Skrevet av Emne: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!  (Lest 137287 ganger)

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #765 : 25. juni 2009, 12:08 »
Jeg skjønte deg, men jeg liker å sette ting i et annet perspektiv. For man kan se ting på den måten og hehe.... Bare gjør det som gjør deg lykkelig du, det greier du nok bra. Så skal vi andre gjøre det for oss selv også. Om RAW FOOD er bra for deg, kanskje... Men for andre, det er ikke opp til deg å bestemme.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #766 : 25. juni 2009, 12:17 »
Nei, det skal jeg da ikke bestemme heller. Dette er en info tråd/diskusjon, ikke en prakke tråd som mange har stråmannet over på meg og/eller misforstått. De som klikker inn på min tråd, ja det gjør de av fri vilje. Om de ikke liker hva jeg informerer om, så kan de velge å ikke lese.

 
Min hensikt er å drepe mytene rundt livsstilen, informere mer. Jeg er ingen utdannet vitenskapsforsker, men jeg gir det jeg kan til de som vil lese. Dette er ingen kjent livsstil i Norge, men nå er det ihvertfall litt fler som vet om den om ikke annet.


"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #767 : 25. juni 2009, 12:25 »
Ja å informere andre har du greid, kanskje også fått noen til å eksperimentere. Men jeg har lest mye i denne tråden og synes det var mer sånn her fra deg: MY WAY or the HIGH WAY. Alle gjør feil og jeg gjør riktig. Så neste gang, prøv med litt mindre kraft hhehehe.... Må nevnes at det er litt annerledes å informere via chat/nett, som kan gjøre en god del mer negativt enn det virkelig er. Gjelder for alle.

Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #768 : 25. juni 2009, 12:31 »
Vel, alle får tolke som de vil..
"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #769 : 25. juni 2009, 12:40 »
Vel, alle får tolke som de vil..

Akkurat hva jeg mente...

Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #770 : 25. juni 2009, 12:59 »
Neivel? Jeg er veggis og konkurrer i fitness med gode resultater. Pass på at du ikke faller ned trappa...


det er mer sjans for at du som ikke får i deg biff faller ned i trappa. Smiley

er det bare kvinner som er veggis?
17 år.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #771 : 25. juni 2009, 13:46 »
det er mer sjans for at du som ikke får i deg biff faller ned i trappa. Smiley

er det bare kvinner som er veggis?

Så lenge man får i seg nok protein til å være i positiv nitrogenbalanse så spiller det ikke noen stor rolle om det kommer fra kjøtt eller vegetariske kilder. Jeg tror man kan bygge bra med muskler på relativt lavt proteininntak, men jeg tar tilskudd fra erteprotein og/eller whey/casein for å komme opp på de mengdene som forskningen støtter. Før jeg startet å trene igjen med vekter så lå jeg i over 2 år på ca 50 gram protein pr dag fra vegetarkilder (ikke noe tilskudd). Da bygget jeg ikke noe muskler, men jeg beholdt den muskelmassen jeg hadde.

Nei ikke bare kvinner. Jeg er veggis.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget david.

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 91
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 91

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #772 : 25. juni 2009, 14:08 »
Så lenge man får i seg nok protein til å være i positiv nitrogenbalanse så spiller det ikke noen stor rolle om det kommer fra kjøtt eller vegetariske kilder. Jeg tror man kan bygge bra med muskler på relativt lavt proteininntak, men jeg tar tilskudd fra erteprotein og/eller whey/casein for å komme opp på de mengdene som forskningen støtter. Før jeg startet å trene igjen med vekter så lå jeg i over 2 år på ca 50 gram protein pr dag fra vegetarkilder (ikke noe tilskudd). Da bygget jeg ikke noe muskler, men jeg beholdt den muskelmassen jeg hadde.

Nei ikke bare kvinner. Jeg er veggis.


Hvor mye grønnsaker må man ete for å få i seg 50g protein på en dag? Tongue Jeg tror det blir veldig slitsom få i seg en haug med grønnsaker daglig når man like gjerne kan ete en deilig biff eller kyllingfilet og få i seg samme menge proteiner på en middag. Du sier jo selv at du ikke bygde noe muskler under den perioden så kan ikke bare være enig om at man må ta en annens liv for å få i seg mer liv? og da tenker jeg på kyllinger, griser kuer og utelukker mennesker altså Tongue

Det står på profilen din at du er kvinne..
17 år.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #773 : 25. juni 2009, 14:36 »
Hvor mye grønnsaker må man ete for å få i seg 50g protein på en dag? Tongue Jeg tror det blir veldig slitsom få i seg en haug med grønnsaker daglig når man like gjerne kan ete en deilig biff eller kyllingfilet og få i seg samme menge proteiner på en middag. Du sier jo selv at du ikke bygde noe muskler under den perioden så kan ikke bare være enig om at man må ta en annens liv for å få i seg mer liv? og da tenker jeg på kyllinger, griser kuer og utelukker mennesker altså Tongue

Det står på profilen din at du er kvinne..

En vegetarianer spiser jo ikke bare frukt og grønnsaker. Frukt og grønt inneholder veldig lite proteiner ja. Men bønner, linser og melkeprodukter inneholder nok protein til at 50 gram proteiner ikke krever store mengder av noen av noen av disse matvarene. Jeg bygde ikke noe muskler nei, men jeg trente jo heller ikke vekter, så det spilte det ingen rolle om jeg hadde spist 50 gram eller f.eks 150 gram.

Man må ta en annens liv for å få i seg liv? Hva mener du med det?

Det er bare på forumet jeg er kvinne...
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #774 : 25. juni 2009, 15:06 »
Man må ta en annens liv for å få i seg liv? Hva mener du med det?

Man tar ikke et liv, man sender det bare videre til neste steg mot samsara. Faktisk gjør man det andre vesenet en tjeneste ved å spise det. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #775 : 25. juni 2009, 15:30 »
Man tar ikke et liv, man sender det bare videre til neste steg mot samsara. Faktisk gjør man det andre vesenet en tjeneste ved å spise det. Smiley

ok.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Eneres

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 489
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 489

  • Ja, jeg har fått gratis ferie fra forumet 14 dager
Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #776 : 28. juni 2009, 11:37 »

Når man spiser all den maten vi kjøper i butikken, så spiser vi ikke bare det vi ser, men vi spiser også fargestoffer, konserveringsmidler(kreftfremkallende), smaksforsterkere og andre tilsetningsstoffer.  Folk burdte lese mer hva som står bak på produktet for å virkelig se hva de kommer til å putte inn i kroppen. Men mange tror at dette er harmløse ting, ja for matprodusentene ville jo aldri gjort noe som hadde skadet folk over lengre tid for å tjene penger.. right?

Wrong.

"We are The Fifth Ape" - Charles Robert Darwin

"And they say that a hero can save us. I'm not gonna stand here and wait."

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #777 : 28. juni 2009, 12:02 »
Når man spiser all den maten vi kjøper i butikken, så spiser vi ikke bare det vi ser, men vi spiser også fargestoffer, konserveringsmidler(kreftfremkallende), smaksforsterkere og andre tilsetningsstoffer.  Folk burdte lese mer hva som står bak på produktet for å virkelig se hva de kommer til å putte inn i kroppen. Men mange tror at dette er harmløse ting, ja for matprodusentene ville jo aldri gjort noe som hadde skadet folk over lengre tid for å tjene penger.. right?

Wrong.



hvor mange unge friske mennesker er det i norge som dør hvert år av konserveringsmiddler og fargestoffer?

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #778 : 28. juni 2009, 12:19 »
Når man spiser all den maten vi kjøper i butikken, så spiser vi ikke bare det vi ser, men vi spiser også fargestoffer, konserveringsmidler(kreftfremkallende), smaksforsterkere og andre tilsetningsstoffer.  Folk burdte lese mer hva som står bak på produktet for å virkelig se hva de kommer til å putte inn i kroppen. Men mange tror at dette er harmløse ting, ja for matprodusentene ville jo aldri gjort noe som hadde skadet folk over lengre tid for å tjene penger.. right?

Wrong.
Er med på den. Skal man virkelig være sunn, så synes jeg det er noe i mitt ordtak: Styr unna den maten som er mest tilgjengelig og spis den som er minst tilgjengelig. (Med mindre du bor på gård og dyrker maten din selv...)

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: RAW FOOD - Den ALTERNATIVE Livsstilen!
« #779 : 28. juni 2009, 13:52 »
[...] konserveringsmidler(kreftfremkallende), smaksforsterkere og andre tilsetningsstoffer.  [..]
Hvilke konserveringsmidler er kreftfremkallende?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!