Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279566 ganger)

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Gratulerer! Cheesy

Gøy med større bolig, og ikke minst bedre sykkelmuligheter.
Selv om barnevennligheten sikkert sto høyere på prioriteringslista Smiley

Følte det var noe kjent med tidsklemma og bolig for tiden Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, ja det skal bli interessant å se hvor mange treningstimer som går tapt. Ser at enkelte i kretsen skryter av 1000 km med utesykling allerede i år. Imponerende, men personlig kommer jeg vel neppe i nærheten av det engang før årets ritt, selv om jeg burde Wink Men sjauing er jo god cardiotrening Wink

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
Hehe, ja det skal bli interessant å se hvor mange treningstimer som går tapt. Ser at enkelte i kretsen skryter av 1000 km med utesykling allerede i år. Imponerende, men personlig kommer jeg vel neppe i nærheten av det engang før årets ritt, selv om jeg burde Wink Men sjauing er jo god cardiotrening Wink

Trening er oppskrytt, spesielt kardio. Når feite folk gjennomfører Ironman tyder det på at det er noe hvem som helst kan klare, og er det noe vi ikke gidder trene på er det noe hvem som helst er interessert i. Enkelt!

Min påstand er at de aller fleste som logger 20+ timer trening i uken enten er sosiale avvikere av rang, har pissesur kjerring de ikke har råd til å flytte fra, unger de skulle ønske de kunne kakke i pottekanten sammen med kaninungene eller en kombinasjon av disse. Du trenger ikke trene i to tusen timer for å sykler til Voss, like lite som du trenger å trene i to tusen timer for å klare å ta hundre armhevninger på en dag  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gode poeng ang. treningsmengde. Nå kommer det selvsagt an på hvilken sluttid man har som målsetning, men jeg burde kunne overleve på en reduksjon på ca 25% i forhold til i fjor og likevel ha en grei tid innen rekkevidde. Nå trener jo jeg cardio mest fordi det er noe jeg liker, men merket i fjor at det ble litt i overkant mye sykling før rittet. Skal prøve å variere litt mer i år og ta ting mest etter hva jeg har lyst til Smiley Men et par turer rundt Gullfjellet bør det bli. Og så flytter jeg jo til et sted som er mer "sykkelvennlig" til og fra jobb enn der jeg bor nå, så kanskje det blir noen mil der også Smiley

Fant ut at Dalen trengte litt Laksevågslaur for å jevne ut forskjellene  Grin

Utlogget Fenrikflink

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 194
  • Honnør: 2648
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 194

  • Support Infernus
På Laxevaag er det jo flere som flagger 1. mai enn 17. mai, så jeg skjønner godt at du flytter derfra. I Dalen er det jo mye fint. Oasen på formiddagene for eksempel. Så mange varianter av boblejakke, joggesko og rød nese er det lenge siden jeg har sett  Grin
Real men worship Satan



Konkurrerende utøver i alt som er tungt og skal hives langt

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bare det å kalle et kjøpesenter for "Oasen" er jo et bomskudd i min hjerne Wink Gleder meg dog til å ha Kanadaskogen i gangavstand fra heimen. Fint for oss med hun der  Smiley

Må poste denne i loggen min. Her var det mye bra, og jeg tror nok at jeg må hente den fram av og til for å gi meg selv korreks Wink

http://www.sykkelmagasinet.no/no/trening/De+10+vanligste+treningsfellene!.9UFRrW3M.ips

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Utesykling i dag!  Shocked Bra vær og tørre veier gjorde til og med at jeg tok raceren Smiley Vil ikke begynne for hardt ute, så jeg syklet mest flater. En bakke ble det likevel, med intensitet rundt/like over terskel. Hadde bare vann på flaska, noe som gjorde bakken unødvendig tung (liker i alle fall å skylde på det Wink) Mangler pulsdata, men lå stort sett i "pratetempo".

Tid: Ca 1t 50min.
Distanse: 44 km.
Snittfart: 26,1 km/h
Maxfart: 55,0 km/h

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Bannade drit! Syklingen lørdag og en herlig fjelltur på halvannen time i går, foregikk antakelig med for lite klær på. Snylta!  Angry

Slet meg gjennom en spinningtime i dag, men tar det kuli litt i morgen i alle fall. Tid: 45 min. Puls snitt/max: 150(77%)/167(85%).

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Formen bedre nå, så det ble en intervalløkt på spinning i går. Tid: 55 min. Puls snitt/max: 157(80%)/189(96%).

Nå blir det en ørliten treningspause fra sykkel, selv om det er langt fra gunstig mtp. opptrening til årets ritt. Må prioritere overtakelse av nytt hus og salg av gammelt. Skal prøve å få tatt meg en liten fjelltur i ny og ne for å holde beina litt i gang.  Smiley

Utlogget NeDD

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 288
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 288

Kan jo sykle til og fra megleren Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe Wink Fikk en tur på sykkel i dag heldigvis. Det ble offroad og mest flater. Skulle liksom kjøre på lav intensitet, men måtte dra på litt mer for at det i det hele tatt skulle gå fremover i motvinden Wink Kjenner jeg er ute av sykkelform ja, men kom likevel greit igjennom drøyt 6 mil. Omtrent like sliten etter denne økta som etter et ritt  Grin

Tid: 2t 40min.
Distanse: 61 km.
Snittfart: 23,9 km/h
Maxfart: 57,1 km/h
Puls snitt/max: 154(79%)/171(88%)

Km-status: 104

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En sykkeløkt til i dag på offroad. Beina kjentes knallbra, så det var jo oppløftende Smiley Flott vær og også denne gang mest flater.

Tid: 1t 57min.
Distanse: 51 km.
Snittfart: 26,3 km/h (fornøyd med det, selv om det var gode vindforhold)
Maxfart: 58,4 km/h
Puls snitt/max: 158(81%)/176(90%)

Km-status: 155

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ny økt i dag, denne gang på racer. Fin form og klarte å ligge noe lavere i puls denne gang. Kjørte et godt bakkedrag, og bakkeformen kan vel egentlig bare bli bedre Wink Men det er jo ennå tidlig i sesongen, selv om det var tilsynelatende like mange ute og trente i dag som i mai. Sykkelinteressen blant folk er tydeligvis minst like sterk som i fjor Smiley Nå er det hussalg på gang og det blir nok en stund til neste økt igjen Smiley

Tid: 2t 35min.
Distanse: 66,5 km.
Snittfart: 26,6 km/h
Maxfart: 52,3 km/h
Puls snitt/max: 147(75%)/174(89%)

Km-status: 221,5

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Torsdag: Styrketrening, 3 x 12 av:

-Knebøy
-Stangroing
-Nedtrekk knestående på bosu i kinesis
-Chest press
-Shoulder press
-Liggende beinløft m/ball

Fredag: Spinning, 45 min. Puls snitt/max: Høy... Pulsklokka streiket, men kjørte godt og hardt Wink

Hadde første visning på huset på onsdag, men det var heller dårlig respons. Fikk et bud på under takst, noe som er helt uaktuelt å selge til i dagens marked. Vi mener å ha et så godt objekt, at vi beholder roen og venter på "den rette" Smiley Tror at mange sitter litt på gjerdet og venter på "vårsleppet" som kommer etter påske. Vi har uansett anledning til å sitte med huset og evt. leie det ut om vi ikke får det vi vil ha, selv om dette ikke er ønskelig.

Hva det nye huset angår, har vi fått oss et realt stykke arbeid Wink Så mange jallaløsninger på rør, elektrisk osv. skal man lete lenge etter. Heldigvis skal vi rive store deler innvendig og bygge nytt, så dette blir nok bra til slutt. Huset kan man alltids gjøre noe med, men ikke beliggenheten Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Lørdag ble det en tur i Stoltzen med hun der. 16:45 er jeg godt fornøyd med, selv om det er langt etter pers. Gikk uten pulsklokke, men gikk omtrent like hardt som om det skulle vært løp med startnr. på brystet... Hundene "stjeler" selvsagt noen sekunder, men ikke mye. At min kjære kleiv var full av folk i beste shoppingtid er ikke godt nytt. På en lørdag ettermiddag får jaggu folk se til å holde seg på kjøpesentrene og ikke plage meg på trening!  Angry

Er så vidt kommet i gang med oppussingen av det nye huset vårt, heretter kalt rønna. Rønna blir nok bra til slutt, men det er et solid stykke arbeid før vi er i mål. Tar det som haster mest først, så i år blir hele 1. etasje tatt, inkludert nytt bad og vaskerom. Setter ut det meste av dette, men tar et soverom selv.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!