Siden Kong Vinter nekter å slippe taket, har jeg begynt å kjøre lengre spinningøkter for å kompensere for manglende langkjøring ute. Det fungerer veldig bra, både beina og kondisen ser ut til å takle bra trøkk i to timer i strekk. Er mer nøye med å få hviledager etter øktene enn før også
Inne i magen til sambo har det etter hvert begynt å røre på seg en del, uten at jeg har fått kjenne noe til det selv ennå. Men det kommer vel etter hvert. Over halvveis nå, og alt ser fortsatt bra ut.
Bilpreik: BMW-eiere (og tilhengere) skryter av spennende kjøreegenskaper. Jeg har kjørt BMW et par ganger før (3-serie), og syns de er ganske bra, i alle fall på svært gode og jevne sommerveier. Men så, forleden dag opplevde jeg følgende: Møte mellom BMW 3-serie og undertegnede i min C5 på snødekket, dumpete, smal bergensvei (dog på en flate). Det var en grei luke som BMW'en skulle inn i for at vi skulle passere hverandre. Etter å ha spunnet og stresset i et halvt minutts tid, uten at BMW'en klarte noe annet enn å bare sette seg mer fast i snøen, gav jeg ham litt dyttehjelp slik at han kom seg inn i luka. Han måtte også legge inntil speilene, slik at jeg kunne passere (ganske så smalt altså). Dette måtte utføres manuelt (!) på den såkalte premiumbilen. Deretter satte jeg meg inn i min kjære C5, hevet bilen slik at den gikk klar snøen, trykket på speilknallen slik at de la seg inntil sidene, og uten at antispinnen trengte å hjelpe i det hele tatt, kjørte jeg rolig forbi, før jeg hjalp ham ut i veien igjen etterpå. Jeg sitter da igjen med følgende spørsmål: Er disse spennende kjøreegenskapene til BMW spennende fordi man aldri vet om man kommer seg fram? Hvorfor betaler man omtrent dobbel pris for en bil som har MINDRE utstyr enn konkurrentene og har blant markedets dårligste garanti?