Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279565 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

01.02.2007 og 02.02.2007:

Trening:

-Nei...

Kost:

-Frokost 01.02: 4 grovbrødskiver med magerost og skinke. Skummetmelk
-Frokost 02.02: "Ola-pakka" (4 grovbrødskive med pålegg). Lett sjokomelk
-Lunch begge dager: Diverse brøsdskiver og nøtter medbragt i bilen. Vann
-Middag 01.02: Fiskeboller, gulrøtter, poteter, spekeskinke, hvit saus. Lightbrus.
-Middag: 02.02: 1/2 pizza fra Selbak Pizza i Fredrikstad. Denne pizzasjappa er så god at pizzaen derfra er verdt hele turen alene!  Grin
-Diverse mellommåltid begge dager: Ymse nøtter, litt sjokolade og knask under kjøring.



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

En liten helsestatus: Våknet opp torsdag morgen 01.02, med stikkende smerter i venstre skulder. Kjentes ut som strekk, men er ikke sikker på at det er det. Får vondt når jeg prøver å løfte armen fremover eller ut til siden. Har virkelig ingen anelse om hva som gjør dette, for forrige skuldertrening gikk veldig fint. Jeg bare våknet opp, og så var smertene der. Har kanskje lagt litt krøkkete om natta, og mulig at det har trigget noe gammelt skadetjafs opp igjen.  Ikke noe særlig bedre i dag, to dager etter dette heller. Ikke bra! Får ta en tur til doktormannen mandag om det ikke bedrer seg.  Embarrassed Får helt abstinenser av å ikke trene!  Angry

Dagens logg:

03.02.2007:

Trening:

-Nei, skade i skulder.  Sad

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 100% syltetøy og skummetmelk
-Lunch: 4 grovbrødskiver med 100% syltetøy, brunost og makrell i tomat. Skummetmelk.
-Middag: 3 karbonader og ca. 150gr. pasta, krydder og litt olivenolje. Lightcider.



Utlogget Bonnskij

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 393
  • Honnør: 102
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 393

  • R.I.P

Årsmodell? Har en kompis som hadde en av de første C5 som kom til Norge, og han hadde en del merksnodige ting og tang som skjedde med sin også. Bakluke som åpnet seg under fart, klimaanlegg som trodde det var +30 ute, og ikke -30 som det virkelig var... Lite kofortabelt å nesten ha det kaldere inni bilen enn utenfor en vintersdag på Dovrefjell...  Grin

Men ut fra de jeg har sjekket med, virker det som disse problemene er et tilbakelagt stadie på nyere modeller. Men vi har jo garanti uansett. Får bare håpe vi aldri får bruk for den.  Wink Turen over fra Hamar var i alle fall en sann fryd! For en herlig bil!  Cheesy eneste ulempen var da jeg skulle kjøre Honda Jazzen min i går igjen. Det virket som noen slemme folk hadde STJÅLET FJÆRINGEN mens jeg var borte!  Grin

Første C5 på heile vestlandet tør eg vedde på Wink
Men om problema er fiksa på C5'en så er det berre å kjøyre på Grin

Når du nevner det, så kjøyrde vel eg over dovre i sommarferien (eller eit anna langstarakt fjellplatå med moskus spredt rundt omkring) irriterte meg stadig over alle som kjøyrde forbi (lærekjøyringsrasistar heile gjengen Angry) er fartsgrensa då 90 eller 80 over dovre? eg holdt meg verfall i 90... Nei no rodde eg meg godt vekk i tåka. Kjøyr på og ikkje gro fast i setet sjølv om det kan vere fristande Wink

*nynner litt på engelsk biiiil før eg går og legg meg*
Konkurrerende utøver i Spydkast

It\'s better to die on your feet than live on your knees

Spyd 800 g: 48.78 meter

Treningsdagbok

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin

04.02.2007:

Trening:

-Tur med ene hunden, 30 min. moderat tempo.

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med 100% syltetøy, brunost, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Middag: Taco laget av 300gr kyllingfilet, mye salat og 4 tacoskjell. Vann.
-"Kvelds": Diverse digg og alkohyler  Grin

Elendig kost-dag...  Tongue


Skulderstatus: Bittelitt bedre i dag, men etter å ha snakket med en på gymmet som har hatt liknende trøbbel før, fant jeg ut at det er liten vits i å bruke ekstra tid og penger for å gå til fastlegen. Da blir vel bare resultatet: "Senebetennelse, du får en Brexidol-kur og lykke til"... Bestiller heller time direkte hos fysioterapeuten, han vet jeg er dyktig på slikt.  Smiley Er jo egentlig på tide at noen får tatt en titt på disse skranglende skuldrene mine uansett.  Smiley



Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

05.02.2007:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 150 / 186

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke, 2 yoplait 0,1% yoghurt. Vann
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med brunost. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, skinke, agurk, reker, kreps, isbergsalat, egg. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med brunost. Vann.
-Middag: 200gr kyllingkjøttdeig krydret med tacomix. 1/2 kopp ris. Vann.
-Etter trening: 200gr kyllingkjøttdeig krydret med tacomix. 1/2 kopp ris. Vann.
-Kvelds: 1/2 boks mager kesam med 1 ss 100% syltetøy



Status skulder: Mye bedre i dag, men tror jeg likevel bestiller time hos fysio. Greit å få funnet ut av dette en gang for alle, og kanskje det er håp om å få ordnet dem skikkelig.  Smiley




Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
45 minutter med høy intensitet? GALE MANNEN.
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

45 minutter med høy intensitet? GALE MANNEN.

...and I'm loving it!  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

06.02.2007:

Trening:

-Trappeflyging... *

Kost:

-Frokost: 2 doble grovbrødskiver med brunost og kokt skinke. 2 yoplait 0,1% yoghurt. Skummetmelk.
-Middag: 200gr. snitzel, 1/2 kopp ris, olivenolje, krydder, isbergsalat. Vann.
-Mellommåltid.: 4 knekkebrød med brun- og hvitost. SKummetmelk.
-Kvelds: 1/2 boks mager kesam med 1 ss 100% syltetøy

*Hendelse!

Trallet avgårde på vei til bilen i morges som vanlig. Brått var det frosset is i betongtrappa uten at jeg så det, og vips: På rævva så det sang! Dundret albuen i ene trinnet, og antakelig hodet i et annet, og rævva i et tredje. Siste jeg husker er at jeg fikk jævlig vondt, og satt meg litt inn til siden for å ikke være i veien for noen. Våknet av at sambo spurte hvor jeg hadde det vondt, og så bar det avgårde til legevakta... I følge henne hadde jeg lagt slik i ca. 6 minutter før hun hadde kommet. Og hun hadde prøvd å få kontakt med meg noen ganger. Jeg hadde da "svart" med en eller annen slags mellomting av et svakt ulveul og brunstropet til tiuren...  Grin Fikk konstatert lett hjernerystelse og forslått underarm  Sad Sykemeldt ut dagen, men er på gang igjen nå, så det blir vel jobb igjen i morgen. Dog styrer jeg unna å ha spinning på et par dager. Fikk heldigvis ordnet vikar.  Smiley Forøvrig var det jævlig kaldt i rævva etter å ha lagt på isen i 6 minutter... Godt å ligge noen timer i en varm seng etterpå.  Smiley

Lærdom 1: Når det er minusgrader, er det en mulighet for at det kan ligge is i trapper. Må gå forsiktig da... 2. Er begynt å bli gammel...  Tongue


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

07.07.2007:

Trening:

-Blir en rolig dag, må bli 100% igjen etter gårsdagens flaksetur.  Tongue
- 1 x 30 + 1 x 45 minutters turer med hundene i rolig tempo.

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med brunost, 2 yoplait 0,1% yoghurt. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, skinke, agurk, oliven, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med kokt skinke. Vann.
-Middag: 200gr. kjøttdeig, 200gr. pasta 1/2 glass dolmio pastasaus. Vann
-Kvelds: 5 knekkebrød med brun- og hvitost. Skummetmelk.

Dagens vekt: 94 kg, opp 1/2 kg siden sist. Ikke bra, men kan ikke forvente noe annet egentlig. Ikke verdens beste uker kostmessig, samt mindre trening den siste uka gjør at det går slik. Men regner ikke med å få store problemer med å gå ned igjen. Dessuten er det lenge siden sist "bommelom". Kanskje det ligger en liten halv- eller helkilo på lur der?  Grin

Skuldrene er så godt som helt fine igjen, men kommer likevel til å ta turen til fysio. Vil få sjekket dette ut. Ellers er jeg noe støl etter gårsdagens trappeflyging, så det blir i alle fall ingen hard trening i dag.  Tongue

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Grmpf. Kjenner at venstre skulderblad også fikk seg en smell i går. Går vel over etter et par dager, men i kveld får jeg vel søke trøst med middag på bordet, varm te og tv-kveld.  Wink

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hehe, NRK's lisensavdeling er rare.... Fikk lisensen i går, der vi blir fakturert, i tillegg til den vanlige lisensen, for 59 øre som var for lite betalt inn ved forrige faktura + 7 øre som disse 59 ørene hadde rentet seg til. Må da koste dem mer i blekk å skrive på disse ekstra postene, enn hva de får inn nesten...  :Smiley Vi har sikkert bare trøkka feil i nettbanken da vi la inn fakturaen sist, men alvorlig talt...  Smiley Jaja, de skal nå få de 66 ørene sine.  Wink Flere som har opplevd dette?

Hva med å legge inn i programmet sitt noe sånt som "If sum = <5,00 then FUCK IT!"  Grin

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

08.02.2007:

Trening:

-Spinning, 35 min. høyintensiv. Puls snitt / max: 157 / 187
-Luftetur med hundene: 20 min. moderat tempo.

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-"Før trening": 200gr. cottage cheese, 1ss 100% syltetøy
-Middag/etter trening: 250gr laksefilet, 3 mellomstore poteter, en god dæsj broccoli, litt olivenolje, salt og pepper. Vann.

Godt å spinne igjen! Føles siden en evighet siden sist, og det er det jo forsåvidt også. Dvs. mandag var siste gang! O' lengsel og smerte! Forøvrig gikk det helt fint, ingen antydninger til problemer ifm. hjernerystelsen.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

09.02.2007:

Trening:

-1 times spasertur i rolig tempo
-30 minutters luftetur med hundene i moderat tempo

Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 300gr. fiskekaker, 3 mellomstore poteter, litt gulrøtter og broccoli. Vann.
-Kvelds: Et par håndfuller cashew og peanøtter u/salt. 1/2 l øl.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Spurte sambo om hun var fornøyd med C5'en i går. Svar: "Jeg bare lurer på en ting: Hvorfor har vi ikke hatt en slik bil før?  Cheesy "

Grunnen er vel at kvaliteten ikke har vært heeeelt pålitelig, ref. erfaringene til Bonnskij, et par kompiser og andre jeg har snakket med som har hatt den første typen som kom til Norge.  Wink Jeg har vel vært mildt sagt skeptisk til franske biler hittil. Men nå er alt fryd og gammen!  Cheesy

Foreløpig i alle fall...  :Smiley Tiden får vise om vi har gjort et godt valg, men alt tyder så langt på det. Franske biler har jo bl.a. hatt rykte på seg for å slite i kulda, men de siste dagene har det jo vært bikkjekaldt her, uten antydninger til problemer av den grunn!  Cheesy


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Kaldt ?? I Bergen ? Min diesel Golf (2004) startet glatt uten motorvarmer i -28 grader i fjor vinter - DET er kaldt det ... Grin

Men kom C5 med grønne skilter ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!