Skrevet av Emne: Hvordan kan min venn være så stor?  (Lest 5636 ganger)

Utlogget Baliba

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 5 217
  • Honnør: 629
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 217

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #30 : 12. november 2009, 11:47 »
Skjønner meg ikke helt på de her som sier at dette er helt "normalt". Personlig så mener at jeg han har en bra fysikk selv hvis han hadde trent i en lengre periode. At han har en sånn fysikk etter å ikke ha trent på to år synes jeg faktisk er bemerkelsesverdig. Hvis det stemmer at han ikke har trent på to år så vil jeg påstå at han har veldig gode gener.


Takk! Veldig enig i dette. Vet godt med meg selv at jeg ihvertfal ikke hadde sett sånn ut etter 2 års medium trening og dårlig kosthold Smiley
Les forumreglene her





- Personlig Trener - AFPT

- 3. Plass Junior NM 2008: Film

 Konkurranser:
 NM 2008: 240 - 160 - 222,5 = 622,5 @ 74,75
 Syd-Norsk 2010 : 250 - 170 - 230 = 650 @ 80,90
 NM 2012 : 197,5 - 135 - 220 = 547,5 @ 80,73 RAW

- Logg


Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Zmurph

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #31 : 12. november 2009, 11:53 »
Styrke og muskler forsvinner ikke så voldsomt fort etter en stund. Mange tenåringer legger rett og slett ikke på seg noe særlig med fett heller..pleier å komme etter noen år Tongue
Persistence is the fuel of achievment

Loggen:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87259.new#new

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #32 : 12. november 2009, 11:57 »
I tillegg tror jeg mange her hadde rost en "stor tøffing" på 105 kg, og la oss si 20 i fett%, karen på bildet her har kanskje 7 i fett%, noe som gir han bare 10 kg lavere fettfri vekt, utrent! Jeg vil si det er imponerende!






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #33 : 12. november 2009, 12:03 »
Enig Slux. Anyways, han der har mer muskler en enn gjennomsnittlig tenåring.
Men så er ikke brukerne på dette forumet på størrelse med "den gjennomsnittlige tenåring."
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #34 : 12. november 2009, 12:05 »
I tillegg tror jeg mange her hadde rost en "stor tøffing" på 105 kg, og la oss si 20 i fett%, karen på bildet her har kanskje 7 i fett%, noe som gir han bare 10 kg lavere fettfri vekt, utrent! Jeg vil si det er imponerende!
Men 20% i fettprosent er jo tøffere enn 7!
(Dette var bare tull Slux) Dog er jeg enig i at han ser godt trent ut, men han har ikke 7 i fett%, tror nok han har en del høyere. 12-15% kanskje?
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #35 : 12. november 2009, 12:23 »
Ja det er ikke tvil om at han har en veldig bra fysikk og kanskje en perfekt fysikk om målet er å skaffe seg babes Wink Tror at hovedgrunnen til at folk er så negative er at hele tråden inkludert trådstarter er så skaphomo som det går an å være hvis dette faktisk er hans "venn". De to verre alternativene er at det er han selv, eller at trådstarer er en stocker som er obsessed med den abildete personen.

Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #36 : 12. november 2009, 12:29 »
Vi er alle forskjellige. Jeg har en bror som trener minimalt i forhold til meg, men ser ut som om han trener mye mer.

Urettferdig? Nei da. Litt morsomt syns jeg. Ser det alt på bilder fra barndommen, før noen av oss hadde begynt med trening. Han hadde alt da fasong på armer osv, mens jeg så mer ut som en liten pike.

Jeg er sterkere enn storebror i benk, det er en liten trøst.

Poenget er at ingen er like, men noen er likere enn andre  Cool
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget ivar.v

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 562
  • Honnør: 188
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 562

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #37 : 12. november 2009, 12:43 »
I tillegg tror jeg mange her hadde rost en "stor tøffing" på 105 kg, og la oss si 20 i fett%, karen på bildet her har kanskje 7 i fett%, noe som gir han bare 10 kg lavere fettfri vekt, utrent! Jeg vil si det er imponerende!

7 i fettprosent?? hahahah.. kanskje i styrkeløft fettprosent ja. tipper du heller kan doble tallet

Utlogget "terje"

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #38 : 12. november 2009, 12:49 »
Dette er genetisk..jeg har å en kompis som som bare spiser dritt, drekker 3 ganger i uka, sover hele dagen og aldri trener, men har en ganske "rippet" og muskuløs kropp. Fikk han med på styrketrening i en periode og han vokste utrolig raskt...synd han er så useriøs da..for det gikk et par uker så var han tilbake til sitt gamle seg. Faren hans var helt lik da han var ung, men når man bikker 30 år går det bare en vei uansett om man har gode gener hvis man ikke vedlikeholder kroppen for å si det sånn.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #39 : 12. november 2009, 12:55 »
Vi er alle forskjellige. Jeg har en bror som trener minimalt i forhold til meg, men ser ut som om han trener mye mer.

Urettferdig? Nei da. Litt morsomt syns jeg. Ser det alt på bilder fra barndommen, før noen av oss hadde begynt med trening. Han hadde alt da fasong på armer osv, mens jeg så mer ut som en liten pike.

Jeg er sterkere enn storebror i benk, det er en liten trøst.

Poenget er at ingen er like, men noen er likere enn andre  Cool
Ja, din bror er den mann med den beste mannskropp jeg noen gang har sett hvis jeg skal tenke modell-kropp. Han er jo både muskuløs og har ikke noe kroppsfett selv om han trener bare en halvtime i ny og ne. Det artigste er imidlertid at han gjør alt han kan for å skjule at han er veltrent. Langt hår, langt skjegg og heldekkende klær fra 90-tallet. Folk kan tro han er en lasaron, men når han tar av seg så får de se en Gresk Gud. Og bare så det er sagt ; du ser bra ut du også. Spesielt fra halsen og opp Grin

Når det kommer til bildene i den første posten så er jeg også en av de som mener dette er helt vanlig. Altså, det er ikke alle som er så heldige at de blir værende slik, men hvor unormalt er det egentlig? Etter min mening kun en tynn fyr med atletisk kroppsform. Et bra gunnlag men ikke noe mer. I Kenya ser vel over 50% av ungguttene slik ut, dvs. mere muskuløs. Bare at de ikke er hvite i huden.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #40 : 12. november 2009, 12:58 »
Takk! Veldig enig i dette. Vet godt med meg selv at jeg ihvertfal ikke hadde sett sånn ut etter 2 års medium trening og dårlig kosthold Smiley

Selv så er jeg et godt eksempel på hvor mye man kan gå ned i muskelmasse på noen år hvis man ikke trener vekter. Fra jeg var 13 til jeg var 35 trente og konkurrerte jeg i vektløfting, trente så generell styrke/vekttrening, og var så aktiv styrkeløfter. Dvs over 20 år med regelmessig vekttrening. Når jeg var 35 så veide jeg som aktiv styrkeløfter litt over 100 kg på høyde 182 cm, og hadde bra med muskelmasse og styrke (260 i bøy, 145 i benk uten skjorte, og 272,5 i markløft). Så ble jeg skadet i 2004, og de neste 4 årene så trente jeg veldig lite med vekter. Jeg trente veldig lett vekttrening i enkelte korte perioder. Jeg spiste sunt og var i god fysisk form fordi jeg gjorde ashtanga yoga 5-6 dager i uka, som er veldig fysisk krevende, men likevel så gikk muskelmassen dramatisk ned og jeg veide rundt 80 kg. Så på under ett år klarte jeg i forbindelse med trening til AF-konkurranse å øke muskelmassen og gå ned i fett ganske dramatisk, men mye av årsaken tilegner jeg muskelminne.

Poenget mitt er at på ca 4 år gikk jeg fra å ha mye muskelmasse på over 100 kg, til 80 kg med veldig lite muskler, selv om jeg drev fysisk aktivitet og spiste bra. Og for de som lurer på det så var jeg helt rein når jeg veide 100+ kg som styrkeløfter, og det var jeg også når jeg trente meg opp til AF, så nedgangen og så oppgangen har ingenting med dop og gjøre.

Noen har sikkert sett bildene før i forbindelse med artikkelen jeg skrev for TF, men her er et bilde av meg som styrkeløfter på 100+ kg, så et "før"-bilde etter 4 år med lite/ingen vekttrening hvor jeg veide 80 kg, og så bilde fra AF-konken ett år senere, hvor jeg også veide 80 kg, men med mye mindre fett og mye mere muskler:





Gloria in Excelsis Deo


Utlogget eh

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 195
  • Honnør: 55
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 195

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #41 : 12. november 2009, 13:00 »
Men så er ikke brukerne på dette forumet på størrelse med "den gjennomsnittlige tenåring."

Ja det var derfor jeg skrev gjennomsnittlig tenåring deres høyhet.
Noe mer å komme med?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #42 : 12. november 2009, 13:11 »
Spøk tilside, så ser han ut som han trener en del og har rimelig bra kosthold.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #43 : 12. november 2009, 13:15 »
Ja det var derfor jeg skrev gjennomsnittlig tenåring deres høyhet.
Noe mer å komme med?
Smiley
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Sv: Hvordan kan min venn være så stor?
« #44 : 12. november 2009, 13:29 »
En kamerat av meg har en fysikk som er veldig imponerende til tross for at han ikke har trent noe som helst på over 2 år. Siden han var yngre har han trent bra med alpint og styrketrening ved siden av fotball. Bedøm selv:

Sommer 2008


Sommer 2009

 



Han er 19år, 175cm og 80kg tror jeg. Han spiser bare små måltider som kan bestå av pølser, noen brødskiver, pommesfrites, du skjønner greia. Hvordan er det mulig å være såpass muskuløs og definert når kosthold og trening er totalt utelukket?

Det mest "bemerkelsesverdige" er vel brystmuskulaturen...siden det er en muskelgruppe som normalt sett ikke er alt for fremtredende på utrente mennesker. Armer og slikt er vel helt ordinære for både de som trimmer litt og for de som ikke trimmer i det hele tatt.

Jeg har også et par kompiser som alltid har sett "veltrente" ut uten å ha trent whatsoever i hele sitt liv...sånn med unntak av at de er aktive friluftsfolk.
Særlig den ene av dem har usannsynlig bra ramme - slank kroppsform med smale hofter og brede skuldre. Selv om brystet rimelig nok er lite muskuløst, så ser en godt definerte muskler der pga lav fettprosent..... Magerutene er mer enn godt synlige. Min kvalifiserte vurdering av ham er at han ligger på ca 10% bf, så han har betydelig mindre fett på kroppen enn vennen din, men det er klart at med lav eller moderat fettprosent så vil "strukturellt begavede" personer se brukbare ut uansett.

Jeg minnes også en utvekslingsstuden fra Gambia som jeg for mer enn 20 år siden trente litt sammen med. Han hadde aldri løftet ei vekt når han kom hit, men gudhjeelpe meg...han hadde mageruter jeg bare kan drømme om...og samme jævla perfekte strukturen som kompisen min. Han så rett og slett imponerende bra ut...og mer så setter noen måneders trening.... Smiley
Noen har det bare - andre må slite ræva av seg for det! Smiley


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!