Skrevet av Emne: allmektig Gud  (Lest 356883 ganger)

Utlogget Beefcake

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 1 969
  • Honnør: 1175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 969

  • Spiser til failure
Sv: allmektig Gud
« #1875 : 10. mars 2009, 14:57 »
Har du ikke skjønt det? Eneste forskjell med livet på Jorda og livet i paradis/himmelen, er at på Jorden har du fri vilje. Bort med den frie viljen og problem solved.

Ah.. Takk, NÅ skjønner jeg. Man blir altså en følelsesløs nikkedukke! Grin

Da tror jeg nok at jeg vennligst men bestemt sier nei takk til dette "paradiset"...


Utlogget Zuul

Sv: allmektig Gud
« #1876 : 10. mars 2009, 15:00 »
tror den tilstanden oppstår lenge før "himmelen" for de fleste som vil dit Smiley

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1877 : 10. mars 2009, 15:24 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: allmektig Gud
« #1878 : 10. mars 2009, 15:30 »
Hell in the Bible    

The word “hell” is used 54 times in the Bible. It is translated from several different words with various meanings, as indicated below:

In the Old Testament:

    * 31 times from the Hebrew “Sheol,” which means
      “the grave”

In the New Testament:

    * 10 times from the Greek “Hades,” which means
      “the grave”
    * 12 times from the Greek “Gehenna,” which means
      “a place of burning”
    * 1 time from the Greek “Tartarus,” which means
      “a place of darkness”

http://www.helltruth.com/

diggbar kilde xD


thank god. vi slipper å brenne evig viser det seg. (viss helltruth har tolket rett)

Doesn't Matthew 25:46 say the wicked will receive "everlasting punishment"?
Notice the word is punishment, not punishing.  Punishing would be continuous, while punishment is one act.  The punishment of the wicked is death, and this death is everlasting.
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1879 : 10. mars 2009, 16:31 »
Drit nå i hva dere prøver å si til oss, det interessante her er at dere tydeligvis ikke ser noe problem med å kose dere med harpespill uten sorg mens deres ikke-frelste venner samtidig brenner i helvete for alltid. Med andre ord er fullstendig likegyldige om andre lider, bare dere får ha det fint.

Ikke akkurat en medmenneskelig holdning.

Minner meg litt om den rumenske/valakiske (kristne) furst Vlad "Dracula" Tepes, som ifølge historien pleide å spise middag mens han lot folk bli spiddet levende på påler rundt omkring seg.

 


(Sitat fra: Beefcake på I dag kl. 11:21
En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig)


Hva skal vi gjøre da? Når de ikke ville høre på jorda den gang, så vil de høre når de kjenner heten i flammene?
Det er jo likt somjeg advarer deg og hoppe uti havet fordi det er en hai der som kan angripe. Men du synes det er spennende og hopper uti, men når haien angriper, da angrer du veldig på at du hoppet.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1880 : 10. mars 2009, 16:37 »
Kildehenvisning?

Evangeliet etter Matteus kapittel 5,22

Utlogget Knut M

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 709
  • Honnør: 180
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 709

Sv: allmektig Gud
« #1881 : 10. mars 2009, 16:39 »
(Sitat fra: Beefcake på I dag kl. 11:21
En ny jord hvor dere altså gir fullstendig faen i de ikke-frelste som samtidig brenner i helvete? Så hyggelig)


Hva skal vi gjøre da? Når de ikke ville høre på jorda den gang, så vil de høre når de kjenner heten i flammene?
Det er jo likt somjeg advarer deg og hoppe uti havet fordi det er en hai der som kan angripe. Men du synes det er spennende og hopper uti, men når haien angriper, da angrer du veldig på at du hoppet.

Mener du virkelig dette?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1882 : 10. mars 2009, 16:45 »
Vi (som lever når Jesus kommer) skal ikke alle sovne inn (dø), men vi skal alle bli forvandlet, i ett nu, i et øyeblikk, ved en siste basun. For basunen skal lyde, og de døde skal oppstå uforgjengelige, og vi skal bli forvandlet, 1. Kor.15:51-52.

Vi skal med andre ord bli forvandlet, vi er ikke nikkedukker, men alt det onde, det menneskelige begjæret vi har i oss som: å ha sex med mange, ha sex i det hele tatt før man er gift, glede i masse penger, løgn og banning,,,,man skal bli forvandlet så man ikke synder mere..ingen ondskap.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1883 : 10. mars 2009, 16:47 »
Men Herrens dag skal komme som en tyv, og da skal himlene forgå med veldig brak, og himmellegemene skal komme i brann og gå i oppløsning, og jorden og alt som er bygd på den, skal brenne opp, 2. Pet. 3:10.

“Dere vet jo selv godt at Herrens dag kommer som en tyv om natten. Når de sier: fred og ingen fare! - da kommer en brå undergang over dem.... og de skal slett ikke slippe unna, 1. Tess 5:2.3.

“Og slik som det var i Noahs dager, slik skal det også være i Menneskesønnens dager. De åt og drakk, de tok til ekte og ble gitt til ekte - like til den dag da Noah gikk inn i arken. Så kom vannflommen og ødela dem alle. På samme vis - slik som det var i Lots dager: De åt og drakk, de kjøpte og solgte, plantet og bygde. Men den dag da Lot gikk ut av Sodoma, lot Gud det regne ild og svovel fra himmelen og ødela dem alle. Slik skal det også være på den dag Menneskesønnen åpenbares

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1884 : 10. mars 2009, 16:50 »
Vi skal med andre ord bli forvandlet, vi er ikke nikkedukker, men alt det onde, det menneskelige begjæret vi har i oss som: å ha sex med mange, ha sex i det hele tatt før man er gift, glede i masse penger, løgn og banning,,,,man skal bli forvandlet så man ikke synder mere..ingen ondskap.
Om dette beskriver paradis, høres det mer ut som et fengsel.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1885 : 10. mars 2009, 16:55 »
Mener du virkelig dette?

ja..du liker å basehoppe fra bygninger som ikke er så veldig høye og det er ganske farlig, så sier jeg det til deg,dag for dag at dette er farlig, men du vil ikke høre på meg, fordi du synes det er utrolig morsomt og du får et kick av dette. Men en dag skjer det galne, du hopper utenfor å du dør. Så treffer jeg deg liksom når jeg dør, så sier du: bare jeg ikke hadde hoppet som mange advarte meg mot.

Dette kan samenlignes med at det er gøy å synde, hvorfor ellers skulle man synde? Det kan være gøy å ha ufølelsemessig sex med mange(ha dem som tilfredstillende middler), lyve til folk så de blir lurt trill rundt, stjele noen kroner så du ikke blir tatt i, alt er gøy, men desverre er dette galt mot både Gud og medmennesker, men tross alt har du fri vilje og du kan gjøre akkurat hva du vil.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: allmektig Gud
« #1886 : 10. mars 2009, 16:59 »
ja..du liker å basehoppe fra bygninger som ikke er så veldig høye og det er ganske farlig, så sier jeg det til deg,dag for dag at dette er farlig, men du vil ikke høre på meg, fordi du synes det er utrolig morsomt og du får et kick av dette. Men en dag skjer det galne, du hopper utenfor å du dør. Så treffer jeg deg liksom når jeg dør, så sier du: bare jeg ikke hadde hoppet som mange advarte meg mot.

Dette kan samenlignes med at det er gøy å synde, hvorfor ellers skulle man synde? Det kan være gøy å ha ufølelsemessig sex med mange(ha dem som tilfredstillende middler), lyve til folk så de blir lurt trill rundt, stjele noen kroner så du ikke blir tatt i, alt er gøy, men desverre er dette galt mot både Gud og medmennesker, men tross alt har du fri vilje og du kan gjøre akkurat hva du vil.
Forskjell på en reel fare og noe som kan være farlig, en bedre sammenligning hadde vært alle som har tvangsnevroser og ikke kan gå på striper osv. Dersom de hadde advart deg mot dette, og så en dag styrtet flyet du satt i, det ville teknisk sett vært umulig å si om dette kunne i det lange løp hatt noe å si for denne ulykken. Ville jeg valgt å leve livet mitt etter det disse med tvangsnevroser sa? Nei.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: allmektig Gud
« #1887 : 10. mars 2009, 17:01 »


Det kan være gøy å ha ufølelsemessig sex med mange(ha dem som tilfredstillende middler), lyve til folk så de blir lurt trill rundt, stjele noen kroner så du ikke blir tatt i, alt er gøy,

Du har en syk definisjon på gøy..
Sa brura

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: allmektig Gud
« #1888 : 10. mars 2009, 17:03 »
ja..du liker å basehoppe fra bygninger som ikke er så veldig høye og det er ganske farlig, så sier jeg det til deg,dag for dag at dette er farlig, men du vil ikke høre på meg, fordi du synes det er utrolig morsomt og du får et kick av dette. Men en dag skjer det galne, du hopper utenfor å du dør. Så treffer jeg deg liksom når jeg dør, så sier du: bare jeg ikke hadde hoppet som mange advarte meg mot.

Dette kan samenlignes med at det er gøy å synde, hvorfor ellers skulle man synde? Det kan være gøy å ha ufølelsemessig sex med mange(ha dem som tilfredstillende middler), lyve til folk så de blir lurt trill rundt, stjele noen kroner så du ikke blir tatt i, alt er gøy, men desverre er dette galt mot både Gud og medmennesker, men tross alt har du fri vilje og du kan gjøre akkurat hva du vil.
And now we see the real hanzyman!

Men hva så om man hopper i døden? Livet er jo per din definisjon bare et mellomsteg til himmelen? Dø skal vi jo alle gjøre, og det er vell ikke en synd å drive med basehopping? Eller er det slik at bibelen og kristendom forbyr alt som er gøy?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: allmektig Gud
« #1889 : 10. mars 2009, 17:03 »
Om dette beskriver paradis, høres det mer ut som et fengsel.

Denne boka kan man anbefale...

På vei hjem fra en konferanse, ble Don Pipers bil knust av en trailer. Ambulansepersonellet sa han døde momentant, men mens kroppen lå livløs inne i bilvraket, fikk Piper oppleve en bit av himmelen. Nitti minutter etter krasjen, mens en pastor ba for ham, kom Piper mirakuløst tilbake til livet på jorden. Foten ble avrevet etter krasjet, det samme med armen, men mirakuløst overlevde han. Han var kristelig, og han sier han fikk oppleve 90minutter i himmelen, så lang tid det tok før de fikk liv i ham. Da han ble brakt tilbake til liv skrev han denne boka, og han sier også han ville heller være i himmelen enn å komme tilbake til jorda. Himmelen er bedre enn jorda, det er derfor man også skal få en ny jord.

http://www.haugenbok.no/resverk.cfm?stipr=emne-23_175-1_1&cid=159633

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!