Skrevet av Emne: 6'er i gym  (Lest 31669 ganger)

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

Sv: 6'er i gym
« #60 : 08. februar 2009, 20:30 »
Gymkarakteren læreren vår gir er bestemt utifra bryststørrelse hos jentene. Blondinen med de største muggene stakk av med en 6'er, imens han som var NM mester i Bandy fikk 4.

Og på løpetester er det helt latterlig. En jente kan omtrent rulle til mål og få 5'er, imens en gutt på samme tid får 3.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #61 : 08. februar 2009, 20:31 »
Gymkarakteren læreren vår gir er bestemt utifra bryststørrelse hos jentene. Blondinen med de største muggene stakk av med en 6'er, imens han som var NM mester i Bandy fikk 4.

Og på løpetester er det helt latterlig. En jente kan omtrent rulle til mål og få 5'er, imens en gutt på samme tid får 3.
Angående løpetester er det vell satt klare krav til karakterer?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #62 : 08. februar 2009, 20:33 »
Angående løpetester er det vell satt klare krav til karakterer?

Er nok det, men læreren bestemmer hvem som skal få hva.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: 6'er i gym
« #63 : 08. februar 2009, 20:42 »
Hos oss er det sånn at en må få andre til å prestere bra hvis en skal fra 5 opp til 6.

Utlogget Fredrik hansen OL

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 22
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 22

Sv: 6'er i gym
« #64 : 08. februar 2009, 21:07 »
Fikk 6er Grin

God innsats  Wink

Utlogget Bjoennes

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 860
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 860

Sv: 6'er i gym
« #65 : 08. februar 2009, 21:14 »
Hos oss er det sånn at en må få andre til å prestere bra hvis en skal fra 5 opp til 6.


Hater sånn drit at vi skal hjelpe andre i gymmen. Vi måtte hjelpe masse somalere å gå på skøyter en dag i gymmen, det var sux. Og vi skal liksom være greie å blide i gymmen, men når man er på lag med folk er regelrett retarderte, da er det faen meg vanskelig.
21år
115kg
190cm

170 benk 140x2 bøy 170x5 mark

Utlogget TURTLE~

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 433
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 433

Sv: 6'er i gym
« #66 : 08. februar 2009, 21:17 »
Hater sånn drit at vi skal hjelpe andre i gymmen. Vi måtte hjelpe masse somalere å gå på skøyter en dag i gymmen, det var sux. Og vi skal liksom være greie å blide i gymmen, men når man er på lag med folk er regelrett retarderte, da er det faen meg vanskelig.

Hehe true that  Grin

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: 6'er i gym
« #67 : 08. februar 2009, 21:28 »
Jeg fikk 6`er i fjor, men i år får jeg ikke mer enn 5.

Latterlig at jeg skal få samme karakter som den største nerdejenta i klassen. Hun er rett og slett talentløs, hver gang man gir henne ballen så klarer hun å fucke det til. Men hun er god på teori og leverte inn et supert egentreningsopplegg, og det er det som gjør at hun får 5.
Tragisk at det teoretiske skal ha så mye å si. Hun er blandt de dårligste i klassen vil jeg påstå, når det kommer til det fysiske.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #68 : 08. februar 2009, 21:30 »
Jeg fikk 6`er i fjor, men i år får jeg ikke mer enn 5.

Latterlig at jeg skal få samme karakter som den største nerdejenta i klassen. Hun er rett og slett talentløs, hver gang man gir henne ballen så klarer hun å fucke det til. Men hun er god på teori og leverte inn et supert egentreningsopplegg, og det er det som gjør at hun får 5.
Tragisk at det teoretiske skal ha så mye å si. Hun er blandt de dårligste i klassen vil jeg påstå, når det kommer til det fysiske.

Teori skal jo kun gjelde 1/5 del så jeg aner ikke hvirdan noen lærer presterer å gi gode karakterer utifra teorikunnskaper.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: 6'er i gym
« #69 : 08. februar 2009, 21:50 »
Nei, men det MÅ jo være derfor han gir henne 5. Ikke utfra prestasjoner hvert fall, haha!

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: 6'er i gym
« #70 : 08. februar 2009, 22:12 »
Jeg kjenner folk som ikke ansetter nyutdannende med doktorgrad dersom de har varierende karakterer fra og med vidregående, det gjelder da alle karakterer selvsagt. Grunnen er noe av den samme - de som vil noe sted her i verden er i stand til å få gode karakterer hele tiden, og folk med periodevis "slapp" holdning har vedkommende ikke bruk for. Det er nok av flinke folk som står på det lille ekstra.

Folk som ansetter mennesker med doktorgrad? Er du i en omgangskrets stappfull av universitetsrektorer, store direktører i selskaper og headhuntere som velger seg høyt utdannede folk til gode stillinger?

Det tvilsomme til side..

Hvis du virkelig kjenner sånne folk, og de baserer en høyt utdannet person på noe så bagatelt som karakterer fra videregående, vil jeg nesten si at de enten er veldig trangsynte, eller dumme.

For å kvalifisere deg til en doktorgrad i de fleste studier må man ha en snitt fra B og opp gjennom hele masterstudiet på 5 år. Hvis det ikke er tegn på at personen står på og har god disiplin er det virkelig noe galt med verden.

I tillegg forandrer man seg gjennom alle årene fra videregående helt til man får doktorgraden sin.

16 år videregående
18 år ferdig
19 førstegangstjeneste
24 3+2 master
27 doktorgrad

11 hele år har man fått til å tenke seg gjennom hva du har gjort, opplevd, og utviklet deg som person. Tenker man likt, har man samme livssyn, erfaring, disiplin, kunnskap, etikk og moral som 16 åring kontra en 27 åring?
--

On topic:

Jeg fikk 5 alle tre årene på videregående med "god fysikk" som begrunnelse i gym. 90 dager + 61 timers fravær, + manglet 5/6 av de obligatoriske testene. Førsteinntrykk, trynefaktor og holding har visst mye å si.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 6'er i gym
« #71 : 09. februar 2009, 08:06 »
Folk som ansetter mennesker med doktorgrad? Er du i en omgangskrets stappfull av universitetsrektorer, store direktører i selskaper og headhuntere som velger seg høyt utdannede folk til gode stillinger?

Det tvilsomme til side..

Tvil som du vil, men svaret er nok ja, og jeg ansetter selv folk med doktorgrad når jeg skal ha nye ansatte selv om det ikke er noe betingelse. Men tettheten av doktorander er godt over snittet der jeg jobber nå, og det finnes vel ingen uten et hovedfag/master.


Sitat
Hvis du virkelig kjenner sånne folk, og de baserer en høyt utdannet person på noe så bagatelt som karakterer fra videregående, vil jeg nesten si at de enten er veldig trangsynte, eller dumme.

For å kvalifisere deg til en doktorgrad i de fleste studier må man ha en snitt fra B og opp gjennom hele masterstudiet på 5 år. Hvis det ikke er tegn på at personen står på og har god disiplin er det virkelig noe galt med verden.

I tillegg forandrer man seg gjennom alle årene fra videregående helt til man får doktorgraden sin.

16 år videregående
18 år ferdig
19 førstegangstjeneste
24 3+2 master
27 doktorgrad

11 hele år har man fått til å tenke seg gjennom hva du har gjort, opplevd, og utviklet deg som person. Tenker man likt, har man samme livssyn, erfaring, disiplin, kunnskap, etikk og moral som 16 åring kontra en 27 åring?
--

Er ikke uenig med deg her, men dersom man har to eller flere å velge mellom så teller det ikke nødvendigvis positivt å ha et frynsete karakterkort fra vidregående. Merk at her snakker vi ikke om en skarve 4'er eller to. Og jeg må også understreke, vi snakker om nyutdannende folk. Det samme gjelder en E eller tre fra universitet/høyskole - da blir man med en gang noe mer skeptisk, og det er lett å være den som havner i feil bunke. Som sagt; det er massevis av flinke folk der ute med bra utdanning, ikke minst utenfor våre egne grenser. Det å hente folk til Norge er ikke kjempevanskelig så lenge de har en solid utdanning - å få oppholdstillatelse i Norge og komme fra et land utenfor EØS uten solid utdannelse er nemlig verre.

Folk med bransjeerfaring blir et litt annet spill, for de har faktisk, potensiellt, bevisst at de duger.

Personlig vektlegger jeg vidregående noe mindre, men har vel igjen kanskje andre ting jeg gjerne ser på og vektlegger litt ekstra.

Sitat
On topic:

Jeg fikk 5 alle tre årene på videregående med "god fysikk" som begrunnelse i gym. 90 dager + 61 timers fravær, + manglet 5/6 av de obligatoriske testene. Førsteinntrykk, trynefaktor og holding har visst mye å si.

Og for å holde meg on-topic selv; det fraværet er heller ikke en joker i en intervjusituasjon i din første jobb.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 6'er i gym
« #72 : 09. februar 2009, 09:59 »
Du fortjener 6 fordi noen andre er som du mener er dårligere enn deg får 5. Correct me if I'm wrong

seff gjør han det.

du kan ikke forvente forskjellig av folk. det er diskriminering.

BULLSHIT at det er OK for jenter å stå å puze i gymtimen, mens det blir forventet at guttens skal legge ned livet som innsats for å få samme karakter.

ikke engang få meg startet på det sinnsykt svineriet av et opplegg det var i heimkunnskapen engang. det er det villeste innen diskriminering jeg har vært med på.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: 6'er i gym
« #73 : 09. februar 2009, 10:04 »
U&C hva jobber du som?

og når folk har blitt 25 år gamle voksne mennesker, så går du tilbake og ser hva de gjorde da de var 16-18år gamle og i sinn mest pubertale/hormonelle tid. sinnsykt smart =)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: 6'er i gym
« #74 : 09. februar 2009, 10:07 »
Dette handler ikke om hva bare jeg gjør, eller ikke gjør, - dette handler om hvordan mange faktisk plukker folk til gode jobber. Du må gjerne mene det er "sinnsykt smart", men det er sånn det fungerer. Lik det eller ikke. Smiley

Og hva folk gjør som 16-18 åringer vil ha en viss betydning, vi er alle tross alt er produkt av vår fortid, eller hur? Og som nevnt, folk uten erfaring må vise til "noe" av betydning. Er ikke det der, stiller du noen hakk ned på lista.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!