Skrevet av Emne: Vandrepølsa`s Rock`n Rolla treningslogg-dagsformbilde s.161  (Lest 268608 ganger)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
kunne du fortalt mer om sykdommen? hvilken er det, og hva slags virkning eller problemer forårsaker den?

Forstår hvis du ikke vil.... Smiley

mvh
Egil

Ja, det er ingen problem. Den angriper muskler/ledd/lunger/Hjerte/nyrer osv..... Jeg er angrepet i muskler/ledd/lunger. Foreløpig ihvertfall. Legene beskriver det som å ha bechdrev leddgikt og reumatisme på en gang. Jeg får ofte akutt artritt, og havner da på krykker avhengig av hvor på kroppen det slår ut. Som regel er det for vondt til å i det hele tatt komme seg på krykkene.

Se for deg at du må bruke lang tid hver morgen, for i det hele tatt å klare å gå på fotbladene dine. Slik er det hele tiden.

Når det gjelder lungene så lager immunforsvaret bindevev av de. Det som først er tatt kommer ikke tilbake. Dette er en fibrotisk tilstand. I tillegg hovner bronkier opp slik at man ikke får puste. I verste fall går jeg en lungetransplantasjon i møte. Har akkurat fått beskjed om spredning på lungene, så nå går jeg en drøss med sykehusbesøk i vente (igjen)

Da de oppdaget sykdommen første gang, grunnet jeg knapt fikk puste, fikk jeg beskjed om at det mest sannsyneligvis var lungekreft. Det er mange med min sykdom som er blitt operert for lungekreft, da sykdomen både opptrer, og ser så og si identisk ut. Med til historien er at jeg gikk i 3mnd før de fant ut hva som feilte meg. De leter jo ikke etter såpass skjeldne sykdommer i første omgang.

Sykdommen heter Sarkoidose, og rammer ca 1:50000. De fleste blir friske i løpet av et par år, uten spesiellt store symptomer. Rundt 10% av oss er så heldige å få den kroniske, og langt mer alvorlige utgaven av den.

Medisiner jeg må gå på er kortison eller cellegift. Noe jeg har nektet den siste tiden, men har fått streng beskjed om at jeg burde begynne igjen. Men alle som har brukt disse medisinene kan vel skrive under på at det ikke akkurat er det råeste man kan gjøre her i livet Grin Medisinene kan heller ikke få meg frisk. Kun trykke ned sykdommen...

Men når alt kommer til alt, så driiiter jeg en lang marsj i denne sykdommen. Den klarer ikke å hindre meg i å bli sterk, eller trives med livet. Men det aller viktigste! Den hindrer meg ikke å ta meg av datteren min som jeg har foreldreansvaret for Cheesy

Er ikke bekymret for fremtiden, da jeg ikke får gjort noe fra eller til uanstett. Setter man seg ned å sturer, blir man ihvertfall syk. Slike folk er det verste jeg vet!!! >Cheesy

Håper du/dere ble klokere av dette? Hvis ikke er det bare å fyre løs!!

www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Fyrer ikke løs annet enn en honnør! Smiley

Dette virka alvorlig, og ganske brutalt... Bra du har en brutal psyke og livsglede til å holde imot depresjon og selvmedlidenhet. Smiley

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Oi.... dette hørtes ille ut.
Flott at du likevel klarer å nyte livet, være der for datter di .... det står det virkelig respekt av!
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Fyrer ikke løs annet enn en honnør! Smiley

Dette virka alvorlig, og ganske brutalt... Bra du har en brutal psyke og livsglede til å holde imot depresjon og selvmedlidenhet. Smiley

Hei, og takk for honnør Cheesy 
Psyken er heldigvis bra, livsgleden likeså Grin Selvmedlidenhet har jeg definitivt ikke sansen for (de som lider av det får sparke seg sjøl i ræva, og ta seg sammen! Angry), og depresjon og slikt tror jeg rett og slett jeg ikke er disponert for. Håper ikke det siste ihvertfall, da jeg kjenner noen som sliter med det, og det virker ikke spesiellt moro..... Undecided
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Oi.... dette hørtes ille ut.
Flott at du likevel klarer å nyte livet, være der for datter di .... det står det virkelig respekt av!

Er uhelbredelig optimist, så lar meg ikke plage av dette jeg. Mange som har det mye verre. Så lenge jeg trener og holder meg i form går det faktisk veldig bra Cheesy Mange 20 åringer der ute som ikke ville hatt nubbesjans på å holde følge med oss "gamlegutta" hi hi Grin

Og, ja, datteren min betyr alt! Hun har rukket å bli ti år (11 i Januar), og er ei skikkelig pappajente Smiley Man skjønner litt mer av hva livet går ut på når man får barn. Ihvertfall gjorde jeg det Wink
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Takk for honnører fra dere andre som har gitt også Smiley
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget squatbenchdeadlift

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 225
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 225

  • JD
klem på morten!!kommer ner og skravler litt på lørdan tenker jeg hvis du er på låven.. Smiley

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hermann Vandrepølse markvideo s. 17
« #247 : 02. november 2007, 19:15 »
Fredag 02.11.07

Benkpress med stopp: 10xstang - 10x60 - 8x80 - 5x100 - 5x120 - 5x140 - 5x150 4x170 - 2x190 - 1x190

Kjørte dønn seriøst opp til 5x150. Noe som gikk lett med stopp og ræva nedi Wink Fikk sef. dritvondt i skulderen igjen, men vet ihvertfall sånn ca. hva jeg er god for. Hvor mange fler reps jeg hadde inne vites ikke, men klart fler ihvertfall. Ble litt nysgjerrig ettersom det var andre som også lurte litt Smiley Etter det ga jeg f.... i stilkarakterer og løftet som bare det Grin

Markløft: 10xstang - 10x60 - 8x100 - 5x140 - 5x180 - 5x180 - 3x200
2dre settet på 180 var dritlett. Tenkte å legge ut video av det andre settet, da en kompis filmet, men overføringen slår seg vrang...Måtte så opp å kjenne på 200, noe som er lenge siden. debuterte med en 3er, og er fornøyd med det. Ikke kjente jeg noe til prolapsen heller Cheesy

Link til 5x180 video:  http://www.youtube.com/watch?v=A1f_6UP09Ts
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
klem på morten!!kommer ner og skravler litt på lørdan tenker jeg hvis du er på låven.. Smiley

Skulle ikke forandre meg om jeg tok en tur innom før 30års lag i morra!!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #249 : 03. november 2007, 11:43 »
Sterk du Morten, mye igjen på den serien.

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #250 : 03. november 2007, 12:55 »
Sterk du Morten, mye igjen på den serien.

Hei Stian! Ja, begynner så smått å hjelpe nå, men er langt i fra godformen ennå da. 200 var tungt Undecided
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget squatbenchdeadlift

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 225
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 225

  • JD
Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #251 : 03. november 2007, 19:21 »
men du må jo huske på at du får jo lett 200,300kg med utstyr da ..haha

Utlogget Zuul

Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #252 : 03. november 2007, 19:27 »
råskinn du Smiley

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #253 : 03. november 2007, 20:23 »
Ja, det er ingen problem. Den angriper muskler/ledd/lunger/Hjerte/nyrer osv..... Jeg er angrepet i muskler/ledd/lunger. Foreløpig ihvertfall. Legene beskriver det som å ha bechdrev leddgikt og reumatisme på en gang. Jeg får ofte akutt artritt, og havner da på krykker avhengig av hvor på kroppen det slår ut. Som regel er det for vondt til å i det hele tatt komme seg på krykkene.

Se for deg at du må bruke lang tid hver morgen, for i det hele tatt å klare å gå på fotbladene dine. Slik er det hele tiden.

Når det gjelder lungene så lager immunforsvaret bindevev av de. Det som først er tatt kommer ikke tilbake. Dette er en fibrotisk tilstand. I tillegg hovner bronkier opp slik at man ikke får puste. I verste fall går jeg en lungetransplantasjon i møte. Har akkurat fått beskjed om spredning på lungene, så nå går jeg en drøss med sykehusbesøk i vente (igjen)

Da de oppdaget sykdommen første gang, grunnet jeg knapt fikk puste, fikk jeg beskjed om at det mest sannsyneligvis var lungekreft. Det er mange med min sykdom som er blitt operert for lungekreft, da sykdomen både opptrer, og ser så og si identisk ut. Med til historien er at jeg gikk i 3mnd før de fant ut hva som feilte meg. De leter jo ikke etter såpass skjeldne sykdommer i første omgang.

Sykdommen heter Sarkoidose, og rammer ca 1:50000. De fleste blir friske i løpet av et par år, uten spesiellt store symptomer. Rundt 10% av oss er så heldige å få den kroniske, og langt mer alvorlige utgaven av den.

Medisiner jeg må gå på er kortison eller cellegift. Noe jeg har nektet den siste tiden, men har fått streng beskjed om at jeg burde begynne igjen. Men alle som har brukt disse medisinene kan vel skrive under på at det ikke akkurat er det råeste man kan gjøre her i livet Grin Medisinene kan heller ikke få meg frisk. Kun trykke ned sykdommen...

Men når alt kommer til alt, så driiiter jeg en lang marsj i denne sykdommen. Den klarer ikke å hindre meg i å bli sterk, eller trives med livet. Men det aller viktigste! Den hindrer meg ikke å ta meg av datteren min som jeg har foreldreansvaret for Cheesy

Er ikke bekymret for fremtiden, da jeg ikke får gjort noe fra eller til uanstett. Setter man seg ned å sturer, blir man ihvertfall syk. Slike folk er det verste jeg vet!!! >Cheesy

Håper du/dere ble klokere av dette? Hvis ikke er det bare å fyre løs!!



Jeg har også jevnlig besøk av hr. becktrevs, en skikkelig drittsekk i perioder...Smiley  Stå på!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Hermann Vandrepølse legger ut markvideo s.17
« #254 : 04. november 2007, 03:36 »
Jeg har også jevnlig besøk av hr. becktrevs, en skikkelig drittsekk i perioder...Smiley  Stå på!
Ja, eneste måten å holde dritten unna på, er å kjøre på Grin Eneste som hjelper. Kjør på du også Grin Og ikke minst: lykke til!!
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!