Skrevet av Emne: Arild Haugen legger opp strongman  (Lest 71772 ganger)

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #240 : 30. oktober 2008, 19:08 »
Er det noen her inne som er overrasket over at Arild kun har skrevet det ene innlegget i denne tråden om overgangen til boksing?

Jeg finnes ikke overrasket ... han blir pepret med beskyldninger om både det ene og det andre her, og det skjer hver forbanna gang det er en tråd som omhandler ham! Hvorfor i all verden skal han bruke tid på et forum da?
Er det noen i det hele tatt som tenker på at gutten kanskje blir fryktelig såret over alle beskyldningene og all skiten som blir skrevet her? Er det noen som i det hele tatt har tenkt at det er pokker så ufint å hele tiden komme med beskyldninger og påstander om hva han gjør og ikke gjør? Er det noen i det hele tatt som tenker på at Arild har familie og kjæreste som kanskje blir såret av å hele tiden lese skitsnakk om ham?



Jeg synes det er på tide for både den ene og den andre og skjerpe seg, så kanskje man etterhvert opplever at flere av de ressursene det er i trenings-Norge bruker litt tid til å dele av sin kunnskap her inne.

Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #241 : 30. oktober 2008, 19:32 »
Kjempefint om all kunnskap kunne deles her inne, men da får man jaggu ta med rubbel og bit av hva som skal til også. Man kan ikke skrive artikkel på artikkel om hvor mye protein og havre som skal til da alle vet at dette bare er 20 % av virkeligheten. Hvorfor kan man ikke fortelle hva som egentlig skal til? Skjønner ikke at spørsmål om dop er problematisk, når man er 21 år og veier 140 kg så må man regne med at spørsmål blir satt på dagsorden. Og det er ingen annen enn Haugen selv som står frem i media, så da får han i likhet med andre som vil være kjendiser for en dag tåle såpass.

Utlogget Drillers Method

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 205
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 205

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #242 : 30. oktober 2008, 19:55 »
Det jeg synes er mest skummelt her er at trusler,latterliggjøring og flokkmentaliteten mot Geir M går uberørt hen fra moderatorenes side. Etter mitt syn fører hvertfall Geir M et saklig språk.

Sitat
Dersom du har så jævlig problem med etiske spørsmål ang. Haugen, så får du ta å ringe Arild da, for nå er det nok enda færre her inne som gidder å høre på det pjattet ditt, kanskje du hadde liten verdi før, men nå fikk i allefall alle det bekreftet med den filmen. Du kan si: "Hei, det er Geir Molbo, det er meg med fetthode som fikk ubalanse på 170kg i bøy.

Sitat
Nå forstår Nuffe hvorfor du er så bitter på sterke og veltrent folk. Ikke bare er du svak, du er jo feit også, med styltelegger. En skam for den mannlige delen av menneskeheten. Ser jo ut som om du er født og oppvokst på McDonalds og har spesialbestilt hamburger med lite protein og ekstra dressing hver gang.

Sitat
Trenger jo ikke å se "trynet" på han der for å se at han virkelig trenger en Kraftig bolekur eller kanskje mere en slankekur !! Enda en feit faen som er full av misunnelse !!!!

Nå er det en gang slik at Arild Haugen mer eller mindre har blitt en offentlig person eller "kjendis" det siste året. Når man først er kommet i en slik posisjon, er det nok et sørgelig faktum at en må finne seg i kritikk, skitkasting, skryt, osv, på lik linje med andre kjendiser.


On-topic:

For min del var dette et lite sjokk. Har virkelig fulgt med på strongmanfronten det siste året, mye pga Haugen og den norske deltakelsen generelt. Men det skal bli minst like spennende å se hvordan mannen klarer seg i bokseringen. Dessuten er han jo såpass ung at et comeback i strongman sikkert ikke er utenfor rekkevidde om det ikke lykkes. Men proffkamp innen 2009? (ifølge radiointervjuet)

Utlogget Kolbein Joar Eidem

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 49
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 49

  • Kolbein Joar Eidem
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #243 : 30. oktober 2008, 20:05 »
Kan noen av de mer testosteronstinne forummedlemmene forklare meg hvorfor alle som snakker ut om doping får påstander om at de er misunnelige slengt etter seg?

Personlig er jeg veldig lite misunnelig på bygge hele min eksistens på en pose ampuller og grønne kanyler. Er ekstremt lite misunnelig på selvinnsikten og selvrespekten til de som står hjemme og trykker sprøyter inn i skinka si for at de skal kunne vagge rundt som helter i en verden der mannlighet består av antall gram på ankerkjedet og antall kg på stanga. (For ikke å glemme antall helfrekke gasp-outfits en måtte være i besittelse av) I en verden der antallet kviser på ryggen kun overgås av tomme proteinpulverbokser på kjøkkenet, og den største mentale utfordringen ligger i å planlegge neste syklus (som jo kommer før den egentlig skulle selvfølgelig)er det kanskje dere som burde være misunnelige på evnen til å ha et tilnærmet normalt forhold til kropp, mat og medisin.

Kanskje alle innleggene som snakker om doping ubevisst minner dere på hvor store tapere dere er i livets store spill. At dere ikke dugde som dere var, men måtte lage en ny versjon av dere selv ved hjelp av medisiner. Kanskje er dere usikre på hvem dere egentlig er under den solariumsbrune, tribaltatoverte huden. Kanskje lurer dere på hva pokker dere har i livet dersom dere ikke er store og sterke. Kanskje er dere noen redde små gutter innerst inne, som ikke tør å face livet head on?

Så fortell meg hvem det egentlig er som er misunnelig?

De som føler seg truffet får ta det til seg eller ikke, dere andre får unnskylde en litt i overkant engasjert post.

PS trusler kan tas direkte i tråden :-)






Jeg for min del har problemer med å forstå hvorfor dere som er så forbanna imot doping skal bruke så mye tid på å diskutere dette temaet. Det er opp til hver enkelt om de vil dope seg eller ikke. Hvem som doper seg og ikke skal dere kritikere drite i .
Tenk om jeg skulle sette meg ned å rakke ned den ene personen etter den andre for at de røker i mitt nærvær. Jeg røyker ikke, røyking dreper !!!  Hvor mange død av røyking pr år i verden ? Dette er ett verdensproblem. Er det noen her inne som kan fortelle meg hvor mange som er død pga dopingbruk ? dvs dokumentert fakta..
Det er ikke ulovlig å bruke doping i Norge, dog til eget bruk. Det er opp til hver enkelt hva de vil bruke og ikke.

Jeg er helt enig i at doping ikke skal forekomme i idretter som er medlemmer i norges idrettsforbund.

On ang deg og hva du skriver så lukter det missunnelse på lang vei. Du tillog meg rakker ned på folk som er solariumsbrun !!!  
Er du imot at som ser bra ut du ?? kan du ikke legger ut ett bilde av deg så alle kan se hvordan ett praktekseplar skal se ut ?  Tror du er en likbleik tynn misslykket stakkar som bare MÅ rakke ned andre for å bygge opp din egen selvtillit.

Bevis at jeg tar feil !!


Utlogget Joda_jau

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 988
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 988

  • Mer som det ja sa dem!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #244 : 30. oktober 2008, 20:12 »
Nå er det vel like my positivt som negativt her inne da... det må han jo ta med seg;) ingen vits å henge med leppa over noen sure kommentarer på et treningsforum...
Han er jo som sagt en offentlig person og da blir det sånn.
hehe
feks. kåre conradi fikk da inderlig gjennomgå etter de private bildene sine han og, "Spaghetti kåre"
men han lykkes da med damene fremdeles.
Kjør på Arild. the show must go on;)

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #245 : 30. oktober 2008, 20:28 »
la folk bole hvis de vil da;) Er dem selv det går utover ikke deg og meg.

Utlogget Sakuraba

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 433

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #246 : 30. oktober 2008, 20:57 »
Det her er så typisk norsk....konstant bitching og negativt snakk,bra jobba folkens. Grow the fuck up og støtt han. I andre land blir vinnertyper som han sett opp til mens her får man slengt dritt etter seg.  Heldigvis ser jeg at det er mange som støtter Arild her Smiley

De som vil skrive om dopingproblematikk og mistanker synes jeg skal opprette en egen tråd istedenfor å avspore denne og ødelegge den.

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #247 : 30. oktober 2008, 21:14 »
Forøvrig er jeg fornøyd med løftinga på filmen.

Er enig i at løftingen din er irrelevant for denne tråden.

Hvis jeg bare er misunnelig på alle som doper, hvorfor doper jeg ikke selv? Hvorfor begrenser denne "misunnelsen" seg kun til dopere og ikke folk som Olaf Dahl, Gilberg, Hooper, Randen, Hildeborg, Inger Blikra, Tor Herman Omland, Alexander Kirketeig etc.? Alle disse er personer jeg tror har løftet reint hele livet sitt og har etter mange års trening klart å nå et høyt nivå innen styrkeløft. Jeg "burde" vel også være misunnelig på disse i så tilfelle?

Hvor mange "rene" styrkeløftere det finnes i Norge er også uinteressant i forhold til denne tråden. Jeg forstår at mange elsker å sammenligne (fremheve?) styrkeløft i enhver tenkelig sammenheng, men denne tråden omhandler en strongman som ligger opp til fordel for boksing. Det er ikke en tråd som omhandler styrkeløfteres (allerede velkjente?) etiske/moralske ståsted i forhold til doping.

Uansett har dette ingenting med debatten å gjøre. Jeg skjønner ikke hva poenget ditt er? Dette viser nok en gang bare hvor liten tro du har på det du skriver, når du velger å gå helt off-topic og tror at dette punkterer saken i din favør?

... se på tittelen i denne tråden
... se på tittelen i denne tråden en gang til
... se på tittelen i tråden ENDA en gang til

Leser du: "Bruker Arild Haugen dop?". Jeg leser ingenting i tittelen på denne tråden som bringer tankene mine inn på steroider. Du er off topic og tar ikke hintet om at flesteparten av dem som følger denne tråden ikke ønsker å diskutere styrkeløfteres moralske/etiske ståsted i forhold til dopingpreparater.

Tema for denne tråden er Arild Haugen som proffbokser.

Videre er det folk som påstår at jeg har "bashet" Haugen her. Det kan jeg virkelig ikke se at jeg har gjort? Jeg har ingenting i mot Haugen som person, og heller ikke deg Gjerdrum, det er kun visse handlinger han gjort som jeg kritiserer.

Nei, hvorfor skal en la det gå person i dette? Hva gir deg rett til å kritisere andre? Du kan ha dine meninger om hva noen har gjort eller ikke gjort, men vi er enige om at så lenge ingen plager deg personlig, så er det ikke din oppgave å influere deres liv negativt? Det er nettopp mennesker som velger å kritisere andre mennesker for et påståelig annet verdisyn enn hva en har selv som er de mest plagsomme. La folk dope seg, eller la være. La folk tro på ulike guder, eller la være. La folk drikke seg sørpe full, eller la være. Så lenge ingen tråkker over dørstokken din så kan du vel la dem være i fred? I motsatt ende av skalaen har du fundamentalistene som ser på det som sin livsgjerning å omvende (alternativt rydde av veien) enhver som ikke innehar samme verdisyn som en selv.

Jeg bryr meg ikke om at han har dopet seg i forbindelse med strongman, det er hans hardnakkede argumentering for at han ikke har gjort det som jeg, og mange andre her, har hatt problemer med. Det må da kunne gå an å være uenige i en sak, uten at man må ta helt av med usaklighetene?

Du har like mye rett til å inneha meninger og ytre dem som alle andre. Det er selvsagt også helt ok å være uenig i sak. Problemet i denne sammenhengen er bare at "saken" ikke dreier seg om hvorvidt Arild Haugen har dopet seg eller ikke. Det er ikke en del av tråden. Som det også har vært påpekt i en del andre tråder så har en heller ikke interesse av at forumet skal være gjenstand for beskyldninger/påstander rettet mot person. Slikt blir veldig vanskelig for de berørte å forsvare seg mot ... og de bør også strengt tatt slippe dette. Dette er ikke en juridisk instans og det er ingen som står tiltalt for noe her. Ivrer du for antidopingarbeid så har en jo et eget forum hvor du kan "brenne-av-kruttet" i ... men da igjen i generelle ikke-navngitte termer så klart.

Det eneste jeg gjorde var at jeg stillte spørsmålstegn ved etikken rundt det å hoppe over i et bokseforbund når man har bygget opp en fysikk ved hjelp av midler som er forbudte i den sporten. Jeg skrev også at dette selvsagt ikke er problematisk dersom bokseforbundet ikke har noen regler mot slikt, da blir det jo det samme som å stille strongman. Jeg konkluderte heller med ingenting i forhold til dette, men jeg syntes det var en problemstilling som var interessant. Hvordan dette er å "bashe" Haugen har jeg problemer med å se.

Problemstillingen er ikke interessant. Har du sett mange filmer? Om sleipe mafiabosser, bestikkelser, penger under bordet for å tape, avtalt spill, mennesker som dør ... og tragiske menneskeskjebner? Guess what? Dette er ikke fantasi. Proffboksing er 100% underholdning, styrt av mennesker med max profitt som motiv. Proffboksing er ikke en arena for å fremme moral og etikk. Så ditt utgangspunkt med å diskutere hvorvidt noen kvalifiserer etisk/moralsk til å starte med proffboksing blir et totalt bomskudd. Arild Haugen vil være rene søndagskolebarnet i forhold til mange av de som er internasjonalt involvert i denne geskjeften.


Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #248 : 30. oktober 2008, 21:21 »
Dette kan vel tas tas FACE-2-FACE utenfor Atle Tjåmmi's gym? Eventuelt bak Haralds's?

bak haralds ligger legevakta.så der passer det bra med et oppgjør face 2 face.

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #249 : 30. oktober 2008, 21:23 »
bak haralds ligger legevakta.så der passer det bra med et oppgjør face 2 face.

Kan ikke alle bare være venner? Sad

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #250 : 30. oktober 2008, 21:38 »
Jeg for min del har problemer med å forstå hvorfor dere som er så forbanna imot doping skal bruke så mye tid på å diskutere dette temaet.

On ang deg og hva du skriver så lukter det missunnelse på lang vei. Du tillog meg rakker ned på folk som er solariumsbrun !!!  
Er du imot at som ser bra ut du ?? kan du ikke legger ut ett bilde av deg så alle kan se hvordan ett praktekseplar skal se ut ?  Tror du er en likbleik tynn misslykket stakkar som bare MÅ rakke ned andre for å bygge opp din egen selvtillit.

Bevis at jeg tar feil !!



Det er vell akkurat FORDI dem bryr seg at de gidder å diskutere.

så for å være kritisk til doping må man se bedre ut en en boler, uten å bole selv?
den slags tankegang blir helt feil.

Utlogget adonis84

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #251 : 30. oktober 2008, 21:42 »
Kan noen av de mer testosteronstinne forummedlemmene forklare meg hvorfor alle som snakker ut om doping får påstander om at de er misunnelige slengt etter seg?

Personlig er jeg veldig lite misunnelig på bygge hele min eksistens på en pose ampuller og grønne kanyler. Er ekstremt lite misunnelig på selvinnsikten og selvrespekten til de som står hjemme og trykker sprøyter inn i skinka si for at de skal kunne vagge rundt som helter i en verden der mannlighet består av antall gram på ankerkjedet og antall kg på stanga. (For ikke å glemme antall helfrekke gasp-outfits en måtte være i besittelse av) I en verden der antallet kviser på ryggen kun overgås av tomme proteinpulverbokser på kjøkkenet, og den største mentale utfordringen ligger i å planlegge neste syklus (som jo kommer før den egentlig skulle selvfølgelig)er det kanskje dere som burde være misunnelige på evnen til å ha et tilnærmet normalt forhold til kropp, mat og medisin.

Kanskje alle innleggene som snakker om doping ubevisst minner dere på hvor store tapere dere er i livets store spill. At dere ikke dugde som dere var, men måtte lage en ny versjon av dere selv ved hjelp av medisiner. Kanskje er dere usikre på hvem dere egentlig er under den solariumsbrune, tribaltatoverte huden. Kanskje lurer dere på hva pokker dere har i livet dersom dere ikke er store og sterke. Kanskje er dere noen redde små gutter innerst inne, som ikke tør å face livet head on?

Så fortell meg hvem det egentlig er som er misunnelig?

De som føler seg truffet får ta det til seg eller ikke, dere andre får unnskylde en litt i overkant engasjert post.

PS trusler kan tas direkte i tråden :-)


Hahaha du er kanskje den tøffeste person som finst... Hva er problemet ditt og hvordan kan "vi" hjelpe deg? synset nesten litt synd på deg, at du gidder å gå ut på ein så uproff måte... Dritt slenging uten mål og mening spørr du meg.

uten "doping"/kosttilskudd hadde treningsforum bestått av 3 profiler der 2 var jenter og var ein feit styrkeløfter fra ei lita bygd i tromsø....  her er eit eksempel ...
Se på mote: Nesten ingen "normale" liker klærne som blir vist på catwalken i paris. Det er fordi det er for ekstremt. Men det skaper trender som andre designere kan skape videre på, litt minde "out there". Så blir det mote og den vanlige mann/kvinna i gaten kan kjøpe det på HM... Slik er det med bygging og kraftsport også!! Arild haugen er eit forbilde for mange, men det er sikkert bare 40% som "tror" de har lyst å bli som han og det er bare 1%  (kanskje ingen) som kan bli det!!
Ikke alle som trener doper seg, eller trener for å bli "verdensmester" men noen. Og det er viktig å ha slike i alle sporter uansett hva di måtte "ofre" av egen helse (klart det er synd, men du må ofre noe om du om du skal bli best!! Og det er den beste som blir populer. Det burde alle respektere)

Doping var her lenge før alle var til og kommer til å bestå for alltid uansett om du liker det eller ikke.... og det er faen ikke bare i bygging/strongman det er brukt...
(hvem som egentlig bruker/ikke bruker steorider er ikke min jobb å bestemme, med det finnes i alle typer sporter der det handler om å bli best)
Klart ingen store stjerner snakker åpent ut om det uansett, og det er faktisk beste for samfunnet at de holder kjæft. Da slipper vi kanskje å se enda flere ulykker der 16åringer stapper i seg alt mulig fordi det tror at da kan de også bli som sine idoler.

Henge ut hauger er uansett pysete og patetiske... Han er STRONGMAN! han er best i norge og 8 best i VERDEN! Hva er du??

Bare for å sumere opp... jeg aner ikke om haugen har brukt noe, jeg kjenner ikke han og gidder derfor ikke beskylde han for noe. Uskyldig til det motsatte er bevist!!!!
Detter er min menig og det jeg tror, uten å ha noe bevis for det;)

Ps... myggen tok pepper!! snakk om noe som kan bevises om dere skal disse noen:P


Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #252 : 30. oktober 2008, 21:50 »
Hvorfor snakker dere om doping hele tiden? Vi bor i Norge!!

Det er da ingen her til lands som doper seg!!! Skjerp dere!

Utlogget True

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 171
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 171

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #253 : 30. oktober 2008, 22:06 »
Hva i helvete skjer med det norske ordspråket i dag? Har Norge gått tom for norsklærere..? :/
There is no such thing as "working too hard"...

~True

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen legger opp strongman
« #254 : 30. oktober 2008, 22:29 »
Det jeg synes er mest skummelt her er at trusler,latterliggjøring og flokkmentaliteten mot Geir M går uberørt hen fra moderatorenes side. Etter mitt syn fører hvertfall Geir M et saklig språk.

Hvordan vet du om de som har skrevet krasst til Geir har fått PM fra meg eller ikke?
Tror du jeg rapporterer til deg hver gang jeg sier ifra til noen at nok er nok? Wink

Og hvis du tenker på at innleggene ikke er slettet. Vel.... dette forumet er ikke like overbeskyttende som andre. Stikker du frem nakken her og slenger med leppa eller roter i et vepsebol, så får du tåle litt krutt tilbake. Forumet er for de som tåler det.

If you can't take it.... well Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!