Skrevet av Emne: Desto mere jeg leser om anabole steroider  (Lest 33586 ganger)

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #45 : 02. desember 2007, 12:17 »
Ingen bivirkning = ingen virkning. Slik er det med alle medisiner.

takk da fikk jeg svar på det Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #46 : 02. desember 2007, 12:25 »
Vet av en fyr som selger fake-steroider... de har ikke bivirkninger. Smiley

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #47 : 02. desember 2007, 13:09 »
Og hvilke doser opererte forskerne med? Wink

Utlogget Tynnj

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 224
  • Honnør: 223
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 224

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #48 : 02. desember 2007, 13:15 »
Vet av en fyr som selger fake-steroider... de har ikke bivirkninger. Smiley

Ey! Nå mister jeg jo alle kundene mine... :s :p

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #49 : 02. desember 2007, 13:56 »
fake-steroider er altså helt trygge for hjertet, og kan brukes for de som er disponerte for både gyno og hårtap! Smiley
(hilsen explodite som skriver med kjærringa sin bruker)
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #50 : 02. desember 2007, 15:04 »
Og hvilke doser opererte forskerne med? Wink

I følge side 11 og utover så betraktet de også studier som var gjort på doser som var "tilnærmelsesvis" i samme gate som "grovt misbruk". Er enig med deg i at man sikkert kan stille spørsmålstegn ved om det er noen sammenheng mellom dose og potensiell agresjon, og om i hele tatt en slik sammenheng er lineær. Av det jeg har lest så er det ikke noen slik sammenheng normalt sett, men hele spektere har man selvsagt ikke testet (så vidt jeg vet). Så betraktningene her hensyntar dette så langt det lar seg gjøre, men som med det meste av statistisk forskning, det absolutte svaret får man ikke.

Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Nico_

  • Teknisk support
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 99
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 99

  • Teknisk support
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #51 : 02. desember 2007, 15:13 »
en av grunnen til at denne sporten (da tenker jeg selvsagt på kroppsbygging) blir uglesett er jo akkurat på grunn av medikamenter som ikke er en naturlig forutsetning. Jeg er mye mer imponert over dem som har en god naturlig displin på både mat og trening enn dem som trenger medikamenter for å klare dette.

Medisinering for å oppnå tilfredsstilhet på det ytre er en sykdom på lik linje med bulimi og anoreksia.

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #52 : 02. desember 2007, 15:40 »

Jeg har mange venner som bruker steroider deler av året, og ingen av dem viser seg mer aggressive når de er på enn når de er av. Dette støttes også av en rapport utarbeidet av en arbeidsgruppe som ble opprettet av Justisdepartementet i 2002 for å se på mulighetene for et forbud mot bruk av steroider.


Jeg lurer på om noen voksne, oppegående mennesker her kan si at de har sett andre voksne, oppegående mennesker få økt aggresivitet av AAS? Altså, personer med normal impulskontroll.

Da tenker jeg IKKE på folk som bruker amfetamin osv på siden, eller var den typiske idioten som sloss hver helg før i tia.

Har selv sett noen få eksempler på det siste, men disse har vært av typen som nesten gledet seg til å begynne å "kure" fordi de da skulle få "boleklikk" på byen og være tøffest i verden. Placeboeffekten hos sånne personer er nok veldig stor.

Har sett annerkjente eksperter på slike medisiner uttale at "mindre intelligente mennesker ikke burde ta AAS" nettopp pga at disse kunne rammes av aggresjon. Er alltid så mange som har hørt om noen osv, men har noen her opplevd at stødige treningskamerater osv har endret adferd?

Jeg er generelt skeptisk til det mange skriver om psykiske virkninger av AAS. Udokumenterte påstander blir slengt rundt, og få er kritiske. "Ei fjær blir til fem høns"-faktoren er veldig stor. Er klar over at psykiske effekter er vanskeligere å dokumentere enn f.eks blodverdier. Men det betyr ikke at alt skal slukes rått

Det virker kanskje som at jeg er forutinntatt, men det er jeg ikke. Men det jeg ser stemmer bare ikke med mine observasjoner, og validiteten i mange av påstandene jeg hører og leser er så liten at det av og til er komisk.

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #53 : 02. desember 2007, 16:39 »
en venn av meg fra klassa, nevnte noe om en type boler som funla helt greit som ikke hadde bivirkninger.
noen som vet om no?
Han lever vel i en det man kan kalle en perfekt drømmeverden.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #54 : 02. desember 2007, 17:45 »
Da er jeg helt avholds.....drikker ca 2-4 ganger i året, og fokuserer resten av året på trening Wink

Når det kommer til steroider så vil jeg påstå at det er de psykologiske langtidsvirkningene som er skumle, for de vet man så lite om. De fysiske bivirkningene har i større og større grad vist seg å være reversible (opp til et visst punkt vel og merke).

Jeg har mange venner som bruker steroider deler av året, og ingen av dem viser seg mer aggressive når de er på enn når de er av. Dette støttes også av en rapport utarbeidet av en arbeidsgruppe som ble opprettet av Justisdepartementet i 2002 for å se på mulighetene for et forbud mot bruk av steroider.

Her er rapporten: http://www.kunnskapssenteret.no/filer/rapport4.04.pdf

Les kommentarene på side 5. Denne rapporten var en av årsakene til at bruke av anabole steroider ikke ble gjort ulovlig.

Har du ingen tro på rapportene om hjertesvikt/problemer som ramler inn i bøtter og spann  :Smiley? Det er foruroligende mange brukere som rammes 10-30 år etter dopstarten sin.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #55 : 02. desember 2007, 17:49 »
Har du ingen tro på rapportene om hjertesvikt/problemer som ramler inn i bøtter og spann  :Smiley? Det er foruroligende mange brukere som rammes 10-30 år etter dopstarten sin.

er vel en vesentlig forskjell på dem som har trøkket hele veien, altså i 30 år, og de som kanskje var "utpå" litt i ungdommen men etterhvert sluttet. forskjellen blir vel rundt en KG virkestoff, tror det er av stor betydning.

Kan vel tenke seg at steroidene sliter sakte men sikkert på hjertet, og driver man på i 50 år er vel kanskje blodpumpa klar for å ta kvelden. Det betyr ikke at alle som velger å prøve seg litt kommer til å få hjertestans om 10-30 år altså.
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #56 : 02. desember 2007, 18:22 »
Jeg lurer på om noen voksne, oppegående mennesker her kan si at de har sett andre voksne, oppegående mennesker få økt aggresivitet av AAS? Altså, personer med normal impulskontroll.


 Er alltid så mange som har hørt om noen osv, men har noen her opplevd at stødige treningskamerater osv har endret adferd?


Ja, og ja.  I 100% av de tilfellene jeg vet om har adferden blitt mer aggressiv desverre... Dette er mennesker som aldri før har vist aggressiv adferd. To av dem valgte å slutte på grunn av dette heldigvis, men sliter fortsatt med psykiske problemer. Resten av "gjengen" er enten i full trening, eller vanker på "plata". 50-50 omtrent.... Møtte en av de for en stund siden.. Før. 110kg, og i toppform...?  Nå 60kg, og ihvertfall kke i toppform Tongue

Får jo håpe at dette ikke er noen regel, men at mine erfaringer er totalt utenom det vanlige Huh Ville være artig å høre om flere har opplevd det samme med kjentfolk?
www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #57 : 02. desember 2007, 18:56 »
Ja, og ja.  I 100% av de tilfellene jeg vet om har adferden blitt mer aggressiv desverre... Dette er mennesker som aldri før har vist aggressiv adferd. To av dem valgte å slutte på grunn av dette heldigvis, men sliter fortsatt med psykiske problemer. Resten av "gjengen" er enten i full trening, eller vanker på "plata". 50-50 omtrent.... Møtte en av de for en stund siden.. Før. 110kg, og i toppform...?  Nå 60kg, og ihvertfall kke i toppform Tongue

Får jo håpe at dette ikke er noen regel, men at mine erfaringer er totalt utenom det vanlige Huh Ville være artig å høre om flere har opplevd det samme med kjentfolk?

Tja. Jeg har nå vært vitne til mange personer som bruker\ har brukt. Jeg har vært vitne til mennesker som har benyttet seg av dette for medisinske årsaker, og treningsrelaterte årsaker. Nå har det seg slik at jeg vanker med mye oppegående mennesker, hvor vold fra før er ikke-eksisterende. Allikevel møter man jo alle slags personer, så jeg har vel møtt brukere fra forskjellige grupperinger.

Her er mitt inntrykk. Ingen sammenheng mellom økt aggressivitet og bruk. To eldre menn som brukte dette som medisin. Disse skjedde det ingenting med. Flere venner\ bekjente\ ukjente som jeg vet har brukt. Kan med hånden på hjertet si at aggressivitet ikke ble et resultat. Av disse menneskene var det to som påstod at de "kjente" de fikk kortere lunte. Begge disse er litt "korttenkte" fra før, noe som kan påvirke.

Jeg er skeptisk til AAS grunnet flere årsaker, men aggressivitet er ikke en av disse. Jeg mener at hvis man skal diskutere et tema, så diskuterer man realitet, ikke myter.

Tror nok de som opplever aggressivitet, forventer dette fra før, noe som er en helt vanlig kognitiv prosess ved bruk av substanser. Dog, selvtillitten er det heller større korrelasjon med. Noe som er kjedelig med AAS, er forventningen om økt aggresivitet hos "korttenkte mennesker". For dette fører jo faktisk til at disse menneskene får en unnskyldning til å oppføre seg aggressive. Og dette er ikke ønskelig.

Ønsker man å lese mer om korrelasjonen mellom AAS og aggressivitet foreslår jeg undersøkelsen gjort av Nasjonalt kunnskapssenter for helsetjenesten; " Androgene-anabole steroider (AAS)og vold" fra 2006.

EDIT: Janne beat me to it. Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #58 : 02. desember 2007, 20:57 »
Kjempeflott om du kan finne frem linken til denne rapporten, er alltid interessert i å lære mer vet du Wink

Jeg vet for øvrig at det er flere av toppidrettsutøverne på 70-80 tallet som har gått bort unaturlig unge, hvor man snakker om at AAS kan ha vært en medvirkende årsak. De fysiske bivirkningene jeg tenkte på var mer de som kommer mens man bruker og som kan komme etter langvarig bruk: gyno (bryster hos menn), hårvekst, høyt blodtrykk, redusert lever- og nyrefunksjon, redusert sædkvalitet hos menn, mørkere stemme hos kvinner....osv. Skulle selvsagt spesifisert dette i mitt tidligere innlegg Smiley

Som du kanskje skjønner så valgte jeg ordet rapporter og ikke studier da det er to forskjellige ting. Fenomenet er ennå såpass nytt og problematisk å gjøre store studier på, at det vil nok ennå ta mange år før de kommer. Studier pr. dags dato viser vel stort sett at over perioder vil man observere endel endringer i venstre ventrikkel, forhøyet blodtrykk, høye klesterolverdier bl.a på misbruker-doser over tid. De fleste skjønner hva det kan bety over tid.....

Med rapporter mener jeg de usystematiske rapporteringene og observasjonene gjort av helsepersonell og andre. De er det mange av. Selvfølgelig er det opp til enhver å tenke sjøl Smiley

Fra funn gjøres til man har goodwill og resursser til å gjøre holdbare langtidsstudier tar det jo gjerne flere tiår.

Kan til slutt nevne en observasjon fra en treningskompis i 50årene(som jeg har nevnt før)
Han regstrerte at en fellesnevner for de treningskompisene som bola på 70 og 80-tallet var at mange av de var døde nå. (Obs, dette er ikke forskning !)
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Desto mere jeg leser om anabole steroider
« #59 : 02. desember 2007, 21:14 »
I forbindelse med diskusjonen så denne gamle tråden fremdeles relevant:

"Kroppsbyggere dør som fluer":
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=9795.0
Gloria in Excelsis Deo


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!