Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279980 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

-28 grader er ikke kaldt, fordi sånne temperaturer kan umulig finnes på jordas overflate!  woot

Skikkelig grøssing her for tida, -8 i morges...  Undecided

C5 kom ikke på grønne, nei (I følge forhandleren var det faktisk ikke veldig mye om å gjøre da de prøvemålte den for noen år siden, det sier litt om plassen i den). Poenget var at den, med alt snadderutstyret inkludert, kom på ganske nøyaktig det samme som en C8 MED grønne skilter... Vi valgte å utvide horisonten vår litt til biler uten grønne skilter, da vi liksom ikke fant den helt perfekte bil på grønne (C8 ble dessverre litt for bred for trange parkeringshus). Dessuten er C5 stor nok baki til hundebur, og har fortsatt god plass til bagasje. Vi telte litt på knappene ift. 307SW, siden den hadde bakseter som kunne tas helt ut og var ellers en meget bra bil. Men vi må jo innrømme at vi ble temmelig solgt da vi "bare" skulle sette oss inn i C5'en for moro skyld (ref. tidligere poster i loggen) Wink

Siden vi alt har kjøpt bil, blir det ingen testing av Outlander på oss. Den viktigste grunnen  til at vi ikke ville vente på denne, er at vi har lest at den er høyt gearet på 1. gear. Selv motorjournalistene som lever av å teste biler, klarte visstnok å kvele den gjentatte ganger. Og siden et av argumentene våre for å selge XL-7'en var nettopp at den var for høyt gearet, så vi ingen grunn til å vente. Et annet argument er at den ikke kommer med 2-soners klimaanlegg, noe som faktisk er ganske viktig for oss. Sambo elsker den kvalmende bilvarmen stilt inn på minst 25 grader. Jeg foretrekker 17... Slikt blir det ubehagelige langturer av uten 2-soners!  Wink

Men for din del, tror jeg kanskje Outlander kan være en ok bil. Tror jeg ville tatt en prøvetur om jeg var deg UAC! Den har en ganske praktisk løsning for oss "hundefolk": Bakluka er delt i to, og den nederste delen kan brukes som stigbrett for både mennesker og hunder, uten at lakken skades. Den tåler også 200kg, så det BURDE jo holde, selv etter et heftig måltid eller 10!  Grin


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Heisann! Er visst blitt "forumavhengig"! Jaja, fikk vel egentlig bekreftet noe jeg har visst en stund.  Grin


Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
titta i loggen din, men var ikke noe trening her - ikke på denne siden ihvertfall?

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Mye trening, må bla lenger bakover. Har vært mye bilprat i det siste.  Wink

Trener mest cardio, da.  Smiley

Edit: Har pokker meg ikke trent styrke siden 28/1 jo!  Shocked Får ta en økt på søndag i alle fall, kanskje litt i morgen også!  Smiley

Dobbeltedit: Fikk faktisk dårlig samvittighet for at det er så lenge siden sist styrkeøkt nå! Men når jeg tenker meg om, har jeg jo for så vidt hatt gode grunner til det, da. Men lover både meg selv og loggen min å kjøre en ny styrkeøkt så snart som råd!

Bra "spark i rævva" til meg, Stallion! Trengte den!  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

10.02.2007:

Trening:

-Luftetur med ene hunden, 1 time moderat tempo.
-Spinning, 40 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt/max: 162 / 190

Kost:

-Frokost (etter luftetur): 4 grovbrødskiver med mager hvitost, paprika og makrell i tomat. Skummetmelk.
-Etter spinning: 200gr. karbonadedeig, 90gr. tomatpurè, 150gr pasta. Lightbrus.

Kommentar: Utsetter styrketrening til i morgen. De trengte vikar på spinn, og jeg sier alltid ja, så sant jeg kan!  Smiley

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Jeg har et merkelig spørsmål: Når jeg sykler ergometersykkel på morgenkvisten har hele underlivet mitt en tendens til å sovne. Er dette en indikator på at jeg sitter feil/bør kjøpe meg sykkelbukser? Er dette farlig eller er det bare som at en eller annen ANNEN kroppsdel sovner?
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Ville sjekket vinkelen på setet. Om det peker litt vel mye oppover med "spissen" kan du bli ganske nummen i herlighet av det... Ellers er ergometersykler gjerne utstyrt med veldig brede seter ift. spinningsykler og "utesykler". Behagelig i begynnelsen, men etter noen uker, forstår de fleste hvorfor syklister foretrekker smalt sete Wink Bruker sykkelbukse selv, og det hjelper klart på. Så det kan være noe for deg også. Greit at det ser dumt ut med "up and go" på seg, men funksjonaliteten er etter min mening viktigere Wink Og nei: Du skal IKKE ha underbukse på under!  Grin

Edit: Om det er farlig, skal jeg ikke uttale meg bastant om, men jeg kan ikke tenke meg det. Slet litt med det samme selv i begynnelsen, men ble "herdet" etterhvert. Forøvrig er det, etter hva jeg husker, påvist redusert fruktbarhet hos ENKELTE proffe syklister. Men her snakker vi om adskillige timer på setet daglig Wink

Utlogget Advocatus Diaboli

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 172
  • Honnør: 1094
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 172

  • Love belongs to Desire, and Desire is always cruel
Skal man ikke ha underbukse under sykkelbukser? Da lærte jeg noe nytt i dag også.. Cheesy

Jeg burde vel snart ta motet til meg og stikke på spinningtime.. Tongue
"The devil made me do it". I have never made one of them do anything. Never. They live their own tiny lives. I do not live their lives for them.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Skal man ikke ha underbukse under sykkelbukser? Da lærte jeg noe nytt i dag også.. Cheesy

Jeg burde vel snart ta motet til meg og stikke på spinningtime.. Tongue

Nooooo! I så fall er det ikke rart det gjør vondt! Tror spinning kan funke bra for deg, ja!  Cheesy

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Det at¨man blir nummer i underlivet er ikke helt uvanlig, samt at det kan virke som om JR "sovner". Min erfaring er at det er litt treningssak også, samt at du kanskje sitter litt vel mye "frempå".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget MariusW

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 061
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 061

at du sitter frempå skal ikke ha noe å si. når jeg dreiv aktivt med sykling brukte jeg bare halve setet fordi jeg satt så langt frem.

men nå har det noe med tykkelsen på trälene å gjöre å da....

edit: jo mindre sete du har jo mindre sår/nummen blir du.


Sponset av: Bodypower

Konkurrerende utøver i Fitness Fysikk.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Gode råd her, ja.  Smiley

11.02.2007:

Trening:

-Nedtrekk i apparat: 12 x 60, 8 x 80, 6 x 90, 6 x 85
-Pulley: 8 x 50, 8 x 50, 8 x 50
-Hantel sideløft: 10 x 32,5, 10 x 32,5, 9 x 35
-Crunch: 10 x 55, 8 x 60, 7 x 60
-Rygghev i apparat: 12 x 67,5, 10 x 85,5, 10 x 85,5

Kost:

-Frokost: 1 skål havregryn, 1ss 100% syltetøy, skummetmelk.
-Etter trening: 200gr. karbonadedeig, 1/2 kopp ris, 90gr. tomatpurè. Lightcider.
-Middag: 1/2 grillet kylling, 1/2 kopp ris og litt isbergsalat. Vann.
-Kaffeslabberas med diverse kaker og kaffe...  Tongue

Kommentar: Deilig med en styrkeøkt igjen! Hadde heller ikke tapt noe særlig siden sist, så da er jeg godt fornøyd! Skuldrene klaget ikke heller.  Smiley


Edit: Innlegg nr. 666 dette her!  >Cheesy >Cheesy >Cheesy






Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Litt "familiebilder" fra en av de siste skogsturene:

Kajsa (jaktlabrador), 14 mnd. gammel:



Nira (shäfer/bordercollie mix), 6 1/2 år gammel:



Sånn mens det enda er noenlunde lysforhold å ta bilder i liksom...  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!