Skrevet av Emne: Markløft fail!  (Lest 56101 ganger)

Utlogget pinglo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 438
  • Honnør: 140
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 438

  • Oslo SK-løfter
Sv: Markløft fail!
« #90 : 24. september 2010, 14:36 »
jeg tror ikke mange av de som ahr kritisert her er misunnelige nei. Smiley

Misunnelige på hva?
Enhver person som kritiserer noe er misunnelig på den som blir kritisert, per definisjon. Haters gonna hate, fuck janteloven osv.

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #91 : 24. september 2010, 14:43 »
NKS, norges beste i -105 gjorde  vel 300 med nød og neppe under nsm, dog på litt høyere kroppsvekt. Altså ikke veldig langt opp.
Ellers er det vanskelig å si seg uenig i godeste GuettAs hovedpoenger, selv om formuleringene har en tendens til å erte på seg stein;); Ja det er en sterk prestasjon, uavhengig av stil. Rent styrkemessig er jo ikke fyren langt fra å dra 300 fra bakken til utrettet posisjon. Flisespikkeri rundt hvorvidt dette kalles markløft pga låring etc er unødvendig. Selvfølgelig er det markløft, men alle skjønner jo at dette ikke kan sammenlignes med godkjente løft, ei heller er han testet.

Tror som DannY at 290 kunne gått med samme dårlige teknikk, mens han nok må litt lengre ned for å dra det godkjent=)

Skal forøvrig legge inn klassikeren "rykk og støt" i programmet fremover, eller kanskje jeg lar det bli med "rykk og pushpress."
Vendinger  (og engelskkunnskap for den saks skyld) er tydeligvis litt 2009, eller hva sier du Hernes? Wink

Engelskkunnskapene mine er helt greie, jeg finner det morsomt at hovedpoenget deres er at jeg formulerte en liten feil når jeg tok en liten spansk en på en oversettelse uten se hva den faktisk het på norsk først, fair enough, men i motsetning til Danny så innrømmet jeg feilen jeg gjorde og rettet den opp.

Videre synes jeg det er fantastisk at folk synes det er greit å utsette seg selv for en så stor skaderisiko som han der gjorde. Han kan være forbanna heldig at det ikke var en benk eller noe annet som stod bak på tur ned så han ikke knakk nakken, eller at han ødela korsryggen sin. Han skal ha kred for guts, men å dra slik som det der er 100% galskap. Og det er filmen et klinkende klart eksempel på.
Non Plus Ultra

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Markløft fail!
« #92 : 24. september 2010, 14:45 »
Han kan være forbanna heldig at det ikke var en benk eller noe annet som stod bak på tur ned så han ikke knakk nakken, eller at han ødela korsryggen sin. Han skal ha kred for guts, men å dra slik som det der er 100% galskap. Og det er filmen et klinkende klart eksempel på.


akkurat det der er alle enige i, og ingen har sagt noe imot det.. Men det gjør det ikke mindre imponerende styrkemessig uansett;) det som var poenget her..

Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #93 : 24. september 2010, 14:50 »

akkurat det der er alle enige i, og ingen har sagt noe imot det.. Men det gjør det ikke mindre imponerende styrkemessig uansett;) det som var poenget her..

Med en gang man lårer marken er det for min del ekstremt lite imponerende, fordi da er man ikke sterk nok til å dra det som et markløft skal gjøres. Det er jo nettopp det som gjør at man må låre, mangel på styrke.

Med det sagt hadde det vært spennende å se hva han hadde dratt etter 2mnd'er med teknikktrening og styrking av svake muskelgrupper. Det hadde nok blitt et bra løft.
Non Plus Ultra

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Markløft fail!
« #94 : 24. september 2010, 14:52 »
Er helt enig med hva OlavMG, danny sier ass.. Å påstå att det var langt ifra og at det var et dårlig forsøk blir bare for dumt, jeg tipper han kunne greid 285-290kg, utretta, han hadde jo stanga nesten over hofta, han trengte jo bare å skyve bak.

Det er riktig det. Stanga ruller over hofta når han ligger på bakken (ellers er den ganske mye nærmere kneleddene enn hofteleddet). Jeg ser ikke helt det imponerende i akkurat det da, men.   what
http://www.youtube.com/watch?v=1O-LNy2-pXA#noexternalembed&feature=player_embedded
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Lars S.K

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 823
  • Honnør: 72
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 823

Sv: Markløft fail!
« #95 : 24. september 2010, 15:00 »
300 kg i raw mark er ganske mye det, mere en di fleste klarer og dra opp  Wink
Hatt mange teknisk  dårlige løft på treninga selv, men det har ikke stoppet meg i å klare og dra godkjente løft på stevner.
Gutte på videon er nok god for mye mere en 260 kg, tipper han kan dra 290 i strongman mark og ca 280 i styrkeløft mark hvis han har grepet til det.


Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Markløft fail!
« #96 : 24. september 2010, 15:00 »
Huff. Hva mener du med den siste kommentaren der egentlig Bo? Eller i det hele tatt hele innlegget.

Hva så om han bomma? Finnes det ikke imponerende fordi han bomma på vekta? At han er ikke eier styrke? Låringa og den forferdelig ruskete teknikken gjorde at han tjente minst 30kg, og det at han bomma tyder på at han neppe drar mer enn 260, stilrent.
Jeg bare påpeker at han ikke fullførte løftet, ettersom folk hyller han
"Kunne vært bedre var en underdrivelse" ble skrevet til kommentaren om teknikken hans.
Det er jo ikke noen tvil om at mannen er sterk, jeg har da ikke sagt noe imot det? tipper at han drar omkring 280, som er meget bra

Sitat
Du var en av de første som blant annet kommenterte i tråden til Reidar Kvåle, da han la ut film av bøying på 260kg. Det var ikke ET jævla positivt ord i innlegget ditt. Bare reinspikka dritt og faenskap fra ende til annen om at du i det minste forventa at løftinga var gjort uten utstyr. Hva i helvete vil du frem til med sånne innlegg? Makan til oppførsel har jeg faen ikke vært borti på forumet.
Jeg trodde Reider Kvåle var monstersterk, skjønte ikke bæret av hvorfor han skulle legge ut bøy med utstyr på 260kg. Egil forklarte at han hadde gått ned 30kg i kroppsvekt og jeg rettet litt på ordlaget.
Jeg ser værre oppførsel på forumet her hver dag

Sitat
Så vanvittig provoserende... For så sterk er du faen ikke Bo, at du kan fly rundt på forumet å slenge inn det ene spydige innlegget etter det andre hva angår andres løfting. Ingen er det. Og da tenker jeg spesielt på de som ikke er medlem av NSF, eller NIF. I tillegg er du medlem på landslaget, ambassadør for Norge internasjonalt innen styrkeløft og er forbilde for mange innen styrkeløftnorge. Sånt piss som dette bør du holde deg for god til.
Jeg karaktiserer meg ikke som sterk i det hele tatt Øyvind, det er lenge til jeg er sterk. Synes egentlig jeg har roet litt ned på spydighetene i det siste, men tydeligvis nok til å få deg til å gå av skaftet.

Sitat
Er det så jævla vanskelig å skrive noe positivt? 
Jeg har inget problem med å skrive positive ting, om det er til byggere , styrkeløftere eller Strongmen.
Men jeg gidder ikke kaste inn positive kommentarer om det ikke er på sin plass eller passer inn.

Jeg synes forøvrig det er synd at du sitter inne med så mye hat, tydeligvis ikke noe som skjedde igår Smiley
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Markløft fail!
« #97 : 24. september 2010, 15:01 »
Engelskkunnskapene mine er helt greie, jeg finner det morsomt at hovedpoenget deres er at jeg formulerte en liten feil når jeg tok en liten spansk en på en oversettelse uten se hva den faktisk het på norsk først, fair enough, men i motsetning til Danny så innrømmet jeg feilen jeg gjorde og rettet den opp.

Videre synes jeg det er fantastisk at folk synes det er greit å utsette seg selv for en så stor skaderisiko som han der gjorde. Han kan være forbanna heldig at det ikke var en benk eller noe annet som stod bak på tur ned så han ikke knakk nakken, eller at han ødela korsryggen sin. Han skal ha kred for guts, men å dra slik som det der er 100% galskap. Og det er filmen et klinkende klart eksempel på.
Det du skriver til slutt her er ingen uenig med deg i Hernes, er ikke det diskusjonen har gått på.

Jeg finner det morsomt at du skriver feil, og særlig at du skylder på oversettelsen^^
Ikke vondt ment, ta det med et smil om munnen i stedet for å bli Dr. Serious:)
Men hvis du oppfatter det som et hovedpoeng, når det kun er påpekt humoristisk i slutten av to innlegg, så tror jeg du må lese postene her litt grundigere, og kanskje med en litt mindre kritisk holdning?

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Markløft fail!
« #98 : 24. september 2010, 15:04 »
Jeg bare påpeker at han ikke fullførte løftet, ettersom folk hyller han
"Kunne vært bedre var en underdrivelse" ble skrevet til kommentaren om teknikken hans.
Det er jo ikke noen tvil om at mannen er sterk, jeg har da ikke sagt noe imot det? tipper at han drar omkring 280, som er meget bra
Jeg trodde Reider Kvåle var monstersterk, skjønte ikke bæret av hvorfor han skulle legge ut bøy med utstyr på 260kg. Egil forklarte at han hadde gått ned 30kg i kroppsvekt og jeg rettet litt på ordlaget.
Jeg ser værre oppførsel på forumet her hver dag
Jeg karaktiserer meg ikke som sterk i det hele tatt Øyvind, det er lenge til jeg er sterk. Synes egentlig jeg har roet litt ned på spydighetene i det siste, men tydeligvis nok til å få deg til å gå av skaftet.
Jeg har inget problem med å skrive positive ting, om det er til byggere , styrkeløftere eller Strongmen.
Men jeg gidder ikke kaste inn positive kommentarer om det ikke er på sin plass eller passer inn.

Jeg synes forøvrig det er synd at du sitter inne med så mye hat, tydeligvis ikke noe som skjedde igår Smiley


 btw reidar kvåle VAR monstersterk ja:)Smiley han er ikke i samme kaliber som han en gang var

Utlogget Hernes

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 468
  • Honnør: 769
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 468

  • Jesus Squats High
Sv: Markløft fail!
« #99 : 24. september 2010, 15:09 »
Det du skriver til slutt her er ingen uenig med deg i Hernes, er ikke det diskusjonen har gått på.

Jeg finner det morsomt at du skriver feil, og særlig at du skylder på oversettelsen^^
Ikke vondt ment, ta det med et smil om munnen i stedet for å bli Dr. Serious:)
Men hvis du oppfatter det som et hovedpoeng, når det kun er påpekt humoristisk i slutten av to innlegg, så tror jeg du må lese postene her litt grundigere, og kanskje med en litt mindre kritisk holdning?

Ja jeg skrev feil fordi jeg visste ikke hva øvelsen het på norsk, derimot hva det het på engelsk. Og tok en crap oversettelse inne i huet mitt. Beklager at dette er lite troverdig for deg men nuvel. 

Vel, da får vi vel bare være uenige for jeg tror ikke vi noengang kommer til å bli enige rundt denne debatten om markløft.
Non Plus Ultra

neonX

  • Gjest
Sv: Markløft fail!
« #100 : 24. september 2010, 15:12 »
markløft er når du løfter stanga fra bakken og helt opp til du har strekt ut ryggen. Da har du tatt et MARKløft.

*kaste bensin på bålet*

Utlogget emiiiil

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 340
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 340

Sv: Markløft fail!
« #101 : 24. september 2010, 15:12 »
markløft er når du løfter stanga fra bakken og helt opp til du har strekt ut ryggen. Dahar du tatt et MARKløft.

*kaste bensin på bålet*

honnør

Utlogget Nils`n

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 462
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 462

Sv: Markløft fail!
« #102 : 24. september 2010, 15:39 »
hofta kommer jo fram og ryggen er utrettet, men det er etter han falt bakover da men Grin
Trent høsten 2009-våren 2010. startet opp igjen våren 2011. 22år 120kg 175cm høy
Beste løft: KB 200, BP 140(18/5-2010), ML 220(20/5-2010), MP 2x100(16/4-2011)
LOGG: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=96042.msg1443388;topicseen#new

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Markløft fail!
« #103 : 24. september 2010, 17:27 »
Hva med sumomark? Er ikke dette en teknikk en bruker for å hente mer enn en klarer med konvensjonell mark? Forøvrig henter jeg fint lite på å låre, ender som oftest med at løftet ikke går dersom jeg prøver på det. Kjenner folk som krummer ryggen mer enn dette og fortsatt har god rygg etter godt over 10 år med løfting, men om det er heldig er en helt annen sak.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Markløft fail!
« #104 : 24. september 2010, 18:12 »
Med en gang man lårer marken er det for min del ekstremt lite imponerende, fordi da er man ikke sterk nok til å dra det som et markløft skal gjøres. Det er jo nettopp det som gjør at man må låre, mangel på styrke.

Hva hvis det hadde vært 500 kg på stanga?

Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!