Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279576 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

21.11.2006:

Trening:

Benkpress: 10 x 50, 3 x 60, så sa skuldrene nei takk til mer her.  Sad
Benkpress i apparat: 8 x 60, 5 x 65, dette gikk adskillig bedre for skuldrene.  Smiley
Skråbenk med hantler: 10 x 17,5, 9 x 20, skuldrene ok.  Smiley
Sidehev med hantler: 10 x 6, 10 x 7, 9 x 7, skuldrene ok.  Smiley
Pulldown kabel: 10 x 25, 10 x 25, 8 x 27,5.

Spinning: 45 min. mellomintensiv, puls snitt / max: 138 / 180

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Umiddelbart etter trening: 1 banan og et par slurker Cola.
-Middag: Ca. 300 gr fiskekaker, 4 1/2 små poteter, gulrøtter og litt olivenolje. Vann
-Kvelds: 1 proteinshake, 1/2 boks mager kesam med druer. Vann

Merkelig at skuldrene begynte å klage på benkpress. De har ikke gjort det før. Og enda merkeligere er det at de denne gang IKKE klaget på skråbenk. Spanderte derfor på meg sidehev i dag, som altså gikk helt fint. Tror jeg holder meg i benk-apparetet en stund fremover, og fokuserer litt mer på å være snill med skuldrene, og trene dem med lette vekter. Så får jeg prøve meg i go'benken igjen etter hvert.  Smiley

Ellers smakte jeg "sukker-cola" igjen for første gang på lenge. FYSJOM! At noen kan like dette klisset, er meg en gåte. Det var akkurat som jeg fikk et tjukt belegg med skitt og lort på tenna med en gang. Æsj!  Angry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

22.11.2006:

Trening:

-Sjauing, se egen post...
-Spinning, 45 min høyintensiv (som instruktør) Puls snitt/max: 152/177

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: Omelett av 4 egg, ca. 30gr skinke og ca 30gr ost. Vann
-Umiddelbart etter trening: En banan
-Kvelds: Havregrøt med litt brunost. Ca. 300 gr ferdig havregrøt. En proteinshake.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.

Ellers smakte jeg "sukker-cola" igjen for første gang på lenge. FYSJOM! At noen kan like dette klisset, er meg en gåte. Det var akkurat som jeg fikk et tjukt belegg med skitt og lort på tenna med en gang. Æsj!  Angry

jeg er jo en person som har mange rare drømmer, men en "tørr" Cola tror jeg hadde vært spennende, også for "mat-bruk".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

jeg er jo en person som har mange rare drømmer, men en "tørr" Cola tror jeg hadde vært spennende, også for "mat-bruk".

Den der tror jeg ikke jeg skal begynne å tolke...  Huh


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
You're my man !!!!


Og du, ikke tolk den heller..... rofl
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

*Kikke over skulderen*

Best å passe på at kysten er klar "bak"...  Grin

Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

Har du problemer med skulderne? jeg begynner å få det selv... har lært meg en ny teknikk i benken som gjør at du nesten ikke bruker skuldrene, jeg tar 10 kilo mindre, men bedre det.... viktig også å varme opp skuldrene skikkelig før en økt på de.
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ja, jeg har en eller annen form for slitasjeskade (har ikke fått sjekket den skikkelig). Anyway får jeg smerter når armene kommer for høyt opp over skuldrene med tung belastning, og når de kommer for langt bak kroppen. F.eks. ved:

-Nedtrekk bak hodet (Denne øvelsen har jeg kuttet ut, foran hodet går helt fint)
-Hantel/militærpress med for tunge vekter
-Skråbenk med for tunge vekter
-Pec dec (kuttet ut for lenge siden)

Smertene kommer oppå og av og til litt bakpå skudrene. Men det var merkelig at det skulle komme smerter i vanlig benk i går. Har ikke opplevd det før. Men når jeg tenker meg litt om, kom de i det jeg hentet stanga fra racket bak hodet. Så kanskje jeg bør ha en spotter med nå jeg kjører vanlig benk som kan "gi" meg stanga. Tror uansett jeg kjører benk i apparat en stund fremover. Vil ikke fremprovosere skaden igjen.

Men hvilken teknikk er det du kjører? Vil jo gjerne tilbake i "fribenken" så fort som mulig.  Smiley

Burde kanskje tatt en tur til fysio med skaden. Men har liksom lært meg å leve med den, det er jo kun ved hard belastning at det gjør vondt. Ikke i det "vanlige" liv. Får se hva det blir til.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, vi har bestillt folk til å flise litt i huset vårt. Vi var veldig fornøyd med dem sist vi brukte dem i den forrige leiligheten, så vi tok de samme folka igjen. Og vi har heller ingen grunn til å tro at vi skulle bli misfornøyd denne gang. Anyway:

Vi hadde avtalt at de skulle komme denne uka, og ringe oss først for å avtale med nøkler etc. Hadde ikke hørt noe, så jeg tok en tlf. Nå vet jeg ikke om det er sant, men forklaringen på at de ikke hadde ringt ennå var:

"Øh, joda, jeg skrev ned tlf. nr. ditt sist. På veggen som vi holdt på å flise! Så nr. ditt "forsvant" jo etter hvert kan du si..."  Grin

Sannhet? Vet ikke.
Smart? Nei.
Kunne jeg funnet på noe slikt selv? Ja, derfor "vet ikke" på sannheten...

 Grin



Utlogget Schultz-

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 538
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 538

oi.... utrooolig viktig at noen hjelper deg opp med stangen fra racken, uansett hvor lite vekt du har på, dette er den bevegelsen som gir størst slitasje på skuldrene under benkpress.
Trent siden 1. Januar 06'

- 18 år
- 86 kg
- 185 cm

Jeg trener ikke for at jentene skal snu seg... Det er gutta som skal snu seg

Loggbok M/Bilder: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=47402

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

oi.... utrooolig viktig at noen hjelper deg opp med stangen fra racken, uansett hvor lite vekt du har på, dette er den bevegelsen som gir størst slitasje på skuldrene under benkpress.

Hm, det var vel noe slikt jeg var redd for ja. Skal se om jeg ikke kan få dradd med meg en på trening etter hvert.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Forklaring til "sjauingen" på dagens trening:

Var på vei til gymmet for å ha spinningtimen min, og stakk avgårde litt tidligere siden jeg ville vaske bilen først. Da jeg kom over gata, stod det en fyr der og spurte om jeg kunne hjelpe ham litt. Det viste seg å være den nye naboen min som trengte "en liten hånd" i følge ham selv. "Kan do hjelpa mai med denna eska opp i hus?" sa han, og jeg sa selvsagt ja. Han bodde "rett der oppe", bare opp den tilsynelatende lille bakken på en ca. 5 meter. Denne esken var temmelig stor der den lå på tilhengeren, og etterhvert viste det seg at innholdet i esken var alt annet enn en sofa, som jeg trodde... Det var nemlig et: http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=18652&cid=5481 (legg spesielt merke til vekten...)  Ohmy

Hengeren hoppet rett av hengerfestet når vi tippet denne "eska"  Angry av, og etter mye jokking og bannskap fikk vi den inn på fortauet. På et eller annet vis klarte vi å jokke det litt opp i denne 5 meter lange bakken, som etterhvert viste seg å være nærmere 30, og vesentlig brattere enn den så ut  Angry Men da det begynte å skli ned igjen, fant vi ut at vi trengte litt mer hjelp. Etter et par minutter fikk han praiet et par joggere, som forøvrig akkurat hadde jogget opp den ca 1 1/2 km lange, bratte bakken til der vi stod. De hjalp til å bære, og resten av bakken gikk egentlig greit. MEN: I tillegg til denne bakken, skulle jævelskapet opp to trapper!  Angry På et eller annet vis gikk det og til slutt, og vi klarte å så vidt lure det inn hoveddøra hans. Vel inne i gangen, skulle jo "eska" inn på kjøkkenet, men kjøkkendøra var selvsagt alt for smal...  Angry Så vi endte opp med å måtte pakke opp hele "eska". Vi klarte NESTEN å få det gjennom døra da, men håndtakene gjorde at døra fortsatt var for smal  Angry Så hva gjorde vi da? Først prøvde vi å finne ut hvordan håndtakene kunne demonteres, men det gikk tydeligvis ikke uten å demontere halve døra innvendig først. Så lurte vi på å ta av hele dørene, men det så heller ikke ut til å være en enkel oppgave. Så i det naboen var på vei for å finne brekkjern til å rive hele dørkarmen til kjøkkendøra med, kom undertegnede på en lys idè (om jeg skal være litt skrytete i det hele...): Hva om vi lukker opp dørene, sniker ene døra inn, vrir skapet og gjør det samme på motsatt side? Og vips! Jævelskapet var inne, og naboen kjempefornøyd. Og det til og med uten at vi ødela verken skap eller hus...  Smiley

Så der var vi da, 35 MINUTTER etter han spurte om "do hjelpa litt med eska", gjennomvåte av svette, hadde lirt fra oss hele leksa vi kunne av banneord og joggerne skulle liksom jogge videre. Etter hva jeg så, gikk de i stedet... Og jeg var endelig klar for å ha spinningtimen min... (Yeah right!  Angry )

Jo: Og allerede før sjauingen hadde jeg en deilig treningsverk etter styrkeøkta i går. Den forble ikke deilig så lenge...  Undecided

Snipp snapp, snute osv...

Moralen er: Skal du kjøpe amerikanerskap, kjøp det MED LEVERING FOR POKKER!!!  Deal

Forøvrig vet jeg hvem jeg skal spørre om hjelp når marmorbordet vårt skal ned trappene igjen...  >Cheesy

Utlogget Big Daddy

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

he he, kjempebra sjauehistorie!  Grin Jeg skal bestille et liknende kjøleskap til den nye leiligheten min i morgen, men sørger for levering...
¡BASTA YA!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

he he, kjempebra sjauehistorie!  Grin Jeg skal bestille et liknende kjøleskap til den nye leiligheten min i morgen, men sørger for levering...

...og hold deg på avstand om du ikke tåler å høre for mye grov bannskap.  Wink Fornuftig å få det ferdig levert!  Smiley

23.11.2006:

Trening:

-Nedtrekk: 10 x 55, 5 x 65, 5 x 65, 5 x 65
-Roing (med ekstra sett for kun skulderbevegelse i parantes): 10 x 50 (10 x 70), 10 x 60 (10 x 80), 8 x 70 (8 x 80)
-Crunch: 10 x 55, 8 x 60, 8 x 60
-Hantel sidebøy: 10 x 32,5, 10 x 32,5, 8 x 35
-Rygghev i apparat: 10 x 65, 10 x 67,5, 10 x 67,5

-Kombinert jogging / rask gange rett etter styrketrening, 1t 13min, puls snitt/max: 138/177

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Rett etter trening: En banan
-Middag: Ca 250gr steinbitfilet stekt i rapsolje med ca 200gr pasta. Litt olivenolje og Number 1's krydderblanding på. Vann. NAM! Dessert: 200gr cottage cheese med 2 spiseskjeer 100% jordbærsyltetøy. NAMNAM!  Grin
-Kvelds: Litt grovbrød med olivenolje.

Fullstendig "kake" i hele kroppen etter en herlig treningsøkt. klarte å få vannblemme under joggingen, så det ble litt mer rask gange enn planlagt. Uansett er jeg såpass mørbanket nå, at jeg tror det blir hviledag i morgen. En herlig følelse å ha kjørt seg så hardt som jeg gjorde i dag!  Cheesy




Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gikk på vekta i dag, etter 14 dager med loggføring på TF, og bedre fokus på hva jeg spiser:

95kg, dvs ned 2 siden jeg begynte. 

Ikke allverden selvsagt, men målet er jo heller ikke å rase ned da.  Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!