Skrevet av Emne: Hva er de tåpeligste treningstipsene du har fått?  (Lest 112492 ganger)

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

6 timer søvn er nok. Mer enn det er skadelig.

- Idrettsasistent i millitæret.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Necrocrusader

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Div utsagn hørt på jobben:

"Faen så mye drit du putter i deg" sier kollega mens hun samtidig sitter og tuter på en pepsi max. Da henviste hun til min ellers beskjedne proteinshaker som jeg prøver å holde skjult pga slike dumbass kommentarer.

"Det er godt nok med et vanlig norsk kosthold og ordentlig norsk mat! Sunn mat som poteter og... poteter og sånn!" quotet fra en kollega som jeg vil tro har passert 100 kg fr lengst (ikke på den muskuløse eller høye måten)

"Trenger ikke flere øvelser enn armhevinger. Den trener faktisk hele kroppen. Bein også"

Stort sett klassikere..

Utlogget audii

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

gym lærern min i 8ende sa at hovedmusklene man trener med armhevinger var både biceps og triceps... og siden jeg trodde på det helt fram til da jeg begynte med treningsprogram o.l, inkluderte jeg det på rygg og biceps dagen...
tanken om at armhevinger kunne trene brystet slo meg aldri, før jeg leste det på nettet, lol.

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

"Det er godt nok med et vanlig norsk kosthold og ordentlig norsk mat! Sunn mat som poteter og... poteter og sånn!" quotet fra en kollega som jeg vil tro har passert 100 kg fr lengst (ikke på den muskuløse eller høye måten)

Ja Gud noe så dumt...
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget Sitronsaft

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 505
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 505

What does it feel like? It feels amazing, and i encourage anyone.. anyone out there, who ever had an idea, a tought about something that they'd like to acomplish, that they know that with the best off their effort and most of their concentration, and everything that they had inside them in order to get there, i encourage you to do it, and when you do.. you will know excactly how i feel right now.

- Kai greene

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Spørs vel litt hva du er ute etter...

Med norsk kosthold (som i utgangspunktet var basert på rene matvarer) kan man komme et godt stykke på veien, uansett hva man driver med. Så lenge man ikke konkurerer på toppnivå.

Men norsk kosthold i dag er ikke det det en gang var. Det finnes ikke mange familier som ikke bruker ferdigprodukter (les: hvetemel og stivelse) Det er lettvint og i mange tilfeller ganske godt.

Men det kostholdet som man i utgangspunktet så/ser på som "norsk kosthold" er vel i bunn og grunn ganske sunt!!

Utlogget Lizarella

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 44

  • I believe in good:)

"Trenger ikke flere øvelser enn armhevinger. Den trener faktisk hele kroppen. Bein også"



LOL!! Eg vil gjerne sjå at personen det gjelder beviser at armhevinger er tungt for beina Cheesy
Sikt mot stjernene!
om ein landar på månen er det kanskje ikkje så ille likevel..Wink

Elisablog

Utlogget vikingbong

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

1. " Det er mye lettere å legge på seg muskler hvis man har mye fett fra før"

2. " Man blir treig, og dårligere i andre sporter ( var snakk om fotball) av markløft og knebøy."

3. " Drikker du proteinshaken for fort, så pisser du det rett ut igjen"

Overhørte også en fyr som satt å rodde, kompisen hans spurte " Er du ferdig å trene rygg snart eller? " da svarte han med " Nei, har bare tatt syv øvelser, er ferdig om ikke så lenge"

Var en tynn fyr på 60-70kg som sa dette, hadde det vært Jay Cutler eller Ronnie Coleman hadde det vært noe annet..
Alder: 17år

Vekt: 78-79kg  Nyttår --> 80kg --> Sommer 2012 --> 85kg

100x10 markløft
90x1 benkpress

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

1. " Det er mye lettere å legge på seg muskler hvis man har mye fett fra før"
Hvorfor postes dette i et forum der bare dårlige treningstips skal formidles?.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Marius150

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 174

  • ‎"Every minute you're not training, some1 does it"


3. " Drikker du proteinshaken for fort, så pisser du det rett ut igjen"



Det er jo faktisk sant sa Markus Ruhl og thomas stellander ;p

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Hvorfor postes dette i et forum der bare dårlige treningstips skal formidles?.

Fordi det ikke er sant?
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Hehe. Tenkte jeg skulle kommentere det der jeg også, men regnet med det var enten skrive eller lesefeil Tongue
Trodde virkelig myten om at det går an å omdanne fett til muskler var forsvunnet

Utlogget Ayørn

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 357
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 357

Hehe. Tenkte jeg skulle kommentere det der jeg også, men regnet med det var enten skrive eller lesefeil Tongue
Trodde virkelig myten om at det går an å omdanne fett til muskler var forsvunnet
Det er heller ingen som snakker om å omdanne fett til muskler.
10% luck
2% skill
1% consentrated power of will
45% AAS
37% HGH
5% Insulin
0% Reason to remember the name

Utlogget FOG

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 189

Nei, forklar meg da hvorfor man skal legge på seg mere muskler hvis man har en del fett på kroppen?

Ser at det ikke står omdanne, men jeg kan ikke finne noen annen forklaring på hvordan de tror den teorien der funker

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Nei, forklar meg da hvorfor man skal legge på seg mere muskler hvis man har en del fett på kroppen?

Ser at det ikke står omdanne, men jeg kan ikke finne noen annen forklaring på hvordan de tror den teorien der funker

Det som er greia er at det er enklere å bygge fettfri(og fett) masse når man er i kalorioverskudd hele tiden, noe man ofte må være for å være feit. En feit person vil da som oftest være i en optimal sone for å bygge muskler. Men man trenger ikke å være feit for å ligge i overskudd hele tiden, men det er selvsagt vanskeligere å balansere kosten slik, enn å spise til failure hver gang.

Når det er sagt mener jeg å ha lest en artikkel her på TF om at man bygger mer fettfri masse når man er slank, enn når man er feit, men det kan ha vært prosentvis.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!