Skrevet av Emne: Styrkeløft, strongman og doping.  (Lest 40847 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #90 : 24. juni 2006, 00:59 »


Dietmar Wolf spurte meg om følgende;
"Hvordan kan du konkurrere, Egil, mot utøvere som er dopet? er ikke det det samme som å godta deres bruk?"

Jeg spurte tilbake hvordan han kunne la Randen og Rui konkurrere utenlands under samme herr Wolf... de konkurrerer også mot dopede utøvere av og til... Wink


Kanonbra svart ! Og det er sikkert flere utøvere under hans vinger som konkurrerer mot dopede eller tidligere dopede utøvere også.

Du bedriver strongmann fordi du er viking og fordi det er GØY!

At andre doper seg kan du ikke noe for.

What goes around comes around, og dette har jeg sett altfor mange ganger på de som kjører kroppen sin for hardt.

Det beste er å konkurrere mot seg selv, og være glad for perser man setter. Smiley

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #91 : 24. juni 2006, 07:47 »
det er derfor det sendes 1 time med strongman istedet for 1 time med styrkeløft.....

... spiker'n på hodet ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #92 : 24. juni 2006, 13:31 »
What goes around, comes around, Bold...
Hvis du tar en titt på "angrep", kommentarer og utspill MOT strongmansporten, og ser hvor de kommer fra, så er det stort sett styrkeløftere... derfor får de gjerne returen også.. Wink

Return to sender

og forresten... det var vel en styrkeløfter som uttalte at han ikke likte sammenligningen med annen kraftsport, eller med idrett.. ikkje vel!? Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #93 : 24. juni 2006, 14:31 »
Jeg skjønner ærlig talt ikke hvor du vil, Bold....

1 Jeg vet ikke hvor du finner angrep mot strongmansporten som ikke inneholder dopingspm.

2 Hvordan angriper jeg styrkeløft? Jeg angriper endel av personlighetene, og stadfester det faktum at idretten vi driver med ikke er like publikumsvennlig som Strongman. Det er intet angrep.

3 Definisjonen av idrett er ikke satt av meg, den er satt av NIF og OT. Jeg er bare enig. At andre feilaktig kaller strongman for idrett, får så være.

4 At du er enig i et soleklart faktum syns jeg bare er bra, da det også bare skulle mangle.

Det jeg IKKE skjønner, er hvor du vil? Hva du syns andre voksne, hardt arbeidende mennesker skulle bruke sin tilmålte fritid på... Og hvordan du kan angripe den lille organiseringen som fins i Strongmansporten med å skulle skape proformaforbud og rigiditet.

DA peker jeg på idretter som er sammenlignbare, og viser til at det såkalte "rene" idrettsmiljøet ikke ER så rent likevel....

Jeg vedder en atlasstein på at misunnelse og mindreverdighetskomplekser påvegne av sin idrett ligger til grunn...

Jeg er stolt av å være styrkeløfter, og jeg er stolt over å konkurrere mot Odd og Svend i Strongman i år, den sjansen kommer nok aldri igjen....

Smil til verden, og verden tror du er gal....

Bold

  • Gjest
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #94 : 24. juni 2006, 15:07 »
Jeg stilte et spørsmål om doping, strongman og ledere. Jeg nevnte ikke styrkeløft med et ord. I ditt svar og seinere innlegg har du måttet ha med noe negativt om styrkeløft stort sett i alle innlegg. Dette er ikke noe nytt. Hva ønsker du å oppnå med dette?  Hvorfor kan/vil du ikke diskutere strongman uten å blande inn andre idretter?

Sitat: "Jeg vedder en atlasstein på at misunnelse og mindreverdighetskomplekser påvegne av sin idrett ligger til grunn..."
Dette sier vel alt! 

Utlogget Fitnessgutt

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 689
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 689

  • BPM Slave =)
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #95 : 24. juni 2006, 15:20 »
Bold: Må ikke være så sur bare fordi Expedite kan gjøre to ting på en gang...

Ellers er det vel slikt:
Strongman: Mye Doping, (alle doper seg? neppe)
Styrkeløft: Lite Doping, (ingen doper seg? neppe)

Strongman har, og kommer til og ha, mest underholdningsverdi. Og så lenge styrkeløftere med overdrevent utstyr får underkjent løft 2 mot 1 pga feil i utrettinga på markløft med ei stang som ser latterlig lett ut med jernvekter vil det ikke bli mer underholdende å se på. F.eks på Ganddal Open var det en dame som satt bak meg så spurte "Hvorfor får noen godkjent og andre ikke? Alle klarer det jo." Og når man bruker 2cm tykke jernskiver isteden for mye tykkere gummiskiver så ser det jo veldig lett ut og lite imponerende...  Smiley
www.Oddibuilding.com
It aint the size of the dog in the fight, it's the size of the fight in the dog

Bold

  • Gjest
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #96 : 24. juni 2006, 15:37 »
Bold: Må ikke være så sur bare fordi Expedite kan gjøre to ting på en gang...

Ellers er det vel slikt:
Strongman: Mye Doping, (alle doper seg? neppe)
Styrkeløft: Lite Doping, (ingen doper seg? neppe)

Strongman har, og kommer til og ha, mest underholdningsverdi. Og så lenge styrkeløftere med overdrevent utstyr får underkjent løft 2 mot 1 pga feil i utrettinga på markløft med ei stang som ser latterlig lett ut med jernvekter vil det ikke bli mer underholdende å se på. F.eks på Ganddal Open var det en dame som satt bak meg så spurte "Hvorfor får noen godkjent og andre ikke? Alle klarer det jo." Og når man bruker 2cm tykke jernskiver isteden for mye tykkere gummiskiver så ser det jo veldig lett ut og lite imponerende... Smiley

Enig.  Grin

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #97 : 24. juni 2006, 15:45 »
Ellers er det vel slikt:
Strongman: Mye Doping, (alle doper seg? neppe)
Styrkeløft: Lite Doping, (ingen doper seg? neppe)
Strongman: Egil Johnsen, Bjørn Larsen, Andreas Tiller og Olaf Dahl doper ikke av de som er med på høyeste nivå. Kan være ett par til. Så det er sikkert at ikke alle doper seg.

Styrkeløft: Mye dop før 90-tallet. Noen av de aktive på 90 tallet har tidligere vært dopet. Maks 2-3 stykker som konkurrerer aktivt nå har vært dopet tidligere. De som ellers doper blir nok tatt - og jeg tror ikke det er noen. Det er helt sikkert én eller annen som er dopet som ikke konkurrerer aktivt men som fortsatt er medlem av styrkeløftsforbundet - men det må være en mr. nobody. Av de aktive er jeg 99% sikker på at ingen doper og jeg er 100% sikker på at ingen av de beste i styrkeløft doper.

Edit: Jeg tenkte selvsagt på norske forhold her. Internasjonalt florerer det med dop. Spesielt i Øst-Europa som Bold påpeker.
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Utlogget Aktiv_af

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 047
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 047

  • Kick!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #98 : 24. juni 2006, 15:56 »
Hvordan er det med dopingkontroller i strongman vs styrkeløft?

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #99 : 24. juni 2006, 19:09 »
Enig med Bold i et par ting...
Tolkingen av mine innlegg er ikke en av de...

Jeg har hverken angrepet eller vært negativ, jeg har vært realistisk.

Jeg er fortsatt aktiv løfter, kanskje FOR aktiv.. og har for liten tid til å tenke før jeg skriver...
Likeledes FOR liten tid til å tenke i det store og hele.. Wink

Nå venter 700 gram med ytrefilet på fonduegryta si.

Tren hardt, stay strong!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #100 : 24. juni 2006, 23:02 »
Skulle sikkert ikke sagt bæra, men som Strongman(også) kunne jeg ikke la være.......he he...

Styrkeløft : idrett org. gjennom NIF og derunder Antidoping Norge som foretar testing for NSF.(her er doping forbudt)

Strongman : IKKE org. "idrett" dvs ikke undelagt NIF og dets regelverk.

Det er flere såkalte org. som arr. stevner og serier int. Her hjemme er stevnene fristilt hvem som helst til å arr. stevner. (Vil man feks ha stevnet som en Strongman Norge konkurranse søker man også får man basert på øvelser etc. arr ett landsdelsstevne feks.)
(her er ikke doping forbudt)


Diskusjonen ellers skjønner jeg ikke, vil man være ren og løfte i NSF fortsett med det(uansett møter man utenlandske utøvere som langt fra er rene...)

..vil man være med i Strongman så gjør man det.....enten man er i NSF eller ikke....


Vil man ha en ren strongmanidrett: gå til tinget i NSF og be de starte NSF Strongman der de rene kan løfte........
NSF ville sikkert ha tjent mere penger på ett slikt stevne enn de stakkars bevilgningene de mottar....(nå uttaler jeg meg på veldig sviktende grunnlag da jeg ikke har peiling på økonomien i NSF)

.........uansett hva som sies om Strongman: vit en ting: VI GIR ALLE SAMMENS FAEN....så det er ingen vits i å si noe som helst til oss.....

Sinnsyk Sterk hilsen fra
Strongman Roy Holte


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #101 : 24. juni 2006, 23:09 »
Drit i doping kontroller. Gjør doping lovlig, slik at vi kan få en jævla svær folke nasjon!!!
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #102 : 24. juni 2006, 23:19 »
Drit i doping kontroller. Gjør doping lovlig, slik at vi kan få en jævla svær folke nasjon!!!


Du har skjønt det du;) luringen



3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Viraloid

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 25

SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #103 : 24. juni 2006, 23:26 »
Ja faen, etter å ha møtt mange av de største byggerne og strongmenna i landet, så skjønner man. Size really matters!!
Just livin' the dream baby!!!

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
SV: Styrkeløft, strongman og doping.
« #104 : 24. juni 2006, 23:27 »
Skulle sikkert ikke sagt bæra, men som Strongman(også) kunne jeg ikke la være.......he he...

Styrkeløft : idrett org. gjennom NIF og derunder Antidoping Norge som foretar testing for NSF.(her er doping forbudt)

Strongman : IKKE org. "idrett" dvs ikke undelagt NIF og dets regelverk.

Det er flere såkalte org. som arr. stevner og serier int. Her hjemme er stevnene fristilt hvem som helst til å arr. stevner. (Vil man feks ha stevnet som en Strongman Norge konkurranse søker man også får man basert på øvelser etc. arr ett landsdelsstevne feks.)
(her er ikke doping forbudt)


Diskusjonen ellers skjønner jeg ikke, vil man være ren og løfte i NSF fortsett med det(uansett møter man utenlandske utøvere som langt fra er rene...)

..vil man være med i Strongman så gjør man det.....enten man er i NSF eller ikke....


Vil man ha en ren strongmanidrett: gå til tinget i NSF og be de starte NSF Strongman der de rene kan løfte........
NSF ville sikkert ha tjent mere penger på ett slikt stevne enn de stakkars bevilgningene de mottar....(nå uttaler jeg meg på veldig sviktende grunnlag da jeg ikke har peiling på økonomien i NSF)

.........uansett hva som sies om Strongman: vit en ting: VI GIR ALLE SAMMENS FAEN....så det er ingen vits i å si noe som helst til oss.....

Sinnsyk Sterk hilsen fra
Strongman Roy Holte


Enig med Roy her. Faktum er simpelt: Reglene er forskjellige. Done. Slik er det bare.

HELT forskjellige idretter til tross for noen likhetstrekk.
Og skal jeg være ærlig: Jeg tror WSM og lignende strongmanstevner hadde vært DRIT kjedelig å se på om alle var rene. Hvorfor? For du risikerte da (som noen tidligere sa) at en publikummer hopper inn og denger ut reppene med max vekta til "verdens sterkeste mann" foran trynet på publikum, og det har bare blitt helt FEIL.

Sterkeste mann betyr: STERKESTE MANN. Ingen betingelser. Den som er sterkest er den de leter etter. (ikke kom inn nå å snakk om styrke vs teknikk) det er en annen diskusjon:)

Norges og Verdens sterkeste mann SKAL være DIGRE BEIST som er giganter i størrelse, og slenger på vekter andre kan drømme om å lette på.

DET ER STRONGMAN!

BB er det samme. Mr Olympia: Se for dere: Vinneren Ronnie Coleman, rådeffet på 95kg.. Og en publikumer med magerutene og alt på 130kg står og heier. Det blir også feil.

Nei, BB, Strongman, og styrkeløft er HELT forskjellig. Kritikken mot BB og strongman kommer (i mine øyne) fra de som er mindre, ikke når opp eller lignende, som trenger en unnskyldning pga at de ikke har nått opp.

Vil du bli verdens sterkeste mann? Hva er du villig til å ofre for tittelen? Gjør et valg, og husk: Når du legger opp og tenker "Gjorde jeg ALT jeg kunne for å nå mitt mål?"

Da må du vurdere om du valgte riktig eller ikke. Dop eller ikke dop. Det handler om å kunne se tilbake, og tenke at du gjorde ditt beste.

I fare for å ski HELT ut av topic, sier jeg takk for meg for i kveld.

Mvh L


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!