Skrevet av Emne: Ole Martin.. Norges sterkeste mann 2012 og 2013  (Lest 654754 ganger)

Utlogget Biffmaister

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 734

  • Real men lift stones!
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2025 : 12. mai 2011, 23:30 »
Uheldig kar du, Ole Martin! Det hadde vært gøy å sett hvor langt opp på NSM-pallen du klatrer den dagen du er skadefri, for styrken er det absolutt ikke noe i veien med. Snakkes til fredag. God bedring så lenge.
Eirik.
Norgesmester i grep 2011
Norgesmester i grep 2012
3. Plass Ironmind Grip Classic
Norgesmester Rolling Thunder 2013
Norgesmester Farmers Walk 2013

Utlogget Pinna

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 993
  • Honnør: 71
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 993

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2026 : 12. mai 2011, 23:35 »
Uff. Dette var kjipt, Ole.
La oss håpe at ikke sykehusoppholdet har satt deg for mye tilbake.
Det virker ikke sånn  Smiley

Du skal uansett ha honnør for innsatsviljen din.
Du er ikke av dem som dropper kvalikken fordi du har vondt i ei tå.. Du viser ekte guts og stå-på-vilje og gir deg ikke med det første  :e-thumusup:

Satser på at en deload-periode har gjort deg desto sterkere. Med en solid sluttspurt nå, kan du gjøre drammenserne stolte!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2027 : 12. mai 2011, 23:43 »
Uff. Dette var kjipt, Ole.
La oss håpe at ikke sykehusoppholdet har satt deg for mye tilbake.
Det virker ikke sånn  Smiley

Du skal uansett ha honnør for innsatsviljen din.
Du er ikke av dem som dropper kvalikken fordi du har vondt i ei tå.. Du viser ekte guts og stå-på-vilje og gir deg ikke med det første  :e-thumusup:

Satser på at en deload-periode har gjort deg desto sterkere. Med en solid sluttspurt nå, kan du gjøre drammenserne stolte!

Apopå dårlig tå, rørbakken knakk jo stortåa si for ca 6 uker siden. Mista en farmers koffert på beina og tåa knakk i to på langs Grin  Den er enda ikke grodd men han bare taper den!


Hvis fysioen din mener det kan gå greite og stille med leggen din Ole Martin så er det vel ingen skikkelig avrivning? Bare en "tynnj"strekk, og med riktig behandling kan den bli fin til helga.
Er ikke sikkert du har blitt svakere av sykehusopphold eller, får bare håpe blodprosenten kommer seg til neste helg!

God kveld.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2028 : 12. mai 2011, 23:59 »
Apopå dårlig tå, rørbakken knakk jo stortåa si for ca 6 uker siden. Mista en farmers koffert på beina og tåa knakk i to på langs Grin  Den er enda ikke grodd men han bare taper den!


Hvis fysioen din mener det kan gå greite og stille med leggen din Ole Martin så er det vel ingen skikkelig avrivning? Bare en "tynnj"strekk, og med riktig behandling kan den bli fin til helga.
Er ikke sikkert du har blitt svakere av sykehusopphold eller, får bare håpe blodprosenten kommer seg til neste helg!

God kveld.

Hvis jeg ikke husker feil etter det han sa,så brukes soleus mest når beinet er bøyd.. dvs ikke noe problem å gå farmers feks.. men dekkvelt er en farlig øvelse..
halter rundt enda og kan nok ikke si sikkert om det var en skikkelig kraftig strekk eller liten avrivning, men utifra erfaringa som jeg fikk i fjord med høyre leggen så kaller jeg det avrivning Wink  om fysio har rett eller ikke veit en ikke føre neste helg Smiley

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2029 : 13. mai 2011, 00:08 »
Hørtes helt jævlig ut det med magesyren som fucket opp spiserøret ditt. Fantastisk tøft av deg å vært så positiv til tross for alle plagene. God bedring og lykke til på NSM.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2030 : 13. mai 2011, 00:15 »
Uheldig kar du, Ole Martin! Det hadde vært gøy å sett hvor langt opp på NSM-pallen du klatrer den dagen du er skadefri, for styrken er det absolutt ikke noe i veien med. Snakkes til fredag. God bedring så lenge.
Eirik.
Takk Smiley
Uff. Dette var kjipt, Ole.
La oss håpe at ikke sykehusoppholdet har satt deg for mye tilbake.
Det virker ikke sånn  Smiley

Du skal uansett ha honnør for innsatsviljen din.
Du er ikke av dem som dropper kvalikken fordi du har vondt i ei tå.. Du viser ekte guts og stå-på-vilje og gir deg ikke med det første  :e-thumusup:

Satser på at en deload-periode har gjort deg desto sterkere. Med en solid sluttspurt nå, kan du gjøre drammenserne stolte!

Takk Smiley
Hørtes helt jævlig ut det med magesyren som fucket opp spiserøret ditt. Fantastisk tøft av deg å vært så positiv til tross for alle plagene. God bedring og lykke til på NSM.
Takker Smiley ja det er det jævligste jeg har vært med på.. Kaste opp flere liter blod anbefales ikke og den smaken en får i munn er heller ikke god, hehe..

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2031 : 13. mai 2011, 00:40 »
Hvis jeg ikke husker feil etter det han sa,så brukes soleus mest når beinet er bøyd.. dvs ikke noe problem å gå farmers feks.. men dekkvelt er en farlig øvelse..
halter rundt enda og kan nok ikke si sikkert om det var en skikkelig kraftig strekk eller liten avrivning, men utifra erfaringa som jeg fikk i fjord med høyre leggen så kaller jeg det avrivning Wink  om fysio har rett eller ikke veit en ikke føre neste helg Smiley

Fysioen har sikkert noen tips for taping av leggen?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2032 : 13. mai 2011, 00:49 »
Fysioen har sikkert noen tips for taping av leggen?

Ja, han fysioen skal teipe leggen og gjøre det som kan gjøres hvertfall Smiley

Utlogget Solid Snake

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 030
  • Honnør: 56
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 030

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2033 : 13. mai 2011, 01:27 »
God bedring, hørtes ikke kult ut det spiserør-opplegget... Men var jeg den eneste som stusset over bildet? Selv om sykepleieren kanskje er litt liten, så er du jo en enorm kar der du ligger, heheh.
3000m: 14,13, 12, 11, 10 (pers: 11.49)

Militærpress?
Frontbøy(RAW)?
Markløft(RAW) ?
Benk(RAW): ?
Pullups:30 reps

185cm høy og kroppsvekt: 90kg. (Høyest registrerte vekt er 105kg, bulk.)

Alder: 18 år.

Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=100826.msg1590998;topicseen#new 
  
Bildeprofil.

Utlogget Natvik

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 39
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 39

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2034 : 13. mai 2011, 08:53 »
spor...

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2036 : 13. mai 2011, 10:12 »
Status føre Nsm...

Kom i gang tidlig og fikk trent veldig bra på øvelsene helt til 13 april, da ble jeg innlagt på sykehuset med blødning i spiserøret...
Har slitt lenge med magesyre som går opp i spiserøret. Det er forsåvidt veldig mange som plages med det, men jeg var nok litt over gjennomsnittet plaga, med å våkna om natta osv. Det hadde i hvertfall ført til betennelse i spiserøret og svekket blod årene der,så de sprakk mens jeg trente.. Så kasta opp blod etter en stokkpress økta, reiste jo hjem og ble bare dårligere og dårligere.. Kasta opp sykt mye og ble så dårlig at jeg klarte såvidt å stå på beina..

Ikke så rart, for hadde vært hos legen like før detta skjedde og i forhold  til blodprosenten de målte på sykehuset hadde jeg kasta opp 60% av blodet jeg har i kroppen og det er litt blod i en 140 kilos kropp.. :S

Uansett ble 5 dager på sykehus og fikk fiksa detta, men fikk ikke lov å belaste kroppen etter detta, så ble 2 uker uten trening etterfulgt av 2 uker med super lett trening. Nå kan jeg trene igjen, men har enda for lav blodprosent i forhold til det jeg pleier, så blir fort sliten og svimmel når jeg tar i litt på treninga..Sad

Ikke nok med det så fikk jeg en liten avrivning i soleus muskelen i venstre leggen på dekk velt trening på lørdag.. Høyre i fjord og venstre nå.. Men det er ikke like mye skade som i fjord, så fysioterapeuten trur det kan bli ganske bra til neste helg..

Så alt i alt, har det ikke blitt noe særlig trening på gymmet og ikke strongman trening.. Styrken er ikke så ille, men har gått glipp av mye viktig øvelses trening..

Kommer til å stille på kvalliken og ta det som en test for åssen jeg føler meg, i forhold til styrke, hvor sliten/svimmel jeg blir og ikke minst leggen..

Grunnen til at jeg vil være med er for det er her i min hjem by Drammen og da er det litt kjipt å ikke få vært med.. Har jo veldig lyst til å være med på Telenor arena å siden det kommer til å bli ett sykt bra opplegg der, men må se ann på kvalliken...

Uansett, dagens tips: dra til legen hvis dere har problemer med sure oppstøt, hadde jeg vist det var så farlig hadde jeg reist dit for lenge siden Wink  å ta gastroskopi som en ofte må for å kunne få medisin for det er verdt det kontra det å få blødning der i steden Wink


Det blir likar i morra Wink

Utlogget rolfmannen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 26
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 26

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2037 : 13. mai 2011, 11:49 »
God bedring.. men fyttihælvete å diger du er mann.. hold haka oppe!

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2038 : 13. mai 2011, 12:33 »
Det høres ut voldsomt kjipt ut, Ole Martin!
Husk at helsa kommer først, det tar seg dårlig ut å krepere under konkurranse på hjemmebane!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Ole Martin.. Nsm 2011
« #2039 : 13. mai 2011, 22:13 »
Gi faen i NSM og blir frisk.. du skal leve godt etter dette også. Riktig god bedring.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!