Skrevet av Emne: kennyos cardioverden, og tilværelse som småbarnsfar :)  (Lest 279987 ganger)

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

05.05.2007:

Trening:

-1 times rolig tusletur i skogen med hundene. Ellers hviledag, forkjøla...  Sad

Kost:

-Frokost: 4 grovbrødskiver med brunost, lett syltetøy, makrell i tomat. Skummetmelk.
-Middag: 200gr. svinefilet, 1/3 kopp ris, pestosaus. Vann.
-Kvelds 1: Diverse godteri og lettbrus.
-Kvelds 2: Litt grovbrød, olivenolje og salt. Vann.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

06.05.2007:

Trening:

-1 times rolig tusletur i skogen med ene hunden. Ellers hviledag, fortsatt forkjøla...  Sad

Kost:

-Frokost: Som i går
-Middag: 250gr. laks, 1/3 kopp ris, 1/3 broccoli, krydder. Vann.
-Mellommåltid: Litt grovbrød, olivenolje, havsalt, litt godteri. Vann.
-Kvelds: 3 små pizzastykker. Lettbrus.

*Nira har vært på agilitystevne i helgen, noe som i utgangspunktet skulle være grei skuring for henne, men det endte med disk. Årsaken er alt annet enn bra: Vi har nå fått resultatene fra blodprøvene hennes og det er blitt påvist Cushing Syndrom. Dette er en sykdom som etter all sannsynlighet skyldes kortisonbruken. Det som skjer er at muskelmassen forsvinner mer og mer og dette fører igjen til at hoppingen i agility naturligvis går rett i dass...  Sad Det er to muligheter for å få henne frisk igjen, den ene må uansett gjennomføres, ellers vil hun dø ganske fort. Og det er å kutte ut kortisonen. Men slikt kan ikke gjøres brått, da dette også vil ha en stor dødsrisiko. Det må trappes ned gradvis og vi får håpe at det ikke er for sent allerede. Dette KAN være nok til at hun blir bra igjen, ellers må også behandling nr. 2 i gang. Da må hun gå på noen medisiner til over 1000,- pr. måned og det er heller ikke sikkert at dette hjelper. Vi prøver i alle fall først å kutte ned på kortisonen (noe som igjen fører til at eksemen hennes mest sannsynlig kommer tilbake), dette har vi alt begynt med. Så får vi se når vi er kommet ned på et minimum om vi skal over på den andre medisinen i tillegg. Hvis det ikke alt er for sent...  Sad Tiden vil vise, vi krysser fingre og tær for at hun klarer seg.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Litt hundebilder fra skauen:







 2thumbsup

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

07.05.2007:

Trening:

-Nope, var rett og slett ikke bra nok igjen...

Kost:

-Frokost: 1 grovbrødskive med kokt skinke. 2 0,1% yoghurt. Vann.
-Lunch: 1 skål salatblanding med tunfisk, cottage cheese, mais, agurk, isbergsalat. 1 grovbrødskive. Vann.
-Middag: 1/2 boks spaghetti a la capri. 1 grovbrødskive. Vann.
-Mellommåltid: 4 knekkebrød med lettost. Skummetmelk.
-Kvelds: 1 boks cottage cheese, 1ss lettsyltetøy, litt popcorn og 0,33l øl.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Er det jakt-labben som har disse problemene ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Nei, blandingshunden. Litt rart, egentlig. Blandingshunder pleier ikke ha så mye trøbbel med helsa, tror vi er generelt uheldige. Ikke så lenge siden vi avlivet vår forrige hund, en renraset springer. Siden den var innavlet så til de grader, regnet vi med at en blandingshund ikke ville ha så lett for å bli syk... Man lærer så lenge man lever tydeligvis...  Undecided

Eneste trøbbelet vi har hatt med Kajsa (Jaktlabben) er lus hun fikk som valp. Regner med hun fikk dette av moren sin som støtt var ute i de svenske skoger og snuste på andre dyr  Grin , og elveblest hun fikk da hun trøkka nedpå en haug med pepperonipizza fra den lokale pizzasjappa...  Grin Dette er altså strengt tatt ikke sykdommer som skyldes rasen. Heldigvis.  Smiley

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Grmpf.  Angry

Flåtten har tydeligvis formert seg godt siden i fjor! Det kravlet og krøp godt i senga i natt.  Alt annet enn flott altså! Møkkadyr!  Angry

Kommer til å prioritere fjell fremfor skau fremover i alle fall!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Flott er noe dritt !!

Alltid trist når det skjer slik med hunder, men jeg håper alt ordner seg til slutt. Som regel går det jo bra også da. Smiley

En av våre Sheltie's er på 4,7 kg; justert for høyde ca. 3 kg undervektig. Å få i henne mat er ikke bare lett.... Undersøkt for det meste uten at de finner noe også, så man  skal vel kanskje ha litt å slite med når det kommer til hunder også. Men det er vel akkurat det som gjør de litt spesielle; jeg kaller henne bare for fugleungen nemlig.... Grin

Må kanskje innrømme at noe av det "artigste" jeg har gjort med hund var da jeg troppet opp hos veterinæren med en gravid hund under armen og skulle ha ultralyd for å se på valpene. En litt "rar" følelse på en måte.... blush

Apropo det med hund som tok en pizza, min gamle beagle fikk en gang tak i en HEL pakke med nikotintyggegummi ......

Hund er moro !! Cheesy
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Apropo det med hund som tok en pizza, min gamle beagle fikk en gang tak i en HEL pakke med nikotintyggegummi ......


 rofl

Springeren vi hadde slukte 4 scoops med energidrikk-pulver! Hyper var han fra før for å si det slik...  Grin

Ang. sheltien din kan det jo være den bare er kresen? Blandingsen vår var også slik før. Så begynte hun på kortisonen og er nå konstant sulten... Tipper sheltien spiser om den bare er sulten nok. Det er jo slike ting jeg aldri kommer til å forstå hunder på: Hvordan er det mulig å ikke ville spise?  what

Hund er moro ja! Vi bare krysser fingrene for at Nira blir bra igjen.  Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Flått er en guffen liten sak! Skikkelig ekkel! Og så kommer den seg inn på de utroligste måter.

Flotte bilder du har av bikkjene her! Så rett idyllisk ut!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Angående sheltien til UAC og frue; hun er så stygg at du bare må elske henne! Hun er desidert favoritten min, og jeg hadde hatt vondt for å si nei til å overta henne om jeg hadde fått spørsmålet....
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Flått er en guffen liten sak! Skikkelig ekkel! Og så kommer den seg inn på de utroligste måter.

Flotte bilder du har av bikkjene her! Så rett idyllisk ut!

Ja, det finnes fine solskinnsdager i Bergen også iblant!  Grin Det fine med dette stedet er at det ligger bare 5 min. kjøring fra kennyoheim og 10 min. kjøring fra sentrum.  Cheesy

Angående sheltien til UAC og frue; hun er så stygg at du bare må elske henne! Hun er desidert favoritten min, og jeg hadde hatt vondt for å si nei til å overta henne om jeg hadde fått spørsmålet....

Hehe, skal noe til å si nei til en hund med bedende øyne uavhengig av utseende.  Grin


Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

08.05.2007:

Trening:

-Blir nok hviledag i dag også, vil bli enda bedre av snyltingsen før jeg trener igjen!

Kost:

-Frokost: Som i går.
-Lunch: Som i går
-Middag: 1/2 pizza. Lightbrus
-Kvelds: Litt grissini, vann.

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

Dagens påminnelse til meg selv: Husk å impregnere mc-buksa. Nå sitter jeg her på kontoret med en stor, våt, kald flekk mellom bena...  Angry

Utlogget kennyo

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 890
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 890

09.05.2007:

Trening:

-Spinning, 45 min. høyintensiv pulsspinn (som instruktør)

Kost:

-Frokost: Som i går
-Lunch: Som i går
-Middag: 200gr. karbonadedeig, 1/2 glass pastasaus, 100gr. pasta. Vann.
-Etter trening: 4 knekkebrød med lettost. Skummetmelk.
-Kvelds: 1 boks cottage cheese, 1ss lettsyltetøy, litt nøtter. Lightbrus.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!