Skrevet av Emne: Svend tilbake som Norges rammeste markløfter til sommeren?  (Lest 53474 ganger)

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Hulken!

Jeg så på hjemmesiden til styrkeklubben din at du har klubbrekorden i 125+ på 325, lykke til!

Jeg blir svært imponert om du klarer det, hvor lenge har du trent?


325 kg dro jeg raw på mitt første stevne som var i sommer, drar en del mere nå Smiley.
Trent styrke retta 18-20 mnd, startet smått med vekter får snart 4 år siden

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Hæ hva? Det er da vel ingen hemmelighet at de fleste styrkeløftere har åpenbare antidoping holdninger, og de blir luftet og framsagt titt og ofte men må de dukke opp i hver tråd?
Jeg prøver selvfølgelig ikke å ta fra noen noe som helst hva angår prestasjoner i konkurranse men mange brukere bruker pekefingeren så ofte at det blir litt slitsomt.

PS: Nei, jeg forsvarer ikke dopingbruk og har selv blitt anklaget for det opptil flere ganger, noe som provoserer meg hver eneste gang.
Det skal være slitsomt. Doping er en uting og vi kommer nok ikke til å slutte å mase om det noensinne.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Er vel ingenting som tyder på at Svend bruker steroider etter transplantasjonen. Mannen har utvilsomt et unikt styrketalent. Gjør han faktisk 400 til sommeren derimot, bør det vel ringe en del varselklokker. Så stor er vel neppe effekten av evt hyperplasi. Men det er jo foreløpig ikke et aktuelt diskusjonstema, er jo flere her med urealistisk målsetning om 400, uten at det kvalifiserer til mistanke=)

Hvor mange, som man med rimelig grunn antar er livstidsdopingfrie, har egentlig løftet 400? Ingen?

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Jeg tror Jørgen Hansen og co også er lei dopingsnakket i hver tråd.
Folk må gjerne dope seg så mye de vil, men da må de også være tøffe nok til å innrømme det.

Utlogget Pumping Irony

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 65
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 65

Hva faen mener du? Skal ikke Olaf få heder for at han har jobba så jævlig hardt som han har? Du skjønner vel at det er en grunn til at norgesrekorden i markløft er 370 kg og ikke 400++ kg.

Han fortjener heder...men ikke nødvendig å rakke ned på andre....rekorden i bøy er vel over 400, så ikke umulig at markrekorden også kan bli det....


Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Er vel ingenting som tyder på at Svend bruker steroider etter transplantasjonen. Mannen har utvilsomt et unikt styrketalent. Gjør han faktisk 400 til sommeren derimot, bør det vel ringe en del varselklokker. Så stor er vel neppe effekten av evt hyperplasi. Men det er jo foreløpig ikke et aktuelt diskusjonstema, er jo flere her med urealistisk målsetning om 400, uten at det kvalifiserer til mistanke=)

Hvor mange, som man med rimelig grunn antar er livstidsdopingfrie, har egentlig løftet 400? Ingen?
Ikke glem denne.
2006 --> Anders Eriksson legger frem en studie som viser at bruk av doping sannsynligvis har livstidseffekt (kanskje livstidseffekt)

2008 --> Bruusgaard og Gundersen beviser funnene i denne studien.

Anabole steroider, testosteron, vekst etc --> ekstrem hypertrofi, over hva som går rent --> flere cellekjerner --> atrofi etter endt bruk og inaktivitet ---> IKKE færre cellekjerner.... selv helt uten stimuli til muskelen --> oppstart av trening igjen = fremdeles fordeler!



Flott det!
Nå er det ikke lengre en diskusjon.
Bevisene er her. Livstidsutestengelse er det eneste som gjelder.
Mer om dette kommer, skal bare notere ned det hele på et lite ark.

FY FAEN FOR EN SEIER DETTE ER.  >Cheesy >Cheesy >Cheesy

Nå skal jeg en tur på trening, jeg er bare så forbanna fornøyd nå!

 
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Det skal være slitsomt. Doping er en uting og vi kommer nok ikke til å slutte å mase om det noensinne. Ytringsfrihet. Bare å pisse på draktene våre, så pisser vi på doping. Verden er fylt med tenkende mennesker som debaterer, krangler og maser til de dauer. Vil du være med på leken må du tåle steken. (Vil du ha bruker på Treningsforum må du tåle å bli driti ned med piss.)

Tåler da fint å bli stekt jeg...  Smiley For øvrig godt formulert. Men draktdebatten orker jeg ikke å ta tak i nå i alle fall.  Tongue

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Han fortjener heder...men ikke nødvendig å rakke ned på andre....rekorden i bøy er vel over 400, så ikke umulig at markrekorden også kan bli det....



det er pga at drakta hjelper myyyye mer i bøy enn i mark Grin
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Artig at du ikke vil svare på mine spørsmål...........

"Forresten, påstår du at Svend ikke har brukt mye doping de siste 20 årene?" - dette var det eneste spørsmålet i det innlegget ditt.
Og det har jeg vel allerede besvart. Jeg påstår at Svend er en av en håndfull unike menn. At han har brukt steroider er ingen hemmelighet, men han har ikke brukt mye de siste 20 årene og han har ikke brukt på flere år.

Nå kan han ikke bruke, og TRENGER heller ikke bruke. Med en frisk kropp så greier han seg mer enn fint uten, og det er ikke overraskende.  Det er faktisk forskjell på folk.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Jeg elsker slike tråder Smiley Alle som skriver her må huske på at Svend bare har sagt han skal løfte 400 kg. Han har ikke gjort det enda.

Uten å anklage noen for doping så vet jeg ikke om noen, i hele verden, gjennom alle tider, som har klart 400 kg i markløft uten å bruke doping. Det er noen flere som har klart det nå (å løfte 400 kg i markløft altså), men det var vel kun rundt 10 stykker som hadde klart kunststykket for 10-12 år siden.

Jeg synes det er veldig artig at Lars S.K. er god i mark og jeg håper han når sitt mål om 400 kg i mark, men om han klarer det så tror jeg han vil være den første i verdenshistorien som klarer 400 kg livstidsren. Følgelig er det hittil, av de som har skrevet, bare han selv som tror han klarer målet sitt. Artig om alle tar feil. Én gang må være den første.

Når det kommer til personen som denne tråden handler om så har han gjort 400+ tidligere. Akkurat dette er en et vesentlig moment for at han i det hele tatt skal ha sjanser på å klare målet. Og det er akkurat dette som har gjort at han har føket opp til 320 kg i mark nå mens Egil "bare" har kommet rundt det beste han noensinne har vært. Selv om disse to startet med samme vektene for en stund tilbake så var ikke utgangspunktet det samme. Den ene hadde vært på 270 tidligere og den andre hadde vært på 410. Uavhengig av genetiske forskjeller så er jeg sikker på at dette betyr noe for progresjonen etter en treningspause.

Nå når det snakkes om to personer som begge ønsker å nå 400 kg (igjen for den ene) så føles det ikke alt for feil å komme med følgende uttalelse: det er stor sannsynlighet for at den ene (gitt at begge er og forholder seg dopingfrie), ved å klare målet, blir den første gjennom historien som har klart 400 kg livstids dopingfri mens den andre klarer å bevise at dop har langtidseffekt Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Han fortjener heder...men ikke nødvendig å rakke ned på andre....rekorden i bøy er vel over 400, så ikke umulig at markrekorden også kan bli det....


Vet ikke hvor mye du kan om styrkeløft. Men det er ganske stor forskjell på hvor mye man tjener på utstyret i bøy kontra mark. Selvfølgelig kan markrekorden bli det. Men det er relativt lav sannsynlighet da verdensrekorden er 408 kg. Sjekket om Tibor nå og han løfter i WPC nå forøvrig. Vet ikke om han er tatt eller ei.
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

jeg har trua! Smiley

hvor lenge siden starta du med markløft, og hva veier du?

Er vel ca 20 mnd siden jeg starete på mitt første styrkeløft program, før det så var det ikke mye markløft. Bare maksløft innimellom he he.
Veier 150 kg

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Hæ hva? Det er da vel ingen hemmelighet at de fleste styrkeløftere har åpenbare antidoping holdninger, og de blir luftet og framsagt titt og ofte men må de dukke opp i hver tråd?
Jeg prøver selvfølgelig ikke å ta fra noen noe som helst hva angår prestasjoner i konkurranse men mange brukere bruker pekefingeren så ofte at det blir litt slitsomt.

PS: Nei, jeg forsvarer ikke dopingbruk og har selv blitt anklaget for det opptil flere ganger, noe som provoserer meg hver eneste gang.


Om folk her inne blir lei av at vi disser doping, gir jeg egentlig langt faen i, skal jeg være helt ærlig Smiley
 Jeg er imot doping generelt, jeg liker ikke at prestasjoner som er gjort med kroppen full av preparater skal skape forbilder for unge idag. Derfor Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget 1000

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 305
  • Honnør: 350
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 305

Tåler da fint å bli stekt jeg...  Smiley For øvrig godt formulert. Men draktdebatten orker jeg ikke å ta tak i nå i alle fall.  Tongue
Thumbs up Smiley
380 - 250 - 325 = 955 @ 115 kg (554 wilks)

www.laserklinikken.no

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Bør jeg være redd for å si sannheten til en som er dopet?
Det er nettop slike utsagn som dette som ikke er greit. For her anklager du noen for noe som ikke er sant. En gang til med direkte løgn og du ryker.
Det er det samme som om jeg skulle be deg slutte å pule 9 år gamle smågutter i rompa...

og når du sier: "Det gjør jeg vel ikke!!" så fortsetter jeg å skrive på et åpent forum at "jo det gør du.. motbevis det!"

Diskuter så mye du vil saklig, generellt og uten personangrep og regelbrudd. Men anklag ikke andre for å være dopet. (spesielt når det ikke er sant) Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!