Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 128913 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #210 : 25. oktober 2010, 18:52 »
Ja, dette er ikke imponerende av Magnusson i det hele tatt. Fordi han ville jo bare tatt 300 kg. i markløft hvis han ikke brukte steroider. Fordi han er jo ikke et talent i markløft. Olof Dahl ville jo såklart vært sterkere enn Benedict hvis sistnevnte ikke hadde brukt steroider. Kanskje Einar Gilberg også ville ligget på det samme nivået. Alle russere er dopet. Ingen nordmenn er dopet. Alsgaard og Dæhlie var aldri dopet! For å ikke snakke om Johann Olav Koss! Han var iallefall ikke dopet!

Jeg vet ikke hva som var poenget med dette fantastisk dårlige innlegget på alle mulige måter, men det er kanskje min måte å få utløp på frustrasjon over alle de idiotiske innleggene i denne tråden?

Utlogget DannY GuettA

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 426
  • Honnør: 165
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 426

  • Raw power & Natural Strength
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #211 : 25. oktober 2010, 21:11 »
Noe som er veldig relevant for denne tråden og som kan komme som en vekker for de som bruker dop og som har glemt hvor mye det virker, de som ikke har prøvd og ikke aner virkningene og de som ikke kan forskjellen på utstyr som blir brukt.

Benedikt deltok på VM i Veijle 2003. Jeg var og så på live. Her er forsøkene fra den gang:
http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/results/worlds/wormen03/wormen2003%20detailed.htm

Han tok 360 i mark men 380 var alt for tungt.

1,5 år senere:
http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2005/Apr/Audunn_Jonsson_Totals_11175_and_Benedikt_Magnusson_Pulls_410.html

Her ser vi at han bommet så vidt det var på 425 kg. Og senere samme år så tok han 440 kg i markløft. Framgangen på å ikke gjøre 425 kg i det islandske mesterskapet og å klare 440 kg i Helsinki på samme år kan nok dedikeres i stor grad til stangen som blir brukt. 

Audunn Jonsson gjorde 1117,5 kg og ble året etter først verdensmester i Stavanger med 1040 kg. Så ble han fratatt gullet pga. positiv dopingprøve.

I 2009 gjorde han comeback og løftet da i plussen (gått opp 17+ kg i kroppsvekt!) "kun" 990 kg. (Jonsson Audunn 1972 ISL 142,20 0,5575 385,0 6 250,0 8 355,0 2 990,0)

Poeng: Dop betyr sinnsykt mye.
Poeng 2: Utstyret betyr også litt.

...likevel er 442,5 kg enormt mye Smiley 

Rekorden i IPF er imidlertid fortsatt 408 kg. Og også den er mest sannsynlig satt med dop. Utøveren som satte den er i alle fall utestengt på livstid. For doping.






nå har det jo jævlig mye å si når han starta å trene da Wink bennedikt er jo relativt ung, og var hvertfall veldig ung på den tiden du snakker om der.. Ettersom jeg kan huske startet han ikke så veldig tidlig å trene..

Kan hende han bare hadde trent et par år når han tok 360 i mark.




Og den filmen fra 2009, så hadde han nettopp fått unge og tatt en laaaaaang tid av fra trening.. men løftet fordet, selv om han hadde mistet MASSE styrke Wink som hvem som helst ville gjort med total pause fra trening.

*oppklart*
Stats:                      
Høyde - 176cm         
Vekt - 180 pounds of muscle, steel and sex appael! ^^
Alder - 26.08.89

Beste løft: (film - "Danielsel" youtube)
Benkpress: 145kg (@ 82kg, 19år -skade) (137,5@17år)
Styrkevending: 125kg
Frontbøy: 150kg
Markløft: 200kg
Push press: 106kg*2 (fra bakken og opp)

TRENINGSLOGG: Litt av alt.
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=89118.0

Utlogget Vilje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 188
  • Honnør: 37
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 188

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #212 : 25. oktober 2010, 22:01 »
Helt utrolig at en tråd om en ny verdensrekord skal kunne bli til 15 sider dopinganklager i det vide og det brede. Rekorden står likevel, så hva er der å diskutere?  what Blir verden et bedre sted dersom vi blir enige om at det ikke var så kult likevel fordi rekorden ble satt i et annet forbund, og dermed "beviser" at det ble brukt doping?

Føler bare at jeg har hørt samme regla før, et tre-sifret antall ganger: "det er en sannsynlighet for at han kan ha brukt doping, og dersom han bruker doping kommer resultatene på løpende bånd uten trening, for dop gjør deg til et supermenneske med et knips, og dermed kunne jeg vært like rå om jeg bare brukte sjæl, men jeg er så mye bedre at jeg ikke bruker og derfor er han en taper. Jeg er ikke i nærheten selv, og jeg har ikke trent på langt nær like lenge, og sånn sett føler jeg meg mye bedre om jeg slenger dritt om vedkommende som person. bla bla bla..."

Uten å få noen til og inbille seg at jeg hevder at doping innenfor idrett er greit, synes jeg det er unødvendig å ødelegge tråd på tråd med doping-prat i saker man ikke engang er sikker på om dette er tilfelle. Hvorvidt Magnusson er rein eller ikke, har jeg ingen formening om, men disse diskusjonene begynner å bli utdatert.

Hva med å holde disse diskusjonene til egne tråder istedet for å spore av så voldsomt?

Doping eller ei: 442,5kg er grisemange kilo, så får man se når denne rekorden kan slettes innenfor IPF slik at man kan få i det minste innbilt seg at den er satt med "rent mel i posen".

Det er da uansett mye hyggeligere å være litt naiv... Wink
- Kom treningslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne! Smiley

Utlogget weightlifter

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 284
  • Honnør: 58
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 284

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #213 : 25. oktober 2010, 22:58 »
Og den filmen fra 2009, så hadde han nettopp fått unge og tatt en laaaaaang tid av fra trening.. men løftet fordet, selv om han hadde mistet MASSE styrke  som hvem som helst ville gjort med total pause fra trening.



Hvor lang pause måtte han ha for å få unge da?

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #214 : 25. oktober 2010, 23:50 »
For det første drar du bare paraleller mellom melk og steroider i den positive forstand. På en måte. Med andre ord i form av den "positive" effekten dette gir. Økt styrke osv. Men hvis det faktisk er tilfellet at melk (sammen med andre produkter) har en steroidelignende effekt pga. dette, så er det jo rart at vi bare får økt styrke, utholdenhet osv.
Åjo - melk er et mangehodet troll. Vekst-effekten er bare én av mange. Det er massevis av dokumentasjon på hvor mye forskjellig sykdom melk kan skape. Men akkurat den biten får vi ta et annet sted.
Doping har sine virkninger - og bivirkninger - men det har faktisk den moderne melka også.
Sitat
Hvor blir det av den dypere stemmen da? Kvisene? Mer hårvekst? Jeg har drukket melk hele livet mitt, og kom ikke i pubertenten som 7-8 åring av den grunn. SOM hadde vært et utslag ved bruk av steroider i den alderen.
Her forveksler du kanskje veksthormoner med testosteron? Det er ikke sistnevnte vi er gjenstand for i melk, men det skal sies at ubalanse i ett hormon, raskt kan gi ubalanse i dem alle. Småjenter i Kina skal vissnok ha utviklet bryster bare noen få år gamle etter å ha brukt et melkeprodukt tilsatt hormoner (http://nortrib.com/content/view/5680/)
Sitat
Og når jeg først er i gang med å svare på dette så bør jeg jo nevne at jeg har gått i lengre peroider uten å drikke melk, men psyken min har ikke vært i ubalanse av den grunn. Jeg har ikke blitt deprimert når jeg har gått av "melkekuren" min. I tillegg rast ned 10kg i kroppsvekt, og gått ned 15-20kg styrkemessig i benk, og det alle øvelser for den saks skyld òg.
Her sier du det jo selv; styrken går ned uten melk. Hva om du aldri hadde brukt melk? Spørs om vi hadde sett benking av samme kaliber da, kjekken Smiley

Dette håner ikke bare styrkeløftere men også norske melkebønder! Håper for din del at du er et troll av en provokatør, ellers er du som Nils Arne Eggen ville sagt: asfaltert fra halsen og opp. Terger på deg både Norges styrkeløftforbund og Norges bondelag i samme setning. Norske kyr er ikke dopet din nisse!
Hehe Smiley  Dette er ikke håning. Det er diskusjon av et faktisk fenomen; nemlig at gode styrkeløftere tydeligvis har noe til felles.
Norske bønder bryr seg da ikke om dette. Jeg jobber selv i landbruket. Hvis noen bryr seg så er det først og fremst styrkeløftere, dernest Tine Meierier kanskje. Intet negativt om den forgudede drikken er tillatt der i gården.
Jeg har ikke sagt at norske kyr får tilført hormoner direkte, men amerikanske kyr får dette. Den norske melka er dog homogenisert, og god som gull for den som vil dope seg med respekten i behold.

Det store spørsmålet nå er: hvor mange liter melk drikker pastoren daglig?
Kanskje greit å gjøre rede for eget dop før man hakker løs på strongmenna? Smiley  Imøteser et ærlig svar, pastoren, i forskningens navn!

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #215 : 26. oktober 2010, 00:02 »

Det store spørsmålet nå er: hvor mange liter melk drikker pastoren daglig?
Kanskje greit å gjøre rede for eget dop før man hakker løs på strongmenna? Smiley 
Eller om han drakk kaffi da koffein var på doping lista, kanskje han har brukt kreatin (står eller stod på dopinglista i Frankrike)?

Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #216 : 26. oktober 2010, 00:05 »
Åjo - melk er et mangehodet troll. Vekst-effekten er bare én av mange. Det er massevis av dokumentasjon på hvor mye forskjellig sykdom melk kan skape. Men akkurat den biten får vi ta et annet sted.
Doping har sine virkninger - og bivirkninger - men det har faktisk den moderne melka også.Her forveksler du kanskje veksthormoner med testosteron? Det er ikke sistnevnte vi er gjenstand for i melk, men det skal sies at ubalanse i ett hormon, raskt kan gi ubalanse i dem alle. Småjenter i Kina skal vissnok ha utviklet bryster bare noen få år gamle etter å ha brukt et melkeprodukt tilsatt hormoner (http://nortrib.com/content/view/5680/)Her sier du det jo selv; styrken går ned uten melk. Hva om du aldri hadde brukt melk? Spørs om vi hadde sett benking av samme kaliber da, kjekken Smiley
Hehe Smiley  Dette er ikke håning. Det er diskusjon av et faktisk fenomen; nemlig at gode styrkeløftere tydeligvis har noe til felles.
Norske bønder bryr seg da ikke om dette. Jeg jobber selv i landbruket. Hvis noen bryr seg så er det først og fremst styrkeløftere, dernest Tine Meierier kanskje. Intet negativt om den forgudede drikken er tillatt der i gården.
Jeg har ikke sagt at norske kyr får tilført hormoner direkte, men amerikanske kyr får dette. Den norske melka er dog homogenisert, og god som gull for den som vil dope seg med respekten i behold.

Det store spørsmålet nå er: hvor mange liter melk drikker pastoren daglig?
Kanskje greit å gjøre rede for eget dop før man hakker løs på strongmenna? Smiley  Imøteser et ærlig svar, pastoren, i forskningens navn!

Da formulerte jeg meg noe uheldig dersom du tolket det slik. Det jeg mente var at ved å gå lengre perioder uten melk så har verken styrken, eller kroppsvekta gått ned. Heller ikke psyken.

Men jeg kan da gjerne være dopa på melk jeg. Det skal jeg fint klare å leve med. Det viktigste for meg er at mine konkurrenter og jeg har stilt på lik linje, og det har vi mest sannsynlig gjort her. Det er ingen som er mer dopa på melk enn den andre.

Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #217 : 26. oktober 2010, 00:29 »
Da formulerte jeg meg noe uheldig dersom du tolket det slik. Det jeg mente var at ved å gå lengre perioder uten melk så har verken styrken, eller kroppsvekta gått ned. Heller ikke psyken.

Men jeg kan da gjerne være dopa på melk jeg. Det skal jeg fint klare å leve med. Det viktigste for meg er at mine konkurrenter og jeg har stilt på lik linje, og det har vi mest sannsynlig gjort her. Det er ingen som er mer dopa på melk enn den andre.

Smiley

OK. Prøvd 1-2 år uten melk? Da kanskje du vil merke en forskjell. Men det sies at engang dopet, så vil noe av effekten var livet ut Wink

Sporty at du ikke hisser deg opp da, Hauggrav. Sterk er du da uansett hvordan et troll vrir og vender på det.
Når du snakker om å konkurrere på like vilkår, så er jo det du sier helt fair, men konkurrerer du på lik linje med en amerikaner som heller innpå med Monsantos recombinant Bovine Growth Hormone tilsatt i melken? Neppe.


Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #218 : 26. oktober 2010, 00:43 »
Bevisene hagler inn, Kong Carl er intet unntak:

Fem kjappe om deg (CYC)
Mobiltelefon: Sony Ericsson
Drømmebil: Audi 80
Favoritt film: Ser lite film. Går mest i serier.
Favoritt drikke: Melk
Favoritt mat: Medium stekt indre filet

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=727


Utlogget Keiko'88

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 936
  • Honnør: 326
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 936

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #219 : 26. oktober 2010, 00:51 »
OK. Prøvd 1-2 år uten melk? Da kanskje du vil merke en forskjell. Men det sies at engang dopet, så vil noe av effekten var livet ut Wink

Sporty at du ikke hisser deg opp da, Hauggrav. Sterk er du da uansett hvordan et troll vrir og vender på det.
Når du snakker om å konkurrere på like vilkår, så er jo det du sier helt fair, men konkurrerer du på lik linje med en amerikaner som heller innpå med Monsantos recombinant Bovine Growth Hormone tilsatt i melken? Neppe.

Tusen takk for det ene og det andre ingreen. Smiley
Nei, jeg har ikke gått så lenge uten melk, men jeg tror likevel ikke det hadde gjort store utslaget. En hadde tatt igjen de tapte kaloriene på noe annet så det skulle nok gått bra.

Hvorvidt vi stiller på lik linje med en amerikaner med monsantos recombinant bovine growth hormone i melka si kan sikkert diskuteres. For min del er det ikke en problemstilling da jeg bare benker innenfor landets grenser. Smiley
700 raw / skråbenk - benkpress - smalbenk

Utlogget Kim Andre Blikås

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 143
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 143

  • power!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #220 : 26. oktober 2010, 01:25 »
FY faen for eit jævlig latterlig forum dette er.. eg føle berre eg må sei det Smiley
sletter bruker,, eg skjemst øve å ha ein profil her Cheesy
jævla løker
Styrkeløft perser: 290 - 220 - 300

Utlogget Ryū

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 919
  • Honnør: 623
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 919

  • Street Fighter
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #221 : 26. oktober 2010, 01:49 »
Åjo - melk er et mangehodet troll. Vekst-effekten er bare én av mange.

http://www.news.harvard.edu/gazette/2006/12.07/11-dairy.html

Skal man tro denne kan det forklare hvorfor styrkeløftere kan være litt grinete.
Your body hears everything your mind says.

Mind: You are so awsome!

Body: I heard that!

Skal bli IFBB Pro og verdensmester i Crossfit.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #222 : 26. oktober 2010, 09:03 »
Bevisene hagler inn, Kong Carl er intet unntak:

Fem kjappe om deg (CYC)
Mobiltelefon: Sony Ericsson
Drømmebil: Audi 80
Favoritt film: Ser lite film. Går mest i serier.
Favoritt drikke: Melk
Favoritt mat: Medium stekt indre filet

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=727

Vet du ikke forskjellen på bevis og indisium?

Det har ingenting å si at du får mer veksthormoner av melk. Ingenting. Det er blitt postet mange ganger på dette foraet at veksthormoner, tatt alene uten ytterligere dilldall i hvert fall,ikke har en nevnverdig effekt på voksne.

Tror du melk muterer mens den er i magen din og danner helt nye hormoner/effekter som ikke ligner noe annet? For hvis melk er doping vil det ellers gi utslag på dopingtester.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Carnivore

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 323
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 167

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #223 : 26. oktober 2010, 09:16 »
Vet du ikke forskjellen på bevis og indisium?

Det har ingenting å si at du får mer veksthormoner av melk. Ingenting. Det er blitt postet mange ganger på dette foraet at veksthormoner, tatt alene uten ytterligere dilldall i hvert fall,ikke har en nevnverdig effekt på voksne.

Tror du melk muterer mens den er i magen din og danner helt nye hormoner/effekter som ikke ligner noe annet? For hvis melk er doping vil det ellers gi utslag på dopingtester.
Melk inneholder flere titalls vekstfaktorer og ikke veksthormon isolert. Så dette kan ikke helt sammenlines. Drikken er rimelig kompleks.

Dumt at ikke flere styrkeløftere skriver inn og forteller om melkedrikkinga si. Kom fram Smiley

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #224 : 26. oktober 2010, 09:20 »
Melk inneholder flere titalls vekstfaktorer og ikke veksthormon isolert. Så dette kan ikke helt sammenlines. Drikken er rimelig kompleks.

Dumt at ikke flere styrkeløftere skriver inn og forteller om melkedrikkinga si. Kom fram Smiley

Argumentet ditt er invalid. Enten er melk en helt unik form for doping som ikke ligner på noen andre prestasjonsfremmende medikamenter, eller så er ikke melk doping. Melkedrikkere blir nemlig ikke tatt for doping.

Denne logiske bristen kommer du deg ikke unna.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!