Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 280028 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hos oss skjer det vel i grunn "any time" nå, men termin er første uka i februar. Men etter min mening burde kjærringa hatt påmontert en sånn ryggealarm når hun kommer gående nå.... Grin

Ellers er det fordel med nytt hus ja - nyter det selv. Og med ei varmepumpe 150 meter nedi bakken og vannbåren varme så har dette vært veldig greit. Faktisk har jeg fastpris på strømmen også, så jeg har i grunn ikke bekymre meg så mye for det greiene der....  biggrin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lykke til da! Det blir vel en stor opplevelse, tenker jeg Smiley

Har fått meg en god styrkeøkt og to bra spinningøkter til siden sist. I dag ble det en liten fjelltur med hundene, i ikke alt for drøyt tempo. Kneet var ikke så hyggelig å ha med å gjøre i dag, så da tenkte jeg at det var best å være føre var. Venter på konklusjon fra legen og fysioterapeuten i spenning...

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nytt siden sist:

-Det blir ingen operasjon av kneet. Fordelen er at jeg slipper langt avbrudd i treningen, ulempen er at jeg må til fysioterapeut med jevne mellomrom for å holde det i sjakk.
-Har fått meg truger og prøvde dem for første gang i dag. Finfin trening!  Cheesy
-Har meldt meg på Bergen - Voss... Sist jeg deltok, var jeg i gang med langkjøringer ute 6. januar.... Nå ser vi ingen ende på snøføret her, og jeg har ikke godt nok utsyr til å kjøre langt på dette føret. Og så klarer jeg bare maks 2 timer i kulda på sykkel uansett hvor godt jeg kler meg... Derfor blir det mye spinning fremover til snøen forsvinner Smiley
-Skal på ultralyd på fredag, og jeg gleeeder meg! Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En knalløkt i går, som for en gangs skyld inkluderte knebøy. Så lenge knærne mine ikke kommer med antydninger til klaging, prøver jeg meg nemlig på en bøy i ny og ne. I går var en av de dagene, og jeg feiret med en hard spinningøkt like etterpå. Fortsatt ingen klaging på knærne, men for å si det slik: Selv den rolige turen jeg hadde i skauen i dag, merket jeg godt i låra Wink

Ultralyden var en flott opplevelse! Jeg var overrasket over hvor detaljert man kunne se, selv om bildene "på innsiden" av fosteret krevde forklaring. Noe som ikke krevde forklaring var at det blir en gutt Cheesy Forøvrig lå han og smattet inni der, og har vel således allerede begynt å likne på sin far  Grin

Nå begynner jakta på et passelig guttenavn. Forslag mottas med takk, vi ser for oss ett av to: Enten et passe langt fornavn, eller to korte, siden vi har et relativt kort etternavn.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Jeg er en jævel til å finne på navn, så jeg hjelper gjerne.... Grin

Ultralyd er moro det. Vi fikk 3D ultralyd fordi mor selv har hareskår samt sist fødte har det, så da får man litt ekstra sånn sett. Men vi går å venter enda her i huset - det beste som kan skje er vel at han kommer den 9. feb, vi er hjemme fra sykehuset den 11, og OL begyner den 12.... Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, perfekt timet altså. Vi har termin 12/7, midt under TdF Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Merker at styrketreningen på overkropp har båret frukter i vinter. Er ikke, og kommer aldri til å bli supersterk, men det er hyggelig at daglige løft som før var tunge, nå oppleves som helt problemfrie.  Smiley

Nå blir det mer fokus på cardio fremover, ettersom sykkelsesongen nærmer seg. I første rekke blir det mer spinning, siden den helsikes snøen og kulda fortsatt hindrer lange nok økter utendørs. Det er dog hyggelig å vite at landeveissykkelen henger nyoverhalt i garasjen og er klar til dyst på få minutters varsel Smiley

Min bedre halvdel begynner å få synlig mage etterhvert, og denne gangen skyldes det ikke for mye god mat Wink Barnerommet er så godt som klart, men navnet er fortsatt noe vi ikke finner ut av... Så vi er fortsatt åpen for forslag til gode guttenavn som ikke "alle andre" har Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Så vi er fortsatt åpen for forslag til gode guttenavn som ikke "alle andre" har Smiley

Med termin under TdF er det jo bare å ta navnet til etappevinneren den dagen? Grin

Vi gikk noen runder her i huset også egentlig og endte opp med litt oppkalling av "historiske og nålevende forfedre". Leif Martin. Så får en se om det blir en Martin eller enn Leif i fremtiden. "Leffe, Bønna har bøffa Roffe - blir'u med?!!" Grin

Ellers håper jeg han er tilsvarende "snill" med deg som han var med meg - han ble født 0918 om morgenen på mandag, akkurat når det er natt i USA. Litt over en time med action var det som trengtes, og så var det unnagjort - med TV på rommet opplevde han sport i sine første timer også. Det er forøvrig et tips om dere får muligheten og situasjonen tilsier det - ta et familierom. Anbefales sterkt selv om det koster noen hundrelapper for døgnet, men det er det verdt. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gratulerer så mye, UAC!  Cheesy Det var godt å høre at alt gikk bra, og ser frem til rapporter framover  Smiley Takker også for navnetips, men frykter at en etappevinner i TdF fort kan bli assosiert med "han der taperen som dopa seg" Wink Men et navn etter en idrettsutøver kan jo være en idè, det forplikter liksom litt Wink Men til gjengjeld kan det jo bli en grusom hevn når tenåringsopprøret kommer: Idrett?! Pøh! Jeg skal sitte her foran pc'en med sjokoladen og potetgullet mitt, og skylle det ned med vaniljesaus FOR ALLTID! *Slamrer igjen døra til gutterommet sitt*  Grin

Tiden vil vise Smiley

Akkurat nå fikk jeg faktisk litt lyst på vaniljesaus  Spise , godt at vi ikke har Wink  No no

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
... men jeg har dietshake fra Proteinfabrikken som smaker som vaniljesaus ... Wink

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 woot

Så det skal bli handling i dag altså  Kardio    Drikke

Må bare finne ut hvor de har den. Forøvrig kommer jo Gainomax i en herlig vaniljesmak også. Mmmmm, vanilje Wink

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Om du bor i Bergen så har de PF sine produkter på Lagunen Wink
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lagunen er et kjøpesenter. Ergo: kennyo beveger seg ikke i nærheten av denne møkkaplassen om det ikke står om livet. Men PF sin dietshake ble likevel anskaffet og testet, så honnør for godt tips. Syns den var god, men var litt for "lett" i smaken for å kunne kvalifisere som en god vaniljesauserstatning Wink Dessuten syns jeg prisen i butikk er alt for høy på den. Dog er den ok på nettbutikken til PF Smiley Men Gainomaxen er derimot en vinner.  2thumbsup

Forøvrig en dobbel spinningøkt i dag, samt en kveldstur med innlagte intervaller på Fløien. Godt fornøyd med dagens treningsmengde altså Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Siden Kong Vinter nekter å slippe taket, har jeg begynt å kjøre lengre spinningøkter for å kompensere for manglende langkjøring ute. Det fungerer veldig bra, både beina og kondisen ser ut til å takle bra trøkk i to timer i strekk. Er mer nøye med å få hviledager etter øktene enn før også Smiley

Inne i magen til sambo har det etter hvert begynt å røre på seg en del, uten at jeg har fått kjenne noe til det selv ennå. Men det kommer vel etter hvert. Over halvveis nå, og alt ser fortsatt bra ut.

Bilpreik: BMW-eiere (og tilhengere) skryter av spennende kjøreegenskaper. Jeg har kjørt BMW et par ganger før (3-serie), og syns de er ganske bra, i alle fall på svært gode og jevne sommerveier. Men så, forleden dag opplevde jeg følgende: Møte mellom BMW 3-serie og undertegnede i min C5 på snødekket, dumpete, smal bergensvei (dog på en flate). Det var en grei luke som BMW'en skulle inn i for at vi skulle passere hverandre. Etter å ha spunnet og stresset i et halvt minutts tid, uten at BMW'en klarte noe annet enn å bare sette seg mer fast i snøen, gav jeg ham litt dyttehjelp slik at han kom seg inn i luka. Han måtte også legge inntil speilene, slik at jeg kunne passere (ganske så smalt altså). Dette måtte utføres manuelt (!) på den såkalte premiumbilen. Deretter satte jeg meg inn i min kjære C5, hevet bilen slik at den gikk klar snøen, trykket på speilknallen slik at de la seg inntil sidene, og uten at antispinnen trengte å hjelpe i det hele tatt, kjørte jeg rolig forbi, før jeg hjalp ham ut i veien igjen etterpå. Jeg sitter da igjen med følgende spørsmål: Er disse spennende kjøreegenskapene til BMW spennende fordi man aldri vet om man kommer seg fram? Hvorfor betaler man omtrent dobbel pris for en bil som har MINDRE utstyr enn konkurrentene og har blant markedets dårligste garanti?  Huh

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

2 timers spinning på tirsdag med bra intensitet jevnt over. Hviledag i går, og styrketrening på overkropp i dag. En herlig økt, der jeg kjørte godt og tungt på alle øvelsene Smiley Feels good!  Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!