr. 5). Tok en liten pause der for å få i meg en del salte nøtter, noe som hjalp betraktelig. Men åkke som var de 3 siste fjellene noe jeg bare gikk på viljen.  Wink Slitsomt, men en flott opplevelse i år også. Kanskje den mest optimale 7-fjellsturen jeg har gått. For å si det sånn: Det hjelper med 18 grader og sol kontra 6 grader, gjørme og sludd...  Wink

Hviledag i dag (går som en gammal kar med alvorlige problemer med beina...). Men i morgen blir det endelig sykling igjen!

Mer stoff om 7-fjellsturen:

http://www.bt.no/lokalt/bergen/article569662.ece
http://www.ba.no/nyheter/article3563207.ece
http://www.bergen-turlag.no/

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
En av venninnene til Regjeringen gikk opp Stoltzekleiven på søndag, og tenkte å gå til Fløyen, og ble gående motstrøms gjennom 8000 syvfjellsturister.  Grin

Er glad jeg visste om den og holdt meg nede fra fjellet da.

Er det virkelig så tungt å gå, eller har sykdommen satt deg mye tilbake?
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!