Skrevet av Emne: Valhalla Strongman klubb inviterer til strongmanstevne den 17 oktober 2009  (Lest 23777 ganger)

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

under 105 bjørnar?Huh da snakker vi bmi;)

Du har da samme BMI som Linni Meister, din jævla tynning, så for deg spiller det da ingen rolle!!! Smiley

Mvh
Tjukkebolla feiten




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Ole Ø.

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 567
  • Honnør: 179
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 567

Åpen klasse:
1.Emil Sørskår
2.Bjørn Andre Solvang
3.Ole Øxnevad

Under 105kg:
1.Raymond Bechen
2.Nils Kjetil Sande
3.John Johannessen
4.Bjørnar Stokkebekk  (kun yoke;)

Under 90kg:
1.Knut Bjorvatn
2.Ragnar Nørstrud

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

syns nå det er litt drøye vekter for de tynningene i -90kg og sikkert flere i -105kg å..

trur ikke det blir mange skritt med 340kg yoke.. 420kg dekk er jo å tungt+ 120kg i hendene som start vekt i vikingpress, trur jeg er ganske skremmende for mange.. jeg veit om ett par stk som kvier seg for å melde seg på hvertfall..

jada sikkert enklest å gjennomføre konken sånn,men trur ikke det blir en bra konk for -90kg..hehe

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

syns nå det er litt drøye vekter for de tynningene i -90kg og sikkert flere i -105kg å..

trur ikke det blir mange skritt med 340kg yoke.. 420kg dekk er jo å tungt+ 120kg i hendene som start vekt i vikingpress, trur jeg er ganske skremmende for mange.. jeg veit om ett par stk som kvier seg for å melde seg på hvertfall..

jada sikkert enklest å gjennomføre konken sånn,men trur ikke det blir en bra konk for -90kg..hehe

da slipper man nok og sitte i 2 timer og se på som det var under nm i farmers walk.
mindre deltagere mindre tid brukt.

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

syns nå det er litt drøye vekter for de tynningene i -90kg og sikkert flere i -105kg å..

trur ikke det blir mange skritt med 340kg yoke.. 420kg dekk er jo å tungt+ 120kg i hendene som start vekt i vikingpress, trur jeg er ganske skremmende for mange.. jeg veit om ett par stk som kvier seg for å melde seg på hvertfall..

jada sikkert enklest å gjennomføre konken sånn,men trur ikke det blir en bra konk for -90kg..hehe

Enig, Ole Martin. Særlig Yoken er blytung. Debutanter som ikke har prøvd Yoke, vil få problemer her. Dekket er på 450kg og ikke 420kg. Vi så jo hvor mange som sleit med 400 kilos-dekket på Showliften i alle klasser.
Samtidig skal det være sagt at noen stevner bør være ekstra utfordrende. Kanskje for mange stevner er for lette for de beste med alt for mange reps osv. Det er greit at Knut legger lista litt høyt iblant med tanke på de mest eksplosive gutta.

Utlogget ¤MadAss¤

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 489

  • Kappe det som kappes kan....
Enig, Ole Martin. Særlig Yoken er blytung. Debutanter som ikke har prøvd Yoke, vil få problemer her. Dekket er på 450kg og ikke 420kg. Vi så jo hvor mange som sleit med 400 kilos-dekket på Showliften i alle klasser.
Samtidig skal det være sagt at noen stevner bør være ekstra utfordrende. Kanskje for mange stevner er for lette for de beste med alt for mange reps osv. Det er greit at Knut legger lista litt høyt iblant med tanke på de mest eksplosive gutta.

På dette stevnet vil alle få noe å bryne seg på, 340kg yoke er ikke lett selv for topp 3 på NSM og hvertfall ikke for gutta i -90, tviler på vi får se så mange skritt der. Men det er helt greit å ha et slikt stevne, de som melder seg på veit hva de har i vente og tviler på Knut forventer seg en voldsom mengde med deltakere og det er det vel helder ikke plass til i Tvedestrand.

jeg veit om ett par stk som kvier seg for å melde seg på hvertfall..


Jeg melder meg herved på så da regner jeg med det KåreO og PK du sikter til Tongue



Åpen klasse:
1.Emil Sørskår
2.Bjørn Andre Solvang
3.Ole Øxnevad

Under 105kg:
1.Raymond Bechen
2.Nils Kjetil Sande
3.John Johannessen
4.Bjørnar Stokkebekk  (kun yoke;)
5.Kenneth Friberg - vinterbulka og fin

Under 90kg:
1.Knut Bjorvatn
2.Ragnar Nørstrud
Blir ikke Norges sterkeste mann -90kg 2012

Utlogget Knut Bjorvatn

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 111
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 111

Ja det blir tungt på Valhalla den 17 oktober, men husk at selv om dekket veier 450kg er det nok dette dekket lettere å velte enn det siste dekket på showliften. Danny Anderson veltet dette dekket 4 ganger på 15 sekunder i 2003, og da veide han bare 94kg
På steina vil tiden bli tatt etter 140kg, 160kg og 190kg steinen.
Viking Pressen er også tung, men flere i under 90kg greide denne vekta på Showliften.
Yoken er veldig tung, men distansen vil bli målt selv om en bare går en meter.  Raymond Bechen har gått 15 meter snudd og gått tilbake 15 meter uten å sette ned Yoke med 340kg på, og da veide han under 105kg.
Conan's Wheel bør de fleste greie å gå en runde med den første vekta, men distansen vil også bli målt hvis en ikke fullfører en hel runde.  Den neste vekta vil nok de fleste ha problemer med, men jeg tror de beste vil gå over en runde med 350kg i hendene.
Med andre ord, ja det blir tungt men ikke for tungt.   

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Er helt med på tankene dine, Knut. Stevnet i januar synes jeg var veldig vellykket. Det var kniving om plassene og øvelser som alle kunne beherske da det var lette inngangsvekter.
Sånn sett er LMS genialt fordi man uansett vil få silt ut de sterkeste samtidig som de letteste føler at de også klarer øvelsene.

Problemet er hvis det kun melder seg på 3-4 stk i -90kg, noe jeg frykter kan skje. Da blir det ikke lenger så mye fighting om plassene. Får håpe de aller tynneste trosser frykten og tar utfordringen.

Verre er det kanskje for de mellomsterke i åpen klasse som kanskje synes de bør klare vektene, men som er redd for at det ikke går. For dem kan det oppleves som flaut.
Men man kan heller ikke ta hensyn til de svake hele veien. Strongman er en eksplosiv ekstremsport, og det er jo det som blir lagt opp til her!

Beinranglene i -90kg har ingenting å tape på å prøve Grin

Utlogget NKS

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 328
  • Honnør: 754
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 328

  • Citius, altius, fortius
Pinna, det vil være tåpelig om man skal ta hensyn til "debutanter som aldri har prøvd yoke" i en konkurranse. Dette er en strongman konkurranse, så det forventes at de som stiller er over gjennomsnittlig sterke og vel så det, og at de har terpet teknikk på de øvelsene de skal gjennomføre.

Ja, det er tunge vekter som Knut også skriver, - jeg tror heller ikke at alle klarer å gjennomføre alle øvelsene, men det er nettopp derfor det blir målt distanse i yoke, blir tatt tid i dekk og etter stein nr.2 osv.

Last Man Standing mener jeg er fint om man skal arrangere en konkurranse for å rekruttere mange nye til sporten, for da kan man begynne på veldig lave vekter, slik at alle får prøvd seg, men i en skikkelig strongman konkurranse skal det gå på reps, tid og meter med tunge vekter!
Nils Kjetil Sande

Norges sterkeste mann -105 kg 2008, 2010, 2011

Singapore strongest man 2011


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

340 er ikke tungt for NOEN på NSM.

men det er tungt for en -90 fyr, det er klart... Likevel vil det tydeliggjøre hvor vanskelig dette er, og den sterkeste vil gå lengst/raskest. Smiley

Heavy FTW! Smiley

Utlogget PG

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 723
  • Honnør: 369
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 723

  • Pause pga for mye forumreklame
340 er ikke tungt for NOEN på NSM.

men det er tungt for en -90 fyr, det er klart... Likevel vil det tydeliggjøre hvor vanskelig dette er, og den sterkeste vil gå lengst/raskest. Smiley

Heavy FTW! Smiley

Hvorfor er ikke du påmeldt her enda?



1.pl AF +180cm Oslo GP 2010
3.pl FF Sandefjord Open 2010
8.pl NM AF +180 cm Sandefjord Open 2009


Sponsor: Norkost.no



Klubb: Kaliber FKK

Trener hos: Kaliber Treningstudio

Sterk, blid og dopingfri

Medlem av: Legger uten grenser

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Hvorfor er ikke du påmeldt her enda?
pga wsm rett føre og arbeidshelg også denne helga her.. så jeg kan ikke miste to arbeidshelger.

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
pga wsm rett føre og arbeidshelg også denne helga her.. så jeg kan ikke miste to arbeidshelger.

Har du fått wildcard og skal delta på WSM?
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Har du fått wildcard og skal delta på WSM?
Hehe!
Nei, skal bare til malta og se på og hjelpe Richard!

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Er helt med på tankene dine, Knut. Stevnet i januar synes jeg var veldig vellykket. Det var kniving om plassene og øvelser som alle kunne beherske da det var lette inngangsvekter.
Sånn sett er LMS genialt fordi man uansett vil få silt ut de sterkeste samtidig som de letteste føler at de også klarer øvelsene.

Problemet er hvis det kun melder seg på 3-4 stk i -90kg, noe jeg frykter kan skje. Da blir det ikke lenger så mye fighting om plassene. Får håpe de aller tynneste trosser frykten og tar utfordringen.

Verre er det kanskje for de mellomsterke i åpen klasse som kanskje synes de bør klare vektene, men som er redd for at det ikke går. For dem kan det oppleves som flaut.
Men man kan heller ikke ta hensyn til de svake hele veien. Strongman er en eksplosiv ekstremsport, og det er jo det som blir lagt opp til her!

Beinranglene i -90kg har ingenting å tape på å prøve Grin

som NKS sa, strongman er ikke for svake mennesker. Blir litt feil å arrangere strongmanstevner med startvekter slik at "mannen-i-gata" klarer vektene.

Husker når jeg deltok på¨min FØRSTE strongmankonk, Valhalla 2006. Da stilte jeg i -100 kg klassen, 18 år gammel. Og da var det 410 kg Yoke, 10 meter. Da snakker vi tung vekt for debutant. Men jeg klagde ikke, og jeg gav det et forsøk. Det SKAL være tungt, vondt tøft og rått - Det er jo strongman, ikke barnehage! Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!