Skrevet av Emne: j88 Mindre fett% takk ;) bilder s: 1,4  (Lest 27921 ganger)

tøysejente

  • Gjest
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #30 : 27. mai 2007, 15:55 »
hvilken oppgave har glykogenen i kroppen da? og hvorfor klarer ikke kroppen å ta til seg treningen dagene etter? har det en sammenheng med glykogen?  også\ undrer jeg på hvorfor restitusjonenen blir dårligere med lavt væskenivå i kroppen? dask! Wink
haha, okei, greit..
Skal man trene trenger kroppen logisk nok energi. Og du vet sikkert at påfyll av karbohydrater er viktig for å fylle energilagrene. Greia med glykogen er da at det er den lagrede formen av glukose, som er nedbrutte og omdannede karbohydrater. Rettere sagt er glykogen den lagrede energien..
Og når du trener styrke brukes disse lagrene. Først tømmes musklene for glykogenet (fordi dette er den raskeste veien musklene har til energi), deretter lagrene i leveren. En annen energikilde er jo fett, men omsetningen fra fett til enegi er mye mer tidkrevende fordi det skal omdannes til frie fettsyrer og transporteres via blodet til musklene, og glykogenlagrene settes derfor inn som energikilde først. Har du ganske så tomme glykogenlagre - som etter en liten fyllekule - så vil det jo ta tid før energien fra fettet tar inn, og siden det dermed ikke er tilstrekkelig med verken karbohydrat eller fett til å tilfredsstille energibehovet, så tærer det på proteinlagrene. Proteinet er byggesteiner i muskler, og å tære på disse vil rettere sagt føre negativt frem! - altså har det sammenheng med glykogenlagrene at kroppen ikke tar til seg trening de første dagene etter fyllekula.
Velfyldte glykogenlagre holder vanligvis til 1-2 timers trening, men tar opptil 46 timer å få fylt opp igjen..

Væske er viktig for å transportere bort laktat (melkesyre), og er derfor viktig for god restitusjon..

håper det hjalp deg noe. Om hensikten var å lære noe da?  dry  Tongue

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #31 : 27. mai 2007, 16:11 »
Jenter og slankehysteri... Sukk...

Du ser jo flott ut! Smiley

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #32 : 27. mai 2007, 17:08 »
Jenter og slankehysteri... Sukk...

Du ser jo flott ut! Smiley

takk for det Wink men det er da strengt tatt ikke slankehysteri Cheesy

Utlogget joachim88!

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 104
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 104

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #33 : 27. mai 2007, 17:10 »
Du ser kjempe bra ut:)

stå på videre!

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #34 : 28. mai 2007, 02:06 »
Du ser kjempe bra ut:)

stå på videre!

tusentakk Wink setter pris på slike kommentarer altså Cheesy

Utlogget heiheihei

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 105

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #35 : 01. juni 2007, 15:15 »
er det noen som har noen innspill på ca hvor mange cm (pr sted man måler) man kan regne med å miste i uken? en halv cm kanskje? er det realistisk?

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #36 : 08. juni 2007, 21:11 »
Høres ikke sunt ut og drikke fredager og lørdag og skal ned i vekt. Dessuten synst  jeg formen din ser fin ut den, kan jo heller "bygge" muskler som strammer opp og at du ligge på "vedlikeholds"kcal inntak.  og bonusen så  er det bedre for helsa Wink
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #37 : 09. juni 2007, 16:43 »
er ikke altid like lett å holde seg unna alkoholen om sommeren Wink

Utlogget Spartacus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 367
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 367

  • BIBAMUS ... MORIENDUM EST!
SV: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #38 : 09. juni 2007, 19:30 »
Munkholm har kommet med en del bokser siste tiden som smaker ganske brukbart så lenge de nytes kalde Smiley

Munkholm på flaske, Clausthaler og (spesielt) Grans smaker noe katten ikke ville smake på  Drikke

(og jeg tenker nå på den alkoholfrie pilsen  blush )
HABEAS CORPUS

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #39 : 17. juni 2007, 03:43 »
men poenget er jo det at om du drikker f.eks hver fredag (til en promille rundt 0,3 + ) så vil treningen de neste to til fire dagene være kraftig redusert, og treningen de første to dagene vil til og med bare bryte ned kroppen fordi du ikke vil klare å "fordøye" treninga.
Cheesy

Etter én til to pils vil du ha en promille rundt 0.3+, så etter det du skriver vil en øl annenhver dag gjøre at du bryter ned kroppen og ikke har mulighet for å øke prestasjoner? Tongue
laise!

tøysejente

  • Gjest
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #40 : 17. juni 2007, 11:19 »
Cheesy

Etter én til to pils vil du ha en promille rundt 0.3+, så etter det du skriver vil en øl annenhver dag gjøre at du bryter ned kroppen og ikke har mulighet for å øke prestasjoner? Tongue
laise!
0,3 er litt lite ja. Burde nok heller stått 1,0+.. i hvertfall: En promille hvor du kjenner du snøvler litt rundt.

Ang det å drikke litt annenhver dag i stedet for mye én dag, så er det veldig forskjell ettersom dette med tomme glykogenlagre, dehydrering osv - som jeg skrev om tidligere - forekommer først etter å ha inntatt en del alkohol (ca 1,0 promille som jeg fant ut av etter litt research  Cool ). Å drikke én øl en gang i blant har jeg hørt til og med kan være litt sunt?
Men nå tviler jeg på at å være på "fylla" vil tilsvare en stk pils for trådstarter   Cheesy

Utlogget Hee1o

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 122
  • Honnør: 68
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 122

  • Det skal vær litt etings!
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #41 : 17. juni 2007, 12:27 »
0,3 er litt lite ja. Burde nok heller stått 1,0+.. i hvertfall: En promille hvor du kjenner du snøvler litt rundt.

Ang det å drikke litt annenhver dag i stedet for mye én dag, så er det veldig forskjell ettersom dette med tomme glykogenlagre, dehydrering osv - som jeg skrev om tidligere - forekommer først etter å ha inntatt en del alkohol (ca 1,0 promille som jeg fant ut av etter litt research  Cool ). Å drikke én øl en gang i blant har jeg hørt til og med kan være litt sundt?
Men nå tviler jeg på at å være på "fylla" vil tilsvare en stk pils for trådstarter   Cheesy
Da er vi mer enige vettu Tongue
Tippet egentlig du mente å skrive 1,3 i promille siden en kartong surmelk+ er på grensen til å gi deg 0,3 i promille, et glass vin definitivt vil gi deg det osv. None of the above tror jeg vil spille noen stor rolle for treningen. Én i promille vil vel tilsvare noe sånt som fem øl på rundt tre timer for en voksen mann og høres mer sannsynlig ut Smiley

Utlogget GoRby

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #42 : 10. juli 2007, 14:20 »
Jeg synes ikke vi som trener for morro, og ikke til konk, skal tenke så inni granskauen på alkoholinntak. Vil man drikke så drikk, hvis ikke er det bare å la vær. Mine personlige erfaring er at jeg ikke har merket noe mindre fremgang om jeg har gått på fylla noen helger på rad. I fjor kjørte jeg akkurat det samme treningsprog. og matprog. inn mot sommeren som jeg gjør nå, men gikk mye mindre på fylla. Men jeg har ikke hatt noe mindre fremgang i år fordi. Men dette som alt annet er sikkert veldig inviduelt. Jeg skjønner gått at du vil feste jeg j88, går glipp av mye morro hvis ikke:)

Ser forresten bra ut, stå på videre så merker du sikkert litt fremgang uansett. Drankere

tøysejente

  • Gjest
Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #43 : 10. juli 2007, 14:55 »
savner noen bildeoppdateringer  Cheesy

Utlogget susanne

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 048
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 048

Sv: j88 Mindre fett% takk ;) bilde fra nå ca
« #44 : 10. juli 2007, 16:33 »
Du ser  flott ut! Cheesy
Juniorløfter -84kg klassen Smiley


  Min treningslogg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!