Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279995 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

15.04.2007:

Trening:

Styrke:
-Skråbenk med hantler: 15 x 15, 8 x 22,5, 8 x 22,5, 8 x 22,5
-Nedtrekk i apparat: 10 x 70, 8 x 80, 8 x 80
-Pulley: 8 x 50, 8 x 50, 8 x 50
-Omvendt stående kryssdrag: 8 x 7,5, 7 x 7,5, 8 x 6,25
Cardio:
-Stoltzekleiven opp. Tid: 16:29. Puls snitt / max: 166 / 184 Ny pers igjen!  Cheesy
-Tur ned igjen fra Stoltzekleiven: ca. 45 min rolig tempo.

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med syltetøy, brunost, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Etter styrketrening: 1 banan.
-Etter cardio: litt iskrem og tacorester fra i går (3 små tortillalefser m/innhold) Lightbrus.
-Mellommåltid: 3 knekkebrød med brunost: Skummetmelk.
-Kvelds: 0,33l øl og litt tortillachips.

Skulle egentlig være spinninginstruktør i dag, men timen ble avlyst, siden "alle" var ute i sola. Så da ble det Stoltzen i dag igjen, dagen etter persen. Tenkte før jeg gikk at alt under 18 min. i dag måtte være bra, siden det var fullt i folk, og at jeg kjente gårsdagens pers i beina. Samt litt mye usunn mat i går. Og så endte jeg i stedet opp med ny pers igjen! Fra 16:55 i går til 16:29 i dag! Gøøøøøy!!!  Cheesy

Skal feire med litt dundersalt...
  Dance

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hvor lang er denne turen ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Her er en løypeprofil: http://www.varegg.no/stoltzen/Stoltz_2006/Info/Loypeprofil.htm

Ren, skjær melkesyre- og svetteglede!  Grin


Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sterkt! Forbedret persen totalt med et drøyt minutt nå da?
Fakerten, må begynne å trene på stoltzen jeg også! Blir jo innhentet så til de grader her, og det atpåtil av en som er nesten dobbelt så gammel og 50% tyngre enn meg! Steike bra gjort Kennyo!
Støttes av Lånekassen

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

 Grin

Joda, takker for det! Den gamle persen fra 2003 var på 17:20, så nå er det en forbedring på 51 sekunder foreløpig. Men skal ikke se bort fra at tiden kan forbedres ytterligere fremover.

Så sant du ikke heter Jon Tvedt, er det vel ALLTID noen som innhenter deg, det har jeg bare innsett. Så her er det bare om å gjøre å konkurrere med seg selv.  Wink For min egen del er det ingen tvil om at vektreduksjonen har vært avgjørende for en så kraftig forbedring. Dessuten har jeg stort sett hatt med meg hundene i bånd de siste gangene jeg har gått (har aldri kommet under 17 minutter med hunder) og det hjelper jo ikke akkurat på så mye, selv om Kajsa trekker godt.  Tongue Men prøver altså å ha fokus på å slå meg selv og kun det. Alternativt kan man jo konkurrere med andre som ligger rundt samme tid og kanskje er litt bedre enn seg selv. Er viktig å ha realistiske mål! Lykke til i alle fall!  Smiley

Edit: En annen ting som virkelig imponerer med i Stoltzen (og fjellet ellers også), er disse gode, gamle "fjellgeitene" på 70 - 80 år ++ som nærmest spretter forbi meg i all slags terreng inkl. Stoltzen! DET er sterkt det! Litt misunnelig, men mest imponert og tenker at "sånn vil jeg også være når jeg blir gammel". Bruker det som inspirasjon til å holde meg i form.  Cheesy

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

16.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. Tid: 25 minutter. Puls snitt / max: 165 / 185.
-Sykle fra jobb. Tid: 30 minutter. Puls snitt / max: 163 / 177
-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør). Puls snitt / max: 155 / 177

Kost:

-Frokost: 1 dobbel grovbrødskive med magerost. 2 0,1% yoghurt. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, agurk, mais, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med magerost. Vann.
-Middag: 7 kjøttboller, litt saus, 4 mellomstore poteter, 2ss tyttebærsyltetøy. Vann.
-Umiddelbart etter spinning: 1 banan.
-Etter trening: 450gr ferdigrett med kylling, sataysaus, ris, grønnsaker. 1/2 l litago sjokomelk.
-Kvelds: 1 proteinshake.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

17.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb (11km). Tid: 25 min. Puls snitt / max: 159 / 173
-Sykle fra jobb (11km). Tid: 30 min. Puls snitt / max: 159 / 177

-Hantelpress: 15 x 15, 8 x 22,5, 8 x 22,5, 8 x 22,5
-Low row: 12 x 40, 10 x 50, 10 x 50
-Triceps pulldown: 12 x 20, 10 x 25, 10 x 25
-Mageliggende skulderrotasjon på ball med hantler: 10 x 5, 10 x 5, 10 x 5
-Bekkenløft med sidebevegelse på ball:  10 x 3
-Hantelcurl: 10 x 12,5, 10 x 12,5, 10 x 12,5

-Tur med ene hunden, 45 min. rolig tempo.


Kost:

-Frokost: Som i går
-Mellommåltid: Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med magerost. Vann.
-Lunch: Som i går
-Middag: Som i går
-Etter trening: 1 omelett av 3 egg, 1 boks tunfisk, ketchup. 0,33l brus.
-Kvelds: Litt nøtter, 0,6l øl.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

18.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb (11km). Tid: 25 min. Puls snitt / max: 155 / 168
-Sykle fra jobb. tid: 29 min. Puls snitt / max: 160 / 174. Medvind  Grin
-Tur med hundene: 45 min. rolig tempo.
-Spinning, 45 min. høyintensiv pulsspinn (som instruktør).

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellom hundelufting og spinning: 1/2 boks mager kesam, 2ss syltetøy.
-Etter trening: 250gr. uerfilet, 1/3 broccoli, 100gr. pasta. Lightcider.
-Kvelds: Litt nøtter og lightcider.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

19.04.2007:

Trening:

-Sykle til jobb. 11km. Tid: 25 min. Puls snitt / max: 160 / 174
-Sykle fra jobb til trening. 15km. Tid: 33 min. Puls snitt / max: 158 / 170
-Spinning, 45 min. høyintensiv (som instruktør) Puls snitt / max: 141 / 169
-Sykle fra trening og hjem. 3km. Tid: 13 min. Puls snitt / max: 165 / 175

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Mellommåltid: 1 dobbel grovbrødskive med magerost. Vann.
-Før spinning: 1 gainomax
-Etter spinning: 1 banan
-Etter trening: 300gr. kylling, 100gr. pasta, 1/3 broccoli, litt olivenolje, krydder. Lightcider.
-Mellommåltid: 4 knekkebrød med lettost. Skummetmelk.
-Kvelds: Litt spekeskinke, litt oliven, litt mørk sjokolade. Te.

*Dagens vekt: 90 kg. Ned 1,5 siden sist uke.  Cheesy Kjempefornøyd, må bare holde fokus på å ikke bli overtrent nå. Blir veldig mye sykling og spinning for tiden, og bor på toppen av en helsikes bakke, så noe lavintnsitet er det vanskelig å få til...  Tongue

Og så inni det granskauen med motvind fra jobb til trening og fra trening og hjem da!  Angry Ble litt ekstra intensitet av det og jeg "juksa" litt på spinningen for å spare meg litt. Jaja, noen ekstra kalorier ut er jo ikke negativt da.  Wink

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Hvor langt ned i vekt skal du ?

Og ja, bo på toppen av en ås har også sine baksider....  Undecided
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens to trafikkobservasjoner:

1. Sykler uten computer, er mer opptatt av puls enn av snittfart o.l. Tror jeg bare hadde blitt frustrert hver gang jeg må ta et trafikalt stopp ved å bruke slikt.  Wink Anyway: Sykler bl.a. et relativt flatt strekk til jobb på ca 3 km der det er fartsdempere. Sykler stort sett fra det som måtte være av biler der, i dag intet unntak. Det kom en svær van ut på veien bak meg der, og den kjørte tydeligvis med klampen nesten i bånn mellom fartsdemperne, og full bremsing rett foran dem med noen skrikete bremser. Makan til bråking for så lite! Det hørtes vel ut som noe sånt: "RALLARALLARALLARALLA - SKRIIIIK, RALLARALLARALLARALLA - SKRIIK, RALLARALLARALLARALLA - SKRIIK, RALLARALLARALLARALLA - SKRIIK" osv. osv. Etter som jeg syklet i fra ble lyden selvsagt svakere for meg. Men hva med de som fortsatt prøver å sove? Hva med drivstofforbruk og slitasje på bilen? Det kan da ikke være et eneste sekund å spare på slik kjøring? Det må da være bedre for alle, inkludert bilføreren å holde jevn fart over fartsdemperne?  what På den annen side, er vel ikke drivstofforbruk noe som er veldig avgjørende når man kjøper van...  Tongue

Tulling.  :Smiley

2. Ventet på grønn mann i en fotgjengerovergang sammen med noen skoleunger. Bilene fikk etterhvert rødt, og vi grønt. I det lyset skiftet til gult observerte jeg en sort BMW et stykke unna. Den holdt vel da helt grei fart. Hva gjør den da når lyset skifter til gult når den er sånn ca 150m fra overgangen? Det mest vettuge hadde vel etter min mening vært å roe helt ned, og bare "flyte" inn mot overgangen slik at man slipper å stoppe helt opp før det blir grønt igjen. Men neida. Full pinne inn mot krysset og rett over i anslagsvis 80km/h ikke bare på rødt, men både ungene og meg var begynt å bevege oss ut i veibanen på grønn mann! Like etter overgangen stod selvsagt køen stille og han måtte bråbremse for å ikke lage kjedekollisjon.  :Smiley

Tulling.  :Smiley

Hva er det med sånne folk? Hva i svarte all verden er det de prøver å oppnå? Ikke kommer de fortere frem, ikke sparer de drivstoff/miljø, og bilene får jo skikkelig juling! Det eneste som skjer er at det skapes farlige situasjoner, og de blir LITT fattigere...

I just don't get it!  what

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Hvor langt ned i vekt skal du ?

Og ja, bo på toppen av en ås har også sine baksider....  Undecided

Tja, har fortsatt det man kan kalle et godt fettoverskudd på kroppen, så lenger ned er heeeelt ok.  Wink Har ikke satt meg noe bestemt mål på vekta, annet enn at jeg vil trives enda bedre med meg selv, og jeg vil se hvor mye jeg kan forbedre meg i Stoltzekleiven. Men vil jo ikke være helt "spaghetti" på styrken heller, så noen strek ønsker jeg ikke å bli.  Wink


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.

Hva er det med sånne folk? Hva i svarte all verden er det de prøver å oppnå? Ikke kommer de fortere frem, ikke sparer de drivstoff/miljø, og bilene får jo skikkelig juling! Det eneste som skjer er at det skapes farlige situasjoner, og de blir LITT fattigere...

Nei, det er ikke akkurat noe argument for å kjøpe bruktbil du kommer med nei.... what
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

...og det har vært et av de viktigste argumentene våre da vi valgte nye biler ved de forrige kjøpene. Jaja, en demobil kan jo også være hardt kjørt, men det er jo grenser for hvor mye juling den kan ha fått på så få km. Dessuten er det vel forskjell på en demo stasjonsvogn type "myk fjæring og god plass" og type coupe med stor motor, lavprofildekk og "her skal det sitte maks to personer i".  Grin

Så ja, jeg er enig med deg. Når jeg ser hvordan biler ofte blir behandlet, frister det ikke med bruktkjøp, nei.  Sad

Lock and load!!!

Tviler på at BMW-føreren fikk noen poeng for å skremme vettet av skoleungene. Han kunne da i det minste sørget for litt blodsøl!  Grin  Undecided

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!