Skrevet av Emne: Raw Korstoget fortsetter  (Lest 39830 ganger)

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #60 : 15. oktober 2011, 04:11 »
Power Loppa: det med håndleddsbind og varmere ble vedtatt på Tinget forrige lørdag. NSF valgte å følge IPF sine regler for klassisk styrkeløft. Selv om det nå er lov med varmere og håndleddsbind er det ikke sikkert jeg kommer til å bruke det. Tjener ikke noe på varmere (men tror jeg løfter litt mer med håndleddsbind) og det er mest estetisk og mest raw å løfte uten varmerne. Kanskje blir det endring i reglene en gang også og da har jeg på video at jeg løftet uten, f.eks. Får se hva jeg velger å gjøre Smiley
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #61 : 15. oktober 2011, 04:21 »
Power Loppa: det med håndleddsbind og varmere ble vedtatt på Tinget forrige lørdag. NSF valgte å følge IPF sine regler for klassisk styrkeløft. Selv om det nå er lov med varmere og håndleddsbind er det ikke sikkert jeg kommer til å bruke det. Tjener ikke noe på varmere (men tror jeg løfter litt mer med håndleddsbind) og det er mest estetisk og mest raw å løfte uten varmerne. Kanskje blir det endring i reglene en gang også og da har jeg på video at jeg løftet uten, f.eks. Får se hva jeg velger å gjøre Smiley

Ah, såpass.  Jeg beklager at jeg ikke har sjekket tingets ukentlige aktiviteter for og holde meg oppdatert om de siste trendene innenfor styrkeløft her til lands.  Jeg burde kanskje begynne og ta daglige telefoner til presidenten i NSF, klar med notatblokka i hånda mens jeg spør ham om noe nytt har skjedd, slik at jeg kan stille bedre utrustet til debatt Wink

Jeg kan uansett ikke gjøre annet enn og ta denne bommerten på min egen kappe, samtidig vil jeg ikke ta ansvar for en tabbe av episke dimensjoner da den nye regelen er meget fersk, samtidig som endringer i reglementet ikke akkurat blir førstesidestoff i VG.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #62 : 15. oktober 2011, 11:24 »
Ah, såpass.  Jeg beklager at jeg ikke har sjekket tingets ukentlige aktiviteter for og holde meg oppdatert om de siste trendene innenfor styrkeløft her til lands.  Jeg burde kanskje begynne og ta daglige telefoner til presidenten i NSF, klar med notatblokka i hånda mens jeg spør ham om noe nytt har skjedd, slik at jeg kan stille bedre utrustet til debatt Wink

Jeg kan uansett ikke gjøre annet enn og ta denne bommerten på min egen kappe, samtidig vil jeg ikke ta ansvar for en tabbe av episke dimensjoner da den nye regelen er meget fersk, samtidig som endringer i reglementet ikke akkurat blir førstesidestoff i VG.

Hehe, ingen skade skjedd akkuratt!

Jeg bare la merke til akkuratt den kommentaren, og snudde den rundt Smiley

Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #63 : 16. oktober 2011, 22:32 »
Kassan aka strictboy: Hvor får du jekkestropper fra?

Og når det skulle være utstyrsfritt, hvorfor ikke kutte ut belte, knevarmere og evt håndleddsbind? Alle de nevnte er (støtte)utstyr.

Jekkestropper er selvfølgelig bare for å sette det på spissen.
For å bruke forenklede uttrukk fra fysikken så vil man med drakter lagre bevegelsesenergi i på grunn av "fjæreffekten" i draktene. En ideell fjær har en kraft som er lik F=kx der k er en fjærkonstant og x er lengden man strekker fjæren. En benkpressdrakt er ikke en ideell fjær, men den lagre energi tilsvarende som en fjær når man senker vekten mot brystet og drakten kommer i spenn. Når man skal løfte opp igjen bruker man da energien som er lagret når man strekker drakten i tillegg til egen muskelstyrke.
Helt latterlig når man skal måle hvem som er sterkest.
Det man nå måler er hvem som klarer å løfte mest i form av summen av styrke og hvor mye energi man klarer å lagre i drakten under løftet. For meg som er interessert i styrke er det totalt uinteressant hvor mye energi folk klarer å lagre i drakten under løftet sitt slik at man får ekstra løftehjelp av dette.

Så kan alle draktforkjemperene komme og fortelle hvor tøft og vondt det er med drakter (man får til og med tøffe blodsutredelser og boldskutte øyne WOW!) og hvilke ekstra utfordringer og variasjoner det gir til løftingen.

Kjør debatt! (Same old, same old...)

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #64 : 16. oktober 2011, 22:50 »
Jekkestropper er selvfølgelig bare for å sette det på spissen.
For å bruke forenklede uttrukk fra fysikken så vil man med drakter lagre bevegelsesenergi i på grunn av "fjæreffekten" i draktene. En ideell fjær har en kraft som er lik F=kx der k er en fjærkonstant og x er lengden man strekker fjæren. En benkpressdrakt er ikke en ideell fjær, men den lagre energi tilsvarende som en fjær når man senker vekten mot brystet og drakten kommer i spenn. Når man skal løfte opp igjen bruker man da energien som er lagret når man strekker drakten i tillegg til egen muskelstyrke.
Helt latterlig når man skal måle hvem som er sterkest.
Det man nå måler er hvem som klarer å løfte mest i form av summen av styrke og hvor mye energi man klarer å lagre i drakten under løftet. For meg som er interessert i styrke er det totalt uinteressant hvor mye energi folk klarer å lagre i drakten under løftet sitt slik at man får ekstra løftehjelp av dette.

Så kan alle draktforkjemperene komme og fortelle hvor tøft og vondt det er med drakter (man får til og med tøffe blodsutredelser og boldskutte øyne WOW!) og hvilke ekstra utfordringer og variasjoner det gir til løftingen.

Kjør debatt! (Same old, same old...)

Hehe, dette summerer jo opp hele utstyrsdebatten.  Merkelig at det skal diskuteres side opp og ned i det uendelige når sakens essens ligger akkurat HER i denne paragrafen.

Takk. 
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #65 : 17. oktober 2011, 20:15 »
Rundt 100 kg og 800, er vel ikke så mangen som klarer. 2 gammleapps ring rever som carl o, og Børge kunne nok klart det ( begge over 220 i benk uten skjorte ) I dag er det kanskje bare Andreas H som gjør dette, på så lav vekt.

Utlogget happypappy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 223

Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #66 : 25. oktober 2011, 03:30 »
Hvorfor ikke bare danne en ny organisasjon for raw løfting i stedenfor å mase på en organisasjon for draktløfting til å bytte om til raw løfting. Loppa du kunne startet den organisasjone siden det ser ut som om du er den i hele landet som bryr deg mest om dette Wink


Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Første nordmann med 800 raw godkjent på stevne
« #67 : 27. oktober 2011, 22:03 »
Hvorfor ikke bare danne en ny organisasjon for raw løfting i stedenfor å mase på en organisasjon for draktløfting til å bytte om til raw løfting. Loppa du kunne startet den organisasjone siden det ser ut som om du er den i hele landet som bryr deg mest om dette Wink



Nei, det skal være ETT forbund og EN mester.

Ved og skape flere forbund blir det jo bare tull, slik det f.eks er i USA nå, med 500 forbund og 5000 rekorder.

Jeg er den i hele landet som bryr meg mest om raw løfting?  Hehe, der fikk jeg meg en god latter ja!
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #68 : 12. november 2011, 19:52 »
800 raw, godkjent av en Nordmann er nådd, er derfor på sin plass at tråden bytter navn.

Korstoget fortsetter.

Denne tråden skal nå brukes som ett fora hvor man kan notere ned både små og store triumfer i færden mot rawløfting.

Kort summert for den uinvidde, så ble raw løft akkreditert av NSF i 2009, og fra her så går det bare en vei, da basert på f.eks info fra artikler som denne:

http://www.powerliftingwatch.com/node/11008

Må si jeg liker ett av sitatene i artikklenen:   "Some may say that raw lifting will fractionalise powerlifting and perhaps cause dispute with our manufacturers"

Med andre ord;  Om styrkeløft blir Raw, så er det UTSTYRS PRODUSENTENE som kommer til og bli forbannet, fordi de ikke får solgt utstyret sitt lengre!!  Ett fint argument for og løfte med utstyr Wink

IPF er en av de veldig få føderasjonene i verden som ikke tilbyr en egen raw divisjon, spørsmålet er selvsagt ikke OM dette vil komme før eller siden, spørsmålet er NÅR vil det komme, og etter det vil spørsmålet bli HVOR LANG TID vil det ta før Raw blir mer populært enn equipped.

Når jeg startet denne tråden sommeren 2010 mente alle jeg var full av drit.  Har på følelsen av at mange nå begynner og innse at jeg kanskje ikke bomma så mye som folk først trodde. 

There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #69 : 12. november 2011, 20:02 »
Du som kjører dette korstoget for rawløfting - er du i det hele tatt innmeldt i NSF?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #70 : 12. november 2011, 20:09 »
NSF burde skifte navn til NDF, Norges draktløfter-forbund...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #71 : 12. november 2011, 20:16 »
Skal dette bli en enda usaklig skittkastingstråd fra folk som ikke er styrkeløftere? Hadde halvparten av de som snakker så høyt om rawløfting og så lavt om draktløfting faktisk meldt seg inn i NSF og løftet raw hadde det vel vært et eget raw NM allerede.

Og det kommer fra en som godt kunne tenke seg å løfte raw.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Pajero

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 431
  • Honnør: 197
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 431

  • Time for Power!
Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #72 : 12. november 2011, 20:22 »
Du som kjører dette korstoget for rawløfting - er du i det hele tatt innmeldt i NSF?

For det første;  Jeg kjører ikke korstog alene, det dreier seg om en verdensomspennende koallisjon, jeg er bare en av budbringerne.

På spørsmålet om medlemskap så er svaret selvsagt nei, NSF får ikke medlemskontigent av meg før Raw løfting annerkjennes på lik linje med utstyrsløft, ikke ett sekund før.

Skal dette bli en enda usaklig skittkastingstråd fra folk som ikke er styrkeløftere? Hadde halvparten av de som snakker så høyt om rawløfting og så lavt om draktløfting faktisk meldt seg inn i NSF og løftet raw hadde det vel vært et eget raw NM allerede.

Og det kommer fra en som godt kunne tenke seg å løfte raw.

Man er altså ikke styrkeløfter om man ikke er medlem i NSF? 

Og melde seg inn i NSF betyr og printe ut en papir bit, sende den i posten med en hundrings eller to, blir man plutselig styrkeløfter av og gjøre dette? 

Nå er vel du pro drakt, men jeg går ut ifra at du er mot doping.  Om NSF hadde tillatt doping, noe du er imot, hadde du da vært medlem?  Jeg går ut ifra at svaret på det er nei.

Jeg står på mitt, kontigenten innløses fra min side når forbundet aksepterer den konkuranse formen jeg står for.
There can be only one!

Perser:  Knebøy:  80  kg  Benkpress:  72.5  Markløft:112.5  Militærpress:  45 kg - Alle løft gjort uten utstyr eller doping

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #73 : 12. november 2011, 20:25 »
Syns bare det er tåpelig å engasjere seg så mye på løftereglene i en idrett en ikke deltar i. Faktisk aldri noen sinne har deltatt i. Og antagelig aldri løftet med drakter heller. Ett tips for å faktisk påvirke er jo faktisk å løfte raw. Det fins jo tilogmed egne rawkonkurranser innen norsk styrkeløft, så nå skjønner jeg ikke alt oppstyret. 

Kreditt til Einar Gilberg som faktisk deltar raw. Går ikke an å sitte hjemme på pcn å si at rawløfting er så fint og flott. Det er et raw korstog, men du er neppe en del av det.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Raw Korstoget fortsetter
« #74 : 12. november 2011, 20:31 »
Ikke noe å bli fornærma for. Styrkeløfterne trener for det meste uten utstyr og er grisesterke! MEN, det som foregår på stevner og større mesterskap er draktløft! Hadde det vært snakk om ren styrke kan man kalle det for "styrkeløft". Når man bruker ren styrke for å løfte sier det seg selv at man ikke skal ta på seg en strikkdrakt for å assistere løftene.
Education is important, but big biceps are importanter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!