Skrevet av Emne: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!  (Lest 128324 ganger)

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #180 : 24. oktober 2010, 22:47 »
Nå unnviker du det hvertfall Wink Proving my point.
Jeg sier ikke at dopere henger sammen. Jeg sier (nå) at de alle fleste strongmen doper seg, og jeg regner med, når du henger rundt de beste, at du selv gjør det.

Og til OleMartin; Nei, ikke MANGE, men noen fler hvertfall. Slik som det er nå er jo egentlig alle som ikke doper seg "bedre" enn hann, slik jeg ser det.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #181 : 24. oktober 2010, 22:54 »


Ja, gratulerer med å ha bevist ingenting Smiley

Hvis du sier at de fleste strongmen doper seg så vet du mer en meg. Da spør jeg deg hvordan du vet det? Altså hvordan du vet det, ikke flere antagelser.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #182 : 24. oktober 2010, 23:07 »
Slik som det er nå er jo egentlig alle som ikke doper seg "bedre" enn hann, slik jeg ser det.

ja alle skal få ha sine meninger, men å sammenligne ett "reint" løft på 295kg av en tjukkas mot benedikt sitt 442,5kg å si at det løfte på 295 kg er  bedre syns jeg er litt rart.. for benedikt utklasser så å si alle i mark, egentlig alle siden det er wr.. å det er sykt  rått å se på.

det som er det "feilen" i diskusjonene på tf er det at det er veldig mange i dissa diskusjonene som egentlig ikke har peiling på en drit for å si det sånn..  Grin   feks en på 17 år og tar 120kg i knebøy kommer med argumenter for det ene og det andre  i en diskusjon og mener at sånn og sånn er det.. den person sitter på veldig lite livs erfaring og trenings erfaring kontra en som har trent i 20 år og har prøvd alle mulig typer trenings program, kost program, prøvd dop, trent uten dop osv..  det skrives mye rart, men ja det er ett åpent forum og sier ikke at jeg veit alt, ikke det jeg mener..


Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #183 : 24. oktober 2010, 23:08 »
å hvis noen som er 17 år og tar 120 i bøy trur jeg sikter til de så gjør jeg ikke det, var ett eksempel Wink

Utlogget Håndbakken

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #184 : 24. oktober 2010, 23:11 »
Kem er tjukkas?Knuteby pastoren?

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #185 : 24. oktober 2010, 23:21 »
Vell, det er for det meste antagelser, men kan ikke du heller komme med negativ dopingprøve fra alle de norske strongman-gutta da? Smiley

OleMartin
Ja, jeg er ung, og ikke veldig sterk. Jeg har heller ikke masse livserfaring. Det er et faktum jeg ikke har tenkt å argumentere mot.

MEN
Det du sier med forskjellen på en "tjukkas" som løfter 295 rent og en dopet på 445. Vell... Jeg synes det er mer imponerende at noen klarer det rent.

Og du mener altså at jeg må prøve å trene med dop før jeg kan uttale meg? Det hørtes rart ut.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #186 : 24. oktober 2010, 23:37 »
Vell, det er for det meste antagelser, men kan ikke du heller komme med negativ dopingprøve fra alle de norske strongman-gutta da? Smiley

OleMartin
Ja, jeg er ung, og ikke veldig sterk. Jeg har heller ikke masse livserfaring. Det er et faktum jeg ikke har tenkt å argumentere mot.

MEN
Det du sier med forskjellen på en "tjukkas" som løfter 295 rent og en dopet på 445. Vell... Jeg synes det er mer imponerende at noen klarer det rent.

Og du mener altså at jeg må prøve å trene med dop før jeg kan uttale meg? Det hørtes rart ut.

skrev tjukkas for å sette han opp mot benedikt som også er tjukkas Wink

nei jeg fronter ikke dop på noen måte..  poenget var som jeg prøvd å skrive at det er mange som uttaler seg i diskusjoner som overhodet ikke har peiling på trening.. å da mener jeg hovedsaklig at de ikke har opparbeidet seg erfaring innen trening og alle prinsippene en kan trene etter for å bli sterkere og større og betydning av kosthold,søvn,stress med mere..  å da mener jeg ikke bare i denne tråden..

Utlogget Gemellus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 118
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 118

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #187 : 25. oktober 2010, 00:02 »

Hvem har raw verdens rekord i knebøy? Har søkt diverse steder men fant ingen skikkelige svar.

Raw verdens rekorder
- Markløft: Benedict Magnusson 442,5kg
- Benkpress: Scot Mendelson 325kg
- Knebøy: Kaz??
  what

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #188 : 25. oktober 2010, 00:23 »
Noe som er veldig relevant for denne tråden og som kan komme som en vekker for de som bruker dop og som har glemt hvor mye det virker, de som ikke har prøvd og ikke aner virkningene og de som ikke kan forskjellen på utstyr som blir brukt.

Benedikt deltok på VM i Veijle 2003. Jeg var og så på live. Her er forsøkene fra den gang:
http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/results/worlds/wormen03/wormen2003%20detailed.htm

Han tok 360 i mark men 380 var alt for tungt.

1,5 år senere:
http://www.ironmind.com/ironmind/opencms/Articles/2005/Apr/Audunn_Jonsson_Totals_11175_and_Benedikt_Magnusson_Pulls_410.html

Her ser vi at han bommet så vidt det var på 425 kg. Og senere samme år så tok han 440 kg i markløft. Framgangen på å ikke gjøre 425 kg i det islandske mesterskapet og å klare 440 kg i Helsinki på samme år kan nok dedikeres i stor grad til stangen som blir brukt. 

Audunn Jonsson gjorde 1117,5 kg og ble året etter først verdensmester i Stavanger med 1040 kg. Så ble han fratatt gullet pga. positiv dopingprøve.

I 2009 gjorde han comeback og løftet da i plussen (gått opp 17+ kg i kroppsvekt!) "kun" 990 kg. (Jonsson Audunn 1972 ISL 142,20 0,5575 385,0 6 250,0 8 355,0 2 990,0)

Poeng: Dop betyr sinnsykt mye.
Poeng 2: Utstyret betyr også litt.

...likevel er 442,5 kg enormt mye Smiley 

Rekorden i IPF er imidlertid fortsatt 408 kg. Og også den er mest sannsynlig satt med dop. Utøveren som satte den er i alle fall utestengt på livstid. For doping.



Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Sleggjesletvold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 254
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 254

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #189 : 25. oktober 2010, 02:11 »
Rekorden i IPF er imidlertid fortsatt 408 kg. Og også den er mest sannsynlig satt med dop. Utøveren som satte den er i alle fall utestengt på livstid. For doping.

Det der er forbaska keisamt, og noko av ein kjepphest for meg. Eg tykkjer at om ein utøvar blir teken for doping, skulle alle rekordane til den utøvaren, internasjonale, nasjonale og lokale, bli strokne av listene. Anten er det ikkje lov å dope seg, eller so er det lov. Ingen millomting.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274


Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #191 : 25. oktober 2010, 03:01 »

Så dette er bevis på at han må ha brukt dop det siste året for å komme seg opp igjen? Han hadde jo en pause fra seriøs trening for en stund siden, og det er godt mulig dette bare var i begynnelsen av opptreningsfasen igjen.

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #192 : 25. oktober 2010, 06:58 »
Hadde vært kult hvis Carl Yngvar tok ny verdensrekord i mark IPF Smiley

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #193 : 25. oktober 2010, 08:08 »
Så dette er bevis på at han må ha brukt dop det siste året for å komme seg opp igjen? Han hadde jo en pause fra seriøs trening for en stund siden, og det er godt mulig dette bare var i begynnelsen av opptreningsfasen igjen.

Hadde egentlig ikke tenkt å blande meg inn i denne tåpelige diskusjonen, men la oss kalle en spade for en spade. Det er vel ingen som seriøst tror at Magnusson er dopfri, så det er bare tåpelig å argumentere for at det skal bevises. Men det er et utrolig rått løft og han konkurrerer ikke i IPF så la oss heller imponeres av de massive vektene som løftes. Selv om det er ved hjelp av farmasøytisk stimuli (og melk  Grin ) er det fortsatt en menneskekropp som drar opp den vekten.

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Benedict Magnusson drar 442,5kg utstyrsfritt!
« #194 : 25. oktober 2010, 08:46 »

Tror jeg hadde likt deg og jeg tror du hadde likt meg. OD liker deg, jeg tror han syntes jeg er ok, så vi er nok ikke så alt for gale noen av oss. Jeg tror det gjelder mange av oss som Lars Helge sier. Problemet er at mange SM og BB har meninger og hobbier som er uforenelige med meg og mitt miljø.


Det er fullt mulig. OD er en av mine beste venner, og har flere gode venner innen styrkeløft. Og alle de kan vel bekrefte at jeg står ikke for mye av det du skriver ang strongman her.

Hadde du snakket ordrett slik du har skrevet noen plasser her rett til meg, og sakt jeg mer el mindre at jeg er mindreverdig siden jeg er strongman, kan jeg egentlig garantere at vi ikke hadde vært så alt for gode venner Wink

Vær forsiktig med dine uttalelser. Ord er mektige våpen, som kan stifte ulykke. Kle aldri noen naken med tungen. Gjør aldri noen liten med store ord. Et hardt ord, et skarpt ord, det kan bli liggende på bunnen av hjertet og etterlate arr... Tål at andre er "annerledes", tenker annerledes, handler annerledes, føler annerledes, snakker annerledes.

Dæven ikke værst fra en strongman?? HÆ??  :Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!